-> Eidy: -> Tuner#2: ..
kluci dekuju za trpelivost...tu teorii sem si ted nekolikrat objasnil ale na leve strane se mi zda byt sikme rameno dal od pruziny... kdezto na prave strane mam sikmy u pruziny... i kdyz mam na obou podelnych kostku uprostred udelam foto upozornuju vsak ze jedno rameno je druhovyroba a ted zjistim ktere...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
17:30:41
10.05.2010
10.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> 105: Jakoby se rozšiřuje náprava, prostě rameno nevykonává pohyb jen dopředu a dozadu, ale vychyluje se do strany. je to logické, když si nakreslíš body kde ramena drží a zkusíš vzít stejnou délku a tu si posunout kde se Tě to protne.
17:30:24
10.05.2010
10.05.2010
Eidy
-> 105: S oběma rameny hejbeš vlastně po kružnici se středem v silentbloku. Takže když hejbeš šikmým dopředu, tak ho vlastně vychyluješ ven, stejně jako podélný. V důsledku toho se ti zvětší sbíhavost
17:26:17
10.05.2010
10.05.2010
105
jak je mozny ze kdyz sikmy posunuju do predu (podle kostky v podelnym vidim ze dopredu jde ale sikmy se mi zda bejt jakoby na tom samym miste?
-> Klubko_: jj to zkusim
-> Klubko_: jj to zkusim
16:24:33
10.05.2010
10.05.2010
Klubko_
-> 105: jn, nicim jinym to byt nemuze. Zkus proste povoli spoj, kostku a nekde na rovnym zatlac auto parkrat dopredu dozadu tak, aby se kolo aspon 1 otocilo a nez pojedes na geometriu to muzes aspone takle nahrubo sraovnat.
16:05:52
10.05.2010
10.05.2010
105
-> Klubko_: -> Tuner#2: jo to jo.. ale me to delalo aj kdyz sem mel ramena cca uprostred.. zkusim posunout dopredu
15:33:28
10.05.2010
10.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> 105: Proč proboha vzadu rozbíhavost? Tam má být 0 - 2mm sbíhavost.
15:29:34
10.05.2010
10.05.2010
Klubko_
-> 105: no ale tak to je prece jasny, kdyz tas vzadu rozbihavost, ze se to bude chovat presne, jak pises
15:07:15
10.05.2010
10.05.2010
vhml
-> 105: utrzene buchty ramen?
15:03:19
10.05.2010
10.05.2010
105
tak ja uz sem v koncich...
dal sem tam origo pricku
pruziny kyvka + 3cm podlozka
naprava vlecena
obe sikma ramena nadoraz vzadu do rozbihavosti
.. pri jizde dopredu acka jak prase.. pri jizde dozadu kola rovne... v zatackach ma zas tendenci predbihat zadek...
dal sem tam origo pricku
pruziny kyvka + 3cm podlozka
naprava vlecena
obe sikma ramena nadoraz vzadu do rozbihavosti
.. pri jizde dopredu acka jak prase.. pri jizde dozadu kola rovne... v zatackach ma zas tendenci predbihat zadek...
09:25:44
10.05.2010
10.05.2010
Schejby
Já měl na autě původně vpředu sbíhavost 4,5mm a už to nikdy jezdit nebudu je to sice pěkně říditelný,ale pak to moc nesedělo na konci zatáčky
20:17:53
09.05.2010
09.05.2010
Alenka
Pozorovali jste nejake vyrazne zmeny v celkove prilnavosti predni napravy vy, kteri jezdite vepredu 2 a vice mm sbihavost?
Ja kdyz mel nejakym omylem nastavenou 3mm sbihavost, tak auto sice zbesile reagovalo na kazde pohnuti volantem, ale gumy v zatacce zacaly piskat mnohem driv a vubec jsem byl v zatackach pocitove o dost pomalejsi, protoze predek se sunul mnohem driv ven.
Od te doby jezdim sbihavost kolem 0,5mm, aby pri jizde po zapocteni deformace silentbloku atd. byla kola presne rovne a vyhovuje mi to asi nejlip.
Auto na volant nereaguje prilis iniciativne a surovy "grip" predku je asi nejlepsi ze vsech moznych nastaveni, ktere jsem zkousel.
Ja kdyz mel nejakym omylem nastavenou 3mm sbihavost, tak auto sice zbesile reagovalo na kazde pohnuti volantem, ale gumy v zatacce zacaly piskat mnohem driv a vubec jsem byl v zatackach pocitove o dost pomalejsi, protoze predek se sunul mnohem driv ven.
Od te doby jezdim sbihavost kolem 0,5mm, aby pri jizde po zapocteni deformace silentbloku atd. byla kola presne rovne a vyhovuje mi to asi nejlip.
Auto na volant nereaguje prilis iniciativne a surovy "grip" predku je asi nejlepsi ze vsech moznych nastaveni, ktere jsem zkousel.
19:40:47
09.05.2010
09.05.2010
105
-> Klubko_: hmm,.. mel sem tam garde pricku... kua ! dal sem tam serii a sklepl to dozadu a chova se to jinak
15:37:36
09.05.2010
09.05.2010
105
-> Klubko_: ja ty usi rezal a delal novy takze to muze byt jinak natoceny
13:26:46
09.05.2010
09.05.2010
Klubko_
-> 105: tak to ale nema s prickou prevodovky co delat ne?
12:07:44
09.05.2010
09.05.2010
105
-> 105: tak mam asi spatne prevarenou pricku...na levym rameni kdyz dam sikmy uplne dozadu na doraz (k pruzine) tak sroub kostky v podelnym je na konci te ovalne diry..
ale na druhe strane mam rameno na doraz a sroub je uprostred... dneska vymenim pricku
ale na druhe strane mam rameno na doraz a sroub je uprostred... dneska vymenim pricku
19:04:27
08.05.2010
08.05.2010
105
tak vymenil sem obuti a nepomaha.. povolim teda spoje ramen + kostku a pohnu s tim trohu dozadu (do rozbihavosti ale ne moc.. a uvidim)
20:31:48
06.05.2010
06.05.2010
lacko
na felde chcem sa opytat co je lepsie zbiehavost alebo rozbiehavost
19:49:42
06.05.2010
06.05.2010
DuriQ
Zazaa: inac povedane ALCHYMIA
19:37:05
06.05.2010
06.05.2010
Zazaa
a posunuje se i svisla osa kola coz ma zase vliv na rizeni a sbihavost na ktere ma dalsi vliv delka ridicich tyci a umisteni hrebenu atd atd :)
19:34:06
06.05.2010
06.05.2010
Zazaa
-> Ultim: to taky neni vzdy tak uplne pravda ... zalezi na tom kde a v jake vzajemne pozici sou ty ramena uchycene ve skeletu, vzdalenosti tech mist kde sou uchycene ne tehlici atd, jakou cast kruznice zrovna opisuje
neco takovehle kdyz bude menit misto uchyceni toho horniho ramene jak v ramu tak na tehlici tak se posunuje misto kde kdyby se ty dve ramena prodlouzily tak se protnou (ebo neprotnou) a meni se samo i vliv na odklony
lepsi obrazek sem v el podobe nenasel
neco takovehle kdyz bude menit misto uchyceni toho horniho ramene jak v ramu tak na tehlici tak se posunuje misto kde kdyby se ty dve ramena prodlouzily tak se protnou (ebo neprotnou) a meni se samo i vliv na odklony
lepsi obrazek sem v el podobe nenasel
16:48:26
06.05.2010
06.05.2010
Ultim
-> Eidy: Tak tak...
Eidy 05.05.10 23:23:46 napsal:
... To je dáno konstrukčně kratším vrchním ramenem.
... ktere pri propruzeni opisuje kruznici o mensim polomeru nez spodni rameno => vetci "acka",negativn i odklon,priklon.
Eidy 05.05.10 23:23:46 napsal:
... To je dáno konstrukčně kratším vrchním ramenem.
... ktere pri propruzeni opisuje kruznici o mensim polomeru nez spodni rameno => vetci "acka",negativn i odklon,priklon.
23:23:46
05.05.2010
05.05.2010
Eidy
-> Crestik: Nerozumím řeči tvého kmene Větší odklony myslíš větší áčka? Pokud ano pak jsou to záporné adklony. Nicméně při propružení se odklony zmenšují, tedy zvětšují se áčka, resp. zmenšují véčka (při sériovém nastavení). To je dáno konstrukčně kratším vrchním ramenem.
21:37:15
05.05.2010
05.05.2010
Crestik
-> Ultim: dle při propružení PN u 120tky se odkon změní minimálně, a troufnu si tvrdit, že při extrémním podložení kozlíků bude mít za následek v klidu větší odklony, které se při pohybu auta dolů budou zmenšovat (víc do "plusu")
20:24:10
05.05.2010
05.05.2010
Ultim
-> Zazaa: No to je pravda.
Kdyz si vemu co delaji vnejsi kola na skodovce pri prujezdu zatackou,tak tyto hodnoty jenom dale zvetcuji. Odklon se ti zmensi,neboli priklon se ti zvetci. Vzadu se ti zvetci sbihavost.
No ostatni napravy na jinych autech tohle mozna umi,ale nase skodovky ne.
Ale nejaky pekny obrazek sem klidne hod,jen tak pro zajimavost
Kdyz si vemu co delaji vnejsi kola na skodovce pri prujezdu zatackou,tak tyto hodnoty jenom dale zvetcuji. Odklon se ti zmensi,neboli priklon se ti zvetci. Vzadu se ti zvetci sbihavost.
No ostatni napravy na jinych autech tohle mozna umi,ale nase skodovky ne.
Ale nejaky pekny obrazek sem klidne hod,jen tak pro zajimavost
21:37:17
04.05.2010
04.05.2010
Zazaa
tak ono tohle sou udaje kdyz jsou kola rovne a zrovna moc to nerika .... zalezi na geometrii a konstrukci naprav a spouste dalsich veci ktere se dejou ve chvili kdy auto zataci nebo na nej pusobi dalsi sily at uz pri prujezdu zatackou nebo brzdeni nebo akceleraci
na netu se da vygooglit spousta clanku nebo knih o tehle tematech a je videt ze na ruznych zavesenich se da dosahnout spravneho chovani opacnyma hodnotama :)
na netu se da vygooglit spousta clanku nebo knih o tehle tematech a je videt ze na ruznych zavesenich se da dosahnout spravneho chovani opacnyma hodnotama :)
20:37:23
04.05.2010
04.05.2010
Eidy
-> Ultim: Tak tomu říkám slovo do pranice Super.
Ze zkušenosti, ale vím, že to co mám je lepší než to co je na Porsche. Tedy aspoň na moje potřeby.
Každopádně díky.
Ze zkušenosti, ale vím, že to co mám je lepší než to co je na Porsche. Tedy aspoň na moje potřeby.
Každopádně díky.
19:33:37
04.05.2010
04.05.2010
Ultim
Nevim zda vam to pomuze,ale dnes jsem se dival do masiny na geo. a vypsal si par udaju od PORSCHE.
Udaje jsou: predni sbihavost, predni odklon ,zadni sbihavost ,zadni odklon. Ve stupnich.
+0.05 -0.20 +0.20 -1.10 911
+0.05 -0.15 +0.10 -1.25 911 turbo,Boxter
+0.15 -0.15 +0.30 -1.00 911 turbo 3.6
+0.25 0.00 +0.30 -0.45
+0.15 0.00 +0.20 -0.30
+0.26 0.00 +0.30 -0.19 tyto posledni si uz nepamatuju,ale porad PORSCHE.
je jasne videt ze davaji zadni sbihavost vic nez predni. Pak jsem mrknul jeste na Ferrari a ti to meli obdobne.
Udaje jsou: predni sbihavost, predni odklon ,zadni sbihavost ,zadni odklon. Ve stupnich.
+0.05 -0.20 +0.20 -1.10 911
+0.05 -0.15 +0.10 -1.25 911 turbo,Boxter
+0.15 -0.15 +0.30 -1.00 911 turbo 3.6
+0.25 0.00 +0.30 -0.45
+0.15 0.00 +0.20 -0.30
+0.26 0.00 +0.30 -0.19 tyto posledni si uz nepamatuju,ale porad PORSCHE.
je jasne videt ze davaji zadni sbihavost vic nez predni. Pak jsem mrknul jeste na Ferrari a ti to meli obdobne.
14:38:23
03.05.2010
03.05.2010
vhml
-> petr s: na slalomy, kde to v nízkejch rychlostech nevadí :-)
14:29:17
03.05.2010
03.05.2010
petr s
-> vhml: Na co je neříditelné auto které zatočí kam chce?
14:26:28
03.05.2010
03.05.2010
vhml
-> Tuner#2: na to jsem moc línej.
Jenom pořád přemejšlím o tý sbíhavosti. Jak tam byla loni ta rozbíhavost tak to sice bylo neřiditelný ale vrhalo se to do zatáček samo. Teď to nemá takovou ochotu
Jenom pořád přemejšlím o tý sbíhavosti. Jak tam byla loni ta rozbíhavost tak to sice bylo neřiditelný ale vrhalo se to do zatáček samo. Teď to nemá takovou ochotu
14:12:22
03.05.2010
03.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: NJ musíš postavit dvě auta a nebo měnit pružiny ani továrna nejede stejnou pružinu na Corsice a Austrálii
14:05:17
03.05.2010
03.05.2010
vhml
-> Tuner#2: na RZ by sneslo měkčí. Ale na slalomy to bude super
11:30:27
03.05.2010
03.05.2010
pistaa
-> Tuner#2: jazdil som taktiez co Gemo a drzalo to super s tym ze treba spoiler pripadne olovo dopredu skusit
09:51:30
03.05.2010
03.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini 03.05.10 09:03:44: Mě se ta rozbíhavost taky nezdá, musí se to docela hádat kam to "pojede".
-> vhml: A s pružinama jako takovýma spokojenost? Nebo je to moc tvrdý jak jsi měl strach?
-> vhml: A s pružinama jako takovýma spokojenost? Nebo je to moc tvrdý jak jsi měl strach?
09:35:27
03.05.2010
03.05.2010
vhml
Takže náš konečnej setup. Vepředu sbíhavost 0,6 , odklon 1,5stupně , záklon 8,5 stupně. Vzadu sbíhavost 2,5 , odklon 3,5 ( do budoucna se musí předělat příčka - uši na ramena. A ideálně i tak aby nečuměla tolik pod auto)
Po loňské sézoně byla vepředu rozbíhavost 9mm, asi to někde dostalo ránu. Auto už konečně jede na rovinách rovně a v zatáčkách zatáčí. Jenom se ještě na T2 pružiny musí udělat dorazy úplně jinak, protože na klasickou RZ jsou ty cca 3cm vůle v dorazu málo.
Přemejšlím i o předělání horního dorazu přední nápravy, protože jsme si dvakrát skočili přímo v zatáčce, tak aby to drželo kola dýl na silnici. Ale nevím co na to pak silenbloky atd který se budou hodně kroutit. Názory?
Po loňské sézoně byla vepředu rozbíhavost 9mm, asi to někde dostalo ránu. Auto už konečně jede na rovinách rovně a v zatáčkách zatáčí. Jenom se ještě na T2 pružiny musí udělat dorazy úplně jinak, protože na klasickou RZ jsou ty cca 3cm vůle v dorazu málo.
Přemejšlím i o předělání horního dorazu přední nápravy, protože jsme si dvakrát skočili přímo v zatáčce, tak aby to drželo kola dýl na silnici. Ale nevím co na to pak silenbloky atd který se budou hodně kroutit. Názory?
09:03:44
03.05.2010
03.05.2010
Gemini
ja tu radsej nepisem nic, pretoze o geometrii ani nic neviem.....ale konecne sme vpredu rozbiehavost nastavili na zbiehavost a je to celkom poslusne aj pri vyssich rychlostiach...teda aspon po letisku to islo fajne
06:37:04
03.05.2010
03.05.2010
pistaa
-> Tuner#2: jj je vidiet nesmierne rozdiely a zasa sami potvrdilo ze mi geo vyhovuje myslim ze som pojazdil slusne a podla oci divaka to aj slusne drzi i ked ja by som si to vedel predstavit aj viacej. ale problem neni ziadne na to ze bud nedobrzdim dostatocne alebo sa auto stane neovladatelnym s dovodu pretacavosti :)
06:16:58
03.05.2010
03.05.2010
105
-> Klubko_: ja se na to musim taky podivat... a do zatacek piskaly pneu ze? :D
01:09:31
03.05.2010
03.05.2010
Klubko_
-> havlik: uz jsem to spravil dal jsem delsi popruhy. Ted to mam tak, ze kdyz se mi vyvesi rameno, tak pruzina zustane dole v gume jen u osy, ale nevypadne z ni verze jedna byla kratka tak, ze to na ceste u garaze a baraku max na 2ku sitelne tahalo.
14:30:48
01.05.2010
01.05.2010
105
-> havlik: jasny no... myslel sem ze to bude stacit... musim to poresit
13:48:29
01.05.2010
01.05.2010
havlik
-> Klubko_: no kdybys dal kratky tak ti to nevypadne. Ale kazdopadne jde o to jak moc to dovolis vyvesit no... A taky jak s tim jezdis jestli s tim nekde skaces tak to asi udelej kratsi kazdopadne ja s vypadavanim nemam proble a to mam asi nejkratsi pruziny asi na virtu vzadu na vlecce
13:30:34
01.05.2010
01.05.2010
Klubko_
-> havlik: jn, budto jsem dal kratky pasy anebo nahore jsem to uchytil na spatnym miste.
13:29:10
01.05.2010
01.05.2010
havlik
-> Klubko_: tak to si asi udelal nejak spatne
13:24:54
01.05.2010
01.05.2010
Klubko_
-> havlik: sem to ted udelal jak pises a jel projet a najednou "bum bum" zezadu. Takze to budu muset predelat.
11:24:40
01.05.2010
01.05.2010
havlik
-> 105: to musíš podvázat tak aby ti nevypadla pružina když zvedneš auto a vyvěsíš rameno
11:18:23
01.05.2010
01.05.2010
105
-> Crestik: jenze kdyz to budu mit podvazany moc a naletim do zatacky tak me to bude nazvedavat kolo a tim bude ztracet adhezi
11:07:39
01.05.2010
01.05.2010
Crestik
-> 105: no tak zrušením podvázání chování v zatáčce moc nepoladíš, bych řekla :-)
18:15:36
30.04.2010
30.04.2010
105
-> Tuner#2: dik ted sem si to uvedomil... vymenim obuti a pak zkusim este povolit podvazani
18:06:50
30.04.2010
30.04.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> 105: Gumy dělají hodně...