Dneska proběhla na mém autě geometrie zadku. S odklonem jsme nehli, na levém mám 1,5 stupně, na druhém 2,5 :-/ je tam strašný přístup ke šroubům, budu muset vyřezat díru zevnitř...
Sbíhavost mám 0,17 st. = počítám správně že je to na 14" kole 1 mm? to jsem taky mohl dát víc..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
13:09:27
27.09.2011
27.09.2011
radekp
08:07:13
20.09.2011
20.09.2011
Bery
-> vhml: tenkrát jsem od pana Bauera dostal 190 a 210/530/13 - nějaký barumy kopcový,co měla paní Bauerová na 1100 GT,už nevim co to bylo za typ.
07:21:32
20.09.2011
20.09.2011
vhml
-> Bery: na jaké pryži?
22:43:36
19.09.2011
19.09.2011
Bery
měl jsem na rapidu 1,2 předek a 1,5 zadek a good
13:14:04
19.09.2011
19.09.2011
Zazaa
-> vhml: tak to jo, sem myslel ze to mas ocesane na krev ...
13:12:48
19.09.2011
19.09.2011
vhml
-> Zazaa: já mám přece jenom tu váhu dvojnásobnou, i když při menších rychlostech. 1,7 byl poslední tlak kdy to nezačalo jít do boků, s 1,6 velmi lehce na jedné straně.
Nemáš k tomu nějaké přebytečné gumy na předek? Případně se kdysi dělali i 210/510 dozadu od Matadoru...
Nemáš k tomu nějaké přebytečné gumy na předek? Případně se kdysi dělali i 210/510 dozadu od Matadoru...
13:06:08
19.09.2011
19.09.2011
Zazaa
zalezi na vaze ja davam 1 a 1.1 na cca 450kg prazdna hmotnost
12:15:18
19.09.2011
19.09.2011
vhml
-> Zazaa: s 1,6 uz to pomalu zacinalo jit do boků. Kolik doporucujes?
11:57:45
19.09.2011
19.09.2011
Zazaa
-> vhml: 1,6 to mas furt prefoukany :)
09:00:07
19.09.2011
19.09.2011
vhml
Ty formulový gumy se vůbec chovaj zajímavě, jsou to strašný balony, mam v nich nafoukano 1,6 za tepla a stejně se nelámou do boků
08:55:11
19.09.2011
19.09.2011
vhml
-> Tuner#2: gumy už jsme jeli stejné na minulém závodě, ubylo z nich mnohem více než v sobotu, kde nebylo opotřebení téměř poznat. Trať zase nějak moc rychlá nebyla. Byla svižná, ale pořád na jednotku, dvojku.
Samozřejmě se nedají dělat nějaké velké závěry po jednom závodu, ale rozhodně je to příslib lepších zítřků. Ještě zkusím dodělat zadní stabík a zaject na seřízení geometrie a místo variátoru namontovat nějakou spojku
Samozřejmě se nedají dělat nějaké velké závěry po jednom závodu, ale rozhodně je to příslib lepších zítřků. Ještě zkusím dodělat zadní stabík a zaject na seřízení geometrie a místo variátoru namontovat nějakou spojku
00:38:04
19.09.2011
19.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 18.09.11 09:57:58: Vše OK až na ty dva soudy na konci... Psal jsi že trať bude srozumitelná a rychlejší než loni, tak nebudou ty gumy a ten čas právě ten důvod? Ty gumy protože se prostě jezdilo víc rovně než kličkovalo a ten čas to samé, přece jen na rovině máš výkon...
13:30:15
18.09.2011
18.09.2011
Eidy
-> vhml: Vzhled teda nic moc, ale funkce asi dobrá. Zajímají mě výsledky i dalších závodů, podle jednoho mi to přijde ještě předčasné, být si něčím jist, nicméně slibuje to velké zlepšení. To bych nerad upíral.
09:57:58
18.09.2011
18.09.2011
vhml
Tak už jezdím na unibalech. Fotky možno vidět v kartě auta skoda-virt.cz/cz/.../7571
-vhml-skoda-140l-a
Vepředu odklon zůstal stejný. Jen se zvětšoval záklon, viz fotky. Vzadu se naopak s odklonem hýbalo kvůli velké spotřebě pneumatik jsme převařili uši příčky o 10mm výš. Výpočtem to dělá o necelý 1stupen méně, tudíž máme cca. 2,5 stupně.
Se sbíhavostí se zatím nehýbalo, nestihl jsem ject na geometrii. Ale dle tyče je vepředu lehká rozbíhavost, vzadu sbíhavost, o něco větší než vepředu rozbíhavost.
Obecně tam rozdíl na pocitově velký není, nevědět že tam unibaly jsou, asi bych to nepoznal, ale při hlubším zamyšlení se auto chová přesněji, rychleji reaguje.
A výsledek toho všeho?
Spotřeba gum - zpravidla jsou gumy po jednom závodě na vyhození. Tentokrát z nich nic zásadního neubylo
Závodní výsledek - vždy jsme se na předních pozicích honili o desetinky sekundy a včera jsem vyhrál o 7 sekund!
Vepředu odklon zůstal stejný. Jen se zvětšoval záklon, viz fotky. Vzadu se naopak s odklonem hýbalo kvůli velké spotřebě pneumatik jsme převařili uši příčky o 10mm výš. Výpočtem to dělá o necelý 1stupen méně, tudíž máme cca. 2,5 stupně.
Se sbíhavostí se zatím nehýbalo, nestihl jsem ject na geometrii. Ale dle tyče je vepředu lehká rozbíhavost, vzadu sbíhavost, o něco větší než vepředu rozbíhavost.
Obecně tam rozdíl na pocitově velký není, nevědět že tam unibaly jsou, asi bych to nepoznal, ale při hlubším zamyšlení se auto chová přesněji, rychleji reaguje.
A výsledek toho všeho?
Spotřeba gum - zpravidla jsou gumy po jednom závodě na vyhození. Tentokrát z nich nic zásadního neubylo
Závodní výsledek - vždy jsme se na předních pozicích honili o desetinky sekundy a včera jsem vyhrál o 7 sekund!
00:29:07
11.09.2011
11.09.2011
Zazaa
taky zalezi na gumach ... treba diagonaly slicky nesnesou velke odklony
12:31:21
10.09.2011
10.09.2011
vhml
-> Eidy: vepředu ej 1,5 stupne malo, ojizdi se vnejsek. Vzdau 3,5 moc, zere to vnitrek.
Ted budu zkouset 1mm rozbihavost v vpredu a 1mm sbihavost vzadu. Ael to je dany pouzitim unibalu
Ted budu zkouset 1mm rozbihavost v vpredu a 1mm sbihavost vzadu. Ael to je dany pouzitim unibalu
12:27:52
10.09.2011
10.09.2011
Eidy
-> zdrub: odklony velký. Tak 2-3°a sbíhavost dle kol, pneu a chování auta. 1-3mm.
09:19:12
10.09.2011
10.09.2011
vhml
-> zdrub: maximalni odklon, minimalni sbihavost :-)
09:05:30
10.09.2011
10.09.2011
zdrub
Čau skládám novou přední nápravu a nevim jakou mam udělat sbíhavost a odklon. S autem bych chtěl jezdit především rallye a slalomi.
08:23:14
01.09.2011
01.09.2011
vhml
-> Zazaa: idealní je orvany stred
23:01:33
31.08.2011
31.08.2011
Zazaa
mimochodem sem dneska ladil geometrii a pokud sem spravne pocital otoceni semtam tak sem se pohyboval od 2° rozbihavosti po 2° sbihavosti a nakonec sem zkoncil na nule respektive nepatrne sbihavosti a snad OK
mam negativni odklon necele 2° a pri rozbihavosati to bylo neklidny pri sbihavosti zas se clovek strasne nadrel a chytalo se to kazde nerovnosti a asi od 140 to pri zataceni strasne hazelo do stran takhle to je pomerne prijemne ovladatelne v rychlosti i do zatacek me prijde
dalsi pokusy probehnou snad na okruhu
mimochodem pri spravne geometrii maj bejt na slickach lehce orvane vnejsi nebo vnitrni strany ?
mam negativni odklon necele 2° a pri rozbihavosati to bylo neklidny pri sbihavosti zas se clovek strasne nadrel a chytalo se to kazde nerovnosti a asi od 140 to pri zataceni strasne hazelo do stran takhle to je pomerne prijemne ovladatelne v rychlosti i do zatacek me prijde
dalsi pokusy probehnou snad na okruhu
mimochodem pri spravne geometrii maj bejt na slickach lehce orvane vnejsi nebo vnitrni strany ?
17:48:27
31.08.2011
31.08.2011
vhml
-> Eidy: tak tak, je to těžší, plus i přímo motor vepředu a je to vyloženě okruhovka.
Slalomy jezdí jedno kitový Saxo a tam se snad veškerý pružení odehrává v karoserii. To se postaví na tři kola, ale vnější kolo prostě do podběhu nezaleze.
Slalomy jezdí jedno kitový Saxo a tam se snad veškerý pružení odehrává v karoserii. To se postaví na tři kola, ale vnější kolo prostě do podběhu nezaleze.
17:11:53
31.08.2011
31.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 31.08.11 16:52:22: NJ tak Ty se tomu alespoň blížíš... Ohledně výpočtu, EVO je ale těžší, takže ten přepočet bude možná kolem 250N/mm v porovnání s našima autama a jsme na čísle, kde seš Ty
17:00:46
31.08.2011
31.08.2011
stepan
-> Eidy: To je ale pěknej přední spoiler, to teď bude mít půlka virtu
16:52:22
31.08.2011
31.08.2011
Eidy
Nevěděl jsem, kam to šoupnout, tak tedy sem.
speedhunters.com/archive/ .../car-feature-gt-gt-bozz -speed-evo-6.aspx
Zaujaly mě pružiny, resp. jejich tuhost. Má to McPherson a přitom je tuhost přední pružiny 160N/mm. Na škodovku by to při stejné hmotnosti auta znamenalo cca 300N/mm. Proti tomu jsem všichni žabaři
speedhunters.com/archive/ .../car-feature-gt-gt-bozz -speed-evo-6.aspx
Zaujaly mě pružiny, resp. jejich tuhost. Má to McPherson a přitom je tuhost přední pružiny 160N/mm. Na škodovku by to při stejné hmotnosti auta znamenalo cca 300N/mm. Proti tomu jsem všichni žabaři
14:26:02
28.08.2011
28.08.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> vhml: To je gut. Asi pojedu tam kde před lety.
14:21:18
28.08.2011
28.08.2011
vhml
-> Jirik_Tuňák: u nás přizvedávají za nápravy, na prahy ne.
13:41:33
28.08.2011
28.08.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Zvedají na geometrii celý auto a nebo ne?
Když jsem byl před 150ti lety, tak jsem jen najel na nájezdy a on si pod tím šlapačkou přizvedával ramena a polonápravy. Párkárt jsem ale viděl fotky jak byl někdo na geometrii a měli to zvednutý za prahy na zvedáku. Jenomže to byly nový auta, který mají na prazích vyztužený místa za který se to má a dá konkrétně zvedat. U Škodovky to nezřídka znamená deformaci prahů, nebo aspoň toho rantlu (už jednu zkušenost mám), jak to teda dělali vám, ať mám klid.
Když jsem byl před 150ti lety, tak jsem jen najel na nájezdy a on si pod tím šlapačkou přizvedával ramena a polonápravy. Párkárt jsem ale viděl fotky jak byl někdo na geometrii a měli to zvednutý za prahy na zvedáku. Jenomže to byly nový auta, který mají na prazích vyztužený místa za který se to má a dá konkrétně zvedat. U Škodovky to nezřídka znamená deformaci prahů, nebo aspoň toho rantlu (už jednu zkušenost mám), jak to teda dělali vám, ať mám klid.
09:05:44
26.08.2011
26.08.2011
Luky
-> vhml: ok, si tě kdyžtak pozvu se svářečkou
19:51:11
25.08.2011
25.08.2011
vhml
-> Luky.: vylety vydrzi :-D Nebal bych se
19:44:57
25.08.2011
25.08.2011
Luky
-> vhml: a vydrží to nevyztužená náprava? Přeci jen to auto slouží jen na výlety...
19:23:44
25.08.2011
25.08.2011
vhml
-> Luky.: spíš bych řešil přední pružiny.
A stabík nejsilnější co se dá sehnat na slalomy
A stabík nejsilnější co se dá sehnat na slalomy
09:03:32
25.08.2011
25.08.2011
Luky
-> vhml: já mám vpředu zkrácený pružiny, vzadu jsou přední ze staré Octavie (jakou mají charakteristiku nevím, jsou ze silnějšího drátu ale mají víc závitů než originál), přední tlumiče ze žigula, zadní od Kurky.
Takže ještě snížit? Tvrdší pružiny dozadu? S jakou charakteristikou? Jsem objevil prima zdroj v jedné pérovně, takže bych si asi mohl něco nechat umotat. Stabík nevim jakej tam je
Takže ještě snížit? Tvrdší pružiny dozadu? S jakou charakteristikou? Jsem objevil prima zdroj v jedné pérovně, takže bych si asi mohl něco nechat umotat. Stabík nevim jakej tam je
19:49:53
24.08.2011
24.08.2011
vhml
-> Luky.: je to o hodne sirsi a nizsi nez mas ty a ty tlumice jsou hodne tvrdy
19:25:14
24.08.2011
24.08.2011
Luky
-> vhml: no právě, a nenaklání se jim to...
17:56:31
24.08.2011
24.08.2011
vhml
-> Luky.: josef tam ma jen tlumcie od kurky, nic vic. Ani stabik eMkovej, dokonce jen 14mm ze stovky.
17:50:31
24.08.2011
24.08.2011
Luky
-> vhml: no tak to jsme na tom podobně Já nemam moc problém u litra s jízdníma vlastnostma. Jsou sice tragický, ale mě to baví Spíš se to hrozně naklání a vypadá to nehezky. Ostatně slalomovat ve Lnářích jsi mě viděl. Ve srovnání s Bouřilovic stovkou jsme sto let za vopicema, ta se ani nehne. Co s tim mají? Asi nic moc, ne? Jsem se jich tam ptal...
17:16:16
24.08.2011
24.08.2011
vhml
-> Luky.: uřezaný pružiny, tlumiče kurka, stabík sériovej, pevný nervy a velký srdce
16:08:58
24.08.2011
24.08.2011
havlik
-> Mr.Lumpy: a viděl ho někdy někdo ten original dobovej? nebo je to jen Urban legend z katalogu?
16:07:51
24.08.2011
24.08.2011
Mr.Lumpy
-> Luky.: na stovky se dával i zadní stabilizátor, je v katalogu ND
16:00:38
24.08.2011
24.08.2011
Luky
-> vhml: mohl by jsi se rozepsat jaký podvozek máš na stovce? Jak u kyvky nějak rozumně vyřešit naklánění auta? Silnější stabík zřejmě, žejo. Ale co se zadkem? Tvrdší pružiny? Jaký?
11:47:01
05.07.2011
05.07.2011
pistaa
-> Eidy: v praci to jazdime..
21:35:31
04.07.2011
04.07.2011
Bery
-> DuriQ: když to jsou spíš takový čistý povrchy...oproti některým sprint slalomům a rallye.takhle jsem to myslel..ale nebudem to tu klukům zasírat
19:28:14
04.07.2011
04.07.2011
DuriQ
Bery: ze by to vhml chcel na slalom ? ked ti to vadi ze to je na mokrom tak si pozri videa kde jazdia na suchom ja tam rozdiel nevidim ... tyto madari to maju postavene taktiez na slalom a drift ... ono ked bude chcet vhml jazdit okruh ok ale s toho co som si precital tak chce jazdit a jazdi slalom :)
12:55:56
04.07.2011
04.07.2011
Bery
-> DuriQ: porovnáváš klouzání na parkovišti na mokru s čim?
12:11:35
04.07.2011
04.07.2011
DuriQ
vid. http://www.youtube.com/wa
tch?v=n-_N_S8Wc_o&NR=1 to auto sa proste nenakloni a tie kola maju krasny styk z vozovkou a auto robi to co vodic chce aby robilo :)
12:04:40
04.07.2011
04.07.2011
DuriQ
vhml: na slalom by som volil podvozok z min. naklanamin, takze stabik vzadu a predu daku krutu svinu, jednoznacne ram ktory zamedzi kruteniu kasne a mno aby si sa vedel vrtet okolo kuzelov tak samosvor, co sa tyka odklonov pri tomto setupe by som ich volil tak aby mi gumy ponukali co najvacsiu treciu plochu...
15:41:54
02.07.2011
02.07.2011
Eidy
Je to přehnané pro znázornění. Spojovačka řízení (zelená) se nehejbe. Modrý ramena jsou taky na místě. Červený body jsou osy otáčení. Pokud nebudou unibaly přesně v ose svisláku, dojde ke znázorněným možnostem. Černý kruh je svislák, který se otáčí kolem unibalů dovnitř a ven z auta.