skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
brzdy, brzdy.....ladenie
13:54:35
12.07.2010
12.07.2010
afro100
-> m8rinek: -> havlik: hmmmm, tak to potom hej no :)
12:07:46
12.07.2010
12.07.2010
m8rinek
-> afro100: jak píše Havlik, vezmeme li v potaz čistou práci, tedy výrobu novejch nábojů, tak je úprava na zadní kotouče na kyvku konstrukčně jednodušší. Druhá věc je, že dát kotouče na vlečku lze i úpravou stávajících komponent. Třetí věc je, že to lze i u kyvky (osoustružit buben, taky jsem to viděl a taky to drží :))).
11:38:19
12.07.2010
12.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: Ach jo... To, že to dělají na "spotřebáku" neznamená, že to je to nejlepší. Navíc Porsche dělá sice vrtané, ale vnitřně chlazené kotouče a to je trochu něco jiného než navrtat plnou sérii. Chlazení se tím opravdu nezlepší o tom bylo popsáno mnoho stránek většíma odborníkama a drážky opravdu nejsou u WRC aut kvůli chlazení - to byl dobrý JOKE.
10:30:02
12.07.2010
12.07.2010
DuriQ
Tuner#2: hmm takze mi chces povedat ze napr. Porsche jazdi na azbestovych doskach ? alebo AMG, ci ine podobne sunty ? neboj mozes byt kludny nie kazde Porsche, AMG co ma takto vrtane kotuce jazdi na keramickych platniach. Co sa tyka F1 tak tam nepouzivaju bezne dostupne materialy ale trochu ine kompozity pri ktorych by si si musel brat hypoteku aby si si ich mohol dovolit :) co sa tyka WRC tak tam som sa stretol nie s vrtanymy kotucmy ale z frezovanymy, efekt to ma ten isty, okrem toho cistenia...
co sa tyka toho zvuku tak asi viem co myslis, na felde to ma zvuk pripomynajuci el. zotrvacnik :) ale tam mi nic nekope do pedalu :) druha vec je, ze skodovka ma uz od zakladu nahovno navrhnute brzdy, ten kotuc je ciste blato a nemusis ist kto vie akou rychlostou aby si ho prebrzdil... ono neni problem prebrzdit aj vnutorne chladeny kotuc 20-23mm ide to uplne v pohode :)
co sa tyka toho zvuku tak asi viem co myslis, na felde to ma zvuk pripomynajuci el. zotrvacnik :) ale tam mi nic nekope do pedalu :) druha vec je, ze skodovka ma uz od zakladu nahovno navrhnute brzdy, ten kotuc je ciste blato a nemusis ist kto vie akou rychlostou aby si ho prebrzdil... ono neni problem prebrzdit aj vnutorne chladeny kotuc 20-23mm ide to uplne v pohode :)
19:28:06
11.07.2010
11.07.2010
havlik
-> afro100: tak to si jen myslíš:) tady máš jen jeden zářez pro péro zbytek máš osoustruženej kus material. Na vlečku musíš dělat ten "tisícihran" kterej je podstatně dražší a složitější na výrobu
15:26:45
11.07.2010
11.07.2010
afro100
-> havlik: hej, tie fotky som daval ja do toho tematu co je nizsie -> afro100 10.07.10 23:45:43:
nevravim ze sa to neda, ale je to zrejme pracnejsie (a asi aj drahsie) to vyrobit nez na vlecku
nevravim ze sa to neda, ale je to zrejme pracnejsie (a asi aj drahsie) to vyrobit nez na vlecku
11:09:28
11.07.2010
11.07.2010
minno
-> Matulo: čo neubrzdíš, to neukecáš
10:49:22
11.07.2010
11.07.2010
havlik
-> afro100: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/561_2005-04-07_2
2-46-53_12.JPG v týhle verzi to fungovalo
skoda-virt.cz/cz/.../561- stepan-s110rcoupe
skoda-virt.cz/cz/.../561- stepan-s110rcoupe
00:17:55
11.07.2010
11.07.2010
Maťulo
-> minno: Nazdar! Nedalo ti to! Ze?
23:56:46
10.07.2010
10.07.2010
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no presne tak aj ja pakne vždy dole obrusujem.
23:45:43
10.07.2010
10.07.2010
afro100
-> darklord: nj, lenze gaboooooo aj lepil bubny k poloosiam namiesto klinkov ...
netvrdim ze sa to neda, ale je to kur*a zas taky atyp ako prasa ... a existuje aj take daco ako reakcny moment ... uz sa to tu riesiloooo ... tu:skoda-virt.cz/cz/.../1253 00-zadna-naprava-8
netvrdim ze sa to neda, ale je to kur*a zas taky atyp ako prasa ... a existuje aj take daco ako reakcny moment ... uz sa to tu riesiloooo ... tu:skoda-virt.cz/cz/.../1253 00-zadna-naprava-8
23:45:26
10.07.2010
10.07.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: Ja na vlecku na novy bubny taky nedal novy pakny. Musel sem je dole obrousit trochu aby sedly hloubeji do stitu.
23:41:56
10.07.2010
10.07.2010
darklord
-> afro100: sak gaboo0o0o0o0 to predsa zvladol nie?
23:41:35
10.07.2010
10.07.2010
minno
-> Nwkt: kotúče a keď už kotúče, tak rovno aj vlečku, a keď už vlečku tak rovno aj upravené pružiny a keď už to všetko tak rovno aj nejaké širšie kolesá.....a som na ďalších vyhodených 30 tis. korúnách....nie, neprosím si.
23:40:25
10.07.2010
10.07.2010
afro100
-> Nwkt: na kyvku?
23:37:45
10.07.2010
10.07.2010
Nwkt
-> minno: Jasná zpráva pro to dát tam kotouče
23:33:59
10.07.2010
10.07.2010
minno
Tak dnes som menil zadné pakne. Ľavá strana, na ktorej boli ešte pakne z čias, ako mi tiekol olej do brzdy, bolo to obloženie naozaj ešte také trochu nasiaknuté olejom, i keď boli odmasťované.....Mastnota vyšla brzdením von. Tak preto sa ten ľavý bubon zrejme aj menej zahrieval pri brzdení.
No a nové pakne - katastrofa! Skoro celý deň som sa s tým sral Ja proste nové pakne do nových bubnov bez úpravy nedostanem A čo je horšie, tak sa mi zdá, že už aj Ferodo šiel s kvalitou pakien dole :( Profil pakien na všetkých štyroch kúskoch zvarený mierne nakrivo...Ako je kovový profil pakne v tvare "T", tak tá časť, čo dosadá do štítov a piestikov, je proste k tomu zvyšku privarený trochu pod uhlom.... :(
No nič, nejako som sa s tým pohral a zložil to, brzdí to dobre, musím odjazdiť nejaký ten set kilometrov, kým si to sadne a potom uvidím, či sa niečo zlepšilo.....
No a nové pakne - katastrofa! Skoro celý deň som sa s tým sral Ja proste nové pakne do nových bubnov bez úpravy nedostanem A čo je horšie, tak sa mi zdá, že už aj Ferodo šiel s kvalitou pakien dole :( Profil pakien na všetkých štyroch kúskoch zvarený mierne nakrivo...Ako je kovový profil pakne v tvare "T", tak tá časť, čo dosadá do štítov a piestikov, je proste k tomu zvyšku privarený trochu pod uhlom.... :(
No nič, nejako som sa s tým pohral a zložil to, brzdí to dobre, musím odjazdiť nejaký ten set kilometrov, kým si to sadne a potom uvidím, či sa niečo zlepšilo.....
16:38:58
09.07.2010
09.07.2010
vhml
-> Tuner#2: to by fakt bylo na zbytečně dlouho diskuzi...
Jenom pro upřesnění psal jsem závodnější, ne rychlejší.
Jenom pro upřesnění psal jsem závodnější, ne rychlejší.
16:21:29
09.07.2010
09.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 09.07.10 16:18:03: Seš si tím jistej? Proč teda Venca Pech víceméně drží krok s S2000 u nás a S1600 pro něj není soupeř... No nic to by bylo zas na dlouhou debatu kam rallye auta směřujou a úplně od tématu.
16:18:03
09.07.2010
09.07.2010
vhml
-> Tuner#2: rozhodně závodnější než Eva a všechny auta tady z virtu :-D
15:44:51
09.07.2010
09.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: S 1600 jsem nejmenoval, to snad není ani závodní auto
15:39:55
09.07.2010
09.07.2010
VeTeV
-> vhml: odlehčení?
14:49:43
09.07.2010
09.07.2010
vhml
-> Tuner#2: některé S1600mají zadní kotouče vrtané. Leč reálný přínos je vícenež zpochybnitelný
14:45:14
09.07.2010
09.07.2010
minno
-> Tuner#2: ale také vŕtané kotúče vyzerajú zas ako pekne a to treba vyzdvihnúť!
14:39:10
09.07.2010
09.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Matulo 09.07.10 14:01:42: Speedpro překupuje ty kotouče pokud vím z Renovaku a ty odjakživa vrtali jednoduché série... Je tu o tom mraky témat.
14:38:05
09.07.2010
09.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: Rezonovalo znamená, že to bylo slyšet v kabině auta takový divný zvuk při brždění, nevím jak to popsat, to se musí zažít. Podobný zvuk jako když máš zkřívané kotouče, takový to du,du,du,duuu,duuuuu když zpomaluješ. Začlo to dělat postupně na obou autech.
Lepší chlazení? To je blbost, to už by dávno měla F1, WRC, S 2000 vrtané kotouče. Vrtaný kotouč byl potřeba v minulosti u azbestových desek abych se lépe odváděli plyny vznikající při tření desky. Dnešní desky nezplyňují, takže to fakt není potřeba, max. pár drážek na čištění desky pokud auto jezdí v "bordelu". To lepší chlazení je blbost i z důvodu toho, že máš tím pádem méně masa a to se teplem rychleji prosytí než plný kotouč.
Kdo chce brzdit z velkých rychlostí, tak jedině vnitřně chlazený kotouč...
Lepší chlazení? To je blbost, to už by dávno měla F1, WRC, S 2000 vrtané kotouče. Vrtaný kotouč byl potřeba v minulosti u azbestových desek abych se lépe odváděli plyny vznikající při tření desky. Dnešní desky nezplyňují, takže to fakt není potřeba, max. pár drážek na čištění desky pokud auto jezdí v "bordelu". To lepší chlazení je blbost i z důvodu toho, že máš tím pádem méně masa a to se teplem rychleji prosytí než plný kotouč.
Kdo chce brzdit z velkých rychlostí, tak jedině vnitřně chlazený kotouč...
14:01:42
09.07.2010
09.07.2010
Maťulo
Matulo 08.07.10 15:04:54 napsal:
→ DuriQ:
Aky je rozdiel medzi tymi vrtanymi kotucmi od PM Autosport a takymi istymi od
SPEEDPRO? Lebo tie som si teraz kupil…
→ Tuner#2:
A ty co si myslel tym nedajboze ho navrtas? Zacinam mat obavy!
→ DuriQ:
Aky je rozdiel medzi tymi vrtanymi kotucmi od PM Autosport a takymi istymi od
SPEEDPRO? Lebo tie som si teraz kupil…
→ Tuner#2:
A ty co si myslel tym nedajboze ho navrtas? Zacinam mat obavy!
12:14:11
09.07.2010
09.07.2010
afro100
-> Matulo: nemam potrebu menit kotuce pokazde ked sa chcem rychlejsie zviest ;)
Ty si sprav podla svojho uvazenia :)
Ty si sprav podla svojho uvazenia :)
00:05:17
09.07.2010
09.07.2010
DuriQ
Tuner#2: co znamena rezonovalo ? kopalo do pedala ? :) aj ked maju o chlp menej plochy ako seriove rozhodne lepsie odvadzaju teplo, teda nemali by sa tak lahko skrutit ako tie seriove :)
22:45:33
08.07.2010
08.07.2010
Maťulo
-> afro100: No to je pekne ale ved to je spotrebny material!
19:52:15
08.07.2010
08.07.2010
afro100
-> Matulo: ze su tie kotuce naprd. Dokazem na kilu skrutit kotuce aj na 2P tak neviem, co by som spravil s tymto ementalom :D
15:04:54
08.07.2010
08.07.2010
Maťulo
-> DuriQ:
Aky je rozdiel medzi tymi vrtanymi kotucmi od PM Autosport a takymi istymi od SPEEDPRO? Lebo tie som si teraz kupil...
-> Tuner#2:
A ty co si myslel tym nedajboze ho navrtas? Zacinam mat obavy!
Aky je rozdiel medzi tymi vrtanymi kotucmi od PM Autosport a takymi istymi od SPEEDPRO? Lebo tie som si teraz kupil...
-> Tuner#2:
A ty co si myslel tym nedajboze ho navrtas? Zacinam mat obavy!
13:20:30
08.07.2010
08.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: Já s tím jel ve dvou autech, obojí neskutečně rezonovalo, vibrovalo při intenzivním brždění. Ono 4P zkroutí jako nic i sériový plný kotouč, nedej bože když ho navrtáš...
13:01:42
08.07.2010
08.07.2010
vhml
-> DuriQ: a co je na nich jiného kromě navrtanejch děr?
12:50:07
08.07.2010
08.07.2010
DuriQ
vhml: mno ale toto uz niesu seriove kotuce :) takze odpoved je ze nemas skusenost s takymyto kotucmy, tak potom podla coho sudis ?
10:23:05
08.07.2010
08.07.2010
minno
-> Mr.Lumpy: lenže mne nevibrujú po dlhšom stání ale kľudne idem trebárs trasu 300 km a raz to vibruje, potom zas dlho nevibruje a potom zas začne....
-> petr s: ani nie, ložiská som dával tiež nové a je to dotiahnuté tak akurát - aby to bolo takmer bez vôle a nešlo točiť kolesom ztuha.
-> petr s: ani nie, ložiská som dával tiež nové a je to dotiahnuté tak akurát - aby to bolo takmer bez vôle a nešlo točiť kolesom ztuha.
09:30:36
08.07.2010
08.07.2010
Mr.Lumpy
-> minno: brzdy mi taky vibrujou (po delším stání), stačí jim dát čočku a oni se srovnaj tak to zkus taky než se do toho začneš vrtat ;-)
09:30:32
08.07.2010
08.07.2010
vhml
-> DuriQ: jo, jezdil jsem na sériovejch kotoučích. A nic moc :-D
00:32:29
08.07.2010
08.07.2010
DuriQ
vhml: jazdil si s tym ?
23:58:44
07.07.2010
07.07.2010
Maťulo
-> minno: Hmm! Jak chces... Inak aj tak! Kto brzdi prehrava!!!
22:43:39
07.07.2010
07.07.2010
petr s
-> minno: Nemáš trochu vůli na předních ložiskách?
22:37:01
07.07.2010
07.07.2010
minno
-> Matulo: už to nerieš, ja budem postupovať ako som už písal.
A okrem toho, predné brzdiče sa mi podložkami medzi držiak a brzdič vystrediť nedajú, to som už tiež písal, bolo by potrebné ubrať materiálu z držiakov alebo z brzdičov, pretože ich mám posunuté mimo stredovej osy opačným smerom ako je možné vyladiť podložkami. A dosadacie plochy sú všade rovné bez farby už od skladania. A meniť bubny by bola debilina, pretože sú to funglovky originály a dávať tam iné len na skúšku u kyvadlovej nápravy nie je moc šťastný nápad, lebo treba spasovávať bubny s poloosami (zabrusovať). Takže ak by sa predsalen ukázalo, že niektorý z bubnov mierne hádže, nechám zrovnať radšej tieto. Ale krivosť bubnov aj tak vylučujem, lebo to by brzdy vibrovali stále a nie len občas.
A okrem toho, predné brzdiče sa mi podložkami medzi držiak a brzdič vystrediť nedajú, to som už tiež písal, bolo by potrebné ubrať materiálu z držiakov alebo z brzdičov, pretože ich mám posunuté mimo stredovej osy opačným smerom ako je možné vyladiť podložkami. A dosadacie plochy sú všade rovné bez farby už od skladania. A meniť bubny by bola debilina, pretože sú to funglovky originály a dávať tam iné len na skúšku u kyvadlovej nápravy nie je moc šťastný nápad, lebo treba spasovávať bubny s poloosami (zabrusovať). Takže ak by sa predsalen ukázalo, že niektorý z bubnov mierne hádže, nechám zrovnať radšej tieto. Ale krivosť bubnov aj tak vylučujem, lebo to by brzdy vibrovali stále a nie len občas.
22:27:01
07.07.2010
07.07.2010
Maťulo
-> minno: No ja som ti kkt napisal a az potom som si vlastne precital vsetko co sa tu riesi... K tomu predku esta raz: ja by som obrusil na kov resp. zarovnal vsetky dosadacie spoje - medzi kotucom a nabojom, medzi otocnym capom a drziakom br. strmena, tak isto dosadaciu plochu strmena na drziak a riadne to vymedzil tymi orig. tenuckymi podlozkami medzi drziak a strmen a uvidis... Vies mozno su tam nejake odchylky ked mas vsetky veci nalakovane farbou a potom zlozene... Ono sa to nezda ale aj to je vrstva... Inak neviem... Mozno ze trepem, ale inac si to vysvetlit neviem... A ten zadok: zozen ine bubny, daj ich stocit na rovnaky priemer, pakne obrus hrubim smirglom a bude po probleme!
21:38:34
07.07.2010
07.07.2010
majop3k
-> afro100: Moze to byt nieco v tom zmysle, musim sa popytat
21:38:33
07.07.2010
07.07.2010
skodovak
-> majop3k: Jak píše -> afro100: jinak dle mě taky hloupost...
21:35:52
07.07.2010
07.07.2010
afro100
-> majop3k: a to e co za kravina? asi myslis ze moze byt spasovany lavy bubon s lavou polosou a pravy s pravou, inak v tom nevidim problem
21:35:08
07.07.2010
07.07.2010
petr s
-> majop3k: Taky jsem to ještě nezjistil
21:33:14
07.07.2010
07.07.2010
majop3k
-> petr s: No to som este nezistil ale posnazim sa
21:30:55
07.07.2010
07.07.2010
petr s
-> majop3k: Jak se pozná kam patří který buben?
21:27:17
07.07.2010
07.07.2010
majop3k
-> skodovak: Neviem ci vies ale ja som donedavna nevedel ze existuje lavy a pravy bubon - ci nemas prehodene strany