-> Magiver: Já to svařil klasickou elektrodou, protože CO ještě nebylo k dispozici. A při vaření po kouskách se to neprohřeje natolik, aby se ta výstelka zničila. Chce to trochu s citem, ale zas není potřeba dělat jeden svar po 5 minutách. Když položíš kloub do vody a budeš vařit nad hladinou, tak můžeš vařit jak o závod.
Délku táhla musíš zachovat, jinak ti nepůjdou řadit lichý nebo sudý kvalty. No a musí to bejt v ose samozřejmě.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
S 742 - Kost nebo klouby z řízení?
16:55:41
28.05.2011
28.05.2011
Eidy
16:50:23
28.05.2011
28.05.2011
Magiver
Tak jsem se rozhodl pro klouby řízení - vzhledem k nedostupnosti origo kosti.
Jak je to s prostorem pro klouby - není tam nějaký problém? Tedy jestli se snažit dělat to spojení kloubů co nejkratší, nebo je prostě demontovat z té tyče a navařit za sebe jak leží a běží. Na délku by to tam myslím vešlo i v delší verzi, ale nevím co to pak dělá, když se řadí...
Ještě doplňující: čím a jak jste to kdo svařovali? Mám obavu o ty plastové výstelky kloubů, ale COčko po ruce ani u známých k dispozici nemám...
Jak je to s prostorem pro klouby - není tam nějaký problém? Tedy jestli se snažit dělat to spojení kloubů co nejkratší, nebo je prostě demontovat z té tyče a navařit za sebe jak leží a běží. Na délku by to tam myslím vešlo i v delší verzi, ale nevím co to pak dělá, když se řadí...
Ještě doplňující: čím a jak jste to kdo svařovali? Mám obavu o ty plastové výstelky kloubů, ale COčko po ruce ani u známých k dispozici nemám...
11:45:23
27.05.2011
27.05.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Fakt? Tak to je jina. Ja mam rok 89, takze kost no.
11:32:14
27.05.2011
27.05.2011
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a co já s ní budu dělat když mám starší provedení s klecí?
11:26:53
27.05.2011
27.05.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Zrovna kost bych nikomu nedal ani neprodal.
10:36:25
27.05.2011
27.05.2011
minno
-> Pavel P..:
10:35:40
27.05.2011
27.05.2011
Pavel P..
-> minno: jojo už si na ní pochutnává
10:31:17
27.05.2011
27.05.2011
minno
-> Pavel P..: si ju dal dunčovi čo
10:27:44
27.05.2011
27.05.2011
Pavel P..
Plastová kost praská a ty oválný díry tam jsou schválně aby tam byla vůle a řadička se neklepala nebo nedrnčela.... zkus sehnat nějakou dobrou kost a táhlo na konci u šajtry přeplátovat kusech plechu a musí to vydržet. Jednu novou kost jsem měl ale už je fuč :-(
07:25:57
27.05.2011
27.05.2011
MOLSO
-> Magiver: ja som za klb radenia - mam vlecku a tam sa agregat trepe viac a iba pri prejazde hrbolom trosku zakyve pakou. Drnčanie ani nič podobné nepozorujem. Radenie je 100 x presnejšie a jazdiť s tým je paráda. Ver mi že tam tú kosť už nikdy nebudeš chcieť vrátiť
Plastovú kosť neodporúčam, radá praská
Plastovú kosť neodporúčam, radá praská
06:09:43
27.05.2011
27.05.2011
Eidy
-> Magiver: Mám to na eRku a tam žádný futro není, jen plech a vněm díra. Ale jinak máš pravdu, plech jsem vyhodil a ani by tam být nemohl.
00:47:33
27.05.2011
27.05.2011
Magiver
-> Eidy: A když tam máš jeden kloub, to jsi asi demontoval ten plech v té gumové průchodce tunelu, co? Nad jedním kloubem jsem taky přemýšlel, ale to by pak asi nemohlo být táhlo vedeno těma plastovýma půlměsícema (teda bylo by to jako to "starší" provedení s klecí a gumovými elementy)...
23:58:22
26.05.2011
26.05.2011
Eidy
Já mám na tyči jen jeden kloub z řízení a funguje to dobře. A řadička se mi teda nijak neklepe. Né víc, než s původním silentem.
23:41:58
26.05.2011
26.05.2011
Magiver
Zdravím,
tak už i já patřím do rodiny těch, kterým prasklo táhlo řazení (ano, v tom "splácnutí" u kulisy). Vozidlo jest Škoda, ráže 125 (1989 = kost řazení).
Zrovna držím v ruce tu novou plastovou kost a nad polorozebraným autem přemýšlím, jaké jsou pro a proti kosti versus dva klouby z řízení (viděl jsem to tady na virtu).
Rád bych minimalizoval na "opraveném" táhle vůle, ale ne za cenu rezonující řadičky.
Bohužel origo kosti jsou všechny vymlácené a novou neseženu (nikde nemají). Takže mám následující možnosti:
1. Použít novou plastovou kost s šrouby M10 = vůle již u nových dílů (oválné díry).
2. Napadlo mne zvětšit otvory v té kosti na šroub M12 - pak by se odstranily ty oválné otvory a zmenšily vůle - materiál tam na to je. ALE nevymlátí se to po pár kilometrech i tak?
3. Vyrobit táhlo s 2x kloubem z řízení. Tato verze se mi líbí, avšak jak je to s vibrováním řadičky potom? Budu měnit i silentbloky u motoru a převodovky, ale pouze seriové (auto mám na občasné ježdění, ne na závody a nic podobného). Navíc jak jsem se díval pod autem, moc místa tam pro ty klouby není - ve výsledku je ta složenina delší než kost a také na šířku rozměrnější - nebude to chytat o hadice co vedou z tunelu?
Nepřemýšlel někdo s použitím třeba jiného systému (třeba doplnění kloubů o nějaký tlumící prvek - pryžový blok či desku - na táhle)?
Máte-li někdo zkušenosti s uvedenými řešeními, prosím pište. Konstrukční stránku jsem sice vyčetl na fóru, ale rád bych věděl nějaké srovnání a popis chování co se vibrací a rezonancí týká.
P.S.: Je radost pracovat pod autem, které předchozí majitel nechal zespod nastříkat nějakým asfaltovým zázrakem a zastříkal ÚPLNĚ všechno a všude...
tak už i já patřím do rodiny těch, kterým prasklo táhlo řazení (ano, v tom "splácnutí" u kulisy). Vozidlo jest Škoda, ráže 125 (1989 = kost řazení).
Zrovna držím v ruce tu novou plastovou kost a nad polorozebraným autem přemýšlím, jaké jsou pro a proti kosti versus dva klouby z řízení (viděl jsem to tady na virtu).
Rád bych minimalizoval na "opraveném" táhle vůle, ale ne za cenu rezonující řadičky.
Bohužel origo kosti jsou všechny vymlácené a novou neseženu (nikde nemají). Takže mám následující možnosti:
1. Použít novou plastovou kost s šrouby M10 = vůle již u nových dílů (oválné díry).
2. Napadlo mne zvětšit otvory v té kosti na šroub M12 - pak by se odstranily ty oválné otvory a zmenšily vůle - materiál tam na to je. ALE nevymlátí se to po pár kilometrech i tak?
3. Vyrobit táhlo s 2x kloubem z řízení. Tato verze se mi líbí, avšak jak je to s vibrováním řadičky potom? Budu měnit i silentbloky u motoru a převodovky, ale pouze seriové (auto mám na občasné ježdění, ne na závody a nic podobného). Navíc jak jsem se díval pod autem, moc místa tam pro ty klouby není - ve výsledku je ta složenina delší než kost a také na šířku rozměrnější - nebude to chytat o hadice co vedou z tunelu?
Nepřemýšlel někdo s použitím třeba jiného systému (třeba doplnění kloubů o nějaký tlumící prvek - pryžový blok či desku - na táhle)?
Máte-li někdo zkušenosti s uvedenými řešeními, prosím pište. Konstrukční stránku jsem sice vyčetl na fóru, ale rád bych věděl nějaké srovnání a popis chování co se vibrací a rezonancí týká.
P.S.: Je radost pracovat pod autem, které předchozí majitel nechal zespod nastříkat nějakým asfaltovým zázrakem a zastříkal ÚPLNĚ všechno a všude...