
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaké pneu na rallye?
-> Antony: Dají se prořezat, ale masa tam moc není a směs taky už nic moc.

-> venni: já s prořezáváním nemám žádnou zkušenost, proto jsem střelil ty 3mm.
teď maji cca 2,5mm ale je to nerovnoměrný.

Myslim že 3mm je fakt asi maximum...Hankooky když jsou kousek před smrtí, říznem a beztak jsou kraje víc zhoblovaný a tam už je vidět plátno.Takže pak je to jen na čistou RZ a nebo okruh ;)
-> Eidy: zatím škoda riskovat vyhození, ještě něco mají, ale není toho už moc. Pak už jen ten okruh, no.
-> kury: ty 3mm by stačilo bohatě.
-> kury: ty 3mm by stačilo bohatě.
Kdysi jsme je řezali. Jenže to už je 5-6 let zpátky a prd si pamatuju. Trochu to říznout šlo a ještě nějákou dobu vydržely, ale zase nějáký obrovský množství gumy tam k plátnu nebylo.
-> Antony: To by mě taky zajímalo. Tak to zkus. Přinejhorším je vy hodíš, což teď asi beztak hrozí. Já si myslím, že o nějaký 3mm to půjde. Vzhledem k tomu, kolik ta guma váží, tam musí být masa habaděj.
Nemáte někdo zkušenosti jestli se dají Toya R888 prořezat?
Pre porovnanie avon cr500 175/55 R13 - stock BARUM 155 R14 - michelin 16/53 R13
Pro porovnani Barum 165/70 R13 na 4.5ce a okruhova 16/53 R13 na 5.5ce
-> vhml 16.01.13 21:12:00: To víš ty auta mají vyvážený podvozek a ne aby se to v zákrutě stavělo na dvě kola... A nebo nejedou takové nasazení 

Mimochodem téma gumy. Dneska jsem poslouchal Rally Radio a Loeb měl, tuším na RZ3, obutý sliky a zimáky s hřebama do kříže. Jak to proboha dokáže fungovat? Vždyť to musí bejt do jedněch zatáček brutálně přetáčivý a do druhejch nedotáčivý. Ale jako celek to zřejmě funguje podle výsledků :-)
-> aceboss: Takhle nějak vypadá Kumho Ecsta 185/55r14 na 6" disku s ET tak nějak posobně jak píšeš, ale teď už to z hlavy nedám a musel bych to jít změřit. Úzká náprava i blatníky a ještě možná cenťák podložka by se vešla...
skoda110r.eu/110r/brezen1 2100002.jpg
skoda110r.eu/110r/brezen1 2100002.jpg
-> aceboss: Muj nazor je, ze se do seriovejch lemu nevejdou, ale kdyz zaklepes rantl, tak se natesno vejdou.
-> steyr: ty federaly asi budou lepší, je na ne slyšet hodne chvali od subaristu a mx-pětkařů. Ale RS-R nedelaj ve 14", jen ne tak ostrý SS.
minulu sezonu som zakupil na predok semislick Federel RS-R.195/50r15..mam dobre dojmy auto zataca kamja chcem...skusal to este niekto ? pripadne porovnanie s Regal ? :)
-> aceboss: Já mám kilko, vzadu originální lem, 14 převařený na cca 5,75 palce a regály a bez problémů. et nevím. ale část disku k autu je originální a je to dovařeno ven. od dosedací plochy disku k vnějšímu kraji to mám 8,5cm a ruku vedle gumy na autě strčím..
edit: mám i úzkou nápravu.
edit: mám i úzkou nápravu.
-> aceboss: 185/60 tam dám jak na plecháčích, tak na ronalech, bez problémů. Jaký mají ET ale netuším.
Již delší dobu toto téma sleduji a pečlivě čekám jak se vyvine.
Jak vidím tak kolega -> T: Má již asi pořešeno.
Ted bych se připojil i já se svou troškou do mlýna.
Pořád mi leží v hlavě jedna myšlenka ovšem nedostanu se v blízké době k autu tak bych vás poprosil o radu případně někoho o proměřění.
Pokud se budem bavit o voze Š100/110 s původními blatníky(lemy) i úzkou zadní nápravou a
koly o rozměru 6j 14\" 4x130 ET 25 v kombinaci s pneumatikou Regal Racer 185/60 R14 82H.
Byl by někdo schopný řící zda se tam disk a gumou vleze....
Z praxe vím, že apollo s 185 brilantiskou není problém, ale moc místa tam nezbývalo snad něco kolem 10mm pokud jsi matně pamatuji. Zatím nemám ani kola ani gumy a jen tak přemýšlím...
Díky za rady
Jak vidím tak kolega -> T: Má již asi pořešeno.
Ted bych se připojil i já se svou troškou do mlýna.
Pořád mi leží v hlavě jedna myšlenka ovšem nedostanu se v blízké době k autu tak bych vás poprosil o radu případně někoho o proměřění.
Pokud se budem bavit o voze Š100/110 s původními blatníky(lemy) i úzkou zadní nápravou a
koly o rozměru 6j 14\" 4x130 ET 25 v kombinaci s pneumatikou Regal Racer 185/60 R14 82H.
Byl by někdo schopný řící zda se tam disk a gumou vleze....


Já jen přidám moje zkušenosti z okruhu, kde jsem byl třikrát a pokaždé na jiných gumách...
Běžné silniční Pirelli P4 165/70R13 byly po deseti minutách na suchém okruhu jako žvejkačka, po dojezdu smykovala zadní náprva i na parkovišti :D
Když jsem byl v Mostě podruhé, jel jsem Focusem na letních Michelin Premacy HP, 205/55R16, ani to moc nemizelo, rozhodně né tolik, jako 165 žiletky.
No a teď na podzim silniční Dunlop SP Fastresponse 185/55R14 po deseti minutách na okruhu, kde pršelo a sněžilo, byly úplně ok a dokonce jsem se divil, jak to celkem dobře drží. A jen pro zajímavost jsem koukal co bylo za gumy na jednom EVO a byly to běžné letní gumy. Z toho závěr, že letní guma je na okruhu dobrá akorát tak, když je mokro a nízké teploty, jinak to mizí a teče.
Běžné silniční Pirelli P4 165/70R13 byly po deseti minutách na suchém okruhu jako žvejkačka, po dojezdu smykovala zadní náprva i na parkovišti :D
Když jsem byl v Mostě podruhé, jel jsem Focusem na letních Michelin Premacy HP, 205/55R16, ani to moc nemizelo, rozhodně né tolik, jako 165 žiletky.
No a teď na podzim silniční Dunlop SP Fastresponse 185/55R14 po deseti minutách na okruhu, kde pršelo a sněžilo, byly úplně ok a dokonce jsem se divil, jak to celkem dobře drží. A jen pro zajímavost jsem koukal co bylo za gumy na jednom EVO a byly to běžné letní gumy. Z toho závěr, že letní guma je na okruhu dobrá akorát tak, když je mokro a nízké teploty, jinak to mizí a teče.
-> vhml 12.01.13 09:27:57: Hele nebudu to obhajovat před někým, kdo v Mostě ani jednou nebyl a nesvezl se se mnou. Žmolky a spečená směs se na mých gumách udělala jen tak sama od sebe.
-> Bery: : to jsem chtěl slyšet
-> Tuner#2: : popravdě to byl jeden z důvodů proč stejná směs... ( prohazování gum )

-> Tuner#2: : popravdě to byl jeden z důvodů proč stejná směs... ( prohazování gum )
-> Tuner#2: verim zes je neohral :-)
Přivedli jste mne na myslenku Regal Racer v rozměru 195/50/15 vzhledem k výšce by nemusel být problém s měkčí bočnicí a cena 1000 za kus je víc než dobrá
-> T: Vůbec se toho neboj, já jezdím taky střední směs a jsem rád, že jsem neposlechnul vhml, protože mě to taky radil... Takhle je auto naprosto neutrální a gumy po 10min. (což je nebe a dudy v porovnání se slalomem, kde gumu ani neohřeješ) jsou pomalu stejně teplé jak na předku, tak na zadku. Navíc máš pak možnost gumy prohazovat předek zadek což je dobré na odstranění pilovitosti gum na předku. 

-> T: jo tak,na takové to domácí asfaltové ježdění to bude super guma!
-> Bery: : no moje auto neni moc na rallye, jen jsem sáhnul po tomhle tématu 

175/50 - není to na rally dost nízký?to musí být o disky..
jinak já předek střední směs,zadek tvrdá směs,zadek měnit nebudu,dopředu zkusim nějaké větší lepivky.
jinak já předek střední směs,zadek tvrdá směs,zadek měnit nebudu,dopředu zkusim nějaké větší lepivky.
-> vhml: Hmm, tak to se mi nestává. Jo, zadní je o něco teplejší, ale rozdíl není moc velký.
-> Eidy: ale jo, ono to nejak fungovat bude. Ale pokud sahnu na gumu a mam ji vepredu vyrazne studenejsi nez vzadu tak je divny ject stejnou smes...
-> vhml: Ještě když jsem měl Markgumy, tak jsem právě z obavy dal dopředu nejměkčí a dozadu střední. Bylo to super. Při přechodu na Yoko jsme měl obavu ze stejné směsi na všech kolech, ale nic se nepotvrdilo. Svoje udělá i geometrie. 

Já jezdím na celým autě media R888 a taky v poho. A předek drží jak přilepenej. To spíš zadek by někdy potřeboval tvrdší třeba při kravení na Píseckém okruhu. A co si budeme povídat, peněz taky není hafo, aby člověk soft za chvíli zmydlil.
-> Eidy: že je to ok neznamená, že by to nemohlo bejt lepší. Ještě s litrem, s těma pár koníkama, jsme vzadu normálně ohřáli matadoří trojky a jedničky vepředu pořád studený...
-> TTomas: ajo, oni v moste vlastne nejazdia nejako extra moc kolecek...na to je este makka super
-> matoo: Pokud se nepletu, tak prave soft vsude a tim tam ten problem se zahratim predku odpada a ze se mu prehriva a sjizdi zadek si Eidy odpovedel sam. Ted s nove nalezenym vykonem to teprve bude znat.
-> Eidy: jazdis aku zmes? strednu?
-> vhml: Od doby Yoko A048 jezdím stejnou směs na celým autě a není problém. Teda když pominu ojíždění zadku díky lehčímu driftování. Ale jízdní vlastnosti jsou ok.
-> TTomas: : vím, ale to se nedá nic dělat no



-> T: Psal jsem ti to same co vhml, ale za 2/kus si klidne od tebe vezmu ten par medii



-> vhml: : já ne, oni jo



-> T: zkus jim jeste napsat zmenu pokud je nemas doma:-)
-> vhml: : no tak to už je asi trošku pozdě :-/
-> radekp: : psal jsem jim o ně někdy na konci října a dostal jsem odpověď, že nejsou momentálně vyrobené, že bude po novém roce nová várka....
-> radekp: : psal jsem jim o ně někdy na konci října a dostal jsem odpověď, že nejsou momentálně vyrobené, že bude po novém roce nová várka....
-> radekp: Vždyť to vím..
-> radekp: Tak to víš, že to bude nějakej doprodej, ale tak kdo na tom bude jezdit, tak proč ne. Kdo to má na stací auto...
jen jestli jim za tyhle prachy nezbyly z minulé sezony.
-> Jarda...: jenže regaly jsou na seriovém kordu...tohle je jiná liga
-> Jarda...: jenže regaly jsou na seriovém kordu...tohle je jiná liga
-> vhml: Jak jsou těžký ty tvoje Ronaly i s gumou?
-> vhml: Nj, ale kdo je má? Jen ty a navíc jsou hnusný :D.
-> T: rozhodně kup dopředu o číslo měkčí. Mít stejnou směs na celým autě s touhle koncepcí je blbost.
-> m8rinek: Ronal forever. Sice jen 5" ale lepší než 4,5 :-)
-> m8rinek: Ronal forever. Sice jen 5" ale lepší než 4,5 :-)
-> m8rinek: To vím, taky s tím mám problém..
-> Jarda...: Jenže na škodovku 14" je a) dost velkejch za b) je problém s ráfkem (krom převařáku)
-> fido06: Nevim no..Regaly za 861,- kus včetně pošty je přijatelnější, avšak to není tak kvalitní guma, ale bohatě dostačující
