skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Molčan-ova naprava
09:33:35
01.11.2010
01.11.2010
Toušík
Tak prosím nemáte někdo nějakej stručnej popis jak napasovat nápravu do škody 100? Co se tam musí vše odebrat ( kastlík na baterku,....) Díky moc. Chci si to připravit než ji přivezu.
11:06:26
27.10.2010
27.10.2010
Eidy
-> Toušík: co přesně myslíš? Hřídel? Stejně jako u vlečky.
10:08:19
27.10.2010
27.10.2010
Toušík
Ahoj nemáte prosím někdo fotky jak je to poskládaný uvnitř toho ramene? Díky
15:16:20
23.07.2010
23.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bedřich 23.07.10 15:12:32: Tohle byli ale WRC z Bulharska. Jak říkám, nebylo to moc vidět.
15:12:32
23.07.2010
23.07.2010
Bedřich - zrušená registrace
-> Tuner#2: Pomocnou pružinu Fiesta S2000 na asfaltovém podvozku má určitě.
10:53:50
21.07.2010
21.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 21.07.10 10:43:06: To jak jsme se bavili o tom vyvěšení a pomocné pružině. Mimochodem pomocnou pružinu jsem na tom co ukazoval neviděl, ale měl jsem puštěnou jen malou TV, takže třeba jsem to nepostřehnul. Bylo to tak v půlce reportáže z rallye.
10:43:06
21.07.2010
21.07.2010
vhml
-> Tuner#2: neviděl, podívám, leč nevím co tím chtěl básník říct
17:55:45
20.07.2010
20.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 03.07.10 22:46:11: Koukal jsi na ČT na WRC reportáž z rallye v Bulharsku? Tam ukazoval technik rozdíly v nastavení auta na šotolinu a na asfalt. Rozdílná, kola, gumy, pak ukazoval rozdílné velikosti kotoučů a nakonec rozdílné tlumiče s úplně jinou délkou těla, logicky pružinou, pracovní "délkou" a tím pádem i vyvěšením...
18:32:35
14.07.2010
14.07.2010
Zazaa
-> Jirik_Tuňák: no udelat jde vsecko, ale kdyz uz se s tim srat tak potom na vrchy a nebo okruh by mel vyznam spis rovnou formulovej 5 prvkovej zaves :))
16:56:17
14.07.2010
14.07.2010
vhml
-> petr s: jj, to byl druhej extrém když jsme jeli loni hustopeče. Jeli jsme 200 kumha a na tý maškarádě na výstavišti to utrhnout nešlo a utočit volantem pořádně taky ne.
16:54:28
14.07.2010
14.07.2010
petr s
-> Tuner#2: A předek ti uteče kam nechceš nebo nezatočíš
16:53:27
14.07.2010
14.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Horší je, že to driftuje občas nekontrolovatelně samo
16:52:43
14.07.2010
14.07.2010
Kaprof-Pisařík
-> vhml: jj ovladat to musí bejt lahoda
16:49:03
14.07.2010
14.07.2010
vhml
-> Kaprof: na drifty nic lepšího asi nevymyslíš :-D
16:44:09
14.07.2010
14.07.2010
Kaprof-Pisařík
-> vhml: Ne ale chovat se to musí "fantasticky" :o)
16:31:30
14.07.2010
14.07.2010
vhml
Všichni tady řešíte kyvka, vlečka, molčanovka. Jeli jste někdo ve VFTS, která má místo zadní nápravy 50kilovou litinovou trubku? :-D To je teprva zážitek
16:03:57
14.07.2010
14.07.2010
Kaprof-Pisařík
-> Jirik_Tuňák: Hold škudlej, šetrej..vem co za pekla vytvari Toyota :-)
16:00:09
14.07.2010
14.07.2010
Bedřich - zrušená registrace
-> Gemini 13.07.10 13:40:58: Suzuki Swift S1600 má zajímavou zadní nápravu.
15:05:43
14.07.2010
14.07.2010
Nwkt
-> Jirik_Tuňák: Co by šetří kde nemají, jak je možný že pár let zpátky stahovaly nový Astry s tim že praskají sváry na přední nápravě
15:04:23
14.07.2010
14.07.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Tuner#2: Třeba je zajímavý, že na nový Alfě 159 je klidně možný, že zarezne řízení. Oprava / výměna 40 000,-. Nechápu....
15:03:27
14.07.2010
14.07.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Tuner#2 / Nwkt: Tohle vím . Ale když by někdo vyráběl svařenec na Škodovku, tak by určitě dokázal vykoumat osazení silentblokama, který jsou dostupný cenově i skladově.
-> Nwkt: S tou tyčí a jízdníma vlastnostma souhlas.
-> Nwkt: S tou tyčí a jízdníma vlastnostma souhlas.
14:54:00
14.07.2010
14.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt: NJ kus tyče je cesta zpět, ale to rozhodně vlečka není - to je zcela nezávislé zavěšení... BTW není tak dlouho co se Audi víceprvek stahoval po 40tkm do servisů
14:51:42
14.07.2010
14.07.2010
Nwkt
-> Tuner#2: Třeba na VeB kolem 150 000 km, ale pak dáš za výměnu všech silentbloků 40 000,- Kč ale je to jiný svezení než s kusem tyče co mají VW
14:50:20
14.07.2010
14.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jerzy: Ohledně odklonu jako vhml a co se týče příčky, tak jezdí několik aut bez a funguje to s tím, že si nastavíš odklon jak potřebuješ. Nějaké příklady jsou i v mém pelmelu podvozků jako obvykle.
-> Jirik_Tuňák: Ano víceprvková náprava to je výhra v tom, že po pár km máš všude vůle a když začneš měnit všechny ty silentbloky, tyčky a stabilitátorky, tak se z toho finančně posereš. Argumenty že to vydrží neberu, vím kolik to "vydrží" na našich silnicích nedej bože s tak tvrdým podvozkem jako mám já...
-> Jirik_Tuňák: Ano víceprvková náprava to je výhra v tom, že po pár km máš všude vůle a když začneš měnit všechny ty silentbloky, tyčky a stabilitátorky, tak se z toho finančně posereš. Argumenty že to vydrží neberu, vím kolik to "vydrží" na našich silnicích nedej bože s tak tvrdým podvozkem jako mám já...
14:04:46
14.07.2010
14.07.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> vhml: Ale sám vidíš, že i na těch historikách je to náprava zcela někde jinde, než škodovácká.
14:00:54
14.07.2010
14.07.2010
vhml
Jirik_Tuňák 14.07.10 13:42:21 napsal:
Alfa, to je docela zajímací počin.
A mě bylo divný proč to nemá zadní brzdy když jsem to na Vltavě viděl závodit :-D
Jen tak mimochodem vepredu to melo dva brzdice na jeden kotouc
Alfa, to je docela zajímací počin.
A mě bylo divný proč to nemá zadní brzdy když jsem to na Vltavě viděl závodit :-D
Jen tak mimochodem vepredu to melo dva brzdice na jeden kotouc
14:00:24
14.07.2010
14.07.2010
vhml
-> jerzy: homologašní list v jeho poslední verzi to popisuje
13:58:36
14.07.2010
14.07.2010
jerzy
-> Klubko_: nee, to je tuning
-> havlik: no jako když už bych se zbavoval příčky na vlečce tak tam rovnou bouchnu jinou nápravu žejo...
-> havlik: no jako když už bych se zbavoval příčky na vlečce tak tam rovnou bouchnu jinou nápravu žejo...
13:56:39
14.07.2010
14.07.2010
Klubko_
-> havlik: bez pricky to jenom pak na technicke: "nechybi vam tady neco?"
13:55:06
14.07.2010
14.07.2010
havlik
-> jerzy: co tě nutí mít příčku na vlečce
13:52:48
14.07.2010
14.07.2010
jerzy
-> Tuner#2: L/A dokumentace nějak definuje nastavování odklonu na zadní nápravě? četl jsem jenom tu kde se popisuje úprava podvozku a brzd, ale nic o nastavování odklonu jsem tam nenašel, tak mě kdyžak pouč.
K tomu dementnímu spoji, pravda je že se tam dá pěkně nastavovat geometrie, ale musíš zase povolit na 100Nm utažené šrouby, což jim určitě nedělá dobře (jasně, udělá se to jednou a dobre, ale i tak), máš tam závity v šikmém rameni, to je taky pitomé a celkově je stím prostě mnohem vetší dupačka, nemluvě o tom že molčanovka bude o dost lehčí, když se zbavíš příčky...
K tomu dementnímu spoji, pravda je že se tam dá pěkně nastavovat geometrie, ale musíš zase povolit na 100Nm utažené šrouby, což jim určitě nedělá dobře (jasně, udělá se to jednou a dobre, ale i tak), máš tam závity v šikmém rameni, to je taky pitomé a celkově je stím prostě mnohem vetší dupačka, nemluvě o tom že molčanovka bude o dost lehčí, když se zbavíš příčky...
13:45:54
14.07.2010
14.07.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Kdyby se někomu chtělo samodomovyrábět, tak nápravnice pod převodovkou + spodní a vrchní ramena. Asi by to pro někoho šikovnýho šlo udělat, nebo ?
13:42:21
14.07.2010
14.07.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Alfa, to je docela zajímací počin.
13:35:08
14.07.2010
14.07.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Tuner#2: Zajímavá by byla víceprvková s nápravnicí, jako dělali třeba taliáni na Alfy a Fiaty. To by byl podle mě posun kupředu i proti Molčanovi a vlečce taky.
13:09:42
14.07.2010
14.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jerzy: Tak spoj tak dementní není a když ho uděláš dle L/A s vložkama z lina tam je i maximálně pevný a dá se snadno měnit geometrie. Odklony opět krásně řeší L/A dokumentace. Já si nemůžu stěžovat a dost těžko si představuju co by šlo na jízdních vlastnostech vylepšit.
08:51:34
14.07.2010
14.07.2010
jerzy
-> Tuner#2: neodpovídám za geminiho ale za sebe, můj názor je takový že vlečka je jenom trochu vylepšená kyvka a že se na ní závodilo bylo podle mě jenom proto, že nebyly prachy na lepší.
dle mě tam je úplně dementní spoj mezi šikmým a podélným ramenem, nemůžeš štělovat odklon jinak než změnou výšky a je to celé takové neohrabané.
dle mě tam je úplně dementní spoj mezi šikmým a podélným ramenem, nemůžeš štělovat odklon jinak než změnou výšky a je to celé takové neohrabané.
14:40:51
13.07.2010
13.07.2010
DuriQ
tak teraz si panacku vyber do coho je to vhodne, respektive naco moja odpoved je nahovno
14:06:45
13.07.2010
13.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini: Můžeš popsat čím Tě sere? Já jsem zatím nenašel nic co by mě vadilo a co by se na té nápravě sralo krom problémů s unašečema na začátku před 5ti lety, ale to by bylo to samé u Molčana, neb to používá totožné.
13:40:58
13.07.2010
13.07.2010
Gemini
je to naprava do specialov, nemali by ste si ju davat do skodoviek na znackach......v seriovke sa neda vyuzit jej potencial a preto sa moze zdat ako zla......mna prave sere vlecka na rapide tak, ze rozmyslam nad molcanom s kotucmi ako mam na zavodaku
13:16:26
13.07.2010
13.07.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Tuner#2: Číhal a čekal až napíšu. Jasně jako ty.
13:15:36
13.07.2010
13.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák: Až na to, že pro Karla jsem to založil aby jsme diskuzi nerušili kartu auta, ale Ty si pořád musí kopnout viď
13:08:12
13.07.2010
13.07.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Tuner#2: Aby se nehádal, nebo zase založíš nějaké oduševnělé téma ve vzkazech nebo bitkách.
12:18:02
13.07.2010
13.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák 13.07.10 12:06:52: Opravdu hodnotný příspěvek, nechápu jak souvisí tady s tou diskuzí.
12:06:52
13.07.2010
13.07.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> DuriQ: Nehádej se skoda-virt.cz/cz/.../1343
42-to-karel
10:26:49
13.07.2010
13.07.2010
DuriQ
Tuner#2: hej videl si az jedno video kde som mal vyteceny tlmic
10:21:38
13.07.2010
13.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ 12.07.10 20:39:35: To nebylo vtipné a vím co jsem viděl.
20:39:35
12.07.2010
12.07.2010
DuriQ
ok je to svata naprava bez poskvrny a prave som bol osvieteny a zistil som ze ma nemohlo nic lepsie stretnut v zivote ako tato naprava
Tuner#2: ked si pozres ine videa co mam tak zistis ze tam nic neprehupuje ten tlmic bol vyteceny nakolko to nezvladlo jeho gufero po 3rokoch na brutalnom otuzeni a 20tich rokoch jazdy pred tym ;) mnuz nehal som si namotat pruziny a tlmice uz mam na aute a zatial je to fakt bozske teraz mozem ist do 90stu. zakruty 90km/h a drzi to jak formula
Tuner#2: ked si pozres ine videa co mam tak zistis ze tam nic neprehupuje ten tlmic bol vyteceny nakolko to nezvladlo jeho gufero po 3rokoch na brutalnom otuzeni a 20tich rokoch jazdy pred tym ;) mnuz nehal som si namotat pruziny a tlmice uz mam na aute a zatial je to fakt bozske teraz mozem ist do 90stu. zakruty 90km/h a drzi to jak formula
11:28:53
12.07.2010
12.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ 12.07.10 10:17:17: Možná hodně teoretiků, ale netvrdíme blbosti. U nápravy je to u Tebe na 99,9% naprosto nevhodnýma přužinama a hlavně tlumičema. Když jsem viděl ja se to houpe, tak to prostě nemůže dobře sedět logicky. To je to samé jako s kotoučema v druhém tématu...