Jaké pneu

prohledat
3294 příspěvků (zobrazeno 901 až 950) od 04.01.2011 do 23.05.2024, založil/a Šimi/Rapid 136
řadit dle data
10:45:50
30.10.2019
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 30.10.19 09:21:00: Ale ti starí nejsou ekologickí, nemají nískí valiví odpori a celkově protiunijně špatní. 3
09:21:00
30.10.2019
vhml
Nový gumy obecně jsou strašnej průser. Hlavně měkoučký bočnice. Žena dvě roztrhla o obrubníky celkem jednoduše. Já teď měním dva roky starý zimáky ze Sharana, co mají 6mm, ale na obou bokách mají 1mm, protože ten hadr prostě Sharana neudrží ani nafoukanej na 3.5atm.



Nedávno jsem obouval dvě sady nějakejch skladovek z roku 2013. Ta guma má minimálně o 2 kila víc než soudobá a bočnici jak kámen a i na pohmat silná.
09:08:11
30.10.2019
bouchy
-> Syny: Kdysi to tak u mě bylo, že byly "jen víc sjetý" - to už bohužel neplatí, buď to víc/jinak sleduju, nebo šly i prémiový značky do hajzlu v boji za plnější kapsu majitele a ekologii za každou cenu. Teď mám i několik vyštípanejch míst na letních, naprosto nepravidelně a to rotuju každej rok. Zatím OK, není to hluboký, ojede se, ale představa, že se štípne kousek až někam na kostru, což zjistím v krizový situaci nebo zatáčce, mě děsí. Taky skoro vůbec nejezdím po kamení, štěrku a když (nějaká ta betonka s roxorem nebo tak), tak pomalu, žádný smykání. Nechápu, že u vyloženejch prasat, co jim každou zatáčku kvílej gumy, totéž ak/delerace, maj gumy "jen" brutálně víc ojetý, samozřejmě hlavně vnějšky od zatáčení (dokonce maj pryč i nápisy na bočnici). Protože tohle nedělám, čekal bych rovnoměrně sjetou gumu bez dalších artefaktů a stržených hran. Na hnací bude stržená vždy, ale čekal bych míň. Zimní dojezdím, za 2 roky nový zimní a za 5 let letní (rv2013 :D). Nejspíš půjdu do nějakýho lowcostu typu Barum. ("lowcost" = stojí to míň jak 1600)
08:21:15
30.10.2019
Syny
-> MVM 30.10.19 07:57:26: No, pres leto se na tom nejezdi, jen to "povinne" obdobi listopad-brezen. Coz jezdim i ja na svych a nikdy se mi tohle nestalo.



-> Bukaj 30.10.19 07:57:45: -> bouchy 30.10.19 08:04:13: Nn, bydli normalne ve meste. Jen ke garazi to je asi ani ne 100m po takovej vymlacenej hrubej asfaltce + sem tam sterk, ale to si zas nemyslim, ze by takhle oddelalo gumy a jeste jen na vnejsku a vepredu. Tam se jezdi opravdu krokem a neni to v pomeru k normalnimu jezdeni vubec dlouhej usek. Byt tedy pravda - jede po nem pokazde z a do graze. Prohazovat se gumy neprohazovaly, to vidim asi jako chybu, prohodili jsme je az ted. Nicmene i presto, ze se neprohazovaly, tak bych ocekaval, ze budou jen vic sjety, ale ne takhle vyhlodany. Hloubku dezenu to ma skoro jak novy gumy.



Jinak jsou to Nokiany. Letni gumy (Hankook) jsou v pohode, je to jen na zimakach... Provoz auta je leto/zima stejny, po cca stejnych trasach.
upraveno 8x, naposled 30.10.2019 08:31:53
08:19:29
30.10.2019
vhml
Tohle bych taky tipoval na nějaký štěrk. Na stovce byly zimáky po každým revivalu na vyhození, protože se z nich prostě vytrhali celý kusy gumy.
08:04:49
30.10.2019
MVM
-> Bukaj 30.10.19 07:57:45: A nebo tak . Ono stačí jet svižněji na hrubým "typickým českým okreskovým asfaltu se sypaným kamenivem.."
08:04:13
30.10.2019
bouchy
-> Syny: Mně se tohle bohužel děje taky, na obou typech gum, byť daleko později (u letních okolo 4-5 mm, takže po takových 30tkm, leč už nějakou dobu), zimní podobně. Co je to za značku? Dělá to i na letní? Buď je to ošizená guma, tak jako všechno, nebo je někde problém. Tlumiče? Byl jsem na testu (před pár lety) a ve stavu novejch. Foukám o něco víc (v zimě), žádný prasení zatáčkama, jak často vídám, vzorek naprosto pravidelně sjetej (střed-kraje-vnitřek). Přesto neco podobnýho vidím (2x Bridgestone, no zimní hoodně za 4letou hranicí, co doporučujou servisy - if you know what I mean5 ) Trošku pomáhá prohazovat přední za zadní, ale to dělám kvůli vzorku a opotřebení lamel při brzdění.
07:58:26
30.10.2019
Bukaj
07:57:45
30.10.2019
Bukaj
-> Syny: Rozjezdy či brzdění na nezpevněném povrchu/štěrku.

Nebydlí mamka někde, kde pravidelně jezdí po nezpevněné cestě nebo cestě ošetřované inertním posypem?
07:57:26
30.10.2019
MVM
-> Syny: Nejezdilo se na tom když už bylo venku vetší teplo?
07:46:21
30.10.2019
Syny
Kdyz uz je tu zivo, tak se pridam s dotazem. Co je spatne, kdyz pneu po 4 sezonach, kdy dohromady najela max. 10tkm vypada takhle? Je to z predku (vnejsi strana), z 5 let staryho auta moji matky, takze zadny divoky jizdy a exhibice... Tlak v pneu vzdy ok dle vyrobce, to se kontroluje pravidelne, geometrie taky ok.
zvětšit Jaké pneu - obrázek od Syny vložen 30.10.2019 07:46:21
upraveno 4x, naposled 30.10.2019 07:49:25
07:33:12
30.10.2019
suri
-> MATTESS: na koncern by som dal radšej staré SPORT CONTACT 2 , tie majú ešte normálny dezén
21:49:25
29.10.2019
MATTESS
Máte někdo zkušenost s Continental PremiumContact 6 v rozměru 225/45 R17?
22:18:33
16.10.2019
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 14.10.19 13:42:55: To je tím, že ty plechy stojí za hovno už jako nový posledních několik let. Zatím nejlepší plechy, který jsem kdy vyvažoval, mělo PSA a koncern Fiat a to včetně zpracování a lakování.
13:42:55
14.10.2019
palinator
Teď jsem obouval Polaris 5 na 155/70 R13 (Rumunsko) a 205/55 R16 (Germany). Ta 155/70 R13 na pežoťácký třídírový disky se mi povedla na jednom kole na 0/0g. 1 O to divnější to bylo na VAG plechách, kde to dávalo závaží pořád jen na vnějšek (max 45g). 9
22:48:14
11.10.2019
venni
-> Vojťas: u rencka je ET ve 14tce 36 a u 15tky maj 43 nebo 50...
21:02:37
11.10.2019
Antony - zrušená registrace
-> Vojťas: podle mě, jo, mělo by to být ET
20:55:10
11.10.2019
Vojťas
20:29:36
11.10.2019
Vojťas
Jak z technicaku poznam jake ET maji mit kola?

Kdyz mam na rencku napsano 6.0 J 14 - 43 (36) jsou ty posledni cisla ET nebo ne?



u R15 tam je napsano 6.0 J 15-43



Tak ze ET by melo byt tech 43 nebo co pak znamena tech 36 ?
upraveno 1x, naposled 11.10.2019 20:54:50
19:29:25
09.10.2019
ZdrubT
12:39:19
04.10.2019
dragon_cb_cz
-> kpt.Budha: Myslím, že můžeš použít i ty u kterých to M+S uvedené není. Ale určitě to nejde naopak (tzn na léto použít ty "zimní" rozměry).
11:52:17
04.10.2019
kpt.Budha
Můžu mít úplně pitomý dotaz - když jsou v TP alternativní rozměry kol, u některých M+S a u některých ne, musím na zimu použít ty rozměry, u kterých je M+S, nebo můžu i ty, u kterých nic není? Pardon za úplnou blbost, ale nějak mi to není jasné 6
20:15:33
17.09.2019
MVM
Když se mě někdo ptá na tlaky - říkám:" Foukam to jako tramvaje"- když do nich klepnu musí zvonit3
20:09:33
17.09.2019
palinator
-> Jarda:

185/70 se budou podle mě správně foukat ještě na míň.
19:57:01
17.09.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 16.09.19 10:35:39: to jsou ale 165R13?, kolik se maji foukat 185/70 R13? foukam predek 1,8-1,9 a zadek 2,3
12:09:02
16.09.2019
Bukaj
-> palinator: Tak co se týče případného "zutí" za jízdy, z toho už moc strach nemám, ty gumy vydržej na ráfku naprostý šílenosti. Zkusím přifouknout předek a uvidím, co to bude dělat. Ty gumy jsou dělaný na maximální tlak 2,5, ale to na tak lehký auto, jako je škodovka, je blbost...
11:59:39
16.09.2019
palinator
-> Bukaj:

Já vzhledem k malýmu nájezdu moc neřeším, že se budou opotřebovávat více středy. Radši foukám víc jen kvůli tomu, aby to nebylo až takový bláto v zatáčkách. Nakonec, někdy bych se docela i bál, aby třeba při přetáčivým smyku nedošlo k odmačknutí patky a ztrátě tlaku.
10:35:39
16.09.2019
Bukaj
-> palinator: Gumy na 13" na škodovce foukám už léta (navzdory předpisu výrobce) na 1,9-2,0 předek (předpis 1,5-1,6) a 2,1-2,3 zadek (předpis výrobce 1,9-2,1) - od Barum OR6 přes OR34 až po OR57 Brillant s tímto huštěním nebyl žádný problém a vzorek se opotřebovával rovnoměrně. Ale co jsem vloni koupil ty Brillantis2, tak už když jsem je vzal do ruky, tak to bylo, jako kdybych držel galusku - bočnice měkkoučká a tenoučká, jak myší kožíšek...

...asi tyhle novodobé pneumatiky budu tedy hustit na nesmysl, nebo nevím.

On je rozdíl, když vyrábějí gumu s takto měkkou bočnicí v rozměru 225/40 R 18, nebo 165/80 R13...8

Původní gumy (řekněme do těch OR57 Brillant, které byly vyráběny cca do roku 2007) držely tvar i samy o sobě, kdežto ty moderní když vezmu za límec, tak se vychlípí ven, jako plátno...
09:20:13
16.09.2019
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Taky bych to tipoval na příliš nízký tlak...
08:58:03
16.09.2019
Borderer
-> palinator: Mám to stejně, jen teda 165/70 R13 a když v nich bylo 2,0, pískal sem na každým kruhovým objezdu až mne to po 50km donutilo zastavit a dofoukat na 2,4 atm. Člověk si sice připadal sportovně, ale ve třetím městě už mi to lezlo na nervy. 3 Jinak při menším dešti po delší době klouže každá guma, než se ten hnusnej prach smeje. Párkrát sem už kvůli tomu zažil krušný chvilky, jakmile pršelo dýl, vše bylo v pohodě.
08:50:42
16.09.2019
palinator
-> Bukaj 15.09.19 13:38:56:

Na kolik foukáš? Já mám taky rumunský Brillantis 2, ale v 185/70 R13. Netuším, jak moc se hrnou pod disk, nicméně foukám docela dost. Zhruba 2,2/2,4. S jejich vlastnostma nevím, zda mám býti spokojen. Když na poslední cestě trochu sprchlo (možná to bylo tim, že jen opravdu trochu), tak na jedný kluzčí pár let položený silnici mi přední náprava šla do šlajfu již při poměrně slabém brzdění. A to byl kufr plnej.

Ale na těhlech vysokejch profilech se mi líbí ta tónina, kterou vydávaj smýkající se gumy. Připomíná to, jak když prudce brzdí sedmistovka Karosa, nebo T815 CAS32 na balonech. 3
22:32:13
15.09.2019
Bukaj
-> Vojťas: Většinou v autě jezdím sám...5
21:29:35
15.09.2019
Jarda - zrušená registrace
-> King 15.09.19 19:01:26: no 47 tis.km jen4 ale ty coopery fakt sly strasne rychle
21:05:29
15.09.2019
Vojťas
-> Bukaj: provozni stav-normalni houbovej caj... Jestli takhle normalne jezdis s prcek a zenskou vzadu tak to ma ona bud dokonalej vyrovnavaci system nebo nam mazes med kolem huby...40
20:25:23
15.09.2019
Bukaj
-> King: Fotka provozního stavu - jízda zručnosti na letošním Pohofestu...
19:02:26
15.09.2019
King
-> Bukaj: To je fotka defektu nebo normalni provozni stav? :-)
19:01:26
15.09.2019
King
-> Jarda: To asi nejezdis uplne sametove :-) Jako zrusit za rok 2 sady pneu se mi darilo jenom v mem prasoobdobi na sluzebnim Mondeu a pri najezdu kolem 60tkm/rok.
13:38:56
15.09.2019
Bukaj
-> palinator 14.09.19 15:16:21: Já mám na 130LPG rumunské Brillantis2 kupované vloni na jaře a na suchu i na mokru proti nim nemám námitek. Jediné, co mne štve (ale to je vlastnost asi všech dnešních osobních pneumatik s vyšší bočnicí) je, že mají strašně tenkou bočnici, která nedrží tvar a gumu je velmi snadné shrnout pod disk - takže při mém stylu jízdy na všech kruhových objezdech a v mnohých zatáčkách se můj průjezd neobejde bez zvukových efektů pískajících pneumatik...8



Enggikovo foto z Pohofestu:

img37.rajce.idnes.cz/d370 3/.../DSC_1272.jpg
07:50:26
15.09.2019
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 13.09.19 09:44:39: ja taky tak nejak, ale na octe sjedu 2 sady gum za rok, hlavne ty coopery nedaly ani zimu, ted mam predek continental celorocni a zadek continental zimni, chtel jsem je mezi sebou na zimu prohodit, ale to uz nevyjde, protoze predk mam tak 4 mm a zadek ani ne 38
15:16:21
14.09.2019
palinator
-> Jarda/felda:

A Rumunsko je lepší? 3
22:22:12
13.09.2019
Jarda/felda
-> suri 12.09.19 07:04:27: ono u těch barumek záleží kde jsou vyrobený 8 jak je to portugalsko tak nestojí za nic 4
09:44:39
13.09.2019
dragon_cb_cz
Já jsem na 9-5 rezignoval a koupil jsem celoroční Michelin CrossClimate+. Než 2x ročně šaškovat na parkovišti (pravidelně v debilním počasí), najet kvůli tomu minimálně 200km (2x na chalupu a zpátky - doma to nemám kde skladovat) atd... Tak jsem dal na pozitivní zkušenosti, snad nebudu litovat. Stejně tu sněžných dní je minimum. 9-3 teď stojí na zimních, tak pokud se ty celoročáky osvědčí, tak až se zimáky dojedou, půjdou na ní taky... Na SX4 bych je dal bez váhání, ale tam zrovna zimní jsou skoro nové 8 Takže pokud se rychle neprodá, tak mě to šaškování nemine.
upraveno 1x, naposled 13.09.2019 09:44:54
07:59:39
13.09.2019
suri
-> Jarda: na to moje jazdenie to stačí bohate , kedysi som si potrpel na kvalitné letné , toho roku som na Oct dal Conti sport 2 a sú fajn , ale na to aby sa na tom nejazdilo mohlo stáť aj na Brilantisoch za polovicu
07:55:08
13.09.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Kocvin 12.09.19 22:03:39: clovece, ty jsem nikdy nemel9

-> suri 13.09.19 07:07:22: tak 5 uz jsou asi lepsi...
07:13:03
13.09.2019
MATTESS
Objednal jsem ty Polarisy, uvidím v zimě. Každopádně na tom bude líp než na předchozím autě, které bylo zase trochu na dojetí a zadní gumy byly starý asi 9 let, přední byly novější
07:07:22
13.09.2019
suri
-> Jarda: závaží mám normálne do 40gr max vždy taký problém som nemal ... nové autá chodia na kadečom a bežne 60-70gr
07:06:57
13.09.2019
bouchy
-> charon: Nokiány, teda nějakej entry level v R14 pěkně hučely při rozjezdu a brzdění, což ale bylo dáno i konstrukcí (šípem). Jinak celkem OK, no přesluhovaly. Většinou je se sněhem potíž, že je pod ním led. Čistěný to být nemusí, ale jak se to rozjede, zledovatí. Aspoň v okolí.

Polaris 5 je OK guma, jak nejen zde ostatní píšou, rychle mizí, ale za tu cenu je to asi super volba pro někoho, kdo a) najezdí tak málo, že se stihnou spotřebovat za 4-5 let (a pak se zahoděj) nebo b) najezdí takovou raketu, že mu to vyjde třeba na 2 zimy. Jednoho takovýho jsem znal, ten kupoval jedny gumy na léto a jedny na zimu každý rok. Tam bych se na nějakou fancy gumu taky vykašlal - úbytek siliky, tvrdnutí, puchření.. neřešil. Z hlediska přilnovosti bez výhrad.
06:41:28
13.09.2019
charon
Já jezdim v podstatě pouze Nokiany. byť na oktávku jsem kupoval matadory MP59 a ty se též chovají celkem čitelně a rozumě. Ono stejně bude hlavně záležet na podminkách na silnicích ... Tady u nás se kromě hlavních silnic nesolí, takže jak napadne sníh a nepřijde brutální obleva, tak jezdim po snehu třeba 4 měsíce v tahu
22:30:26
12.09.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 12.09.19 22:03:39: Kupoval jsem je v 205/55/16 a dobré. Ale zpracování je viditelně horší než třeba u Nokianu (myslím tím výsek vzorku, přebytek gumy z formy - ten co jde otrhat) a řekly si i o nějaký ten gram závaží více (na stejném disku). Je to spíše optika pro potěchu oka. Ale jinak fajn. Kupovali jsme je už 2x. V klidu je doporučuji.
upraveno 1x, naposled 12.09.2019 22:32:20
22:03:39
12.09.2019
Kocvin
-> Jarda: Že světoběžník jako ty, zapomene na tak fenomenální pneumatiku, jakou je Sava Eskimo S3.. Na sněhu absolutně nepřekonatelná..4
Extreme Tyres