skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Da sa prehodit 4. kvalt na 5.
-> vhml: vsak to, este sa poinformujem, ze cca na kolko by to vyslo a uvidim. Vdaka za nazory!
-> darabos 20.09.13 15:34:46: nechá se to vyprasit i s původní hřídelí :-)
Já jsem za celou převodovku ( dvojka sériová ) pokud to má mít reálný přínos. Na origo přeovdovce používáš jen 2-3-4. Asi není potřeba podotýkat jaký rozdíl ve výkonu to bude když místo tří kvaltů začneš používat 5. Každej ladí motory, ale že je úplně zabitej sériovou převodovkou už nikdo neřeší.
Já jsem za celou převodovku ( dvojka sériová ) pokud to má mít reálný přínos. Na origo přeovdovce používáš jen 2-3-4. Asi není potřeba podotýkat jaký rozdíl ve výkonu to bude když místo tří kvaltů začneš používat 5. Každej ladí motory, ale že je úplně zabitej sériovou převodovkou už nikdo neřeší.
-> Vrba: aj to je riesenie, uvidim este preratam, vyratam...inak jednicka je priamo na hriadeli nie? Takze dlha jedna znamena novu hriadel?
-> Vrba: Viděl bych to na převod 4,44 a delší jedničku. Změníš pouze dva převody,díky jedničce ziskáš lepší odstupnování a převodovka bude na sériových rychlostech o dost kratší. Cenově to nejspíš vyjde líp než vyrábět 4 nová soukolí.
-> darabos 20.09.13 12:27:32: pokud rally, tak je dlouha jednicka nutnost do kazdeho vracaku/krizovatky
-> vhml: Skor amaterske rally sprinty, kde by zisla aj dlha jednotka, ale zase to nechcem prehanat, nechcem do toho investovat privela.
-> Vrba:
Otacky su pouzitelne od cca 4500 - 7500, je to 1.4-ka fabia, vsak tak som chcel, ze dam kratsiu 3, 4 a 5.
-> Vrba:
Otacky su pouzitelne od cca 4500 - 7500, je to 1.4-ka fabia, vsak tak som chcel, ze dam kratsiu 3, 4 a 5.
-> darabos: A jaký máš motor? Teda jaké je jeho spektrum využitelných otáček? Pokud je 4,2 pořád natahané,dá se použít ještě převod 4,44. Pak už jedině změnit rozměr pneu a nebo použít převody LA,které jsou celkově kratší.
-> darabos 20.09.13 12:13:53: to máš na kopce? Tam nech klidně jedna a dva sériovou. 3,4,5 si nech vyrobit nové.
U nás na 2km kopci udělala o jeden zub jiná trojka 5 sekund...
U nás na 2km kopci udělala o jeden zub jiná trojka 5 sekund...
-> Vrba: Momentalne 4.22, ale len teraz som zacal uvazovat o nejakom rozumnom odstupnovani na preteky na buducu sezonu...tak skumam, ze co a ako.
-> darabos: Tak potom by bylo vhodnější zkrátit stálý převod. Samotné rychlosti se staví podle toho,jak jsou na sebe návazné. V případě sériové 5q převodovky je ta návaznost 3-4 téměř ideální. Problém je spíše krátká jednička. Rychlost vs. otáčky se řeší stálým převodem. Jaký SP momentálně jezdíš 3,9?
-> Vrba: lebo na trojke uz mám rýchlosť cez 130 a na 4. už cez 170 čo je nereálne, tá maximálka 170 by bola akurát na 5-ke.
-> darabos: Proč 3-4 jiný? Vždyt to je na té převodovce jediné,co trošku smysluplně navazuje.?

-> Vrba: dik, rozumiem...
-> Eidy: nieee, 1. a 2. by ostal seriový, 3. a 4. nový a podľa všetkého teda aj 5. má byť nový...
-> Eidy: nieee, 1. a 2. by ostal seriový, 3. a 4. nový a podľa všetkého teda aj 5. má byť nový...
-> Eidy: Jednu 4ku by měl ze 4q a jednu z 5q. Jsou jiný.
-> darabos: že bys jako měl 4ku a 5ku stejnou???
-> darabos: Ne,pro zkrácení pětky jedině změnit stálý převod a nebo vyrobit uplně nové soukolí pětky.
ne
Prevodovkári, dá sa bez problémov prehodit 4. kvalt z 5 stupnovej prevodovky namiesti 5. kvaltu, aby piaty stupen bol 1.08?