skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy skoda 130
-> Martieers: Mám rok tuto a žádný problém. Žádné rosení atd.. broukservis.cz/porsche-35
6-911-912-brzdy-c4117/hadi
ce-propojovaci-brzdovy-val
ec-nadobka-50cm-typ-1-3-14
-181-vse-i32464
Kdekoli v hadicarne EPDM , mám a neprolíná nic a hadice sou furt stejne.
Ano presne tak lebo vrajze tie pozostatky starej brzdovky v systeme po zmiesani so silikonovou narobia problemi zacne to korodovat.
Este poradte kde kupit hadicku naprepojenie nadobky s piestami na brzdovu kvapalinu priemer 7 mm lebo tie co ponukaju palivove seperity a continentali sa po roku rozpadavaju uz je ro na nervy diki
Este poradte kde kupit hadicku naprepojenie nadobky s piestami na brzdovu kvapalinu priemer 7 mm lebo tie co ponukaju palivove seperity a continentali sa po roku rozpadavaju uz je ro na nervy diki
-> Martieers: v systému je asi 0,5l ale musíš mít vše nové nikdy nejete v brzdovce obyčejné, možná by stačilo vše přegumičkovat a vyčistit.
Mate skusenosti so silikonovou brzdovou kvapalinou dot 5. Nezerie lak-farbu a nesmie sa miesat so ziadnou inou brzdovkou. Vyssia cena.
Kolko brzdovky treba do skodovky 130 cca...
Kolko brzdovky treba do skodovky 130 cca...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.01.21 21:22:52: Gumička má čtvercový (obdélníkový?) průřez, ten "břit" je tvořen zkosením stěny zahloubení (zápichu) ve třmenu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jasný, díky.
-> suri: Přesně. Pístek musí jít zamáčknout rukou.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.01.21 21:22:52: To máš asi jedno. Ono tu pastu při nasazování gumičky úplně nesetřeš. Ale pro jistotu bych to rozetřel potom.
-> Tuner#2: jj ide hlavne o namazanie gumičky nech to ide prstom dnu
-> suri 03.01.21 20:56:05: -> Eidy 03.01.21 20:59:36: díky kluci.
Ještě k tomu máznutí i válce, to udělám až po nasazení těsnící gumičky že? A ta gumička má pokud si dobře pamatuji břit a ten jde dolů do válce?
EDIT: Koukám na řez v Andrtovi a on je ten zápich na těsnící gumičku upíchnutý nesymetricky, takže gumička se jako břit vyformuje sama.
Ještě k tomu máznutí i válce, to udělám až po nasazení těsnící gumičky že? A ta gumička má pokud si dobře pamatuji břit a ten jde dolů do válce?
EDIT: Koukám na řez v Andrtovi a on je ten zápich na těsnící gumičku upíchnutý nesymetricky, takže gumička se jako břit vyformuje sama.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.01.21 20:51:33: 1) Očistil bych to "čímkoliv". Pístek by se tam nikde neměl dotýkat, takže na funkci to nemá vliv. Nebral bych to šedesátkou, ale 1500 je zbytečně moc.
2) Mažu primárně dosedací plochy, což vývrt pístu není, ale ta pasta ničemu neuškodí.
3) Skládal jsem tak brzdy vždycky (na více autech) a vždycky se to rozhýbalo a sedlo celkem rychle.
2) Mažu primárně dosedací plochy, což vývrt pístu není, ale ta pasta ničemu neuškodí.
3) Skládal jsem tak brzdy vždycky (na více autech) a vždycky se to rozhýbalo a sedlo celkem rychle.
-> Tuner#2: tomu nie je nič , lizni šmirglom a hotovo
namazať normálne piestik aj vnútro nech to pekne vklzne , takisto manžetu , netreba toho zase veľa ...
polohe piestu je jedno ako bude , však nové brzdy na aute sú tiež piestiky na doraz
namazať normálne piestik aj vnútro nech to pekne vklzne , takisto manžetu , netreba toho zase veľa ...
polohe piestu je jedno ako bude , však nové brzdy na aute sú tiež piestiky na doraz
Takhle to vypadá, jsou to původně nové brzdice, na zinek se mě s nima nechce. Navíc zinek by zde asi neměl být nebo?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.01.21 20:51:33: v pohode aj scotchbrite ten to berie pekne aj z nie uplne idealne hladkeho povrchu.
1500 je zbytocne vela...ked uz tak 800 bude ako tak brat.
1500 je zbytocne vela...ked uz tak 800 bude ako tak brat.
Využiju tohle téma.
Rozebral jsem 4P ze Žlutky a mám pár otázek:
- na pár místech je lehký náznak koroze ve válci brzdiče. Mám to jen vymýt benzínem a nebo to přelíznu třeba 1500vkou smirkem?
- na skládání mám tu ATE pastu. Dává se jen od těsnící gumičky ven a nebo se maže celý pístek/válec?
- vadí když v základní poloze s novýma deskama bude pístek úplně zatlačený na doraz?
Rozebral jsem 4P ze Žlutky a mám pár otázek:
- na pár místech je lehký náznak koroze ve válci brzdiče. Mám to jen vymýt benzínem a nebo to přelíznu třeba 1500vkou smirkem?
- na skládání mám tu ATE pastu. Dává se jen od těsnící gumičky ven a nebo se maže celý pístek/válec?
- vadí když v základní poloze s novýma deskama bude pístek úplně zatlačený na doraz?
právě.. tak asi dle potřeby upravíme dle místního šéfkuchaře;-)
byl jsem nedávno jezdit s jednou LR s rennsporty a fungovalo to bez uprav- jak to přišlo.. tak uvidime
byl jsem nedávno jezdit s jednou LR s rennsporty a fungovalo to bez uprav- jak to přišlo.. tak uvidime
Rensport je jen převlečený willwood.
koukám, že se budu muset připravit na upgrade rennsportu. nebo alespoň kouknout jak je podobný wilwoodu a co bude třeba...
-> Eidy: Ano z daného výběru za dané peníze sem taky nenašel jiné varianty... Přesně popsáno co sem potřeboval vědět. Zavolám. Děkuji.
-> Eidy: Tohle nevím co bylo. A historický maily hledat nebudu. Ale bylo to něco super závodního. Ale byl to průser a vydržely tam 2x3kola v Sosnový. :-D
-> StepaNoFUN: Já používám jen ty Poly A a ty fungujou za studena rozumně a za tepla výborně. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Jen to nesmíš posrat nějakejma jejich závodníma deskama. Před pár lety jsem si to nechal pro kamaráda poslat od ségry, která žije v anglii. A vybrali jsme k tomu nějaký super desky. Při testu zavřenej tilton, posunuto na vahadle - zadek přebržděnej, zadní kotouče fialový, předek studenej. :-D
Jak rádi jsme tam dali nějaký jejich "normální". :-D
Jak rádi jsme tam dali nějaký jejich "normální". :-D
-> Petr Urban: Čau Petře, klidně mi zítra zavolej a já ti k tomu řeknu víc. Ve zkratce dobrý. Není to samozřejmě nejlepší brzdič na světě (aspoň tyhle Powerlite), ale za ty peníze zase nic lepšího neseženeš. Díly na to jsou, sám jsem asi před rokem kupoval gumičky a pístky. Měl jsem je rozebraný a opracování je nádherný všude. Problém jsou palcový závity a hlavně vstupní šroubení se mi nové nepodařilo nikde sehnat. Je tam nějaký ujetě jemný stoupání. Takže buď nechat vyrobit šroub nebo převrtat a převložkovat ma M10x1. Ale rozhodně doporučuju předělat vedení brzdovky "podle Eidyho". Nebo navrtat. Ty máš přístup k přesným strojům, pro tebe to nebude problém. Ale to bych ti vysvětlil po telefonu. Destičky fungujou dobře. Každopádně za mě je to celkem slušný brzdič. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Tak je pravda ze válec je co se týká trosku jinak namáhaný než třmen. Myslim že Eidy to má v merku asi nejlip. Ovšem ty odvzdušňovaky si taky myslim musel upravit sam.. Jeho bych se asi ptal obecně na třmen. Válce zjednodušeně Shit. Na Porsche mame AP uz leta letouci a nic. Prvni znameni je nadmiru černajici kapalina... Pak špóny až v ABS na zavodnim autě nepřeju nikomu řešit na rychlo...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM 09.10.20 20:00:06: klidně se rozepis, protože když jsme řešil vahadlo, tak jsem to nakonec zavrhl protože odchází i APcka za nesmyslné peníze viz. třeba odstoupení Simurdy z tuším Vyškova.
-> Petr Urban 09.10.20 13:55:40: až pojedu někdy kolem, můžu to omrknout, ale nebude to hned. Nicméně otázka je jak poznat originál? Mnohdy je to u fejku problém dokud to nemáš vedle sebe. A toto se myslím ani nekopiruje.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr Urban 09.10.20 13:55:40: až pojedu někdy kolem, můžu to omrknout, ale nebude to hned. Nicméně otázka je jak poznat originál? Mnohdy je to u fejku problém dokud to nemáš vedle sebe. A toto se myslím ani nekopiruje.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr Urban: Peťo Wilvood přede mnou nesmi nikdo vyslovit. Respektive když to řeknu ze srandy v dílně, kluci po mě hodi jeden z mnoha brzdových válců. Klidne mi napiš na Watsap![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nebudu zakládat další téma.
Mohu poprosit ty z Vás co už mají zkušenost o podělení se : Wilwood brzdiče z speedpro ... Wilwood primárně chci, je to ten samý co koupím třeba z Anglie ... Velmi nerad bych řešil nějakou nefunkční čínskou fake věc, protože vím že vstřícnost řešení nějakých věcí se úplně na speedru nenosí, aspoň co vím od kamarádů, tzn. netečou, obrobení a přesnost ok atd.? Děkuji všem za VĚCNÝ názor.
Mohu poprosit ty z Vás co už mají zkušenost o podělení se : Wilwood brzdiče z speedpro ... Wilwood primárně chci, je to ten samý co koupím třeba z Anglie ... Velmi nerad bych řešil nějakou nefunkční čínskou fake věc, protože vím že vstřícnost řešení nějakých věcí se úplně na speedru nenosí, aspoň co vím od kamarádů, tzn. netečou, obrobení a přesnost ok atd.? Děkuji všem za VĚCNÝ názor.
-> minno: ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> darklord 14.09.20 21:19:44: A to platí tiež len vo výnimočných prípadoch, kedy sústružník nie je hovädo.
-> ZdrubT 14.09.20 09:25:00: no ked ich rovno z krabice das sustruznikovi na zrovnanie, tak uz nekopu ![41](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
![41](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
-> ZdrubT: takže kotouč ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Je to asi jako s kyvkama... Nikdy, nikdy a pak stejně všichni podlehnou![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Je to asi jako s kyvkama... Nikdy, nikdy a pak stejně všichni podlehnou
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ZdrubT: také neexistujú
Kupoval někdo nedávno bubny a má odzkoušeno, že nekopou?
-> Matsoft: Spíš jde o čas, měl jsem tam nalepen Beral a do jiného se mi už nechce. Nechám to strhnout a nalepit znovu.
-> Borderer: tak pri cene paken cca 350kc v tom nevidim problem... (dokonce polsky TOMEX 227kc za sadu)
Zajímavé. Celý obsah nádoby se pravděpodobně dokázal schovat do prachu v jednom bubnu. Hadam nutnost nových paken.
-> Dušan: Kdyby vytekla skrz HBV, je pak nějak nutný čistit posilovač případně ho měnit? ...aby to nesežralo membránu....
-> Borderer: někam se ta brzdovka poděla. Buď mokrý kola z vnitřní strany nebo koberec u řidiče.
Vytáhnu kostlivce.... přijel jsem autem dva dny zpět domů, dnes odjíždím do práce a v první křižovatce sem si potykal s ohradníkem koňský ohrady.... Pedál pedál klade lehce odpor, ale pomalu se propadá až na podlahu. A auto brzdí asi tak jako ručka u kyvky, když je v bubnech olej....Jakmile razantně šlápnu vícekrát za sebou, pedál ztvrdne a auto brzdí normálně.
Zatím jsem jen běhal kolem auta a nikde nic vizuálně neteče, avšak kapalina zmizela (nyní je na "min"). Můžou tohle způsobit tekoucí prasata nebo mám jít rovnou po HBV?
Zatím jsem jen běhal kolem auta a nikde nic vizuálně neteče, avšak kapalina zmizela (nyní je na "min"). Můžou tohle způsobit tekoucí prasata nebo mám jít rovnou po HBV?
-> Tibcoo 23.11.15 14:22:48: Jakpak máš starou brzdovku?
Na 99% je to HBV, mohla ho dodělat stará zvodnatělá brzdovka v souvislosti s prvními mrazy.
Na 99% je to HBV, mohla ho dodělat stará zvodnatělá brzdovka v souvislosti s prvními mrazy.
-> Tibcoo: řekl bych, že HBV
Tak zdravim zas mam problem z brzdami zničoho nič mi to vobec nebrzdi.Jednoducho na nastartovanom motore mi ide pedal úplne na podlahu a absolutne to nebrzdi a jak chcem aspon trošku zabrzdit tak musim pedal 2krat naslapat trošku stvrdne a už aspon trošku brzdy.A ked je zas motor vypnuty zmačknem brzdu pedal ide na podlahu naslapem ho a ide presne tak isto ako ked je motor nastartovani otazka je čo mohlo odist HBV alebo posilovac.Kvapalina mi vobec neunika.A este jedno jak je motor nastartovany stlačim brzdovy pedal tak posilovac syči ale nie furt len ked pedal stlačim na podlahu tak zasyči.Ďakujem
-> Tibcoo: Ani u vlečky jsem nikdy neměl problém (na cca 4 autech, která servisuji posledních cca 10 let, ovšem nikdy jsem nemontoval nové originál bubny, vždy buď stočené, nebo nové italské...
-> Bukaj: praveže ani ja som nikdy nemal problem z paknamy ked som mal kyvku nikdy problem čil mam vlečku a problem ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tibcoo:
Tak jsem mrknul do katalogu a opravdu do konce roku 1985 byly dva typy paken (tedy dle katalogového čísla) - jeden typ pro vlečku, druhej pro kyvku. Od roku 1986 byl už jen jeden typ pro obě nápravy. Nicméně změna se dozajista netýkala rozměru, ale spíše materiálu, neboť brzdový buben má po celou dobu výroby vlečky jen jedno číslo bez modernizací a variant. V čem se tedy lišily ty pakny, to opravdu nevím, ale nikdy jsem se s podobným problémem nesetkal.
Tak jsem mrknul do katalogu a opravdu do konce roku 1985 byly dva typy paken (tedy dle katalogového čísla) - jeden typ pro vlečku, druhej pro kyvku. Od roku 1986 byl už jen jeden typ pro obě nápravy. Nicméně změna se dozajista netýkala rozměru, ale spíše materiálu, neboť brzdový buben má po celou dobu výroby vlečky jen jedno číslo bez modernizací a variant. V čem se tedy lišily ty pakny, to opravdu nevím, ale nikdy jsem se s podobným problémem nesetkal.
-> Bukaj: ano tie nastriekane čisla čo su tam
-> Tibcoo: Podle jakého čísla? Ještě jsem neviděl origo pakny značené číslem, vždy maximálně nějaká výrobní šarže (nastříkané písmeno apod)...
-> Bukaj: vieš čo pakne neboli renovovane ani druhovyroba ale origo mam dost pakny novych aj starych tak som skusal dat aj druhovyrobu a ani tedy som nemohol nahodit bubon ale ked som tam dal pakne nove presne tie isto podla čisla tich starich tak som tam dal bubon bez problemou
-> Tibcoo: Pakny jsou identické od 1000 MB až po 742/743
Možná ty, se kterými nešel nasadit buben, byly nějaké repasované a nedoobrobené, nebo nevim (moc lepidla?)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Možná ty, se kterými nešel nasadit buben, byly nějaké repasované a nedoobrobené, nebo nevim (moc lepidla?)