Náhon rychloměru

prohledat
28 příspěvků (zobrazeno 1 až 28) od 10.12.2012 do 19.12.2017, založil/a m8rinek
řadit dle data
17:50:16
19.12.2017
Polyš
-> minno: Tahle kolečka nemá.Psal jsem mu nedávno.
13:52:02
19.12.2017
minno
-> xerox422 18.12.17 20:14:14: Oslov Vrbu: skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-naboju-kol

"Možno dodat nová plastová kolečka náhonu tachometru at už sériová a nebo korigovaná pro snížení nepřesnosti tachometru

Vše záleží na domluvě."




Inak mal som v mojej prvej 5q 4,22 plastové koliesko z 3,9 (babráci mechanici) a ukazovalo to dosť nahovno3
21:47:43
18.12.2017
COL
Taky se to da korigovat nastavenim vratny pruziny v rychlomeru, pak ale uz budou v tom aute zkurveny veci dve - prevodovka, kde se vystup na tacho toci spatnou rychlosti a tacho, ktere ukazuje jinak, nez by melo.



Jinak ukazovat to bude x * 15/14. Takze treba pri 140 to bude 150 plus standardni odchylka nahoru...
upraveno 1x, naposled 18.12.2017 21:50:24
21:41:13
18.12.2017
MVM
-> xerox422: Tak ona už ta přesnost tachometru (pokud to slovo je hodno vůbec použít) je na úrovni přesýpacích hodin. Doladit to lze rozměrem pneumatik,ale pochybuju že tak velkej rozdíl kterej to nakopne právě to plastový kolečko.. odhaduju že to bude o hoodně vic ukazovat 1
21:20:45
18.12.2017
castrol
-> xerox422: jo navigaciou
21:12:38
18.12.2017
xerox422
-> MVM: dik za objasnení. Teda by som musel dať pneu s vyšším profilom aby to reálnejšie akazovalo. Opačne 4,22 na 3,9 by bolo lepsie, dať nizkoprofilovky gumy by sa to ako tak vyriešilo.

Dá sa to nejak niečím zmierniť potom ten rozdiel tacho od realnejnej rýchlosti?
21:01:21
18.12.2017
MVM
-> xerox422: Převod 3,9 má na plastovým kolečku víc,protože se "hruška" točí pomaleji oproti 4,22 při stejný rychlosti. Tim pádem když to dáš na 4,22 která se točí už z principu rychleji a ještě dáš na plastovým kolečku o zoubek víc,bude tacho přeměřovat o hodně víc nahoru než je zdrávo.
20:14:14
18.12.2017
xerox422
Zdar, skúšal tu niekto dať to plastové kolečko na náhon dát z 3,9 do prevodovky 4,22? Rozdiel je 1 zube (3,9 má 15 zubov a 4,22 má 14) bude to na tacho ukazovať viac alebo menej?

Na 4,22 neviem zohnať kolecko.
16:35:12
12.12.2012
m8rinek
-> dragon_cb_cz: 155r14, ale 165r13 je co se týče obvodu potažmo reálný rychlosti v podstatě totéž...
16:00:57
12.12.2012
stika87 - Maschinenführer
-> havlik: supr dikk :)
15:55:19
12.12.2012
havlik
-> dragon_cb_cz: tak tam je rozdíl minimální www.e-pneu.cz/rozmery_pne u.php?sirka_pneu...
15:50:13
12.12.2012
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Ty údaje co jsi sem dal jsou teda teoretické výpočty? A co je u tebe sériová guma, 168/80 R13 nebo 155/80 R14?
10:11:24
12.12.2012
m8rinek
-> Jozka: obvykle tu bejvá mudrců... :D
18:25:02
11.12.2012
darklord
-> m8rinek: jaj no tak na to si si odpovedal sam :)
18:19:47
11.12.2012
m8rinek
-> darklord: ptám se na kolečko, tohle si umim napočítat taky
17:31:17
11.12.2012
darklord
14:44:59
11.12.2012
Jozka
-> m8rinek: Nikomu se dnes nechce myslet... Mě taky ne..3
13:36:56
11.12.2012
m8rinek
Nikdo mi to nepotvrdí, či nevyvrátí?
22:32:23
10.12.2012
m8rinek
Po vidlácku:

Seriová guma i převodovka SP4,22 4000rpm je 112,5kmph

185/55r14 SP4,22 reálně 104,2kmph

185/55r14 SP3,9 reálně 112,7kmph



Pokud bych použil kolečko z SP 4,22 tak mi to bude v podstatě ukazovat totéž jako bych měl seriové provedení, je to tak?
22:18:25
10.12.2012
m8rinek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nooo v katalogu je pod stejnym číslem...



Nicméně k původnímu dotazu.



Mám menší kola, takže mi tachometr ukazuje víc než je reálná rychlost, co se stane použiju li kolečko 4,22 pro 3,9 převodovku?
22:04:36
10.12.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> m8rinek: Nevim, kazdopadne rozdil je 100% v kolecku v hrideli, ty jsou 4,22 a 3,9. Jestli se lisi I ten nahon sem nikdy nezkoumal.
22:02:55
10.12.2012
m8rinek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Proč jsou teda náhony různý, když je rozdíl v kolečku?
21:59:27
10.12.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> vhml: No lisi se kolecko v hrideli, ale ta kolecka nahonu ve viku by mela byt stejna, ne?



Kazdopadne celou dobu ziju v domneni, ze cerny je vzdy jen 4,22. Mozna to tam nekdo dal pri oprave, protoze bily nemel...
21:54:16
10.12.2012
vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nevím. Kde se to teda liší?



Já z 3,9 vyndal černý kolečko.
21:52:14
10.12.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> vhml: Nebyla vika stejna? Jako ta dalsi kolecka... Stejna pro vsechny prevody.



Jinak 3,9 ma byt bile.
upraveno 1x, naposled 10.12.2012 21:52:38
21:45:25
10.12.2012
vhml
kolečko 3,9 mám černé.



Reálnější to samozřejmě bude s kolečkem 3,9 protože kola máš menší, tak to tímhle narovnáš. Otázka je, jestli se to skutečně bude točit jinak. Protože můj kočkopes s kolečkem 3,9 a víkem 4,44 se točí. Což už mi samo o sobě přijde divný. Zřejmě si ten silon místo udělá.
21:44:43
10.12.2012
Pavel P..
bílý kolečko je na 3,9 a černý na 4,22 .... u vlečky
21:41:28
10.12.2012
m8rinek
Tuším, že náhony pro SP4,22 a 3,9 se liší barvou koleček, nicméně v katalogu jsou pod jedním číslem. Jaká jsou která?



Druhak na toho mýho kočkopsa bude převodovka s SP3,9 a auto na kolech 185/55 r14 ukazovat reálnější hodnoty s náhonem z 3,9 či z 4,22. Dík
Extreme Tyres