skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
-> ZdenoR: Podle sebe bych doporučil tvrdší přední pružiny. Saky nikdy nedělal tužší pružiny. Maximálně o pár %, ale to není znát.
-> Eidy: Jj Ačka. Popis u auta je aktuální. Průžiny Saky, HPčka, Přední stabík 20 zadní 17...
Trochu se to zlepší když hodně zatížim předek ( baterka, rezerva, velký hever, hasičák a skoro plná nádrž ) Jenom že kdo má s sebou vozit takovou váhu navíc
Trochu se to zlepší když hodně zatížim předek ( baterka, rezerva, velký hever, hasičák a skoro plná nádrž ) Jenom že kdo má s sebou vozit takovou váhu navíc

-> ZdenoR: Rozumím tomu dobře, že máš vepředu áčka? Já jen pro jistotu.
Je to divný. Blíží se to spíš k mému nastavení než k sériovému a já tyhle problémy nemám. Když vezmu kruháč nebo zatáčku kdekoliv pod plynem, tak to pořád krásně sedí. Jaký máš pružiny a stabík?
Je to divný. Blíží se to spíš k mému nastavení než k sériovému a já tyhle problémy nemám. Když vezmu kruháč nebo zatáčku kdekoliv pod plynem, tak to pořád krásně sedí. Jaký máš pružiny a stabík?
Podle mých měření ( přiznávám že moje metoda není úplně přesná ) to vychází ke 3mm na kole.
Jinak delší dobu bojuji s nedotáčivostí respektive předek se nedokáže zahryznout a při přidání plynu neurvu zadek ale přetlačím předek ven ze zatáčky
Jezdím ve předu odklony -2 a sbíhavost 4mm vzadu odklon 0 a sbíhavost 3mm. Dneska jsem zkoušel předek na rozbíhavosti 1mm. Reagovalo to dřív na volant, ale stejně ten předek přetlačím.
Jo ještě záklony svislého čepu jsou zvětšené jen natočením nápravnice o cca 4mm, do přebroušení svisláku se pustím zítra.
Jinak delší dobu bojuji s nedotáčivostí respektive předek se nedokáže zahryznout a při přidání plynu neurvu zadek ale přetlačím předek ven ze zatáčky
Jezdím ve předu odklony -2 a sbíhavost 4mm vzadu odklon 0 a sbíhavost 3mm. Dneska jsem zkoušel předek na rozbíhavosti 1mm. Reagovalo to dřív na volant, ale stejně ten předek přetlačím.
Jo ještě záklony svislého čepu jsou zvětšené jen natočením nápravnice o cca 4mm, do přebroušení svisláku se pustím zítra.
-> Eidy: jsem debil, máš pravdu.
-> ZdenoR: když bude mít páka řízení délku poloviny poloměru disku, tak 1mm na tyčce jsou 4mm na sbíhavosti. Ala ona je delší. hodí to odhadem 2,5mm.
-> ZdenoR: plus mínus autobus to priblizne odpovida. Protože to sice děláš na kratsi pace nez je polomer kola, ale na kole se to projevi 2x jelikoz ti to jak snizi vzdalenost ,,pred kolem" tak i prodlouzi vzdalenost ,,za kolem" .
Druhá věc je, ze doma to nemá cenu ladit a je snazsi nekde dat dve stovky za serizeni
Druhá věc je, ze doma to nemá cenu ladit a je snazsi nekde dat dve stovky za serizeni
Kolik udělá rozdíl jeden závit na tyči řizení? Škodovka má stoupání závitu 1mm, ale nejsem si jist jestli to udělá rozdíl 1mm na 13kovém disku.
no něco říká ale i když si spočítám kolik tam bude stupňů moc mi to neřekne . Právě by mě zajímalo kolik kdo dělá , jak je s tím kdo spokojenej , a jestli by dal víc nebo ne ..
-> TooM-As: Vztahy v trojúhelníku, goniometrické funkce, Pythagorova věta?
-> vhml: :-D já vím že záklon tím udělám , ale právě potřebuju vědět kolik. Horní štelovací uložení je v plánu ale určitě ne na tuhle sezonu.
-> TooM-As: záklon tím posouváním uděláš taky, ale moc zásadního se tam udělat nenechá.
Bych možná překopal celý horní uložení a udělal záklon i odklon stavitelnej.
Bych možná překopal celý horní uložení a udělal záklon i odklon stavitelnej.
počkej , ale teď se bavíme o odklonu kola, já bych ale potřeboval zvětšit i záklon čepu (ten asi hlavně)
-> TooM-As: já bych se držel někde kolem 2 stupnů plus tvrdý gumy v rameni.
Já mám teď vepředu 1,5 a je to málo.
Samozřejmě čím víc dáš, tím víc se ti bude pálit vnitřní hrana vnitřního kola při prokluzu.
Vzadu jsem ubíral ze 3,5 na 2,5 , protože spotřeba gum byla neúnosná.
Já mám teď vepředu 1,5 a je to málo.
Samozřejmě čím víc dáš, tím víc se ti bude pálit vnitřní hrana vnitřního kola při prokluzu.
Vzadu jsem ubíral ze 3,5 na 2,5 , protože spotřeba gum byla neúnosná.
4cm byl jen nápad když jsem to rameno říznul. kolik by bylo dobré nevím , ale to bych právě ptořeboval vědět . ale ono to asi bude dost individuální - vzhledem k autu , jezdci , gumám atd atd.
-> TooM-As: a jak jsi teda přišel zrovna na 4cm?
Počítal bych to při stojícím autě. Náležitě tvrdý slalomový auto beztak nikam nepruží :-D
Pokud by tlumič měl na dýlku 70cm ( rychlej odhad ) tak ti 4cm na rameni udělají přes 3stupně odklonů. To už je skoro i moc bych řekl.
Počítal bych to při stojícím autě. Náležitě tvrdý slalomový auto beztak nikam nepruží :-D
Pokud by tlumič měl na dýlku 70cm ( rychlej odhad ) tak ti 4cm na rameni udělají přes 3stupně odklonů. To už je skoro i moc bych řekl.
kolik to je ve stupních nevím , nepočítal jsem, navíc jak je to mcpherson tak se to při propružení mění nemýlím-li se. Taky si přesně nejsem jistej jak to spočítat .
-> TooM-As: nebudou 4cm moc? I když ono to má dlouhou páku přes celej tlumič. Kolik to vychází ve stupních?
Pánové poradíte mi o kolik si můžu troufnout upravit ramena na favoritu ?Zatím mám v plánu posunout čep o 4cm ven z auta a o 4 cm dopředu. auto je na slalomy stejně jako vhml , takže žádný kompromis . Kolečka jsou malý , takže směrem k nárazníku mám asi 8cm , ale to se mi zdá už přehnané :-)
-> Bedřich: zatím mám ostrý hřeben a nemám problém to utočit po dostatečným nafetování horčíkem proti křečím. On si ten zadek pořád trochu nadchází a pořád je to na ovládání snažší než sériová felda ( ale to bude i sedačkou a pásama)
-> ochoda: ostrý hřeben mám, pořád málo.
-> ochoda: ostrý hřeben mám, pořád málo.
-> Toušík: Jeste lepsi. To uz bude ono na 99,99% 

-> Ultim: A co výkovek do zápustky? Pevnější, přesnější.
-> vhml: nechci pičovat ale berte to spis jako srandu, jak tu kdesi u strmeho rozeni psal MOLSO ze misto hřebenu nahodil šneka a bylo po problemu :D ... btw: na tej Klubkovo torii neco bude ...btw2: to video super asi te budu uctivat jako boha řizeni :D , k tej druhej casti, namaluj si auto cerno-zelene a muzes prorazit do sveta jako hvezda 

O kolik to tak změní ty tyčky co má zedd?
-> vhml: To bude vcelku síla, to udržet a zatočit při Tvém podvozku.Možná řeknu kravinu, ale co zkusit kouli na volantu?V Anglii na slalomech to jezdí všichni.
vhml 26.06.12 16:02:29 napsal:
→ Bedřich: ale odlejvaný to je ne?
Co mas porad s tim odlevanim? Kazda ocel je odlevana
Je mozny, ze nez aby se srali s ohybanim, tak uz to tak rovnou odlili a pak az opracovali.
Asi jo,asi je to odlite...
→ Bedřich: ale odlejvaný to je ne?
Co mas porad s tim odlevanim? Kazda ocel je odlevana

Je mozny, ze nez aby se srali s ohybanim, tak uz to tak rovnou odlili a pak az opracovali.
Asi jo,asi je to odlite...
-> vhml: Zedd měl navíc, nabízel mi...
-> Bedřich: bohužel na vlastní výrobu nevládnu technologií a rád bych se dostal někam k hodnotě dvou otáček z rejdu do rejdu, protože na vymáčknutí maxima z tohohle podvozku už prostě ruce nestačí.
-> vhml: Popravdě nevím.Musel by jsem si ten díl prohlédnout.Z hlavy si nepamatuju.To co je na fotkách u zeda je soustružené a potom ohnuté (což je největší problém trefit) ekvivalentní materiál by mohl být 15230 s patřičným TZ (přesnou hodnotu TZ by jsem musel dohledat ve výkresech z jiných aut).Sériovou páku by jsem já osbodně neupravoval (vyrobil by jsem rovnou nové).Protože mám jakousi jistotu v tom z čeho a jak je díl vyrobený.
-> Bedřich: ale odlejvaný to je ne?
-> vhml: Páky řízení z litiny?Určitě ne.
-> vhml: No nevim nevim. Pochybuju, ze tak pevnostne namahanou vec, jako je paka rizeni, by odlevali z nejakeho krehkeho (tj. s obsahem uhliku) mat.
-> Ultim: přímo z litiny ne, ale odlévaný jo, tudíž pro svařování náchylnější
-> vhml: Porad se bavime o tech pakach, ktere urcite nejsou z litiny?
EDIT: Sak tam ma primo napsane: "tyčky na strmé řízení (MD Components)"
EDIT: Sak tam ma primo napsane: "tyčky na strmé řízení (MD Components)"
-> Ultim: výborně, napíšu mu.
TTomas říkal, že svařovaný drží, ale beztak nemám člověka na vaření litiny
TTomas říkal, že svařovaný drží, ale beztak nemám člověka na vaření litiny
-> vhml: Nekdo tady na virtu ty sportovni paky ma .....
... a zu jsem to nasel:
skoda-virt.cz/cz/.../4658 -zed-ii-zavodacek?gotopost =
... a zu jsem to nasel:
skoda-virt.cz/cz/.../4658 -zed-ii-zavodacek?gotopost =
Jinak poznatky. Se zadním stabilizátorem to auto funguje naprosto pekelně a vymáčkne z pneumatik totální maximum, což je i vidět na fotkách že už to neklouže ale celé se převrací. Druhý den už se auto nezvedalo a obecně to nebylo takový, doma jsem zjistil že je ze zadního stabíku vypadlá guma. Takže za mě spokojenost.
Zadní odklon 2,5 stupně taky super. Guma se ojíždí krásně v rovině, i když na fotkách je zdeformovaná jak prase, což je ale dané tou formulovou gumou, která se dost vlní v bokách, ale funguje. Do budoucna bych chtěl Micheliny/Pirelli s průměrem 540 místo Matadořích 560.
Vepředu odklon 1,5 stupně je málo. Gumy se ojíždí na vnějšku. Jen nevím jestli přidávat nebo udělat i vnitřní uložení ramen na unibaly, protože vnitřky gum jsou oskákané jak se kolo při zvedání zablokuje.
Ještě bych ocenil kratší páky řízení, ale do svařovanejch se mi nechce jít a výroba asi bude stát raketu...
Zadní odklon 2,5 stupně taky super. Guma se ojíždí krásně v rovině, i když na fotkách je zdeformovaná jak prase, což je ale dané tou formulovou gumou, která se dost vlní v bokách, ale funguje. Do budoucna bych chtěl Micheliny/Pirelli s průměrem 540 místo Matadořích 560.
Vepředu odklon 1,5 stupně je málo. Gumy se ojíždí na vnějšku. Jen nevím jestli přidávat nebo udělat i vnitřní uložení ramen na unibaly, protože vnitřky gum jsou oskákané jak se kolo při zvedání zablokuje.
Ještě bych ocenil kratší páky řízení, ale do svařovanejch se mi nechce jít a výroba asi bude stát raketu...
-> vhml: to potom budes jazdil po jednom kole :D
-> matoo: spíš bych potřeboval dva metráky ubrat aby to trochu jelo :-D
-> vhml: tebe pomozu len dva metraky zbozi v kufri :D
-> Athlonek: šestky ne, na to jsem jeste nemel odvahu. Ale čekají na svůj čas
-> castrol: OR 6
-> castrol: neklouzací formulovej slick, klouzací zimák Obnova Brno :-D
-> vhml: co tam mas za gumu ze to tak klze ?
-> vhml: joo hochu dobře tomu šoféruješ :-O
Jejda, ono to zvedá kolečka, asi to chce označkovat závodní dráhu loužičkou oleje.
-> Jirik_Tuňák: Tuzsi stabilizator bude kolo zvedat jeste vic. Ale zaroven min 
Abych to uvedl na pravou miru, ja si myslim, ze odlehcovany kolo jde dolu, tudiz pres stabilizator se na zatezovany kolo prenasi sila od roztahujici-se pruziny ve stejnym smeru, tudiz pomaha zatezovane pruzine prekonavat silu na ni pusobici a snizuje jeji stlaceni.
Jinak receno v extremnim pripade idealne tuhyho stabilizatoru by se sila (schopnost odolavat stlaceni) 2 pruzin sprazenych stabilizatorem na jedne naprave scitala.
Tim by sice mohlo dojit k odlepeni odlehcovanyho kola, ale to uz by bylo zpusobenym propruzeni zadni napravy vlivem odstredive sily.
Takze dalsi extrem idealne tuhych stabilizatoru na obou napravach, (ted nemluvim o skodovkach) ale spis aut s motorem vepredu a hnaou predni napravou zpusobi nenakloneni, ale preklopeni. Ostane jak uz jsem taky videl na zavodech do vrchu ne vracecce na jednom Kadetu
Jeste to rozvedu...odmyslime-li pruziny, bude-li pritomen stabilizator, tak pri pohybu jedne strany napravy se stejne pohybuje i druha.
No uz jsem myslim teoretizoval dost

Abych to uvedl na pravou miru, ja si myslim, ze odlehcovany kolo jde dolu, tudiz pres stabilizator se na zatezovany kolo prenasi sila od roztahujici-se pruziny ve stejnym smeru, tudiz pomaha zatezovane pruzine prekonavat silu na ni pusobici a snizuje jeji stlaceni.
Jinak receno v extremnim pripade idealne tuhyho stabilizatoru by se sila (schopnost odolavat stlaceni) 2 pruzin sprazenych stabilizatorem na jedne naprave scitala.
Tim by sice mohlo dojit k odlepeni odlehcovanyho kola, ale to uz by bylo zpusobenym propruzeni zadni napravy vlivem odstredive sily.
Takze dalsi extrem idealne tuhych stabilizatoru na obou napravach, (ted nemluvim o skodovkach) ale spis aut s motorem vepredu a hnaou predni napravou zpusobi nenakloneni, ale preklopeni. Ostane jak uz jsem taky videl na zavodech do vrchu ne vracecce na jednom Kadetu

Jeste to rozvedu...odmyslime-li pruziny, bude-li pritomen stabilizator, tak pri pohybu jedne strany napravy se stejne pohybuje i druha.
No uz jsem myslim teoretizoval dost
