-> Fén: Mě to je hlavně buřt :))). Koupil jsem kopii ze třetí kopie :D.
Ty jsi prvovýrobce?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Molčan-ova naprava
-> m8rinek: Tak v tom případě Saky taky kecá.
-> pistaa: Konkretne ty drzaky na emka jsou temer identicky s original lr, takze pokud nekdo neco kopiroval, tak od Skodovky

-> Fén: asi něco takovýho, nikdy jsem to neviděl, mám jen JSP (Jeden Saky Povídal).
m8rinek 14.01.12 18:20:39 napsal: ...Třetí strana věci je, že Molčan tu nápravu ,,vymyslel,, zlý jazykové
tvrdí, že to vymyslel ještě někdo jiný, resp. Saky tvrdí, že to je jeho
práce a Molčan to opral a ostatně proč ne, patent na to není…
Myslíš tu "vlečko" LR?
tvrdí, že to vymyslel ještě někdo jiný, resp. Saky tvrdí, že to je jeho
práce a Molčan to opral a ostatně proč ne, patent na to není…
Myslíš tu "vlečko" LR?
menší ot, ale kdyby všichni kupovali jen to co nemá porušený patenty, tak by doma nikdo neměl televizi, pc nebo možná ani rohlíky a chleba
-> pistaa: No dobře, ale jde spíš o to, že ta cena byla někde uplně jinde a že by se cena tak zvýšila, i když cena ramen zůstala... No nic...
TO že Petr nemá čas a věnuje se větším projektům než je výroba dílů pro škodovkáře víme.
Třetí strana věci je, že Molčan tu nápravu ,,vymyslel,, zlý jazykové tvrdí, že to vymyslel ještě někdo jiný, resp. Saky tvrdí, že to je jeho práce a Molčan to opral a ostatně proč ne, patent na to není...
TO že Petr nemá čas a věnuje se větším projektům než je výroba dílů pro škodovkáře víme.
Třetí strana věci je, že Molčan tu nápravu ,,vymyslel,, zlý jazykové tvrdí, že to vymyslel ještě někdo jiný, resp. Saky tvrdí, že to je jeho práce a Molčan to opral a ostatně proč ne, patent na to není...
-> m8rinek: bohuzial nie osobne prisiel na to on on to robi on si to zasluzi ostatny nech robia co kto chce ja mam veci len od neho a tak to ostane. ked budeme podporovat zlodejov, podvodnikov a podobne budeme sa matr este horsie ako sa uz i teraz mame. a kto nevie co kupuje zasluzi si doplatit :)
-> pistaa: zajisté, ale 3500Kč je vtip ;).
-> m8rinek: treba zaplatiti laser, cas a podobne.. tak nech si to spravi s pilnikom. Peter ma prace ze na toto nei je odkazany a kto to chce zaplati ja som od neo vzal uz asi zo 4 sady a nei je problem..
-> havlik: není co řešit...
-> m8rinek: Řemen je nabízí za 800
-> pistaa: u Molčana? To snad ne, bývaly ramena á3500 a držáky snad 1500Kč.
Navíc to pajcuje tolik lidí a myslim, že nebude problém sehnat za těch 1500Kč?
Navíc to pajcuje tolik lidí a myslim, že nebude problém sehnat za těch 1500Kč?
-> Qwak: doda samozrejem sada drziakov 3 alebo 3,5tis kc zavolaj posle ti to
-> Qwak: Kontaktuj výrobce, je jich několik, zda by Ti držáky nedodal...
-> Papuče: to mi nějak nedošlo
ale nerad bych aby se z toho stalo téma "Jaké máte pantofle"..
ikdyž uznávám že jsou fakt dobrý,.. :´
.. od maminky 





epesni papucky
-> Qwak: krasne papucky.. 

-> Qwak: papuče si vychytal



Koupil jsem z 2 ruky Novou nepoužitou nápravu od molčana, ale boužel se špatnejma držákama,.. Tak se chci zeptat jestli tady není někdo, kdo má opačnej problém že by jsme je vyměnily.. popřípadě ... kdyby byl někdo tak strašne hodnej a když by kupoval novou tak by si schválně vzal držáky na 742 a já bych si to s ním pak vyměnil .. co vy na to? ..



-> m8rinek: no myslel jsem ze by byly na prd uzky na sirokej kastli :)
-> Sejki: Sejki 04.01.12 18:32:28 napsal:
→ vhml: proc uzsi? to by pak ty ramena byly na prd:)
A co je tohle za nesmysl?
→ vhml: proc uzsi? to by pak ty ramena byly na prd:)
A co je tohle za nesmysl?
-> m8rinek: tak to jo, ja ale predpokladal ze to ma na nejaky Mko
-> m8rinek: tak s uzkou trubkou nooo :-D
-> Sejki: aby se Ti v případě š100-110r vešly kola pohodlně do blatníků?
-> m8rinek: tak uhel 10 stupnu je jasnej, ale proc bych mel chtit uzkou napravu?
-> Sejki: proč by byla naprd? Jde o koncepci, ne o šířku, sám jsem chtěl nápravu s Gardíma nábojema...
-> vhml: těžko, potřeboval by jsi kratší poloosu.
-> vhml: těžko, potřeboval by jsi kratší poloosu.
-> vhml: proc uzsi? to by pak ty ramena byly na prd:)
Odpověď od výrobce zní, že rozdíl je pouze v držácích...
-> Qwak: nebude ta trubka posunuta aby naprava byla uzsi?
-> Qwak: tak hlavne nepouzijes origo tlumice s pruzinama, jinak nevim proc by nesli pouzit, vzdyt to ma tu trubku z vlecky... takze to jen prestrojis...
potřeboval bych poradit, sehnal jsem tyhle ramena od molčana s tím že je chci na moji 742, ale ted jsem se dozvěděl že tyhle jsou na erko a že jsou uplně jiné? v čem je rozdíl na těch ramenech? držáky jsou jasný, ale at koukám jak koukám tak z fotek mi příjdou absolutně stejný tak jak to teda je? poradí mi někdo hoši?

-> ZdrubT: Abys zvětšil vzdálenost?? To nechápu. Já tam taky budu dělat doraz. Ale to bude jen to poslední. Cos tam použil ty za pružinu. Já tam dám z té kyvky, ale tak pro info o zkušenosti.
-> Toušík: Ahoj, já jsem tam dával tu samou nápravu jako má -> Eidy: . Nějaký fotky tam mam taky skoda-virt.cz/cz/.../. Já budu ale vařit na ty ramena dorazy, abych zvětšil vzdálenost mezi unašečem poloosy a kaslí.
-> Eidy: Prosímtě nemáš ještě nekde třeba na rajčeti víc nafocenou tu nápravu? by se to hodilo všechny detaily držáků, doraz, a tak? Díky
-> DanT3: Já vzadu doraz mám. V případě potřeby se opře normálně o rameno. Na sériový nápravě je opěrka dorazu navařená na nohavici/šikmém rameni přímo nad hřídelí nápravy. Tahle opěrka u Molačnky chybí, ale to ničemu nevadí.
Dovolte malé přerušení jinak hodnotného toku informací o pružinách, jeden dotaz od teoretika.....
Ať koukam jak koukam, fotky prohlížejíce okem ostřížím, nevidim doraz u molčanovo nápravy, když je použitá verze jako má Eidy, tzn. s miskou pro pružinu. Pokud je tam pružicí+tlumicí jednotka v kuse, např. Protlum, doraz je tam, jasná věc.
Při volným pohybu ramena bez pružiny se mě jímá pocit, že se může dostat do kontaktu s karoserií. A že by se to zastavovalo až teprv, když se péro zmáčkne nadoraz, mi přijde jako nesmysl.
Začal jsem se tím zaobírat tehdy, když jsem viděl kam až dokáže dojít unašeč poloosy na Tunerovo2 fotkách po Mostu. Já vim, že vlečka chodí jinak, ale přesto mi to tu myšlenku vnuklo.
Dává se snad doraz na pístnici tlumiče?
Pan Molčan sice sdílný je, ale umění je dovolat se mu a v 20vteřinách prokonzultovat problém je malé umění.
Takže Duriq, Eidy a jiní, kdož tuto jezdíte, jak dorážíte?
Děkuji mnohokráte.
Ať koukam jak koukam, fotky prohlížejíce okem ostřížím, nevidim doraz u molčanovo nápravy, když je použitá verze jako má Eidy, tzn. s miskou pro pružinu. Pokud je tam pružicí+tlumicí jednotka v kuse, např. Protlum, doraz je tam, jasná věc.
Při volným pohybu ramena bez pružiny se mě jímá pocit, že se může dostat do kontaktu s karoserií. A že by se to zastavovalo až teprv, když se péro zmáčkne nadoraz, mi přijde jako nesmysl.
Začal jsem se tím zaobírat tehdy, když jsem viděl kam až dokáže dojít unašeč poloosy na Tunerovo2 fotkách po Mostu. Já vim, že vlečka chodí jinak, ale přesto mi to tu myšlenku vnuklo.
Dává se snad doraz na pístnici tlumiče?
Pan Molčan sice sdílný je, ale umění je dovolat se mu a v 20vteřinách prokonzultovat problém je malé umění.
Takže Duriq, Eidy a jiní, kdož tuto jezdíte, jak dorážíte?
Děkuji mnohokráte.
-> Toušík: odpíchny se od osy kyvu a jednoduchou trojčlenkou porovnej rameno působení kola a pružiny mezi sebou u jednotlivých náprav. U Molčanovky je pružina "dál" za kolem, čili má větší "účinnost".
v tom cadu jsem si teda nakresli pouze čáry na vzdálenosti, pak už jsem to nezjistil jak tam jsou ty tuhosti takhle abych se upřesnil...
-> Eidy: Jo jo na to jsem koukal dal jsem si to do Cadu, ale nějak nedokážu posoudit právě jak to bude tvrdý.. Vím jak jsem se houpal na kyvce :D právě proto na to mám asi takovej blbej pohled:( Ale dám na tvoji radu!! Díky
-> Toušík: Tak si tu nápravu prohlídni ještě jednou a pořádně. Hoď si skicy na papír a poměř si určitý vzdálenosti. Pak uvidíš, že Molčanovka má díky jinýmu úhlu kývání a délce ramen jinej poměr pák vzhledem k pružině. To znamená, že obyčejná kyvková pružina se bude na Molčanovce chovat daleko tužšeji, než na kyvce
.

-> Eidy: Koukal jsem na něco takového... skoda-virt.cz/cz/.../2285
4-pruziny-na-kyvku protože těch 13% není tolik pak na HP..
-> Toušík: já mám zadní pružiny 200mm, jenže já mám 80N/mm a docela nízký auto. Kyvkový to bude chtít odhadem tak 240-250mm.
-> Eidy: Tobě jsem chtěl psás SZ protože ty už to znáš. Nebude to na okruhy, jen na projetí občas nějakej závod "rally" když se povede. Takže právě chci volit něco měkkčího. Ale doporučil bys ještě nějakou délku? Ta tam taky bude hrát ne?
-> Toušík: optimální neexistuje. Záleží na co to chceš, ale kyvkový do začátku bohatě postačí. Bude to ještě tužší než na vlečce.
Tak se poptám ještě jednou :) prosím nemáte někdo zkušenost jaké dát na tu nápravu perka?? Vůbec nevím jak se to má, nebo bude na jakých chovat. Potom tak budu chtít osadit HP tlumiče. Ani nevím jaká délka by byla optimální.. Díky za rady.
Jo a ještě poprosím jake by jste na to doporučily pružiny? Bude to auto na "rally". Žádné okruhy ani vrchy.
Zdravím, pánové, nemáte někdo Molčanovu nápravu ještě nenamontovanou do auta? Uvažuju o ní, ale dokud to nebudu mít v ruce a nebudu to moct okouknout, tak se nerozhodnu. Nejlépe Příbramsko, Benešovsko, Táborsko, Písecko. Mnohokrát děkuju.
-> Toušík: Zeptej se Molčana. Je dost sdílnej. Ale v krátkosti. Kaslík baterky a držáky převodovky musí pryč. Prohlídni si fotky a uvidíš.
??
