vůle v řízení-matice - 1000mb

prohledat
105 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.03.2014 do 12.05.2014, založil/a Koblet
řadit dle data
18:29:33
12.05.2014
Adam59
Takže nikde jsem o těch podložkách nic nenašel, ale táta je na té co jsem původně vytáhl z auta je měl. Dal jsem tam 4 měděné podložky, pak jsem z několika klínků vybral ten co bude mít nejmenší vůli dal ho tam (což šlo těžko páč ty podložky vycházeli až po ten klínek), nasadil jsem řídící páku a dotahoval tu korunkovou matici až nebude vůle mezi maticí a šnekem. A co? Ono to fungovalo 3 vůle ta tam a i když nemám dotažený ten regulační šroub tak se to dá řídit (jen je to hrozně citlivé a de to hodně zlehka takže to chce si tím šroubem tam "vytvořit patřičný odpor"). Jen po srazu "Slalom-Luleč u Vyškova" se mi ta vůle trochu vrátila takže jsem musel převodku znova vytáhnout a dotáhnout tu korunkovou matici ještě o jeden závlačkový otvor (asi si to trochu sedlo) tak jsem zvědav jak to bude dlouhodobě fungovat 4
08:52:41
07.05.2014
Adam59
-> Eidy: no 20° to jsem asi přehnal 3 je to spíš tak 5° ale na volantu už to udělá svý ...



-> Koblet: to je jasné, ale zase to není napojený na kola takže to neklade takový odpor 4 dotlačený to je, ale spíš jak jsem na to včera večer ještě koukal tak nemá být nějak vypodložen ten čep řízení? Jako jestli by nepomohlo dát nějaké podložky pod tu korunkovou matici (spíš až pod tu páku řízení kterou ta matka drží) aby šel ten čep níž a zapadal líp do té matice. Řek bych že v tom bude zakopaný ten pes 3 jak jsem "repasoval" tu převodku tak jsem tam beztak nedal dostatek podložek a ta pružina to nedošponuje ....
upraveno 2x, naposled 07.05.2014 08:55:13
22:59:29
06.05.2014
Koblet
-> Adam59: no pokud mas sundane viko tak neni tlak na na matici a cele to povyjede ven. Pak se to muze naklapet. Ale pokud mas dobre dotazeny ten sponovaci sroub ve viku tak by to to co pises delat nemelo.
21:48:39
06.05.2014
Eidy
-> Adam59: Počkej, jakože ta polokoule na matici se ti kvrdlá v oku páky o 20°? Tak to je něco hodně špatně.
21:44:44
06.05.2014
Adam59
-> Eidy: však to jsem udělal 4 dám matici na střed a jak začnu točit se šroubem tak se matice naklopí na bok cca o 20° a pak až potom ze začne pohybovat čep s pákou řízení ... když začnu točit na druhou stranu tak to samý ... napřed 20° na střed a pak dalších 20° na druhou stranu ...
21:07:21
06.05.2014
Eidy
-> Adam59: Sundej víko převodky a podívej se, jak to tam funguje z rejdu do rejdu.4
19:37:15
06.05.2014
Adam59
trochu oživím téma 4 na STK se jim opět nelíbila vůle v mém řízení přitom: loni jsem dával novou hardy spojku a kuláky, začátkem tohoto roku nová spojovačka a pak jsem udělal repas převodky (nový šnek s maticí, ložiska šneku - axialí vůle vymezena, futra čepu - horní "nalícován" aby chodil hezky volně), ale furt tam je vůle (v převodce). Myslím si že to je tím že když zatočím tak se napřed pootočí matice po šneku (prostě "glajdá" v tom kulovým uložením) a když ji více přitáhnu tak už se začne kroutit hardy spojka takže se ta vůle jen posune 3



Takže mě napadlo co vyvrtat dírku zvrchu do té matice i to té misky do které zapadá a nacpat tam nějaký čep 4 určitě by to pomohlo ne?
21:48:22
02.04.2014
myschaak AZNP K.Hora
-> Koblet: jo,po první zkušenosti demontáže převodky z auta pomocí dvou kladiv jsem okamžitě začal shánět vyrážeč)
21:32:47
02.04.2014
Jozka
-> Koblet: Jo, to jde líp.. pokud nezapomněls, v jaký poloze má být páka optimálně pro vložení..4
21:26:02
02.04.2014
Koblet
-> Jozka: Zítra budu tlačit děcko dírou zpátky na místo, tak doufám že to bude alespoň lepší.3
21:20:13
02.04.2014
Jozka
-> Koblet: 2 hodiny, to je docela dobrej čas na prvorodičku..4 Ten šroub omletej mě teda nenapadl, moc často se to nestává. Hlavně aby to byly všechny mouchy konečně už.. 4
21:04:25
02.04.2014
Koblet
Tak dnes jsem po 2 hodinách práce a kroucení se v autě vyoperoval celé řídící tyče a převodku ven z auta. Hotový gynekologický zákrok vedený otvorem volantové tyče.3 Zejména srazit kulák tyče na převodce bylo tou dírou fakt záživné. Po vyndání se ukázalo že axiální vůle není v převodce ale že jezdí ten dementní držák hardyspojky po hřídelce. Asi špatnej šroub, ale ještě jsem to nesundal. Takže to vypadá že celá akce bude mít jako jediné pozitivum ukončení protékání oleje z převodky, protože nová už je naplněná vazelínou A00. Mimochodem jste měli pravdu, táhne se to jak smažák a měl jsem to včera všude. 9
07:57:28
01.04.2014
Koblet
-> Petr98: V zimě se naštěstí jezdit nechystám6
07:30:19
01.04.2014
Petr98
-> Koblet: ikdyž je možná A00 řidší než pp13 3
07:07:48
01.04.2014
Petr98
-> Koblet: nesmíš potom jezdit v zimě 3 v knížce je psané, že z výroby některé emba měly v převodce olej pp13 a v chladnějším období řízení kladlo značné obtíže 4 nahrazoval se pp13 pp90kou.
07:01:35
01.04.2014
vhml
-> Syny 31.03.14 23:24:46: vazelína je běžná náplň pomaloběžnejch převodovek.



Zatímco Mogulácká A00 je sračka tahavá, tak mám dobrý zkušenosti s EP00 a XHV00 od Totalu. Kam to kydneš, tam to zůstane navždy, ale netáhne se to za tebou dalších 20 metrů.
06:42:41
01.04.2014
Koblet
No tak jste mne zase pekne nahlodali. Mlatit, nemlatit, olej, vazelina, vyhodit, nevyhodit.6
02:39:26
01.04.2014
Zazaa
jojo A00 je strasna vec, u predni brouci napravy toho je v torzkach snad nekolik kilo :)
23:53:46
31.03.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: No já se držím českého "sračka" 1
upraveno 1x, naposled 31.03.2014 23:53:54
23:52:27
31.03.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Jo, taky to miluju.. přemluvit jí z piksly do maznice, zapatlat se při přípravě a nasazování na mazací místa, poválet se v tom, co odkápne při mazání čepů, umejt dlažbu, celej se odmastit.. Slovenský alias gebudzina je velmi výstižný..5
23:45:51
31.03.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: A00 je strašná sračka... jestli s něčím nerad dělám, je to tahla patlamazelína....
23:43:49
31.03.2014
Jozka
-> Kocvin: Ještě lepší je nabrat si trochu A00 na hlavu, pak tě následuje až do koupelny..10
23:28:37
31.03.2014
Kocvin
-> Syny: Tenhle typ vazelíny se používá i jako náplň pomaloběžných převodovek takže bych se toho fakt nebál :) U nás v JZD jsme to cpali snad do všeho co se pohlo a nikdy nebyl problém.. Nejlepší jak sundáš maznici a vazelína se za tebou táhne ještě přes půlku dílny1
upraveno 1x, naposled 31.03.2014 23:33:49
23:24:46
31.03.2014
Syny
-> Kocvin: Olej je olej :) Ale pokud naplni komplt celou prevodku A00, tak jako nouzovka asi dobry. Osobne bych ale sehnal jinou paku a jinyho sneka s matici...
upraveno 2x, naposled 31.03.2014 23:26:06
23:22:53
31.03.2014
Kocvin
-> Syny: A k tomu je právě A004
23:21:16
31.03.2014
Jozka
-> Bukaj: Tak když se dostaneš v akci do stadia, ve kterém se všechny nástroje mění v kladivo, jsou dva doporučený postupy - a) jít dělat něco jinýho, b) zahodit rovnou.. Zatím jsem všechny páky stáhnul, ale bude to možná tím, že když nejde, prostě vezmu jinou převodku a stávkující si nechám na příště.. Čili je dost možný, že pod bude ponkem nějaká taková, u který mě definitivní neúspěch ještě čeká..

Poslední pokus třeba dopadl výborně, skoro vůbec jsem páku ani neomlátil..
zvětšit vůle v řízení-matice - 1000mb - obrázek od Jozka vložen 31.03.2014 23:21:16
23:17:57
31.03.2014
Syny
-> Koblet: Vazelina je k nicmu. To se osoupe na miste, kde to po sobe nejcasteji leze a pak to pujde na sucho...
23:10:02
31.03.2014
Bukaj
-> Koblet: Jo, taky jsem měl jednu převodku, kde mi nešla sundat páka a nakonec mi ruply nervy a ujelo kladivo a urazil jsem jedno z ok hliníkového odlitku...

...a páka tam asi drží dodnes8
22:38:14
31.03.2014
Jozka
-> Koblet: 9 10
20:14:25
31.03.2014
Koblet
Vzdávám akci. Svařil jsem držák podle rad Jozky, mlátil do všeho a vším a ta dementní páka se ani nehne. Takže povolení matice mne stálo svěrák a nakonec porážka na plné čáře. Ta debilní gumička tam zůstane původní a přecházím na plán B-vazelína místo oleje. 10 Chudák svěrák položil život marně.
21:46:08
30.03.2014
Jozka
-> Koblet: 2 kousky třeba U 140, přes ně napříč dva plocháče.. No a nebo někoho, kdo má kyslík-acetylen (nebo kyslík-PB)..4
21:41:02
30.03.2014
Koblet
Když to tak čtu, tak se jako nejsnažší jeví tam nacpat vazelínu a na páku se vykašlat. A jako nejbezpečnější způsob pal svařit nějaký přípravek jak píše Jozka. Budu to muset pokoumat 8
21:29:03
30.03.2014
Jozka
-> Koblet: Jedno kladivo vrazíš špičkou pod páku - mezi páku a skříňku, druhým bacíš do páky - z protější strany. Když se trefíš (chce to alespoň 1200 g kladivo, sklouzne páka "po nakloněný rovině" kužele..



Popis se mi nedaří vůbec - v podstatě jsem si z nějakejch 4 profilů svařit klec, aby držela páku "pod krkem", dal pár ran vedených tou klecí (ze který vlastně kouká jen ta páka) jen do páky na uvolnění a pak vyrazil převodku ven z páky kusem kulatiny..
21:25:19
30.03.2014
m8rinek
Čep nechávám rozlisovat, nicméně už se povedlo, že prdla převodka a čap zůstal :D.
21:19:45
30.03.2014
vhml
21:17:58
30.03.2014
Koblet
-> vhml: Co jsi dával za vazelínu? Četl jsem někde že dávají převoďák míchaný s s vazelínou.
21:08:49
30.03.2014
Koblet
-> srdcar 120L: Asi jsem natvrdlej ale nějak si ty kladiva nedovedu představit.

-> Jozka: podělíš se o postup?
21:01:12
30.03.2014
Jozka
-> vhml: To už jsem chtěl posledně taky zkusit, co to udělá.. ale nějak jsem se zamyslel a zas dovnitř nalil PP 80/90..

-> Koblet: Dobově se řešilo zdeformováním - smáčnutím misky šroubovákem, ale je to spíš nouzovka taková a docela prasárna..

Od tý doby, co můj bejvalej kolega, kterej řešil všechno buď kladivem nebo ještě větším kladivem, jednou machroval a převodku mi pěkně dojebal, sundavám trochu jinak, ale je to pracný a zdlouhavý..
20:48:31
30.03.2014
vhml
-> Koblet 30.03.14 20:39:52: teceni jsem vyresil elegatne. Místo oleje dáš plnou převodku vazelíny. Funkce stejná a nic netece.
20:46:20
30.03.2014
srdcar 120L
-> Koblet: Jedno kladivo podložíš pod páku, aby bylo kolmo na čep, podržíš si převodku a druhým kladivem praštíš do páky přímo proti položenému kladivu. Tím se jakoby trochu pokřiví kužel na páce a sklouzne z kužele na čepu. Asi takto.4

Pak hlavně, až to budeš dávat dohromady, nezapomeň na klínek.
upraveno 1x, naposled 30.03.2014 20:47:21
20:39:52
30.03.2014
Koblet
Chci to sundat právě kvůli té pitomé gumičce aby to tolik neteklo. Sundavání dvěma kladivy v ruce nemám a ani moc nevím jak to myslíte. Od pořádného mlácení mne odrazuje fakt že je to celé z hliníku a nerad bych to rozmlátil.

V pouzdrech se zdá že žádná vůle není, ale mám je pro jistotu připravená také.
20:34:19
30.03.2014
Jozka
-> Kocvin: A na ruce a na kolena a tak vůbec..

-> Koblet: Pokud takhle běžně nesundáváš čepy apod., nebo to nemáš z jinech důvodů v ruce, tak převodka není ta úplně nejlepší věc, na který se to naučit..
20:23:56
30.03.2014
Kocvin
-> Koblet: Jestli budeš používat dvě kladiva tak bacha na oči..
20:21:35
30.03.2014
Jozka
Zatím jsem páku vždycky nějak sklepal, když jsem si usmyslel.. ale myslím že s jednou jsem si hrál skoro rok..10
20:20:57
30.03.2014
srdcar 120L
-> Koblet: Pokud je převodka mokrá (když v ní byl olej) u čepu páky, tak je poškozená těsnící gumička, kterou jinak než sundáním páky nevyměníš. A zpravidla je i už vyběhané pouzdro. Páku jsem já sundaval dvěma pořádnými kladivy (samozřejmě po povolení matice) proti sobě. Někdy to šlo na druhou ránu, někdy i po více. Pokud nemáš stahovák přímo na tento druh čepů, tak nemáš jinou možnost. Když chceš pořádně repasovat převodku, tak i s pouzdry. Jinak bude pořád nějaká vůle, která tě bude štvát. Věř mi.52
20:01:01
30.03.2014
stepan
-> Koblet: Je to prakticky nemožný, nech ji na svym místě.
19:57:12
30.03.2014
m8rinek
-> Koblet: Budeš měnit futra? Pokud ne, tak ji sundávat nemusíš...
19:48:48
30.03.2014
Koblet
Tak jsem začal repasovat převodku a je to vážně paráda. Po týdnu se mi podařilo povolit matici na kulise co drží páku. Padl při tom za vlast svěrák, který chudák praskl. Dnes jsem ji konečně ve velkém svěráku povolil a ukázalo se že stahnout páku bude ještě větší oříšek. Zkouším to po dobrém, po zlém, dvouramený stahovák se ohybá, kladivo je asi malé a nápady dochází. Nemáto někdo nějakou fintu jak na to?
14:01:58
24.03.2014
saskyn2
Kdyžtak umím šneka s maticí za 400, nebo celej domeček za 2500. Nové samozřejmě.
13:01:58
24.03.2014
srdcar 120L
-> Jozka: -> Bukaj 23.03.14 18:39:49: ,, u MB jsem se jednou setkal s prasklým držákem nápravnice v místě horního šroubu a obecně špatná údržba (zarezlé svisláky a pomocňák) v důsledku čehož působily na převodku, respektive držák velké síly při otáčení volantem..."

Přesně o tomto jsem psal, jak je vidno, tak se to nestalo jen mě na 1000 MB.52
upraveno 1x, naposled 24.03.2014 13:05:10
Extreme Tyres