skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stabilizator Speedpro
já bych bral taky jeden
Ja by som tiež jeden zobral...
-> TTomas: me nemusite nic ukazovat..ja tomu neverim-)
No tak ukazme Sakymu, ze se tu najde dost zajemcu. Ja osobne 2kusy klidne hned!
taky řeším tento problém, už jsem i pana Svozila kontaktoval ale nejdřív budou za měsíc (20mm) a teť tady čtu tohle ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Pilot 105: prave ze sem se dal k dobre znacce-) nebot tady se da upravovat cokoliv kam se podivas.. u jinejch znacek neni co upravovat nebot vse funguje-))
proste jen uz neni doba na seriove hromadne upravy a kdo chce individualni upravu musi samozrejme ten cas zaplatit.. neni problem koupit kvalitni stabilizator ale na za 800 pak nevzniknou nazory ze ta vymena neni poznat.. ono bodejt by to bylo poznat kdyz se pouzije ohnuta nezuslechtena tyc ktera s vlastnostmi pruzinove oceli nema nic spolecneho..
ale me je to fuk dneska uz mam rodinu, chodim do prace a to zabere tolik casu ze uz stejne neni na moc uprav cas to jsem delal v dobe studii kdy bylo volneho casu spousty.. a spoustu veci porad delam hlavne individualni projekty
proste jen uz neni doba na seriove hromadne upravy a kdo chce individualni upravu musi samozrejme ten cas zaplatit.. neni problem koupit kvalitni stabilizator ale na za 800 pak nevzniknou nazory ze ta vymena neni poznat.. ono bodejt by to bylo poznat kdyz se pouzije ohnuta nezuslechtena tyc ktera s vlastnostmi pruzinove oceli nema nic spolecneho..
ale me je to fuk dneska uz mam rodinu, chodim do prace a to zabere tolik casu ze uz stejne neni na moc uprav cas to jsem delal v dobe studii kdy bylo volneho casu spousty.. a spoustu veci porad delam hlavne individualni projekty
-> Fén: ojj díku dík, to sou pro mě uplny novinky..
snad rači budu chodit na virt než do školy..dozvím se více věcí![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
snad rači budu chodit na virt než do školy..dozvím se více věcí
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Fén: hm
a to zančí co??
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Petrson: A aby to nebylo tak jednoduché, tak za tímto číslem bývá občas ještě jedno číslo. :o)
-> Fén: jéééé díky
hned kopíruju
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Maxx: twoe třídy oceli sme brali, to je základ, ale jak sem psal to číslo za tečkou nee
-> Petrson:
.0 tepelně nezpracováno
.1 normalizačně žíháno
.2 žíháno s uvedením způsobu
.3 žíháno na měkko
.4 kaleno nebo kaleno a popouštěno
.5 normalizačně žíháno a popouštěno
.6 zušlechtěno na dolní pevnost
.7 zušlechtěno na střední pevnost
.8 zušlechtěno na horní pevnost
.9 stavy, jež nelze označit 0 až 8
.0 tepelně nezpracováno
.1 normalizačně žíháno
.2 žíháno s uvedením způsobu
.3 žíháno na měkko
.4 kaleno nebo kaleno a popouštěno
.5 normalizačně žíháno a popouštěno
.6 zušlechtěno na dolní pevnost
.7 zušlechtěno na střední pevnost
.8 zušlechtěno na horní pevnost
.9 stavy, jež nelze označit 0 až 8
-> Petrson: ty woe to jste nebrali třídy oceli? to byla nejaka divná škol,jinak jsme meli Strojirenskou Technologii a tam to všecko bylo...
-> havlik: twoe abyses nepřidal :)), mno prostě sem to viděl poprvý, jo a strojírenstvi sem měl a nic takoviho sme nebrali![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Petrson: ty seš na tvrdo:) to číslo za tečkou pokaždý bude uvádět něco jinýho přesně popsaný v ST
-> Fén: aha dík. a když je tam vyší čislo tak je na tvrdo
-> Petrson: Že je to žíháno na měkko.
-> Saky: uvádíš např materiál 14220.3, co značí to číslo za tečkou??
-> Saky: Já Tě chápu, prostě si se dal ke špatné značce.:)
Co jsem kontaktoval kováře se kterým mám velmi dobré zkušenosti, tak mi to také odmítl, prý by musel vyrábět přípravek, aby to nedopadlo co kus to originál, do čehož se mu nechce.
Co jsem kontaktoval kováře se kterým mám velmi dobré zkušenosti, tak mi to také odmítl, prý by musel vyrábět přípravek, aby to nedopadlo co kus to originál, do čehož se mu nechce.
-> Pilot 105: ja uz nemam chut to delat.. ohejbat par kusu je proste problem.. musi se toho naohejbat aspon 20,30kusu jinak to proste nema vubec smysl ..a abych nakoupil zase 30stabilaku investoval do toho radove 700za kus a pak to prodaval se 100korunovym ziskem jako tenkrat tak z toho uz jsem vyrostl.. driv se reklo udelaj se stabilaky ozvalo se 30lidi a ty se udelali a bylo to za chvilku pryc (jeste jich deset chybelo a delali se dalsi) dneska neverim ze se to proda a proste v tom nehodlam mit prachy.. -> m8rinek: myslim si ze kdybys mel ten muj ohnutej stabilak tak bys ho stejne nezakalil tak aby byl rovnej.. byly s tim strasne problemy zalezelo na poloze jak se to davalo do pece atd proste laborovani a opruz a to proste pro par kusu nema smysl..
-> Pilot 105: ja vim ja od nich neco kupoval.. akorad kdyz si spocitam ze pojedu pro 1m 14220.3 v prumeru 18 do Plzne tak si v Praze ve Ferone za stejnou cenu nakoupim dve 6m tyce i s narezanim na metrovy kusy..
-> m8rinek: Saky má právě problém s ohýbáním.
-> Saky: uměl bys pár stabiků ohnout? zušlechtění už si zařídim....
-> Saky: V Invelu Ti materiál prodají i v malém množství.
-> Eidy: Dá se to poznat podle zbarvení oceli, ale musíš koupit stab. bez povrchové úpravy. Bohužel nikdo Ti nezaručí, že to někdo nepřekalil apod. Proto tyto věci kupuji pouze v pružinárnách. Dostaneš inspekční list jak od hotového výrobku tak od materiálu přímo z hutí odkud pružinárna bere.
-> Eidy: Dá se to poznat podle zbarvení oceli, ale musíš koupit stab. bez povrchové úpravy. Bohužel nikdo Ti nezaručí, že to někdo nepřekalil apod. Proto tyto věci kupuji pouze v pružinárnách. Dostaneš inspekční list jak od hotového výrobku tak od materiálu přímo z hutí odkud pružinárna bere.
-> petr s: no a zahreje to autogenem a material skurvi.. genialni..
-> petr s: nepotřebuju znát detailní postup výroby ale jednotlivé operace a pokud neřekne ať si to nechá.. nechci vědět kalící teploty popusteci teploty kolik stupnu ohejba navic proti originalu kdyz se mu to pak zase pri kaleni priohne jinak.. jak to upina atd.. to je know how jak to udelat ale to jestli to zuslechti nebo nezuslechti tim si nijak neuskodi..
-> Saky: Prý bere materiál ve firmě kde pružiny a stabilizátory ohýbají za studena Ta firma je v prostějově
-> Kapřík: az se nekdo rozhodnete ohejbat si stabilizatory ve sveraku sami doma tak Vam muzu prodat material mam asi jeste 40 nařezaných tyci 18ky a 20ky z dob kdy jsem to delal je to 14220.3 ta tyč vychází asi na 150kč, běžně ten materiál koupíte jen v 6m tyči mimochodem zajimalo by me kde kupuje material Svozil nebot material 14220.8 ani 14220.7 kdyz jsem tenkrat na neco potreboval tak nikdo nevedl jen hute a objednat kamion.. ale to je fuk.. a stejně po zahřátí jsou vlastnosti v hajzlu..
-> Saky: Postup výroby ti v dnešní době nikdo neřekne ale když tam přijedeš pro jinou věc a vidíš výrobu stabilizátoru tak se ptáš a vidíš co s tím dělá
-> Eidy: prenosnym poldiho kladivkem-)) samozrejme tezko, ale treba se staci informovat.. pokud by me nekdo rekl ze ohejba stabilak ve sveraku ze ho nahreje a ohne a proda tak jdu proste od toho.. samozrejme uplne stejne muze rict ze mu pak jeste projde kalirnou a vymyslet si ruzne postupy ktere tam jsou udelany..stejne to zakaznik tezko zjisti.. ja se proste nejdriv ptam po vyrobnim postupu.. pokud me nekdo rekne ze stefty reze na soustruhu tak uz se ani dal neptam.. ale ja jsem jeden z mala rejpalu.. vetsina proste vezme to co je a nejlip v dnesni dobe to co je nekde vyfoceny v eshopu.. jenze pak se proste nemuzeme divit ze tady kupujeme srackove veci a ze seriozni vyrobci krachujou.. i kdyz to krachovani samozrejme neni jen tim.. ja si prosel vyrobou skoro vseho co na podvozku auta je tak uz mam rekl bych jakysi prehled co se ma ci nema udelat, taky bylo spoustu veci za ktere bych se dneska stydel.. ale dneska uz proste nema smysl delat vubec nic, nebot to nikdo neoceni nebot udelas-li to kvalitne musi to neco stat a kazdej si radsi vybere nizsi cenu.. vemu treba pripad zadni nabojky na LRu ja dam za polotovar vykovku stejne jako za praci s kompletnim obrobenim z bezneho materialu v tyci ve Ferone.. tzn ze pokud je to udelano tak jak ma musi to stat dvakrat tolik.. ale presto si myslim ze nikdo nepujde a nezmeri pevnost kdy u toho bezneho bude treba 850Mpa a bude to pod hranici pouzitelnosti a nebo 1350MPa tak jak ma byt.. to je treba pripad z praxe.. takze ma smysl kupovat vubec vykovky? ma smysl neco delat?
-> deathcat: no právě
Sakra tak to jsem si taky mohl naohýbat kulatinu ve svěráku
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Saky: A jak má zákazník poznat zušlechtění?
-> petr s: tak at se jde podivat treba do invelu jak se to ma delat..
ale nedivim se proste moderni doba.. naklady stahnout na minimum, nutnost vyrabet vetsi serie kvuli cene se zjednodusenim postupu taky vyrazne redukuje a blbej zakaznik stejne houby pozna ..
ale nedivim se proste moderni doba.. naklady stahnout na minimum, nutnost vyrabet vetsi serie kvuli cene se zjednodusenim postupu taky vyrazne redukuje a blbej zakaznik stejne houby pozna ..
-> deathcat: Tvrdil že je to materiál který se už dále neupravuje Prostě nahřeje a ohne
-> petr s: Tak to si teď půlce virtu zkazil iluzi ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kapřík: Byl jsem u něho když je dělal
-> petr s: to jako vážně? Víš to určitě? docela by mě to zajímalo
-> venni: Ohýbá je ve svěráku
-> gabo000000:
vpohodě, to se může stát raz dva
... taktéž jsem se tu mnohokrát spletl...
vpohodě, to se může stát raz dva
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> petr s 30.11.09 12:34:42: a víš jak je Svozil vyrábí?
-> gabo000000: Mě se vnitřní kolo nezvedalo. Prohrabovalo stejně jako dřív, ale nezvedalo se. zadek auta byl možná lehce přetáčivější, ale o dost čitelnější takže byla radost s tím lítat bokem.
-> Bc. Duso: neboj se toho kazdej si rekne slabsi a pak toho lituje
-> darklord: ![51](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
![51](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
-> zidlik: Jo diki, ja jeste porozmyslama kdyz tak vezmu 19 mm.. uvidime.. mozno donesie Jezisko pod stromcek :-)
Zvedání vnitřního kola a nálsedné hrabání je u zadního stabilizátoru/podvázané nápravy běžná věc
-> gabo000000: ale podla mna ti to dvihalo preto ze si siel cez kolajnicu...
-> Jakub M.: zmylil osm sa sorry..ajsne ze vnutorne![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> darklord:
no ... mě to taky připadá divný mno.. proto se ptám ...
no ... mě to taky připadá divný mno.. proto se ptám ...