skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
opět hadice vs. brzdovka
-> Hanz1912: 2 roky určitě
-> radekra: můžeš. A jak dlouho ji máš namontovanou? Pokud je to odzkoušeno tak do toho půjdu taky. A není to tak drahé oproti jiným co jsem našel. 10cm za 48,- apod. Tam potřebuju cca 70cm
-> Hanz1912: Mám je tam a nic nerosí ani ted v zimě, zítra můžu vyfotit. Zkusil jsem je a zatím ok
-> radekra: a nějaký výsledek? Zkoušel jsi ji nebo někdo jiný? Je to dobré?
-> Hanz1912: -> radekra 15.01.18 17:19:48: ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
broukservis.cz/porsche-35
6-911-912-brzdy-c4117/hadi
ce-propojovaci-brzdovy-val
ec-nadobka-50cm-typ-1-3-14
-181-vse-i32464
Co vy na to? Myslím že tato hadice tu je v nějakém odkazů. Tady je to česky. Není tu moc napsané o tom. Taky se mi rosí hadice. A to přišlo od Bremba
Co vy na to? Myslím že tato hadice tu je v nějakém odkazů. Tady je to česky. Není tu moc napsané o tom. Taky se mi rosí hadice. A to přišlo od Bremba
-> Bukaj: Jak šla onehdy řeč o palivový v zeleným svetru na favo - byl jsem si jistej proto, že díky ní měl chlápek přes ulici favouše jak Island. Taky samej gejzír.. A bylo to tak 93-94.. čili cca po 5ti letech provozu.
A mě se originální (resp. 2nd sada od roku 83) ve 120 taky tu a tam "opotí" - připisuju to zahřátí kapaliny nad nějakou teplotu.. měl jsem nějaký skladovaný řádně (suchá garáž, tma a stálá teplota), pokud jsem je ještě nevyhodil, příště předvedu - vypěstoval jsem si k nim nedůvěru..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A mě se originální (resp. 2nd sada od roku 83) ve 120 taky tu a tam "opotí" - připisuju to zahřátí kapaliny nad nějakou teplotu.. měl jsem nějaký skladovaný řádně (suchá garáž, tma a stálá teplota), pokud jsem je ještě nevyhodil, příště předvedu - vypěstoval jsem si k nim nedůvěru..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Ono zase těch vzduchových, vodních a palivových průměru 7 mm moc nebylo.
Ale tyhle všechny dobové opletené hadičky dost trpěly na "zvětrávání", takže dost záleží, jak byly skladované, některé černí při otěru ještě před montáží...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ale tyhle všechny dobové opletené hadičky dost trpěly na "zvětrávání", takže dost záleží, jak byly skladované, některé černí při otěru ještě před montáží...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 22.11.20 17:58:09: nemyslim si, ja dal opletenou na baze a cerna mi brzdovka, takze to byla asi vodni, u nivy mam ke spojce vodni, kapalina total cerna a funguje to uz par let
-> Pilot 105: na tvé doporučení mám EPDM od března 2006 a stále sucho
-> Pilot 105: pripadne hadicku viton ale tam ta cena bude niekde inde
-> COL: Nebo pokud striktně trváš na origo vzhledu, zkus poptat opletení třeba zde, možná se nějaký originalista přidá.
www.kvrezac.cz/o-firme
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
www.kvrezac.cz/o-firme
-> COL: Podle potisku poznáš prdlačku ;), koupit tyhle zelené hadice je vždy loterie, za ty roky mi jich prošlo rukama desítky metrů, s potiskem, bez potisku a nakonec jsem skončil právě u toho Chemitecu a to už je snad 15 let zpět a nikdo komu jsem je doporučil si nestěžoval, můžeš ještě použít hadice s PE, nebo PTFE duší. SBR hadice jsou třeba ty co vedou k brzdičům, obecně se SBR shání v potřebném rozměru hůře, než EPDM, navíc je univerzálnější...
-> COL: Tak pokud tam nebyl žlutý nápis, tak to asi byla obyč vodní nebo vzduchová hadice...
...i když ty dobový hadice byly víceméně ze stejně kvalitní a chemii odolné gumy, tak ta na brzdovku měla lépe řešené zalití opletu...
...i když ty dobový hadice byly víceméně ze stejně kvalitní a chemii odolné gumy, tak ta na brzdovku měla lépe řešené zalití opletu...
-> Bukaj: Nemam, ale hadici jsem si schoval. Ten zluty napis tam, jak pisu, nebyl - nebo nebyl na te casti, kterou jsem pouzil. Co by na zlutem napisu melo/nemelo byt?
-> COL: Máš fotku té hadice? Ony ne všechny dobové zeleně opletené hadice se žlutými nápisy byly určené na brzdy...
-> Pilot 105: -> Tuner#2:
Byla v krabici s dilama na brzdy na litra, kterou jsem zdedil. Proc tam byla, nevim. Co mne prekvapuje je, ze ta guma vypada netknuta - ani zadny cerny zakal nebyl.
Ja vim, videt to moc neni, ale kdyz uz jsem dal origo zelenou podtlakovku....
Byla v krabici s dilama na brzdy na litra, kterou jsem zdedil. Proc tam byla, nevim. Co mne prekvapuje je, ze ta guma vypada netknuta - ani zadny cerny zakal nebyl.
Ja vim, videt to moc neni, ale kdyz uz jsem dal origo zelenou podtlakovku....
-> COL: Protože je z NBR pryže, potřebuješ SBR, nebo EPDM, pohledem nepoznáš...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Co třeba tohle...
imusicdata.cz/kabely-kone ktory/.../ochranne-oplety
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Co třeba tohle...
imusicdata.cz/kabely-kone ktory/.../ochranne-oplety
-> COL 22.11.20 16:25:08: vždyť tam je přes to dekl a hadice nevidíš.
Jinak běžnou gumu brzdovka lepta a proto se prosakne. Je to vidět i na nadobce, že obsah zcerna.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kvuli vzhledu blizkemu originalu jsem nasadil zelenou opletenou hadici, predpoklad je, ze to byla puvodni vyroba, ikdyz zluty napis optimit jsem na tom nenasel. Nicmene to pomerne rychle zacalo mokvat.
Otazka je ale proc? Kdyz jsem tu hadici rozriznul, nenasel jsem na gume nic podezreleho, takze bud jsou tam nejaky mirkodirky, ktery nejsou normalne videt, nebo to sakne kolem spon a rozlejza se to po hadici, ale utazeny to vpadalo ok, navic, kazda hadice mela jiny typ spony. Zkoumal to nekdo blize?
Zatim jsem to nahradil hnusnejma cernomodrejma EPDM chemitec, ktery funguji, ale vypadaj hnusne. Asi budu muset udelat experiment mimo auto, abych videl, co se tam presne deje...
Otazka je ale proc? Kdyz jsem tu hadici rozriznul, nenasel jsem na gume nic podezreleho, takze bud jsou tam nejaky mirkodirky, ktery nejsou normalne videt, nebo to sakne kolem spon a rozlejza se to po hadici, ale utazeny to vpadalo ok, navic, kazda hadice mela jiny typ spony. Zkoumal to nekdo blize?
Zatim jsem to nahradil hnusnejma cernomodrejma EPDM chemitec, ktery funguji, ale vypadaj hnusne. Asi budu muset udelat experiment mimo auto, abych videl, co se tam presne deje...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.10.20 12:30:38: Ok zkusím a uvidím, jen mi štve další cesta do speciálky. Bohužel mi v autodílech dali benzínovou která prej funguje..
-> Petrson 10.10.20 12:05:03: mělo by, ale už to prý není co bývalo. Ale Semperit mám a OK.
Chci se ujistit jestli bude fungovat i tato hadice www.gms.cz/chemitec-epdm-
20-14044 díky
Mě fungují EPDM od doby co s tím tady přišel Pilot 105 a to už bude přes 10 let.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Semperit existujú asi tiež aj originály aj fejky
Tiež som mal palivové hadice tejto značky, ktoré bolo treba meniť už skoro po roku (popraskané na povrchu), iné kusy kúpené inokedy držia.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> minno 22.02.18 08:52:07: Toto su na pohlad rovnake, ako tie moje od Semperitu.... akurat teda ze Semperit je asi lisovana tma z ciny.... Kolegovi sa "semperitka" na palivo rozpustila v benzine.
Kazdopadne, bud rad, ze tento problem nemas, ja budem testovat a reportovat vysledok, ked namontujem hadice.
Kazdopadne, bud rad, ze tento problem nemas, ja budem testovat a reportovat vysledok, ked namontujem hadice.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 21.02.18 14:26:09: Aha, rozumiem, takže v podstate ide vlastne "len" o problém pre koncového spotrebiteľa. Nie že by materiál neexistoval, ale na trhu sa pohybuje všeličo. Čiže vlastne ako vo všetkom.
Ja mám od nádržky po hlavné valce v kufri túto hadicu. Ako som už písal, navonok sú naozaj suché aj po skoro 8 rokoch. Dávať dole kryt a testovať to inými spôsobmi sa mi nechce, ale občas si na ne posvietim baterkou a je to OK, tak viac neriešim. Používam DOT3. Ale je pravda, že brzdovka mi trochu černie - možno od týchto hadíc zvnútra, alebo od brzdových hadíc k brzdičom. K tomu sa asi nedopátram. Neriešim. Na funkci nemá vlyf.
Ja mám od nádržky po hlavné valce v kufri túto hadicu. Ako som už písal, navonok sú naozaj suché aj po skoro 8 rokoch. Dávať dole kryt a testovať to inými spôsobmi sa mi nechce, ale občas si na ne posvietim baterkou a je to OK, tak viac neriešim. Používam DOT3. Ale je pravda, že brzdovka mi trochu černie - možno od týchto hadíc zvnútra, alebo od brzdových hadíc k brzdičom. K tomu sa asi nedopátram. Neriešim. Na funkci nemá vlyf.
origo zelený Optimitky držej, nejsou oslizlý... dával jsem je tam s repaslýma nápravama před 7 lety.... sehnat se ještě daj, občas aukro a nebo nějaká motoburza.... navíc stačí ani ne půlmetr.
-> vhml 21.02.18 15:19:43: 140 je trochu velka rezerva, ale nemyslis, ze je lepsie mat teplotnu rezervu ako pouzit hadicu do +60 a potom sa v lete bat nechat auto na slnku?
Ta hadica sa pri inych typoch aut moze pouzit aj v motorovom priestore a .... a tam je teplota vyssia.
UV odolnost? No, napriklad budem mat niekde na vylete par hodin otvoreny kufor... a budem chodit na vylety casto... Radsej budem mat hadicu UV stabilnu ako nie.
Myslim, ze tieto dve vlastnosti niesu skodlive.
Ta hadica sa pri inych typoch aut moze pouzit aj v motorovom priestore a .... a tam je teplota vyssia.
UV odolnost? No, napriklad budem mat niekde na vylete par hodin otvoreny kufor... a budem chodit na vylety casto... Radsej budem mat hadicu UV stabilnu ako nie.
Myslim, ze tieto dve vlastnosti niesu skodlive.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 21.02.18 14:26:09: k čemu je v kufru dobrá hadice s teplotou do 140 stupňů a s UV odolností?
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Díky za tip. Podstatne levnejsi řešení než ten teflon a nejspíš bude stejně funkční.
-> minno:
Já mám EPDM taky a rosej.
Já mám EPDM taky a rosej.
-> minno: PS: ked budes mat cas, hod sem prosim enejaku kvalitnu fotku tvojich hadic, pripadne si ich detailne prehliadni, skus utriet rukou alebo paierovou vreckovkou, ci predsa len na nich nieje naznak brzdovky.
-> minno: Probelm je ten, ze kvalita "EPDM hadic" je velmi kolisava a ty mas stastie, ze si narazil na dobry rocnik.
Ako som pisal nizsie, ja som mal EPDM MP20 od Semperitu a rosili sa po par mesiacoch. Nikto zatial nenasiel 100% nahradu starych originalov, ktore su zohnatelne len teoreticky.
Ako som pisal nizsie, neje to len problem skodovakov, toto iste riesili aj Jaguaristi a Chrobackari.
Ja uz nemienim znova opravovat farbu v kufri po par rokoch, nemienim manit hadice a nemienim ist metodou pokus/omyl a nemienim podporovat nasich "prejcov autodielov", ktori ti slubuju a slubuju a predaju ti totalnu sracku.
Takze som v poseldnom case venoval hodiny a hodiny studovaniu for a technickych listov a zlozeni "gumy". Sice si z tej chemie hovno pamatam, ale ide v skratke o to, ze nie kazde deklarovane EPDM je naozaj odolne brzdovke v plnom pracovnom rozsahu teplot a podmienok. Jednoducho, pokial hadica nema od vyrobcu v certifikate neobmedzenu odolnost voci kvapalinam na glykolovej baze v rozsahu -40 az +140°C a zaroven je neprestupna pre vodnu paru a odolna voci UV ziareniu (oplet, UV stabil vonkajsia vrstva), tak to na aute nechcem.
Ked moj straveny cas pri hladani idealneho riesenia niekomu inemu usetri cas/starosti/peniaze, tak budem rad. Preto existuje toto vlakno a preto zdielame vedomosti a diskutujeme o nich.
Co sa tyka hadic k brzdicom, je situacia ina, lenze tto su vysokotlake hadice zase vyrabane podla ineho standardu a pouzivaju a vyrabaju sa dodnes, aj na moderne auta. Maloktore moderne auto ma prepjenie nadobka - valce riesene hadicou a ak ano, tuto hadicu nemas dovod menit pocas zivotnosti auta, takze ako nahradny diel sa nepredava a vyrobca ju takisto neponuka do distribucie mimo objednavatela - automobilky.
Popisal som si s niekolkymi vyrobcami gumarenskych produktov a vyslovene mi napisali, ze konkretny produkt, ktory som dopytoval vyrabaju, ale nemozu ho dodat v malom, lebo ho vyrabaju a branduju pre konkretneho odberatela. Koniec.
Takze este pridam info priamo od vyrobcu Cohline. Hadicu co predavaju Käferisti v Nemecku je skutocne hadica od tej firmy a skutocne je odolna glykolovym kvapalinam v plnom rozsahu teplot -40 +140. Upozornili ma, ze tiez nieje vhoda na pouzitie v "aircraft and spacecraft". Voci pouzitiu v automotive nemaju vyhrady.
Ako som pisal nizsie, ja som mal EPDM MP20 od Semperitu a rosili sa po par mesiacoch. Nikto zatial nenasiel 100% nahradu starych originalov, ktore su zohnatelne len teoreticky.
Ako som pisal nizsie, neje to len problem skodovakov, toto iste riesili aj Jaguaristi a Chrobackari.
Ja uz nemienim znova opravovat farbu v kufri po par rokoch, nemienim manit hadice a nemienim ist metodou pokus/omyl a nemienim podporovat nasich "prejcov autodielov", ktori ti slubuju a slubuju a predaju ti totalnu sracku.
Takze som v poseldnom case venoval hodiny a hodiny studovaniu for a technickych listov a zlozeni "gumy". Sice si z tej chemie hovno pamatam, ale ide v skratke o to, ze nie kazde deklarovane EPDM je naozaj odolne brzdovke v plnom pracovnom rozsahu teplot a podmienok. Jednoducho, pokial hadica nema od vyrobcu v certifikate neobmedzenu odolnost voci kvapalinam na glykolovej baze v rozsahu -40 az +140°C a zaroven je neprestupna pre vodnu paru a odolna voci UV ziareniu (oplet, UV stabil vonkajsia vrstva), tak to na aute nechcem.
Ked moj straveny cas pri hladani idealneho riesenia niekomu inemu usetri cas/starosti/peniaze, tak budem rad. Preto existuje toto vlakno a preto zdielame vedomosti a diskutujeme o nich.
Co sa tyka hadic k brzdicom, je situacia ina, lenze tto su vysokotlake hadice zase vyrabane podla ineho standardu a pouzivaju a vyrabaju sa dodnes, aj na moderne auta. Maloktore moderne auto ma prepjenie nadobka - valce riesene hadicou a ak ano, tuto hadicu nemas dovod menit pocas zivotnosti auta, takze ako nahradny diel sa nepredava a vyrobca ju takisto neponuka do distribucie mimo objednavatela - automobilky.
Popisal som si s niekolkymi vyrobcami gumarenskych produktov a vyslovene mi napisali, ze konkretny produkt, ktory som dopytoval vyrabaju, ale nemozu ho dodat v malom, lebo ho vyrabaju a branduju pre konkretneho odberatela. Koniec.
Takze este pridam info priamo od vyrobcu Cohline. Hadicu co predavaju Käferisti v Nemecku je skutocne hadica od tej firmy a skutocne je odolna glykolovym kvapalinam v plnom rozsahu teplot -40 +140. Upozornili ma, ze tiez nieje vhoda na pouzitie v "aircraft and spacecraft". Voci pouzitiu v automotive nemaju vyhrady.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Inak je celkom nechápem, o aký problém sa vlastne jedná :) Veď hadice k brzdičom sa výrábajú a používajú už desiatky rokov a nikomu nič nerosí ani po mnoha rokoch. Z čoho vyplýva, že taký materiál hadice už dávno existuje.
EPDM hadičky od nádržky do HBV a HSV mám na škodovke už 8 rokov a sú tiež stále suché...
EPDM hadičky od nádržky do HBV a HSV mám na škodovke už 8 rokov a sú tiež stále suché...
Dalsie moznosti, snad to niekomu pomoze...
Tieto iste problemy riesia uz asi 10 rokov aj majitelia Jaguaru E-Type a pravdepodobne jedini, ktori to vyriesili k spokojnosti su Volkswagenisti Chrobakari. Objavli vyrobcu, ktory dokaze spravit hadicu pozadovanych vlastnosti a podla toho co som sa docital ja Jaguar a Käfer forach, jedine tato hadica vydrzi v prevadzke bez rosenia aj viac ako 5 rokov.
Ide o hadicu Cohline 2322.0613 pripadne novsiu Cohline 2337.0613
Keby mal niekto zaujem, da sa kupit tu:
www.vwkaeferersatzteile.d e/Brake/.../Brake-line-con nection-hose-%D8-7-mm-per- 1-2-metre::2614.html
Tieto iste problemy riesia uz asi 10 rokov aj majitelia Jaguaru E-Type a pravdepodobne jedini, ktori to vyriesili k spokojnosti su Volkswagenisti Chrobakari. Objavli vyrobcu, ktory dokaze spravit hadicu pozadovanych vlastnosti a podla toho co som sa docital ja Jaguar a Käfer forach, jedine tato hadica vydrzi v prevadzke bez rosenia aj viac ako 5 rokov.
Ide o hadicu Cohline 2322.0613 pripadne novsiu Cohline 2337.0613
Keby mal niekto zaujem, da sa kupit tu:
www.vwkaeferersatzteile.d e/Brake/.../Brake-line-con nection-hose-%D8-7-mm-per- 1-2-metre::2614.html
Tak som spolu s odbornikmi na hadice objavil noveho adepta:
www2.codan.com/node/28907
Je to sice EPDM, ale bolo mi vysvetlene, ze nieje EPDM ako EPDM a zalezi samozrejme na zlozeni zmesi a specifikacii. Tu udavaju odolnost voci BK DOT4, takze snad to zvladne aj DOT3.
Pri tych Semperit MP 20 EPDM o som mal a prepustali kvapalinu mi odbornici vysvetlili, ze sice ma odolnost voci BK, ale len vo velmi uzkom rozsahu teplot, coze je dobra tak na stacanie kvapaliny v sklade. Tieto odporucene maju rozsah -30 - + 100, tak by to malo byt ok.
Jedina vec na nich je mozno problem, vnutorny priemer 6 alebo 8 mm a mne treba 7m. Snad ta 6mm bude dost poddajna a bude sa dat pouzit.
www2.codan.com/node/28907
Je to sice EPDM, ale bolo mi vysvetlene, ze nieje EPDM ako EPDM a zalezi samozrejme na zlozeni zmesi a specifikacii. Tu udavaju odolnost voci BK DOT4, takze snad to zvladne aj DOT3.
Pri tych Semperit MP 20 EPDM o som mal a prepustali kvapalinu mi odbornici vysvetlili, ze sice ma odolnost voci BK, ale len vo velmi uzkom rozsahu teplot, coze je dobra tak na stacanie kvapaliny v sklade. Tieto odporucene maju rozsah -30 - + 100, tak by to malo byt ok.
Jedina vec na nich je mozno problem, vnutorny priemer 6 alebo 8 mm a mne treba 7m. Snad ta 6mm bude dost poddajna a bude sa dat pouzit.
Dobře odolný by měl být třeba FEP, ale je dost tvrdý, takže je problém, aby to buď těsnilo, nebo šlo nasadit.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> radekra: SZ ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MVM: Díky
. Pruhlednou benzínovou :-D jj, některé komenty opravdu dobré teda :-D :-D Rád používám průhlednou i v práci, ale jen na odvzdušnění, jinam ani omylem.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> radekra: Já se Ti Radku zítra v práci podívám .. mám rozdělaný dvě závodní a jednu seriovku. Ale obvykle je nádobka hned na hlavním válci,hadičkou je to vedený ke spojkovýmu. Spojku právě dělám - tak to při odvzdušnění omrknu.
Ale podle posledních info bychom tam měli dávat průhlednou benzinovou ne? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Ta hadice -píšou modrá, spíš je taková modro-šedá-výrobce COHLINE. Píšou k ní-Brzdová propojovací hadice opletená Ø 7.0 mm modrá
Speciální hadička, která propojuje ocelové trubky mezi hlavním válcem a nádobkou, nalévání brzdové kapaliny.
Speciální hadička, která propojuje ocelové trubky mezi hlavním válcem a nádobkou, nalévání brzdové kapaliny.
-> radekra 15.01.18 18:26:03: Tak pokud je to opravdu něco lepšího než běžná černá s opletem na brzdovku, která je úplně k ho*nu, tak asi není problém. Ovšem jen aby to nebylo to samé jen s vysokohorskou Porsche prirážkou ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti: -> Tuner#2: Díky za názor. Ta vlevo je koupená ve firmě, kde se věnují vw a porsche
-> radekra 15.01.18 17:19:48: Dal bych odzkoušenou EPDM.
-> radekra 15.01.18 17:19:48: Ak je tá na lavo taká istá ako origo zelená len v čiernom tak tú mám v jednom aute a drží.(vlastne to auto už rok nepohlo a nepoznám momentálný stav ale za tých pár mesiacov s tým nebol problém
)Ale keby som mal epdm tak by som použil tú.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak jakou dát mezi hbv , hsv a nádobku? Vlevo nějaká opletená spešl na brzdovou kapalinu průměr 7mm-300 kč metr nebo Epdm 6mm-30 kč za metr. Obě hadice mám doma.
-> goodji: ještě že jsi neopravoval parní mašiny, to jsi nám mohl doporučit parní pohon a nemuseli bychom řešit nějaký PVC![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> goodji 01.01.18 23:06:12: Škodovka není jinej level.. To asi spíš jiný vaše PVC. Pokud zkrátka se použije třeba tato www.gumex.cz/novoplast-ha
dice-pro-benziny-17277.htm
l benzinová PVC hadice - je za pul roku jak šutr. (Ona tedy ztvrdne a zežloutne i v benzinu -ale o to tu nejde)
-> goodji: Nepleteš si PVC a PA hadice?