-> sikula: Před kotouč se brzdič nevejde, tobě předpokládám vychází šroub do lůžka pružiny, buď bych to řešil propojkou a dozadu jen jeden okruh, nebo vyrobil pootočenej držák.
Kotouč máš přichycen ze spodu náboje?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Molčan-ova naprava
-> colaczech: to mě taky napadlo, to vlastně bych musel na pravou stranu použít levej brzdič a myslím si že to taky nemůjde, ještě méně místa než první varianta, vadí jako by podélné rameno.
-> m8rinek: to je varianta Lr ja mám ala Rs ramena, klasika pružinu a zvlášt tlumič.
-> m8rinek: to je varianta Lr ja mám ala Rs ramena, klasika pružinu a zvlášt tlumič.
-> colaczech: jak říct, něco složitě, když to jde jednoduše...
-> sikula: www.pmautosport.cz/compon ents/.../view.php?popup=1& am...
-> sikula: www.pmautosport.cz/compon ents/.../view.php?popup=1& am...
-> sikula: když to beru po směru jízdy, třmen máš daný "za kolem"? Jestli jo, třmen dej "před kolo", to se tam musí vejít.
K brzdám na molčanovku 4písty, už jste je měl někdo nasazené? já mám nejednoduší variantu 120ka kotouč a rovnej držák brzdiče a mám problém s hadičkou a průtokáčem nevejde se mi to mezi držák a výlisek pro pružinu cca 15mm a nechce se mi brousit do ramena zítra nafotím
-> m8rinek: Díky.
-> stepan: viz email
Aha, ale já měřil mezi unašečema, ty myslíš mezi trubkama ramen?
-> m8rinek: Na origo poloosy bez podložení? Já to měřil na vlečce a vycházelo to na cca 840.
-> stepan: 880mm od hrany trubky
Ještě se zeptám, jaká má bejt vzdálenost vnitřních unašečů, abych si udělal přípravek na osazení ramen?
stepan: mno ja som sa nato po 3 rokoch skusania vysral a vratil som sa k serii ktoru som si patricne upravil :) skusal som kyvku,vlecku,octaviu xy tlmicov ale vysledok nebol taky ako som chcel tak co uz :)
-> DuriQ: Tak zkušet můžeš ze spousty pružin (kyvka, vlečka, jiný auta s přibližně stejnym průměrem pružin)
podla mna to nebude chodit s nicim dobre ked tak len s tym co bolo urcene na LR a nie takyto bastlik, alebo skusit pruziny co mala RS ale to zohnat bude skor scifi :)
-> ZdrubT: ta tvrdost je na místě,já jsem nechával i HP tvrdý pera a moje zkušenost - čim větší palbu jedeš,tím líp to funguje.
já právě jo.proto to budu věšet zvrchu
Já tahle nápravu nan na RSu. Taky bojuju s pružinama. Je to hrozně tvrdý. Mam tam rallyové HP tlumiče a seriový pera ze 120. Molčan mi řek, abych dal i seriové tlumiče. Zatim jsem zádný nesehnal, tak nevim.
Bery: aj ked je nizko nikdy som ju netrafil takze by som to neriesil :) a zadok som mal fakt ze nizko :)
-> Bery: To že je nízko mi je celkem jedno, do teréru jezdit nebudu.
příčka je strašně nízko,zrovna s tim zkoušim taky laborovat a zas taková kaše to být nemůže,když se to jezdilo.
-> DuriQ: Já si taky myslim že je to pevnější a navíc snadnější udělat držáky na příčku.
DuriQ: ja to mam s prieckou, niekto vravi ze navyse vaha, ale ja zas tvrdim, ze je to tuhsie :)
-> DuriQ: To mám přesně v plánu nechat i původní držáky, a ty uprostřed dát na příčku.
stepan: ja osobne som nenasiel vhodne pruziny k tejto naprave, ako na okruh, vrchy, slalom OK moze byt ale nase cesty alebo rally to je v podstate zajedno :D nic moc ale keby boly k tomu pruziny tak by to bola cesta, potom jedine riesenie LR tlmic pruzina.
da sa to tam dat aj bez toho aby si odstranoval drziaky na priecku prevodovky, a podbehy musis orezat inac to tam nedostanes, ako si ich orezes je na tebe :) resp. dostanes ale bude sa ti opierat o to rameno :)
-> DuriQ: Díky, určitě pomůže.
-> darabos: To jsem našel taky, spíš mi jde o to, že se musej asi vyřezat spodky podběhů jak jsem to zkoušel na auto, tak by mě zajímalo jak.
-> stepan: www.pmautosport.cz/images
/.../dsc02726.jpg
na aute: www.pmautosport.cz/images /.../001.jpg
Edit: na prvom obrazku ten mensi kus :)
na aute: www.pmautosport.cz/images /.../001.jpg
Edit: na prvom obrazku ten mensi kus :)
Nikdo?
Neměl by někdo fotky, jak vypadá uchycení molčanovy nápravy v 742? Hlavně mi jde o úchyty "podelnýho" ramena.
-> Vojťas: Ten samej člověk co dělá tu pro Vostrýho (je tam pár detailů, podle kterejch jde výrobce poznat), Kuba Řemen.
-> m8rinek: -> m8rinek: to za ten priplatek urcite stoji, kdo prodava tu prvni?
-> Vojťas: najdeš jeden, jsou nazinkovaný držáky ;).
-> m8rinek: zajimavý, najdi deset rozdílů?
-> su.tech: A pak je tu ještě jeden připad, kdy můžeš koupit nápravu od výrobce za 5900Kč a dostaneš tohle skoda110r.eu/140rr/leden1
20003.jpg a nebo od Vostrýho a dostaneš tohle shop.tym-motorsport.cz/cz
/.../zadni-ramena-130-rs.h
tml
-> su.tech: Proč vymýšlet něco nového když je tolik variant jen některá je více či méně schůdná......
Zá sebe mohu říci není jedno kdo stím přijde a kdo to dělá
Zá sebe mohu říci není jedno kdo stím přijde a kdo to dělá

Mě je úplně jedno kdo ji udělal první. Každopádně můj názor: Petr je určitě schopný člověk, umí a jeho práci jsem vždy chválil a doporučil protože se mi jeho práce líbila. Nevím jak dnes ale v době kdy jsme se vídali celkem pravidelně kolem sebe a některých výrobků, věcí a dílů šířil uričté mýty a polopravdy. Upřímně ale kdo z lidí co tyhle věci dělá si občas něco nepřibarví. A za mě jedna na zamyšlení. Kdo z nich přišel opravdu s něčím novým? Když člověk proleze závodní auta, trochu dokumentace, trochu se zajímá o evoluci, pokusy a prototypy tak si udělá obrázek sám... 

Eidy 28.01.11 09:15:18 napsal:
→ DanT3: Já vzadu doraz mám. V případě potřeby se
opře normálně o rameno. Na sériový nápravě je opěrka dorazu navařená
na nohavici/šikmém rameni přímo nad hřídelí nápravy. Tahle opěrka
u Molačnky chybí, ale to ničemu nevadí.mě stačí taky původní gumový doraz - opře se to normálně do ramene...a už tam jeden obtisk mám :-)
→ DanT3: Já vzadu doraz mám. V případě potřeby se
opře normálně o rameno. Na sériový nápravě je opěrka dorazu navařená
na nohavici/šikmém rameni přímo nad hřídelí nápravy. Tahle opěrka
u Molačnky chybí, ale to ničemu nevadí.mě stačí taky původní gumový doraz - opře se to normálně do ramene...a už tam jeden obtisk mám :-)
-> m8rinek: tak to potom jo a cena držáků by tím vyšla menší...ale tím končím diskuzi
-> radekp: 3500Kč stálo jedno rameno... Jestli je tomu dnes jinak...
-> m8rinek: Mám dojem, že Molčán tuhle nápravu vymyslel/udělal už hodně roků zpátky...možná šel Saky podobnou cestou, nevím.
Ale rád bych věděl kdy byly zadní ramena za 3500? dneska je ta cena jinde...
Ale rád bych věděl kdy byly zadní ramena za 3500? dneska je ta cena jinde...
Někdy je konkurence zdravá,jak pro výrobce,tak kupujícího!!!ale každá věc má svého kupce.
A kdo byl první?není to dneska v tom konzumu a době plagiátů jedno?v tomhle je důležitá spíš kvalita aby se na tom někdo nezabil.
A kdo byl první?není to dneska v tom konzumu a době plagiátů jedno?v tomhle je důležitá spíš kvalita aby se na tom někdo nezabil.
-> Fén: Hele se sakym jsem mluvil tak dva roky zpět a jestli říkal, že ji vymyslel, nebo ji vyrábí to už Ti dnes nepovim, ale zcela určitě padlo, že to Molčan okopíroval od něho a o Tobě nepadlo slovo jediné ;).
-> m8rinek: Asi takhle. Kdo ji první vyrobil do finální podoby nevím, ale vím, že jako první ji nevymyslel. Pokud to tvrdí, tak by si měl vzpomenout třeba na obálku obsahující jistou technickou dokumentaci.
-> Fén: tak kdopak to první vyrobil?
-> m8rinek: Prvovýrobcem nejsem, to by musela být v kolonce vyrobeno.