skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Molčan-ova naprava
Tak prosím nemáte někdo nějakej stručnej popis jak napasovat nápravu do škody 100? Co se tam musí vše odebrat ( kastlík na baterku,....) Díky moc. Chci si to připravit než ji přivezu.
-> Toušík: co přesně myslíš? Hřídel? Stejně jako u vlečky.
Ahoj nemáte prosím někdo fotky jak je to poskládaný uvnitř toho ramene? Díky
-> Bedřich 23.07.10 15:12:32: Tohle byli ale WRC z Bulharska. Jak říkám, nebylo to moc vidět.
-> Tuner#2: Pomocnou pružinu Fiesta S2000 na asfaltovém podvozku má určitě.
-> vhml 21.07.10 10:43:06: To jak jsme se bavili o tom vyvěšení a pomocné pružině. Mimochodem pomocnou pružinu jsem na tom co ukazoval neviděl, ale měl jsem puštěnou jen malou TV, takže třeba jsem to nepostřehnul. Bylo to tak v půlce reportáže z rallye.
-> Tuner#2: neviděl, podívám, leč nevím co tím chtěl básník říct
-> vhml 03.07.10 22:46:11: Koukal jsi na ČT na WRC reportáž z rallye v Bulharsku? Tam ukazoval technik rozdíly v nastavení auta na šotolinu a na asfalt. Rozdílná, kola, gumy, pak ukazoval rozdílné velikosti kotoučů a nakonec rozdílné tlumiče s úplně jinou délkou těla, logicky pružinou, pracovní "délkou" a tím pádem i vyvěšením...
-> Jirik_Tuňák: no udelat jde vsecko, ale kdyz uz se s tim srat tak potom na vrchy a nebo okruh by mel vyznam spis rovnou formulovej 5 prvkovej zaves :))
-> petr s: jj, to byl druhej extrém když jsme jeli loni hustopeče. Jeli jsme 200 kumha a na tý maškarádě na výstavišti to utrhnout nešlo a utočit volantem pořádně taky ne.
-> Tuner#2: A předek ti uteče kam nechceš nebo nezatočíš
-> vhml: Horší je, že to driftuje občas nekontrolovatelně samo



-> vhml: jj ovladat to musí bejt lahoda 

-> Kaprof: na drifty nic lepšího asi nevymyslíš :-D
-> vhml: Ne ale chovat se to musí "fantasticky" :o)
Všichni tady řešíte kyvka, vlečka, molčanovka. Jeli jste někdo ve VFTS, která má místo zadní nápravy 50kilovou litinovou trubku? :-D To je teprva zážitek
-> Jirik_Tuňák: Hold škudlej, šetrej..vem co za pekla vytvari Toyota :-)
-> Gemini 13.07.10 13:40:58: Suzuki Swift S1600 má zajímavou zadní nápravu.
-> Jirik_Tuňák: Co by šetří kde nemají, jak je možný že pár let zpátky stahovaly nový Astry s tim že praskají sváry na přední nápravě
-> Tuner#2: Třeba je zajímavý, že na nový Alfě 159 je klidně možný, že zarezne řízení.
Oprava / výměna 40 000,-. Nechápu....

-> Tuner#2 / Nwkt: Tohle vím
. Ale když by někdo vyráběl svařenec na Škodovku, tak by určitě dokázal vykoumat osazení silentblokama, který jsou dostupný cenově i skladově.
-> Nwkt: S tou tyčí a jízdníma vlastnostma souhlas.

-> Nwkt: S tou tyčí a jízdníma vlastnostma souhlas.
-> Nwkt: NJ kus tyče je cesta zpět, ale to rozhodně vlečka není - to je zcela nezávislé zavěšení... BTW není tak dlouho co se Audi víceprvek stahoval po 40tkm do servisů 

-> Tuner#2: Třeba na VeB kolem 150 000 km, ale pak dáš za výměnu všech silentbloků 40 000,- Kč
ale je to jiný svezení než s kusem tyče co mají VW

-> jerzy: Ohledně odklonu jako vhml a co se týče příčky, tak jezdí několik aut bez a funguje to s tím, že si nastavíš odklon jak potřebuješ. Nějaké příklady jsou i v mém pelmelu podvozků jako obvykle.
-> Jirik_Tuňák: Ano víceprvková náprava to je výhra v tom, že po pár km máš všude vůle a když začneš měnit všechny ty silentbloky, tyčky a stabilitátorky, tak se z toho finančně posereš. Argumenty že to vydrží neberu, vím kolik to "vydrží" na našich silnicích nedej bože s tak tvrdým podvozkem jako mám já...

-> Jirik_Tuňák: Ano víceprvková náprava to je výhra v tom, že po pár km máš všude vůle a když začneš měnit všechny ty silentbloky, tyčky a stabilitátorky, tak se z toho finančně posereš. Argumenty že to vydrží neberu, vím kolik to "vydrží" na našich silnicích nedej bože s tak tvrdým podvozkem jako mám já...
-> vhml: Ale sám vidíš, že i na těch historikách je to náprava zcela někde jinde, než škodovácká. 

Jirik_Tuňák 14.07.10 13:42:21 napsal:
Alfa, to je docela zajímací počin.
A mě bylo divný proč to nemá zadní brzdy když jsem to na Vltavě viděl závodit :-D
Jen tak mimochodem vepredu to melo dva brzdice na jeden kotouc
Alfa, to je docela zajímací počin.
A mě bylo divný proč to nemá zadní brzdy když jsem to na Vltavě viděl závodit :-D
Jen tak mimochodem vepredu to melo dva brzdice na jeden kotouc
-> jerzy: homologašní list v jeho poslední verzi to popisuje
-> Klubko_: nee, to je tuning
-> havlik: no jako když už bych se zbavoval příčky na vlečce tak tam rovnou bouchnu jinou nápravu žejo...

-> havlik: no jako když už bych se zbavoval příčky na vlečce tak tam rovnou bouchnu jinou nápravu žejo...
-> havlik: bez pricky to jenom pak na technicke: "nechybi vam tady neco?"
-> jerzy: co tě nutí mít příčku na vlečce

-> Tuner#2: L/A dokumentace nějak definuje nastavování odklonu na zadní nápravě? četl jsem jenom tu kde se popisuje úprava podvozku a brzd, ale nic o nastavování odklonu jsem tam nenašel, tak mě kdyžak pouč.
K tomu dementnímu spoji, pravda je že se tam dá pěkně nastavovat geometrie, ale musíš zase povolit na 100Nm utažené šrouby, což jim určitě nedělá dobře (jasně, udělá se to jednou a dobre, ale i tak), máš tam závity v šikmém rameni, to je taky pitomé a celkově je stím prostě mnohem vetší dupačka, nemluvě o tom že molčanovka bude o dost lehčí, když se zbavíš příčky...
K tomu dementnímu spoji, pravda je že se tam dá pěkně nastavovat geometrie, ale musíš zase povolit na 100Nm utažené šrouby, což jim určitě nedělá dobře (jasně, udělá se to jednou a dobre, ale i tak), máš tam závity v šikmém rameni, to je taky pitomé a celkově je stím prostě mnohem vetší dupačka, nemluvě o tom že molčanovka bude o dost lehčí, když se zbavíš příčky...
Kdyby se někomu chtělo samodomovyrábět, tak nápravnice pod převodovkou + spodní a vrchní ramena. Asi by to pro někoho šikovnýho šlo udělat, nebo ?
Alfa, to je docela zajímací počin.
-> Tuner#2: Zajímavá by byla víceprvková s nápravnicí, jako dělali třeba taliáni na Alfy a Fiaty. To by byl podle mě posun kupředu i proti Molčanovi a vlečce taky.
-> jerzy: Tak spoj tak dementní není a když ho uděláš dle L/A s vložkama z lina tam je i maximálně pevný a dá se snadno měnit geometrie. Odklony opět krásně řeší L/A dokumentace. Já si nemůžu stěžovat a dost těžko si představuju co by šlo na jízdních vlastnostech vylepšit.
-> Tuner#2: neodpovídám za geminiho ale za sebe, můj názor je takový že vlečka je jenom trochu vylepšená kyvka a že se na ní závodilo bylo podle mě jenom proto, že nebyly prachy na lepší.
dle mě tam je úplně dementní spoj mezi šikmým a podélným ramenem, nemůžeš štělovat odklon jinak než změnou výšky a je to celé takové neohrabané.
dle mě tam je úplně dementní spoj mezi šikmým a podélným ramenem, nemůžeš štělovat odklon jinak než změnou výšky a je to celé takové neohrabané.
tak teraz si panacku vyber do coho je to vhodne, respektive naco
moja odpoved je nahovno 


-> Gemini: Můžeš popsat čím Tě sere? Já jsem zatím nenašel nic co by mě vadilo a co by se na té nápravě sralo krom problémů s unašečema na začátku před 5ti lety, ale to by bylo to samé u Molčana, neb to používá totožné.
je to naprava do specialov, nemali by ste si ju davat do skodoviek na znackach......v seriovke sa neda vyuzit jej potencial a preto sa moze zdat ako zla......mna prave sere vlecka na rapide tak, ze rozmyslam nad molcanom s kotucmi ako mam na zavodaku
-> Tuner#2: Číhal a čekal až napíšu. Jasně jako ty. 

-> Jirik_Tuňák: Až na to, že pro Karla jsem to založil aby jsme diskuzi nerušili kartu auta, ale Ty si pořád musí kopnout viď 

-> Tuner#2: Aby se nehádal, nebo zase založíš nějaké oduševnělé téma ve vzkazech nebo bitkách.



-> Jirik_Tuňák 13.07.10 12:06:52: Opravdu hodnotný příspěvek, nechápu jak souvisí tady s tou diskuzí. 

-> DuriQ: Nehádej se
skoda-virt.cz/cz/.../1343
42-to-karel

Tuner#2: hej videl si az jedno video kde som mal vyteceny tlmic 

-> DuriQ 12.07.10 20:39:35: To nebylo vtipné a vím co jsem viděl.
ok je to svata naprava bez poskvrny a prave som bol osvieteny a zistil som ze ma nemohlo nic lepsie stretnut v zivote ako tato naprava 
Tuner#2: ked si pozres ine videa co mam tak zistis ze tam nic neprehupuje ten tlmic bol vyteceny nakolko to nezvladlo jeho gufero po 3rokoch na brutalnom otuzeni a 20tich rokoch jazdy pred tym ;) mnuz nehal som si namotat pruziny a tlmice uz mam na aute a zatial je to fakt bozske teraz mozem ist do 90stu. zakruty 90km/h a drzi to jak formula

Tuner#2: ked si pozres ine videa co mam tak zistis ze tam nic neprehupuje ten tlmic bol vyteceny nakolko to nezvladlo jeho gufero po 3rokoch na brutalnom otuzeni a 20tich rokoch jazdy pred tym ;) mnuz nehal som si namotat pruziny a tlmice uz mam na aute a zatial je to fakt bozske teraz mozem ist do 90stu. zakruty 90km/h a drzi to jak formula

-> DuriQ 12.07.10 10:17:17: Možná hodně teoretiků, ale netvrdíme blbosti. U nápravy je to u Tebe na 99,9% naprosto nevhodnýma přužinama a hlavně tlumičema. Když jsem viděl ja se to houpe, tak to prostě nemůže dobře sedět logicky. To je to samé jako s kotoučema v druhém tématu...