skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaké pneu
prohledat
3345 příspěvků (zobrazeno 1851 až 1900) od 04.01.2011 do 20.11.2024, založil/a Šimi/Rapid 136
21:58:42
28.05.2017
28.05.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 28.05.17 21:21:10: Díky za radu.
21:21:10
28.05.2017
28.05.2017
MVM
-> Tuner#2: Nechal bych tohle normálně zalepit zevnitř hříbkem. Je to v ideálním místě,žádnej boční vpich atd. Určitě pokud není nouzovka - tak bych nelepil knotem bez demontáže - ale nechal zalepit v pneuservise. Co se týká po ohřátí - ono to už není nikdy 100% ale jen 98...tzn to kolo hlídej v onom místě a myslím že to bude ok a sjede se běžně .. (Já slicky ani jiný závodní pneu nelepím - nahradí se zkrátka jinou.) Dokonce ani Michelin v DE na závodech to nezalepí - což mě překvapilo ..
21:07:03
28.05.2017
28.05.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
A teď otázka. Spravoval už někdo semislick? Nebude to problém až se to rozehřeje na okruhu?
Ten trn jak to spravujou to se dává zevnitř, takže se to musí zout? Já jen jestli mám sundavat a čistit i závaží...
Ten trn jak to spravujou to se dává zevnitř, takže se to musí zout? Já jen jestli mám sundavat a čistit i závaží...
21:04:26
28.05.2017
28.05.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Tady je ten hajzl...
21:03:50
28.05.2017
28.05.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Dneska jsem koupal kolo a zjistil konečně kde se ztrácí ta desetina za den...
13:46:20
25.05.2017
25.05.2017
Jirik_Tuňák1983
13:45:08
25.05.2017
25.05.2017
suri
-> Jirik_Tuňák1983: vo výsledku v poslednej vete hovoríme to isté
12:22:41
25.05.2017
25.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 25.05.17 11:12:26: Zkušenosti jsem ti popsal, dohlížím na to, vím co tam lidi dělají, řeším nové technologie, vybavení a spotřební materiál, kalkuluji to, vidím ten provoz už hodně let a vidím problémy u různých rozměrů pneu a typů kol (vč. poklesu kvality povrch. úprav a designových výstřelků, že není závaží skoro kam nalepit) za proběhlých možná 400 000 až 500 000 kol. Ale nebudu ti tvoji praktickou zkušenost s pár auty a příp. i zručnost při vyvažování vyvracet. O žádné hitech technologie se nejedná, jen se musí používat kvalitní závaží a ostatní přísluš. a nestřílet tam závaží od oka.
11:12:26
25.05.2017
25.05.2017
suri
-> Jirik_Tuňák1983: ja neberiem hitech technology , beriem bežné moje vyvažovanie kolies , ak ti niekde hodí nalepiť 55GR závaží tak málokedy ich trafíš tak že po pretočení to ukáže nulu . Používam sivé odstupňované závažia , lepím na prvý krát a funguje to , sú sivé , nehrdzavejú , luxusne držia čo sa o 80% používaných 5gr závaží povedať nedá kedže sa to kupuje na cenu ... netvrdím že je to všetko tak , sú to moje skúsenosti s pár autami a konkrétne tu nejde ani o výšku závažia kvôli strmeňu a disku , to sú individuálne prípady kde máš samozrejme pravdu s tým čo si napísal -> Milan 136: jj to som myslel -> bouchy: tak origo na plechy sú samostatné pružné pliešky a samostatné závažia , origo hliníky sú práve tieto odstupňované gramáže od 5-60gr ktoré používam , je na tom kvalitná páska , nekorodujú , a ak to odmastním poriadne tak nejdú ani dať dole
09:58:08
25.05.2017
25.05.2017
vhml
-> bouchy 25.05.17 09:53:03: sundavat netřeba, jen ji odmáčkneš a pootočíš.
09:53:03
25.05.2017
25.05.2017
bouchy
-> minno: Dá se poznat lepší guma od horší nebo protektoru... na 10 let starý plechotrony jsem dával Bridgestony (R15) a když se daří, na jedné straně jednou 10-20g a na druhé 1x5g. U lepicích je to horší, ale stejně je rozdíl lepší x Barum např. - barum mívá víc (zvenku, zevnitř nevidno), jak to bývalo i na ORx (TL/TT) Co takle Nankang, Hifly nebo legendární (dost vyskytovaný) hnus Kingstar Radial (protektor)...
Potáčení si neumím představit, když to dá celkem fušku stroji to tam narvat, zase ven a zase dovnitř a hlavně to lepidlo se má používat nějak.
Potáčení si neumím představit, když to dá celkem fušku stroji to tam narvat, zase ven a zase dovnitř a hlavně to lepidlo se má používat nějak.
08:52:33
25.05.2017
25.05.2017
Nwkt
-> minno: Včera jsem nechal přezouvat FUNku 165/80 R13 nic nepootáčel a závaží dával max jedno velký a jedno malý
08:51:06
25.05.2017
25.05.2017
minno
Mňa by celkom zaujímalo, ako sú na tom dnešné pneumatiky (dajme tomu pneu lepšej šarže - nie najlacnejšie šmejdy), čo sa týka ich nevyváženosti z výroby.
Tzn. reálne v praxi či má nejaký význam skúšať pootáčať pneumatiku na disku pre lepšie vyváženie, alebo je to zanedbateľné a nemá význam s tým laborovať.
-> Jirik_Tuňák1983: Možno máš pravdu, ale ani moderná mašina neoklame fyzikálne vlastnosti a stav napríklad starých diskov, kde sú tie nevyvážky väčšie a závažie sa nedá lepiť všade.
-> bouchy: Tak tá druhá foto to je teda des A to som si myslel, že koľko veľa závažia tam mám ja.
Tzn. reálne v praxi či má nejaký význam skúšať pootáčať pneumatiku na disku pre lepšie vyváženie, alebo je to zanedbateľné a nemá význam s tým laborovať.
-> Jirik_Tuňák1983: Možno máš pravdu, ale ani moderná mašina neoklame fyzikálne vlastnosti a stav napríklad starých diskov, kde sú tie nevyvážky väčšie a závažie sa nedá lepiť všade.
-> bouchy: Tak tá druhá foto to je teda des A to som si myslel, že koľko veľa závažia tam mám ja.
05:50:53
25.05.2017
25.05.2017
bouchy
Něco na tom bude, hlavně ty obvyklý lepicí po 5g moc nedrží, bežně po roce vidím, že zbyl jen kus gumy/lepidla a závaží pryč. Když to srovnám, s čím vyjíždí škodovky z továrny, to jsou závaží delší (5cm nebo tak) a ty nejdou urvat za celých 5 let, leda podrápáním disku. Btw Škoda měla vždy i odlišitelný naklepávací, mám jedno "origo" kolo starý a jedno z fabie, obě mají závaží s jakousi objímkou, nikoli to "servisový", že ten držák je zalitej v hmotě závaží. Něco jako toto: skoda-mb.prekladys.com/im
ages/bz_detail_zavazi.jpg
Off: tohle je taky slušnej oddíl garaz.autorevue.cz/downlo ad/file.php?id=44093&a...
Off: tohle je taky slušnej oddíl garaz.autorevue.cz/downlo ad/file.php?id=44093&a...
03:19:58
25.05.2017
25.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> minno: -> Milan 136: Kromě toho, že se od středu nevývažku roznese váha do stran a závaží je holt na malém disku dlouhé (resp. tak působí), ale furt lepíš na střed nevývažku, je potřeba o něco větší závaží kvůli umístění závaží dále od kraje disku, tak není důvod, proč by to mělo dělat bordel, je to kravina. Nevyvažuješ to na koleni, ale na nějakém vybavení 21. století a dnes si ty mašiny umí poradit s plno faktory (podle vybavení). Pokud se ti nelíbí had, můžeš to zkusit nahonit pootáčením pneu, nebo si tam nechat naflákat závaží s klipsem, pokud to disk umožňuje.
22:40:55
24.05.2017
24.05.2017
Milan 136
-> minno: presne tak to myslel. Kdyz mas v tom miste nevyvazek 60g a nalepis tam celej pasek po 5g, tak u 13" to rozneses daleko od toho mista na velkou cast disku. A pak to dela bordel.
U 18"uz to je trochu mensi problem, ale je...
U 18"uz to je trochu mensi problem, ale je...
22:23:44
24.05.2017
24.05.2017
minno
-> Jirik_Tuňák1983: suri myslel zrejme v porovnaní so závažiami na plecháče, kde rovnaká hmotnosť výjde na menšiu šírku a závažie je nacvaknuté pekne von na obvode, tým pádom je to asi lepšie vyvážené ako u nalepeného 15 cm pásu z vnútornej strany disku.
21:42:33
24.05.2017
24.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 24.05.17 21:22:48: Pokud budeš něco takového kalkulovat na nějaký roční objem / obrat jako majitel nějakého provozu nebo servisu, tak budeš mluvit jinak. Bloky za prvé už skoro nikdo v pneuservisech nepoužívá kvůli zásobám a u kombinovaných pásků kvůli odpadu, kterého je u 5g závaží v kotouči v podstatě 0. Za další u rozměrů kol 13 palců se právě 5g závaží v řadě lépe vytvaruje a je menší riziko odpadnutí závaží při skladování do montáže, popř. vniknutím nečistot pod lepící pásek. Závaží už není olovo, to víš, ale zinkové slitiny, takže je bohužel u lepeného objemnější. Zkrácení pásku do bloku, jeho zvýšení, příp. rozšíření moc nehraje s minimálním prostorem mezi diskem a brzdičem dnešních aut a prostoru pro nalepení za paprsky u disků. Neříkám, že někdo třeba neskladuje a nepoužívá i 55g bločky, ale toto závaží je převážně jiného designu než ostatní jímž se dovažuje, není vždy dostupné barvené a nedá se s ním ideálně pracovat při dělení závaží za paprsky.
21:22:48
24.05.2017
24.05.2017
suri
-> Jirik_Tuňák1983: čo konkrétne myslíš ? to o závažiach po celej ploche disku ?
21:21:09
24.05.2017
24.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 24.05.17 21:11:32: A na to jsi přišel kde s tím závažím?
21:11:32
24.05.2017
24.05.2017
suri
hlavne tých 55gr v malých závažiach je blbosť vždy a nikdy to nie je dovyvážené dobre , na takéto gramy treba kusovku závažie ktoré má možno 5cm na dlžku a nie 15cm ...celkovo je to dosť gramov a také koleso patrí dozadu vždy , prípadne skúsiť pretočiť pneu ... ale to stojí čas a prachy tak to nikto bežne nerobí lebo z toho nie je kšeft ... a samozrejme musia byť disky samotné rovné
21:11:16
24.05.2017
24.05.2017
bouchy
-> minno: Tak pak (podle asi dvou fotek na celym googlu ) žlutým puntíkem ven www.choice.com.au/Assets/
.../yokohama-bluearth-ae01
-215-60r16_1.JPG?w=696&
;... ale myslím, že to je fuk u tohoto typu. Hlavně - když někdo mění 2x ročně pneu, jak by to poznal, když tyhle barvičky se docela setřou (i když já je u sebe ještě trošku vidím, ale nebrousím o obrubníky..). Šipka nebo IN/OUT to obvykle jistí...
20:48:46
24.05.2017
24.05.2017
minno
-> bouchy: ale písal som, že vzorok je nesmerový, je to táto guma:
www.yokohama-online.com/v ar/.../YOKOHAMA-BluEarth-A E-01.jpg
jediný rozdiel som našiel v bočných nápisoch, na jednej strane je nápis "made in..." a na druhej nie a ešte zopár detailov v tých popiskoch, ale nič o smere montáže.
-> Jirik_Tuňák1983: Prehodil som LZ koleso s LP a vibrácie takmer úplne prestali, takže to jedno musí byť mierne kopnuté, alebo nie úplne dokonale vyvážené.
www.yokohama-online.com/v ar/.../YOKOHAMA-BluEarth-A E-01.jpg
jediný rozdiel som našiel v bočných nápisoch, na jednej strane je nápis "made in..." a na druhej nie a ešte zopár detailov v tých popiskoch, ale nič o smere montáže.
-> Jirik_Tuňák1983: Prehodil som LZ koleso s LP a vibrácie takmer úplne prestali, takže to jedno musí byť mierne kopnuté, alebo nie úplne dokonale vyvážené.
19:52:47
24.05.2017
24.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> minno: Sice jen odhad, ale toto a toto může být kopnuté. Podotýkám, že neodhaduji podle počtu závaží, ale jeho pozice.
-> minno 24.05.17 14:56:26: -> minno 24.05.17 14:56:49:
Vibruje ti auto jako takové a nebo volant?
-> minno 24.05.17 14:56:26: -> minno 24.05.17 14:56:49:
Vibruje ti auto jako takové a nebo volant?
19:33:32
24.05.2017
24.05.2017
bouchy
-> minno: Aha. No zásadní je se řídit nápisem INSIDE/OUTSIDE nebo šipkou ROTATION, ale to je jistě známé. Kdyžtak prohlídni, jak to vypadá na autě, pak musí být "šípy" stejným směrem nebo asymetrický nějakou drážkou ven, i když ono to trošku mate, takové Turanzy mají šikmou drážku a ta vlevo i vpravo míří stejným směrem (ale jinak "drážky ven") -snad je to tu vidět: www.lbautomobile.cz/files
/.../11.JPG
15:38:29
24.05.2017
24.05.2017
minno
-> bouchy: To sme sa ale asi nepochopili. Je logické, že puntíky sú na každej pneu inak rozmiestnené. Radiálne natočenie pneumatiky na disku voči puntíkom je asi fuk, ja som sa ale pýtal, či nevadí, že na troch kolesách je pneumatika otočená puntíkmi smerom k stredu auta a na jednom puntíkmi smerom von.
15:26:11
24.05.2017
24.05.2017
bouchy
-> minno: Pravidlo "puntík k ventilku" nebo naproti byl vyvrácen, taky jsem o tom četl, ale v nové době je to prý jen údaj pro snadnou identifikaci pneu (jestli typ, nebo série to nevím). Dřív údajně značení pneumatik nižší jakosti, co šly použít max do zemědělství (pluhy aj). Každopádně na zatím všech gumách jsem to měl v podstatě náhodně rozmístěné, myslím že stačí vyvážení kola závažím. Nikdo to asi nedělá, snad jen na přání pověrčivého zákazníka. Kolik váží ventilek (btw - jaké je názvosloví? Ventilek je celá ta "trubička" nebo jen to udělátko na našroubování dovnitř)...teda ta "trubička s ventilkem"? Tak těch 5g - hmotnost jednoho závažíčka?
15:14:30
24.05.2017
24.05.2017
minno
(Nové) pneumatiky majú vždy len na jednom boku vyznačené žlté a červené "puntíky" (najľahšie a najvyššie miesto na pneu, ak sa nemýlim). Má ale nejaký hlbší význam z pohľadu montáže to, na ktorom boku pneumatiky sú puntíky vyznačené, ak sa nejedná o smerovú pneumatiku? Alebo je to jedno?
3 pneumatiky mám namontované puntíkami do vnútornej strany ráfiku a práve na tom jednom podozrievavom kolese je pneumatika opačne Okrem puntíkov je tam aj menší rozdiel v značení na jednej / druhej strane, vzorok je ale obojstranný.
3 pneumatiky mám namontované puntíkami do vnútornej strany ráfiku a práve na tom jednom podozrievavom kolese je pneumatika opačne Okrem puntíkov je tam aj menší rozdiel v značení na jednej / druhej strane, vzorok je ale obojstranný.
14:56:49
24.05.2017
24.05.2017
minno
A pravé zadné. 8+5 závaží po 5 gramov.
14:56:26
24.05.2017
24.05.2017
minno
Zadné sú na tom takmer obidva rovnako - ľavé zadné. Lepšie ako to jedno predné. 8+4 závaží po 5 gramov.
14:52:27
24.05.2017
24.05.2017
minno
Na druhom prednom disku je závaží podstatne menej. 5+1 závaží po 5 gramov.
14:52:03
24.05.2017
24.05.2017
minno
Disk, ktorý podozrievam. Je tu najviac závažia zo všetkých diskov. 11+4 závažia po 5 gramov.
14:40:03
24.05.2017
24.05.2017
minno
-> radekp: -> Eidy: ja tipujem možno zas trochu kopnutý disk (na týchto rozbitých cestách sa to stane ľahko), len servisák nebol precízny a nechal to tak. Aj keď som ho na to upozorňoval. Náboje vylučujem, na nich jazdím už dlho a ako som písal, tento problém s vibrovaním pri vysokej rýchlosti som mal aj v minulosti - hoci viackrát sa to za tie roky vyvažovalo a menili sa gumy, vždy tam ten problém bol, až som raz dal zrovnať disky a jeden bol naozaj krivý, zrovnali ho a vibrácie prestali. Vydržalo to možno 2 roky a problém je tu znova.
Skúsenosť je taká, že pokiaľ nestojím nad servisákmi s bičom v ruke a nediktujem im, čo a ako spraviť, nikdy nič nie je 100%
Na geometrii som už dlhšie nebol, ale tam chyba nebude, auto ide rovno, gumy sa derú rovnomerne.
Teraz po výmene pneu som dal kolesá nazad tak, ako boli. Jeden predný disk má však podozrivo viac závažia, ako predtým. Skúsim ho prehodiť za zadný a vyskúšam to tak. Ak to nepomôže, kašlem na to.
Skúsenosť je taká, že pokiaľ nestojím nad servisákmi s bičom v ruke a nediktujem im, čo a ako spraviť, nikdy nič nie je 100%
Na geometrii som už dlhšie nebol, ale tam chyba nebude, auto ide rovno, gumy sa derú rovnomerne.
Teraz po výmene pneu som dal kolesá nazad tak, ako boli. Jeden predný disk má však podozrivo viac závažia, ako predtým. Skúsim ho prehodiť za zadný a vyskúšam to tak. Ak to nepomôže, kašlem na to.
14:02:40
24.05.2017
24.05.2017
Eidy
-> minno: No a co ta geometrie? Není to nikde hnutý?
13:58:29
24.05.2017
24.05.2017
radekp
-> minno: jo tak to jsi nenapsal - v jiném vláknu jsem četl že máš nové pneu, tak jsem to tipoval na chybu ve vyvážení. Pokud to bylo i předtím...co náboj? Měřil jsi ho hodinkama? Co vystředění?
13:07:22
24.05.2017
24.05.2017
minno
-> radekp: to je jasné, ale mám nové pneu a novo vyvážené a vibruje to presne rovnako ako pred výmenou pneu, tak preto podozrievam práve ložiská, ostatok (čapy) by malo byť OK. Disky mi kontrolovali aj na hádzavosť (krivosť) a vraj OK.
Predtým na starých pneu mi to po poslednom vyvážení a zrovnaní jedného disku pred asi 3 rokmi nevibrovalo, postupne ale začalo zas a pokračuje to rovnako aj po výmene pneu.
Predtým na starých pneu mi to po poslednom vyvážení a zrovnaní jedného disku pred asi 3 rokmi nevibrovalo, postupne ale začalo zas a pokračuje to rovnako aj po výmene pneu.
12:52:29
24.05.2017
24.05.2017
radekp
-> minno: co vyvážení kol?
12:36:43
24.05.2017
24.05.2017
minno
-> Eidy: Hm, zaujímavý poznatok. Nad tým som teda takto nikdy neuvažoval. No, či sú ložiská na kašu neviem posúdiť, jazdí to Ale keď zalomcujem kolesami, cítiť tam už väčšiu vôľu.
12:10:32
24.05.2017
24.05.2017
Eidy
-> minno: To by nemělo. Teda pokud nejsou na kaši. Sbíhavost všechny drobné vůle vymezí.
10:59:38
24.05.2017
24.05.2017
minno
Aký veľký vplyv môžu mať už voľnejšie ložiská prednej nápravy na vibrovanie volantu pri vyššej rýchlosti (nad 120 kmh dľa tacho)?
23:29:50
22.05.2017
22.05.2017
ZdrubT
Ahoj, nejezdil někdo tyto gumy? www.zbozi.cz/vyrobek/falk
en-ze-914-175-60-r14-79-h
Chci to na feldu 1.3 a dodržet co je v TP Hodně lidí jezdí Yokohama A539 ale na mokru prej nic moc.
Chci to na feldu 1.3 a dodržet co je v TP Hodně lidí jezdí Yokohama A539 ale na mokru prej nic moc.
08:26:34
20.05.2017
20.05.2017
Tommyk
-> Jirik_Tuňák1983 18.05.17 17:40:34: taky jezdím ještě na zimních
19:24:42
19.05.2017
19.05.2017
Jirik_Tuňák1983
Tak, svoje už mám na letních, ale po sezoně už budou muset ráfky na odlak a něco s nimi. Jsou to originál leštěná, velmi pevná a pěkná kola, ale bohužel jaxe u origo dělá - přes leštění zalakovaná, lak už jde na některých místech do kytiček. Pravděpodobně jezdily u předch. majitele i v zimě (já s nimi mám taky jednu). Mno a u Karkule mám nazuté Hankooky a zítra jí to jen hodím na auto.
Velmi sympatická pneuška.
Velmi sympatická pneuška.
21:48:39
18.05.2017
18.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 18.05.17 21:10:11: No, o mém kundeláři v Outkwoku nebudu ani mluvit. My v pohodě, ale pro lidi s 6ti křížky už to nebude.
21:13:54
18.05.2017
18.05.2017
Vojťas
-> Jirik_Tuňák1983 18.05.17 18:14:53: don't worry, be happy. Ja taky porad na zimnich, a mozna druhy auto prezuju zpatky na zimaky, protoze technicka na sjetejch zimakach neni to pravy, ale na leto budou dobry
21:10:11
18.05.2017
18.05.2017
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: To jsem se ještě musel o tejden přeobjednávat, protože meeting s obědem v práci
21:08:51
18.05.2017
18.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 18.05.17 20:01:09: Nazdar bratře kokote.
20:13:38
18.05.2017
18.05.2017
Milan 136
20:01:09
18.05.2017
18.05.2017
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Od úterka mám letní
18:17:03
18.05.2017
18.05.2017
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 18.05.17 17:40:34: Manželka má nový zimní. Ale na těch jejich 2000km ročně to neplanuju řešit.