skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výměna náhonu tachometru.
-> Pavel P..: První co zkus, odpoj lanovod u převodovky, vezmi šroubovák a vyzkoušej, jestli se soukolí protáčí nebo ne. Pokud ano, můžeš pokračovat tím, že povolíš klínek a zkusíš dostavit (pootočit) soukolí tak, aby jsi zmenšil vůli mezi kolečkama. Pokud ani to nezabere, tak popustit převodovku i s příčkou kousek níž, sundat víko a opravit. Je pravda, že na autě to nebude moc příjemné. U kývačkového 5q jsem to dělal a podařilo se.
Povolíš příčku a jednu stranu uchytu podélného ranema,pak se dostaneš i na horní šrouby víka převodovky
-> petr s: nic nehučí, nepíská ani jiný zvuky nedělá, řadit jde všechno bez problemu.... nemyslim si že by bylo něco povolenýho.
-> Pavel P..: Budou stejně povolené matice na hřídeli
-> petr s: no to mám radost... se na to vyseru a dám tam digitální cyklotachometr.

-> Tuner#2: ja som to robil raz a matka bola pri prevodovke nie naopak , vybral som to a všetko vyvesil a bola to bohová drbačka
-> Pavel P..: Než to rozdělávat na autě tak je rychlejší vyhodit skřín ven
-> petr s: tachometr jsem dal novej a dělá to stejně...
-> Pavel P..: To se může protáčet kolečko v tachometru Ukazuje tachometr?
-> petr s: náhon je v pořádku, ten jsme vytáhnul ven skrz palubku a i ten slisovanej čtyřhran na konci je v pohodě, tak jsme ho tam šoupnul zpátky a pak se točil ale jak jsem připojil tachometr tak nic....
-> Pavel P..:
Pak mi řekni, jak jsi dopadl, abych se mohl inspirovat :)
Pak mi řekni, jak jsi dopadl, abych se mohl inspirovat :)
-> Pavel P..: Zkus to šroubovákem jestli to je v převodovce
-> suri: Proč odpojit ramena? Ramena jen tak neodpojí, protože nejde vyndat čep který se vyndavá směrem k převodovce. Dle mě stačí povlit příčku spustit dolů až se motor opře a sundat víko.
-> Pavel P..: ide to normálne na jame , alebo ťažko na nájazodoch odpojiť ramená od priečky a priečku dole a vyvesiť prevodovku a dostaneš sa k tomu
převodovku vyndavat teda nechci.... taky mě napadlo povolit příčku a opřít motor s převodovkou termostatem o stenu... akorát nemám jámu takže jedině na nájezdech a lehnout pod to...
-> havlik: To je zbytecny tahat cely ven...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no, presne ako pises, ked to dorobis budes vypadat jak by ta posralo stado slonov...
No jako znamená to převodovka ven a vyměnit ty kolečka pod víkem a na autě asi hodně těžko.
-> Pavel P..: Nejjednodusi asi bude dat auto na spalky a popustit pricku prevodovky, abys to viko pohodlne sundal. Ja si rikam, ze by to mozna slo i na aute primo, ale to byses z toho posral...
-> Tuner#2: no dovol... já jezdim spořádaně, žádnej tlakoměr nechci, potřebuju tachometr

Dej místo tachometru tlakoměr oleje, stejně jezdíš jako prase mimo limit, takže tlakoměr je podstatnější věc.
Mám to taky tak 


"Při cestě z Doks....." . . . . . to potom vysvětluje proč ti kluci nestačili,když si neviděl kolik jedeš 

Tak potřeboval bych poradit nějaký snadný způsob jak vyměnit to plastové kolečko v převodovce, jelikož mi přestal ukazovat tachometr. Při cestě z Doks najednou začla ručička skákat a cvakat.... náhon od převodovky k tacháči je v pořádku, když jsem sundal tachometr tak se náhon točil a po připojení k budíku to nic nedělalo, tak jsem to znova rozdělal, sesadil a pak ukazoval cca 30km a teď když jsem rychlejc couvnul a pak se rozjel tak už zase nejde, takže nejspíš bude asi očesaný to plastový kolečko.
Mám 5q na vlečce.
Mám 5q na vlečce.