skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výměna náhonu tachometru.
-> john simple: Ano
-> Pavel P.. 22.05.10 21:00:53: takže pokud to v převodovce šroubovákem protočím, jsou tam poškozené ty plastové kolečka ???
problem vyřešen... nový náhon ze 4q nasazený a tachometr ukazuje jak nový bez nejmenšího škubání a poskakování jako předtim.

-> Pavel P..: jj
-> Klubko_: protože jinej nemám.... a polskej tam dávat nechci.
-> Nwkt: a delsi je lepsi ze 

-> Klubko_: Přece nebude dávat novej 5q 

-> Pavel P..: proc ze 4q? jen je proste k dispozici?
-> petr s: toho neznám..



-> Pavel P..: Který tajtrlík tvrdil že je bovden dobrej?-> Pavel P.. 18.05.10 17:46:39:
takže vy tajtrdlíci... dneska jsem to prozkoumal a kolečko ve špajzce bude OK, šroubovákem to protočit nejde a při otočení toho převodníku se vůle mění.... takže jsem jí trochu vymezil a pak jsem vytáhnul náhon a ten šmejd se na konci protáčel, takže asi vlivem stáří a popraskáním obalu se ten bowdem drobátko roztáhnul a lanko bylo krátký... takže jsem ho vytáhnul ven a zejtra budu instalovat náhon pro 4q... doufám tedy že to už bude OK.
ale zase mám na pívo aspoň, pod kobercem jsem našel dvacku
ale zase mám na pívo aspoň, pod kobercem jsem našel dvacku

-> Nwkt: mno právě.. to se mi vyplatí koupit drahej šrot a pak to akorát vyhodit

-> havlik: Cim to ale? Jinak znamej sehnal v super stavu za 300 vleckovou 3,9
stesti no

-> Matthes, záškodník z TechWebu: kyvkový jsou ve většině případů v lepšim stavu
-> Pavel P..: No on ji mel ze z Plzne, ale byla kyvkova. Je fakt ze sme totiz prestavovali z mokry 4,22 suchou...
-> Pavel P..: U nás mají i vlečky, ale to budou zase nehorázný pálky
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ukaž mi vrakáč kde maj převodovky na vlečku... v Praze a okolí?

-> Pavel P..: Tak treba Semik sel na vrakec tam nejakou vytahl z bedny a byla fakt v super stavu
Nesmis kupovat jako darklord prevodovku ktera lezi ve vybehu u slepic 


-> Matthes, záškodník z TechWebu: abych si koupil šrot jako darklord, to fakt ne, radši si nechám udělat mojí o který vim že je OK.
-> Pavel P..: Tak bych do toho nerochal a nechal si u nej udelat nejakou dalsi, hahradni... Co bere za 6q? se zpateckou samozrejme.
-> FORM: jasný u mě to zatim nehoří... převodovka chodí jak má, jen ten tachometr, ale teď jedu na chatu tak se na to mrknu jestli to pujde poladit aby zatim ukazoval.
-> Pavel P..: Však jo, Cerhy s tím taky tak nějak počítá, teď má práci na karosérii. Mě to je celkem putna, k osazování převodovky se při dobré vůli a mé píli (která zřejmně hned tak nenastane) dostanu až v zimě.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: s ložiskama a synchronama počítám, ale převodovka nehučí a řadit jde bez problemu, takže nebudou moc špatný ale pro sichr je vyměnit preventivně
Form: jo tak v tuhle dobu to asi bude aktuální... to se pak nějak domluvíme
Form: jo tak v tuhle dobu to asi bude aktuální... to se pak nějak domluvíme
-> Pavel P..: Jasně, já mu díly pro svoje převodovky dodám, tak by to snad nemuselo být nejhorší. Případně vezmu ještě jednu převodovku na díly. Budu to řešit nejspíš v červenci nebo srpnu, možná i později.
-> Pavel P..: No chtelo by to minimalne synchron na dvojce, nejlip i na trojce a hlavne vymena obou lozisek dolni hridele. Popripade alespon valeckove NU - huciva.
-> FORM: ještě nevim kdy to budu řešit... ale tam je to různý podle toho co bude měnit když to otevře.
-> Pavel P..: Ten repas u sixty by byl docela rozumný, taky se tam chystám a kamarád též. Když bychom mu tam hodili najednou 4 skříně, tak nejenom ušetříme za benzím, ale mohl by dát i nějakou slevičku? Zkus mu brnknout.
tak zejtra zkusim vymezit vůle natočením toho převodníku ku kolečku...
ale jak to tak pozoruju tak při GO zadní nápravy asi vytáhnu převodovku ven a zavezu jí k Sixtovi na repas, přetěsnění a výměnu toho mizernýho kolečka.
ale jak to tak pozoruju tak při GO zadní nápravy asi vytáhnu převodovku ven a zavezu jí k Sixtovi na repas, přetěsnění a výměnu toho mizernýho kolečka.
-> minno: Pochopíl jsi to správně, stračí povolit matičku, klepnout na ní tak, aby jsi posunul klínek a tím uvolnil soukolí. Pak kombinačkama soukolí natočíš tak, aby dosedalo na ozubené kolečko stálého převodu. Toto by mohlo zabrat, pokud jsou protilehlá kola lehce očesaná nebo pokud se náhon uvolnil a pootočil (Toto se stalo mě, ale zjistil jsem to až po tom, co jsem sundal víko).
-> Pavel P..: Nie som si celkom istý, ale ložiskom náhonu tachometra (to je odborný názov toho súkolia vo veku - zelený diel na fotke) by sa malo dať po uvoľnení matice zasťovacieho klinku (žltý diel) mierne pootočiť, tým ho potom mierne vychýliš z osy a tým pádom ak máš očesané ozubenie na plastových kolieskách by to čisto teoreticky mohlo pomôcť. Ale nie som si istý, či sa tým dá naozaj točiť, či ten klínok nedosadá na to súkolie hranou na hranu.
-> minno: myslíš posunout ten šnek blíž k tomu kolečku? zkusim to jestli to pomůže.
-> afro100: ani normálne v obchode nie je problém.
-> Pavel P..: ďalšia vec s ktorou rátaj je to, že keď si aj všetko ostatné pripravíš, to víko z prevodovky ti možno nepôjde dať dole..... Ja som rozoberal jednu prevodovku mimo auta a aj tak som mal to víko problém zhodiť. Je tam taký jeden dlhý šteft a ten bol v tom víku pekne zapečený
Ja by som postupoval tak, ako písal Form, jeho rada znie rozumne.
-> Pavel P..: ďalšia vec s ktorou rátaj je to, že keď si aj všetko ostatné pripravíš, to víko z prevodovky ti možno nepôjde dať dole..... Ja som rozoberal jednu prevodovku mimo auta a aj tak som mal to víko problém zhodiť. Je tam taký jeden dlhý šteft a ten bol v tom víku pekne zapečený

Ja by som postupoval tak, ako písal Form, jeho rada znie rozumne.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak pokial pride do obchodu typu kelly a povie ze potrebuje tu hadicu origo na nadrz na 120 tak chapem ze sa na neho divaju jak na tasmanca ... v metrazi neni problem
-> tami: Tezko se shani? Kde? V Mongolsku? 

Hadičku doporučuji odpojit a vypustit benzín,já to tak udělal,aby bylo místo,když ji poškodíš,těžko se shání
Pavel P.. 19.05.10 19:55:57 napsal:
→ Matthes, záškodník z TechWebu: asi tak že zapadne do
toho prolisu v plechu… nechci vypouštět benzin když nemám ani
výpušťák na nádrži.tak vypumpuj benzín
→ Matthes, záškodník z TechWebu: asi tak že zapadne do
toho prolisu v plechu… nechci vypouštět benzin když nemám ani
výpušťák na nádrži.tak vypumpuj benzín
to se na to asi vyseru a udělám to zároveň při GO vlečky až budu mít příčku dole....
-> Pavel P..: Mě to myslím u hnědky vycházelo, benzín jsem nevypouštěl
-> Pavel P..: JAko to se fakt tezko rika takhle od stolu. Ta hadice tam prochazi akorat ze to nekdy vyjde a nekdy ne. Prinejhorsim odpoj tankou hadicku a pust to do kanystru...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: asi tak že zapadne do toho prolisu v plechu... nechci vypouštět benzin když nemám ani výpušťák na nádrži.
-> Pavel P..: No zalezi jak moc ji mas prohnutou. To je ruzny, mozna ti to vyjde, mozna ne.
ještě mě napadá co ta propojovací hadice nádrže? nebude ta vadit při tom prověšení převodovky?
-> Klubko_: dobrá to udělám.... nechci mít plnou hubu oleje až to sundám
montážní jáma by byla asi nejlepší ale tu nemám, leda bych si jí vykupoval... budou muset stačit 30cm vysoké nájezdy.

montážní jáma by byla asi nejlepší ale tu nemám, leda bych si jí vykupoval... budou muset stačit 30cm vysoké nájezdy.
-> Pavel P..: ja bych olej vypustil naopak na rovine anebo s predkem mirne nahoru, aby od tahla stekl prave k diferaku.
abych pravdu řekl tak se mi do toho vůbec nechce... ale bude se to muset udělat.. auto hodim na nájezdy aby pod tim bylo místo...
takže odšroubovat plech pod nádrží, odpojit táhlo a náhon a pak odšroubovat příčku a vyvěsit dolu, povolit i jedno podelný rameno aby se to vyvěsilo co nejvíc na jednu stranu, pak vypustit olej z převodovky a odšroubovat víko pokud to pujde a vyměnit to plastový kolečko..
takže odšroubovat plech pod nádrží, odpojit táhlo a náhon a pak odšroubovat příčku a vyvěsit dolu, povolit i jedno podelný rameno aby se to vyvěsilo co nejvíc na jednu stranu, pak vypustit olej z převodovky a odšroubovat víko pokud to pujde a vyměnit to plastový kolečko..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: asi uz su moc pohodlnej z kanalu a vozicku
ale tak treba ty bys to mohl posvarovat a verim, ze by ti taky nekdy prisel vhod
oba ste z prahy, neni co resit 



-> Pavel P..: ja bych se na to vy.ral :-)) sem ti rikal ze 100tis je hrob
ale můžeš si lehnout na zem a vypnout hruď, já na tebe najedu, nadzvednu, sundám kola a pustím ti to na kozy - a pak tě nechám a´t si hraješ

ale můžeš si lehnout na zem a vypnout hruď, já na tebe najedu, nadzvednu, sundám kola a pustím ti to na kozy - a pak tě nechám a´t si hraješ
Olej normálně vypustíš po sundání víka, zbytek vytřeš, není s tím problém. akorát jsem to dělal na kozách a bylo tam celkem málo místa.
-> Klubko_: Das lavor a vychcije do lavoru no :)
-> Pavel P..: a co takle si vyrobit vozicek na motor jak mam ja? Nekdo z okoli, kdo ma ceocko a skodovku...treba by se mu to taky mohlo hodit
pod autem by se mi to fakt nechtelo delat. Uz jen kdyz pomyslim na to, jak na me vychcije zbytek vypustenyho oleje po sundani vika 

