Brzdy, uz zase

prohledat
356 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 29.11.2009 do 13.06.2021, založil/a Doggie4EVER
řadit dle data
10:57:38
09.12.2020
Luky
ještě tu fotku vlastně
zvětšit Brzdy, uz zase - obrázek od Luky vložen 09.12.2020 10:57:38
10:56:16
09.12.2020
Luky
Brzdiče co jsem si pořídil na Evo to mají taky tak. Dokonce levý to má obráceně než pravý 88 3
10:41:10
09.12.2020
Eidy
-> vhml: Jako jedna plocha to je, ale má nějakou výšku a díky tření jí to páčí a naklání. Proto mají všechny pořádný brzdiče malý pístky na vstupu a velký na výstupu. Tím se potlačí efekt páčení destičky a ta se pak sjíždí rovnoměrně.

apradical.stillen.com/bra ke-technology/brake-calipe rs
10:20:19
09.12.2020
vhml
-> MVM 09.12.20 09:52:57: jsou vzadu, ale takhle z hlavy nevím, která ta strana vlastně ubývá napřed. Vzpomenu si na to vždycky tak jednou za rok 3



Čím je to vlastně možný, že ta náběžná hrana ubývá spíš? Bych čekal, že se to chová jako jedna plocha.
10:03:41
09.12.2020
Eidy
-> MVM 09.12.20 09:52:57: A všechny pístky stejně velký? Bych čekal malý v náběhu a velký na konci. Tak jak to mají všechny pořádný brzdiče.
09:52:57
09.12.2020
MVM
-> vhml: U mě ubývá vzdy nábežná hrana, 8let jsem s tim beznadějně bojoval.. Trmeny 6p Brembo.. furt do klinu.

Zalezi kde je trmen. Kdyz je jako u 130ky vpredu sjíždí se vrsek, když je "vzadu" tak spodek...
09:40:38
09.12.2020
vhml
-> MVM 08.12.20 11:34:48: jenom mi překvapuje, že jsou do klínu odshoda dolů. Čekal bych to spíš odpředu dozadu, jak se kroutí třmen. Je obyčenej plovoucí 1píst.
11:34:48
08.12.2020
MVM
-> vhml: Ja to prohazuju 15let na gt3rs..
11:15:34
08.12.2020
vhml
-> MVM 08.12.20 11:12:41: takže si nemusím dělat hlavu s tím že to prohazuju. Ok :-)
11:15:14
08.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 08.12.20 10:17:27: bude to chvilku trvat než si to sedne, ale i na 130tce tady Petr s radil desky vcelku a otáčet je a ne ten dělenej nesmysl. 4
11:14:52
08.12.2020
MVM
-> Eidy: Ta delka potrubi vliv ani nemá.. Nejvic trpi diky ESP a ABS presne jak rikas na okruhu. Hodne supersporů v seriovym provedení žere zadní brzdy az neskutečně..
11:12:41
08.12.2020
MVM
-> vhml 08.12.20 10:17:27: Do klinu se to sjizdi, zavcas to prohod a bude to ok..4
10:17:27
08.12.2020
vhml
Jak je to s možností otáčení destiček? Na Mazdě se mi stává, že se přední sjíždí do klínu. Vršek destičky je sjetej víc než spodek ( nebo naopak? ) . Přitom vodící čepy atd jsou celkem podobně bez vůle a běhají hezky. Tak je občas mezi sebou prohodím, ať se to zas sjíždí naopak. Čímž ale měním směr, jakým se točí kotouč po destičce. Může se to? Nebo jak moc je to blbě?
upraveno 1x, naposled 09.12.2020 10:18:56
10:11:29
08.12.2020
kpt.Budha
Děkuji moc za odpovědi. Jedná se opravdu o levý přední brzdič z vnitřní strany, že by mohla mít vliv vzdálenost od brzdového válce mě nenapadla. Jinak je to samozřejmě přejeto o moc, koukal jsem jen zvenku a tam to vypadalo dobře 8 Takže jsem se spíše zajímal o to, proč je jedna o tolik více, že to příště budu měnit dříve, to jsem si již slíbil 6 A ježděno bez stabilizace, s ní to pak na okruhu přibržďuje v podstatě pořád a kotouče se s tím nesmiřují...
08:32:53
08.12.2020
Eidy
-> kpt.Budha 07.12.20 21:07:56: Tak teď na to koukám na monitoru a vidím to pořádně. Tipuju, že ta smetená bude LP brzdič nejblíž HBV. Druhá nejsmetenější bude PP brzdič nejblíž HBV. Zapnutá stabilizace nebo jen ABS? Myslím si, že tohle bude dáno konstrukcí, použitím auta a délkou potrubí.



Např. na Ferrari 458 se zapnutou stabilizací při lítání na Nordschleife zmizí 3 sady zadních desek na 1 přední sadu.
07:41:10
08.12.2020
suri
to je Brembo na Cupre nie ?
05:15:40
08.12.2020
MVM
-> kpt.Budha 07.12.20 21:07:56: Musíš vysledovat průběžně tu miru opotřebení. Ne až takhle kdyz máš jednu na plech. Ty desky jsou přehřátý. Ke konci obvykle jednorázově dojde k separaci tenké vrstvy( treba tech 3mm). Pokud je to ze sporťaku, tak menit cca v 1/2 tlouštky, pripustil bych i 2/3.. Pravidelnou rozborku třmenů beru jak standard,pistky musí jit zatlačit lehce. To samý vodící čepy,ale předpokládám že to je snad jasný.
22:48:02
07.12.2020
Bukaj
-> Eidy: Sjeté jsou sice všechny, ale (pokud je nosná kovová část silná 5 mm) 2 destičky mají ještě tak 4 mm obložení, 1 deska tak 2-3 mm a ta poslední je na kov...7
22:12:18
07.12.2020
Eidy
-> Nwkt: Může být. Na telefonu není vidět extra rozdíl. Není napsáno, o jaký brzdič se jedná. Třeba je to LP a pak hraje roli i délka trubek. Každopádně jsou smetený všechny. 4
22:06:52
07.12.2020
Nwkt
-> Eidy: No nevím, jedna deska na plech a ostatní ještě mají nějaký mm
22:04:13
07.12.2020
Eidy
-> Bukaj 07.12.20 22:02:13: to máš pravdu. Nicméně z fotky se zdá tloušťka obložení stejná. Tak maximálně promazat. 4
22:02:13
07.12.2020
Bukaj
-> Eidy: Ale jestli se opotřebovává vždy nejvíce jen jedna ze 4, tak to nebude vlastnost, ale závada - například váznoucí plovoucí třmen (pokud to je destička od pístu a ne od třmenu)...
21:32:20
07.12.2020
Eidy
-> kpt.Budha 07.12.20 21:07:56: to bude daný konstrukcí brzdiče. Podle mě neřešit.
21:07:56
07.12.2020
kpt.Budha
Prosím jen drobný dotaz, takovýto rozdíl v opotřebení destiček (nejvíce opotřebená pokaždé na stejném místě) - normální / neřešit / nějak řešit? Moc děkuji
zvětšit Brzdy, uz zase - obrázek od kpt.Budha vložen 07.12.2020 21:07:56
22:49:05
01.05.2020
isti
-> MVM: To bolo vždy v poriadku.
22:11:29
01.05.2020
MVM
-> isti: Ono jde hlavě o to, aby se tam suvně vešla brzdová destička a nebyla tam příliš těsně..4
21:58:22
01.05.2020
isti
-> MVM: Zaťial som nemal potrebu riešiť aby kotúč bol presne v strede,zase som naučil niečo nové4
20:31:31
01.05.2020
MVM
-> isti 01.05.20 20:00:37: V první řadě se to vždycky vyzkouší bez vymezovaci podložky. Pokud to nesedi - tak druhý krok je dát podložku. Logicky. Presne jak bylo uz psáno. Je vhodné mit ty prostory pro destičky symetrické. Ale úplně zásadní na desetinu to neni.
20:00:37
01.05.2020
isti
-> minno: Takže nie v každom prípade patria podložky medzi držiak a brzdič?Ešte som s tým nestretol že by to tam nebol.
19:24:05
01.05.2020
minno
-> Polyš: Toho rozmeru z knihy by som sa nedržal. Jednak nepredpokladám, že máš nové originál fabrické kotúče. Čiže ten rozmer tvojho kotúča môže byť málinko iný, ako dobový kotúč (+ odchýlky v ložiskách, náboj...už to má niečo za sebou). Za druhé: áno, je to pekná teória čítať v knihe, ale v praxi - zvlášť u týchto áut - je to vždy inak :) Rozmery vždy nesedia. Treba sa držať zdravého rozumu. Čiže to namontuj tak, aby kotúč bol voči brzdiču v strede. A na rozmer podľa knihy sa vykašli.



Ešte kedysi dávno, keď som dával 2p brzdiče po repase a k nim nové kotúče, kotúč nebol v strede, ale podložkami pod brzdič to riešiť nešlo. Muselo by sa ubrať na držiakoch. Tak som kašľal na to a jazdil. Na funkčnosť to nemá zásadný vplyv - ten nastane až pri úplnom zodratí platničiek, kedy jeden piestik už ide vypadnúť a druhý je ešte v pohode :)



Potom som prechádzal na 4p brzdy a svetu div sa, sadlo to na seba ako riť na šerbel, nebolo treba ani podložky, ani sústružiť držiaky, kotúče na obidvoch stranách presne v strede...
upraveno 1x, naposled 01.05.2020 19:31:53
10:24:44
01.05.2020
Polyš
-> 11mAjA11: Jasně.Jenže když dám ty podložky,aby to bylo na těch 17,15mm tak mi přijde že ten kotouč pak není uprostřed brzdiče.
10:07:07
01.05.2020
11mAjA11
Pod drzakem brzdice by mely byt vymezovaci plechove podlozky na vystredeni, ja je mel i u 2p brzdicu.
09:56:58
01.05.2020
Polyš
Trochu jiný dotaz.Montuji 4p brzdič.Andrt udává vzdálenost brzdiče od kotouče 17,15-35. Mám nové kotouče,takže předpokládám že by to mělo být těch 15, je to směrodatné?Připadá mi že není kotouč uprostřed.Nemůže to být méně? 17,0 -17,05mm?
22:57:00
24.04.2019
Hurdis
Fotky snad ani nedám. To bych se posral sám. Téměř k milionovému výročí provozu bez nehody jsem si daroval odstavení vozu z provozu s přípravou. Když se s vlastním mechanikem dohodnes, že ty zadní brzdy na rok starem autě za míč vydrží ještě 5 tis, objednas si termín a díly a po 3 už jen tahas žiletky po oceli a raději to dojedeš z Německa na podrazovani.



A zbytek týdne pak můžeš machrovat s 30letitou skudkou, což je mnohde téma k diskuzi.
20:08:55
14.04.2019
m8rinek
-> havlik: to spis ne, vzdyt to je obrobena plocha...
20:06:08
14.04.2019
-> Tuner#2: jojo....



-> havlik: odlitek kotouče může být s takovou toleranci ?
19:19:39
14.04.2019
havlik
-> T: Křivý odlitek asi nic nerealneho. Normálně to třeba vyjde ale tady jak to mas na tesno to proste drhlo.
18:18:11
14.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 14.04.19 17:57:39: Jako že ten kotouč na výšku tak smajda?! 9 koukal jsem jen na mobilu.
17:57:39
14.04.2019
-> Tuner#2: bavíme se o jedné straně, jestli si rozumíme... ? 4
14:31:25
14.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 14.04.19 14:04:36: směr otáčení a napruzeni desky a třmenu. Kdyby jsi hodně couval, bude to na druhé straně pokud jsi tam měl stejnou mezeru.
14:04:36
14.04.2019
-> Tuner#2: už jsem to odbrousil a v pohodě.....jsou tam asi 2mm a deska se u těchhle brzdicu nemá moc kam se hýbat......teď mě zajímá proč to drhlo jenom na jedné půlce ?8
13:34:38
14.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 14.04.19 13:14:06: tam máš jen tak malou mezeru? To je jasné, deska se v třmenu trochu hýbe + samotný třmen pruzi a to dohromady může udělat tenhle problém. Od klobouku musí být deska daleko.
13:14:06
14.04.2019
A tady vydřené...
zvětšit Brzdy, uz zase - obrázek od T vložen 14.04.2019 13:14:06
13:13:31
14.04.2019
Jak je to možný ? Destička mi vydrela kousek kotouče, ale jenom na jedné straně....při tom je kotouč nasazený na podložky,které středí kotouč od náboje.....a za jízdy bych si asi takového házení všimnul .....



Tady nic....
zvětšit Brzdy, uz zase - obrázek od T vložen 14.04.2019 13:13:31
20:16:08
03.04.2019
MVM
-> kpt.Budha 03.04.19 06:22:05: ¨Však jo - psal jsem to jen jako příklad. On jeden člověk za den dá tak 300km, pokud z toho chce něco mít,a ne že to v poslední půhodině rozbije .. No obložení na nákupy a zároveň na endurance ještě neznám .. 1
06:22:05
03.04.2019
kpt.Budha
-> MVM: Tak tohle byly MX72, asi poslední, co se ještě daly nějak použít i na silnici, přeci jenom potřebuji, abych zabrzdil i úplně za studena. Takže bych řekl, že ne úplně standardní. Ale 400 km na okruhu za den by stejně asi nezvládly, ale stoprocentně by to nezvládlo sériové auto 6
18:59:38
02.04.2019
MVM
-> kpt.Budha 02.04.19 09:34:17: Už jsem potkal lidi kteří chtěli z okruhu odjet a měli brzdy sjetý tak,že pístky se protlačili přes roztavený nosný plech,kov na kov.. Štěstí že ty třmeny vymýšlel někdo, kdo s tím počítal a pístky nevstřelily ven 3 Jinak běžně se ta životnost (pokud to vezmeš čistě jen okruhovej provoz) - tak sada brzdových destiček na typickým Porsche se seriovým obložením (třeba Textar) - tak to dá max 300-400km/1 den, aby bylo ještě na čem odjet domů (pokud je potřeba po ose), a to už to od půlky sjetí stojí za houby co se účinku týká. Prostě to nic nevydrží pokud nešáhneš po něčem lepším .. a kolikrát ani to nestačí a musíš dá komplet celý velký brzdy. Třeba RedBull Ring - tam bez dvou sad destiček ani nemá cenu jezdit 3
12:15:34
02.04.2019
kpt.Budha
-> suri: To dost pochybuji, ty původní nevydržely vůbec nic. Tyhle se nedaly přehřát, jen byly hlučné a prašné.
12:08:01
02.04.2019
suri
-> kpt.Budha: tam tie pôvodné boli aj nejaké s prímesou keramiky nie? a potom už nahradené len bežnými
12:04:28
02.04.2019
kpt.Budha
-> suri: Tohle ale už nejsou ty originální desky, tohle jsou Endless (název aktuálně poměrně vtipný). Vydržely 30 000km, což asi jde. Rozhodně lepší, než originální hrůza.
Extreme Tyres