skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaké pneu na rallye?
09:51:02
11.01.2013
11.01.2013
fido06
-> Jarda...: já si tu roletku nerozklik je to +325kč na gumě to ještě jde :-)
09:45:37
11.01.2013
11.01.2013
Jarda...
-> fido06: Mají i soft akorát už ne za 2500 ale za 3000,-
09:19:13
11.01.2013
11.01.2013
fido06
-> kury: škoda, že mají dostupnou jen střední směs....
08:57:51
11.01.2013
11.01.2013
T
-> kury: : vím
04:57:50
11.01.2013
11.01.2013
kury
-> T: Na speedpru teď jsou Yoko A048 media v rozměru 175/50 R13 za 2500kč, což je nádherná cena. Za tak málo nejsou už ani R888.
17:05:17
10.01.2013
10.01.2013
castrol
-> Luky: skor gumy
16:21:30
10.01.2013
10.01.2013
Luky
-> vhml: nežere ti to trochu olej?
21:49:25
09.01.2013
09.01.2013
vhml
Ja asi pak na stovku az ji dodelam dam dozadu zanovni stary Bravury co tu mam at je to hodny a zabavny a dopredu koupím nový regály at se to trochu chová.
U toho ale plyne příjemná povinost. Spálit 4ks brilantů co jsou na stovce teď :-)
U toho ale plyne příjemná povinost. Spálit 4ks brilantů co jsou na stovce teď :-)
21:42:52
09.01.2013
09.01.2013
sikula
Eidy ti to napsal dobře.
21:35:52
09.01.2013
09.01.2013
vhml
-> T: co pořídíš?
20:37:57
09.01.2013
09.01.2013
T
díky všem za poznámky a názory, vyřešeno
09:43:44
09.01.2013
09.01.2013
Eidy
Mno, co člověk to názor. A pohledů je několik. Záleží jak často resp. kolik km za rok najedeš, jakým způsobem a kde, co si od toho slibuješ a jak moc si věříš. Když budeš jezdit po městě, tak je ti šumák, jestli tam máš semislick nebo odrbanej zimák. Ty po městě moc nejezdíš, takže semislick.
Jestli budeš jezdit jen na silnici, tak guma vydrží o dost dýl než když nakroužíš ročně 300km na okruhu. Ty zas tak moc nekroužíš, takže palec nahoru za semislick.
Jak moc si věříš jako řidič? Jak moc chceš jít na hranu? Na sériový gumě si můžeš hrát na i lehce za hranou a děje se to při relativně nízkých rychlostech a guma dává dopředu vědět, že tohle už je moc. O co se semislick utrhne později, o to rychlejší to je. A jabloní okolo silnic je hodně. Ale dá se na to zvyknout. Dneska už mě to nepřijde. Tohle si rozhodni sám. Vezl ses dostkrát se mnou i s T2 na okruhu a víš co to dělá.
Co se týká doby použitelnosti tak srovnáváš kvalitní Dunlop s lisovanou tmou z Číny. Semislick bude za 10 let stejně dobrej jako nová sériová guma (tvrdý boky nezměknou a směs bude pořád jakž takž přilnavá).
Na vodě je to trochu horší a hodně záleží na míře ojetí semislicku a na výšce hladiny na silnici. Pokud je jen mokro, tak se nic neděje a můžeš jet rychle. Pokud normálně prší, tak jedeš jako se sériovou gumou a pokud stojí voda na silnici tak už se musí opatrně. Takže opět semislick.
A rozmysli se pořádně, protože jak jednou okusíš semislick, nic jinýho už chtít nebudeš a cenově je to drazší.
Je super se prohánět po okresce rychlostí, kde sériová pneu už píská a je na hranici zatímco semislick pořád jistě drží a poskytuje bezpečnost a jistotu vedení. Ať už v zatáčce nebo při brzdění. Za studena drží jako slušná sériová pneu, s teplem se zlepšuje.
Můj názor samozřejmě uvažuje auto pro radost. Na spotřebáka bych si je určitě nepořídil.
Jestli budeš jezdit jen na silnici, tak guma vydrží o dost dýl než když nakroužíš ročně 300km na okruhu. Ty zas tak moc nekroužíš, takže palec nahoru za semislick.
Jak moc si věříš jako řidič? Jak moc chceš jít na hranu? Na sériový gumě si můžeš hrát na i lehce za hranou a děje se to při relativně nízkých rychlostech a guma dává dopředu vědět, že tohle už je moc. O co se semislick utrhne později, o to rychlejší to je. A jabloní okolo silnic je hodně. Ale dá se na to zvyknout. Dneska už mě to nepřijde. Tohle si rozhodni sám. Vezl ses dostkrát se mnou i s T2 na okruhu a víš co to dělá.
Co se týká doby použitelnosti tak srovnáváš kvalitní Dunlop s lisovanou tmou z Číny. Semislick bude za 10 let stejně dobrej jako nová sériová guma (tvrdý boky nezměknou a směs bude pořád jakž takž přilnavá).
Na vodě je to trochu horší a hodně záleží na míře ojetí semislicku a na výšce hladiny na silnici. Pokud je jen mokro, tak se nic neděje a můžeš jet rychle. Pokud normálně prší, tak jedeš jako se sériovou gumou a pokud stojí voda na silnici tak už se musí opatrně. Takže opět semislick.
A rozmysli se pořádně, protože jak jednou okusíš semislick, nic jinýho už chtít nebudeš a cenově je to drazší.
Je super se prohánět po okresce rychlostí, kde sériová pneu už píská a je na hranici zatímco semislick pořád jistě drží a poskytuje bezpečnost a jistotu vedení. Ať už v zatáčce nebo při brzdění. Za studena drží jako slušná sériová pneu, s teplem se zlepšuje.
Můj názor samozřejmě uvažuje auto pro radost. Na spotřebáka bych si je určitě nepořídil.
08:16:56
09.01.2013
09.01.2013
radekp
venni 08.01.13 22:29:30 napsal:
→ palinator: jednou vyzkoušíš co ty gumy snesou a pak už
Ti to nedá.Je to fajn pocit,když tě guma podrží. PS:ne že bych na to měl
nikdy koule,ale párkrát jsem to zkusil a bylo to příjemné,leč hranici
kumha jsem nikdy nezjistil a myslím,že mojí jízdou jsem ji ani nikdy
nezahřál na provozní teplotu :)
To je asi přesně můj názor, jedím na A048 jednu sezonu a jiné už bych asi nechtěl.
Limit je dál, bočnice je tvrdší, auto i při stejné rychlosti průjezdu stabilnější...vylepšuješ jízdní vlastnosti a semislicky tomu rozhodně přidají! Pokud na ně našetříš, tak si je dopřej.
Na mokru jsem jel jednou, přilnavost mi připadala o trochu horší než seriové gumy. Ale kolikrát s tou tvojí leštěnkou jezdíš v dešti? Když Tě zastihne na projížďce, tak si budeš dávat pozr a pojedeš pomalu...
→ palinator: jednou vyzkoušíš co ty gumy snesou a pak už
Ti to nedá.Je to fajn pocit,když tě guma podrží. PS:ne že bych na to měl
nikdy koule,ale párkrát jsem to zkusil a bylo to příjemné,leč hranici
kumha jsem nikdy nezjistil a myslím,že mojí jízdou jsem ji ani nikdy
nezahřál na provozní teplotu :)
To je asi přesně můj názor, jedím na A048 jednu sezonu a jiné už bych asi nechtěl.
Limit je dál, bočnice je tvrdší, auto i při stejné rychlosti průjezdu stabilnější...vylepšuješ jízdní vlastnosti a semislicky tomu rozhodně přidají! Pokud na ně našetříš, tak si je dopřej.
Na mokru jsem jel jednou, přilnavost mi připadala o trochu horší než seriové gumy. Ale kolikrát s tou tvojí leštěnkou jezdíš v dešti? Když Tě zastihne na projížďce, tak si budeš dávat pozr a pojedeš pomalu...
22:56:34
08.01.2013
08.01.2013
palinator
-> venni:
K tomu se asi nikdy nedostanu... A nevim jestli kupovat semislick (byť ten Regal) je na spotřebáka účelný. A i kdyby, tak mě Toledo asi vykopne ze sedla, už teď je to na ostřejší svezení největší neschopák, se kterým jsem měl tu čest. (ty půlmetrový zdvihy pružin a převisy jak kráva). A u Š120 mě zase limituje hlavně motor - i když je cejtit, že se to na 175/70 houpe v bočnicích.
-> Tuner#2:
Nemám zapotřebí touto pro mě nedůležitou informací zatěžovat kohokoliv dalšího...
K tomu se asi nikdy nedostanu... A nevim jestli kupovat semislick (byť ten Regal) je na spotřebáka účelný. A i kdyby, tak mě Toledo asi vykopne ze sedla, už teď je to na ostřejší svezení největší neschopák, se kterým jsem měl tu čest. (ty půlmetrový zdvihy pružin a převisy jak kráva). A u Š120 mě zase limituje hlavně motor - i když je cejtit, že se to na 175/70 houpe v bočnicích.
-> Tuner#2:
Nemám zapotřebí touto pro mě nedůležitou informací zatěžovat kohokoliv dalšího...
22:51:43
08.01.2013
08.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> palinator 08.01.13 22:21:45: Zeptej se členů MATTESS, kamikadze, Mates apod. jak jezdím a brzdím. Já to tady raději rozvádět nebudu... Koho jsme svezl ten ví a zbytek virtu si z toho stejně bude dělat srandu...
22:38:39
08.01.2013
08.01.2013
venni
-> T:
22:36:03
08.01.2013
08.01.2013
venni
-> palinator: to nejde popsat,to musíš zkusit,a slik/semislik drží a hlavně se chová jinak než serie
22:35:16
08.01.2013
08.01.2013
T
-> venni: , -> palinator: : tak a to jsou přesně tyhle dva proti názory, které mám od začátku, tak to děkuju
22:33:26
08.01.2013
08.01.2013
palinator
-> venni:
No nevim, mě spíš bavilo jezdit na sériovejch gumách kvůli faktoru bezpečnosti. Ten pocit, že ty gumy řvou a to člověk nejede rychle, je takovej konejšivej. Když ustřelí semislick, je to ve velký rychlosti a žádný únikovky na okreskách nebejvaj. Spíš 50letý jabloně.
No nevim, mě spíš bavilo jezdit na sériovejch gumách kvůli faktoru bezpečnosti. Ten pocit, že ty gumy řvou a to člověk nejede rychle, je takovej konejšivej. Když ustřelí semislick, je to ve velký rychlosti a žádný únikovky na okreskách nebejvaj. Spíš 50letý jabloně.
22:29:30
08.01.2013
08.01.2013
venni
-> palinator: jednou vyzkoušíš co ty gumy snesou a pak už Ti to nedá.Je to fajn pocit,když tě guma podrží. PS:ne že bych na to měl nikdy koule,ale párkrát jsem to zkusil a bylo to příjemné,leč hranici kumha jsem nikdy nezjistil a myslím,že mojí jízdou jsem ji ani nikdy nezahřál na provozní teplotu :)
22:28:32
08.01.2013
08.01.2013
U-Geen
-> palinator: ale to musis, kdyz chces vyhrat... nicmene T2 zrovna seriovku nema :)
22:25:36
08.01.2013
08.01.2013
T
-> vhml: : v pohodě sice u mě asi na tuhle převodovku nedojde,ale rád si pak o tom přečtu
22:23:26
08.01.2013
08.01.2013
vhml
-> T: mlčím, nenutím, poreferuju až se projedu se 4Q, 3,9 a krátkou čtyřkou :-)
Edit: koukám že tam máš beztak doprasenej pětikvalt :-) Tak to pak malý kolečka chápu
Edit: koukám že tam máš beztak doprasenej pětikvalt :-) Tak to pak malý kolečka chápu
22:21:45
08.01.2013
08.01.2013
palinator
-> Tuner#2 08.01.13 22:08:13:
Neměj mi to za zlý, ale konkrétně ty brzdy fakt při rychlé jízdě po okreskách dupeš natvrdo? Protože já i když jel občas takhle s nějakou sériovkou (né S120L), tak jsem nikdy brzdy na fest nerval.
Neměj mi to za zlý, ale konkrétně ty brzdy fakt při rychlé jízdě po okreskách dupeš natvrdo? Protože já i když jel občas takhle s nějakou sériovkou (né S120L), tak jsem nikdy brzdy na fest nerval.
22:20:19
08.01.2013
08.01.2013
T
-> vhml: : kuš, převodovka je už hotová
teď se řeší pneu a ještě k tomu jen guma jako taková a né rozměr
teď se řeší pneu a ještě k tomu jen guma jako taková a né rozměr
22:17:00
08.01.2013
08.01.2013
vhml
-> T: si tam dej kratší čtyřku :-)
22:15:01
08.01.2013
08.01.2013
T
-> vhml: : nojo,ale to zjistim, až to obuju :-D a to moc nechci...počítám a počítám a koukám na fotky a asi už tam nic víc nechci, než těch 175/50 :-D 180km/h jezdit nechci a o to je příjemnější zrychlení
22:12:37
08.01.2013
08.01.2013
vhml
-> T: prekvapive to plati i pro profil :-D
22:11:25
08.01.2013
08.01.2013
Bery
ještě kumho dělá v70a... s Ečkem
-> vhml: ta cena je občas někde znát,myslim že u těch gum jsou ty rozdíly pak znát.
-> vhml: ta cena je občas někde znát,myslim že u těch gum jsou ty rozdíly pak znát.
22:09:26
08.01.2013
08.01.2013
T
-> vhml: : to ne, já mám taky teď na 175 taky 19 cm :-D, ale myslím profil....
22:08:13
08.01.2013
08.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 08.01.13 22:06:04: Důvod? Snažím se jezdit tak, abych nikoho neohrozil ani neomezil což se nevylučuje s předjížděním tam kde vidím a rychlou jízdou na okreskách opět v rámci dohledu.
22:07:59
08.01.2013
08.01.2013
vhml
-> T: ale piču balon, u techle se musis divat jak ta guma realne vypada. a048 ve 175/50 neni o moc uzsi nez moje zavodni 200...
22:06:04
08.01.2013
08.01.2013
vhml
-> Tuner#2: radost takovy na silnicich potkavat :-)
22:05:33
08.01.2013
08.01.2013
T
-> vhml: : já mám 13" a 185/60 je už na mě moc balón :-/
22:04:20
08.01.2013
08.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 08.01.13 21:57:04: Když se jdu project Žlutkou, tak prakticky pořád. Pro rohlíky jezdím Fávem/Feldou...
22:03:43
08.01.2013
08.01.2013
vhml
-> T: 13" se nedelaj pokud je hledas. 14" asi jen 185/60, ale je to jen oficialni cislo, je hodne nizka a siroka.
22:03:30
08.01.2013
08.01.2013
T
-> matoo: : jojo souhlas, ale ty co mam, jsou více než 10 let staré, takže gumy musim koupit, tak koukám jaký :-)
22:02:00
08.01.2013
08.01.2013
T
-> vhml: : sakra, to je moc hezký :-) ale pro mě moc balón guma a můj rozměr jsem nenašel...:-/
22:01:50
08.01.2013
08.01.2013
matoo
-> T: presne tak ako pise vhml, zalezi na co to vlastne chces? pozovanie, okresky, sezona nejakeho slalomu,... na tvoje jazdenie ti je dobre asi aj to co jazdis
22:00:53
08.01.2013
08.01.2013
palinator
-> Tuner#2:
Já bych semislicky v létě uzákonil. Kratší brzdná dráha => bezpečnost nás všech.
Já bych semislicky v létě uzákonil. Kratší brzdná dráha => bezpečnost nás všech.
21:58:22
08.01.2013
08.01.2013
vhml
21:57:04
08.01.2013
08.01.2013
vhml
-> Tuner#2: a děláš to často abys kvůli tomu potřeboval 2-3x tak drahý gumy? O tom mluvím...
21:53:59
08.01.2013
08.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 08.01.13 21:45:18: V běžným provozu je to rozdíl poměrmě dramatický hlavně v zatáčkách a především na brzdách. Tam kde už je sériová guma dávno zablokovaná, tam můžeš u semislicku šlápnout ještě jednou tak velkou silou na pedál...
21:53:41
08.01.2013
08.01.2013
T
-> vhml: : teď nevím které gumy myslíš ? už je jich tady tolik :-D myslíš ty 048 ?
jinak ještě jiná otázka...jak je na tom semislick s funkčností ve stáří......teď jezdim hoooodně starý dunlopky a jsou pořád lepší, že ty nové gumy před tím....tak jestli semislick taky funguje i po létech jako série... ?
jinak ještě jiná otázka...jak je na tom semislick s funkčností ve stáří......teď jezdim hoooodně starý dunlopky a jsou pořád lepší, že ty nové gumy před tím....tak jestli semislick taky funguje i po létech jako série... ?
21:53:15
08.01.2013
08.01.2013
OndraKrupi
-> vhml: pochopil jsem tě dobře že tam dát větší tlak?
21:52:05
08.01.2013
08.01.2013
vhml
-> OndraKrupi: jde o to jestli se to nestydí nafoukat...
21:48:05
08.01.2013
08.01.2013
OndraKrupi
regaly od 14" za 1000,- kus paráda, ani na mokru to nedělá moc problémy, jen hodně kluci nadávají u zadohrabů na měkké bočnice a na feldě předohrabu se to při hodně velké agresivitě hrne.
21:45:18
08.01.2013
08.01.2013
vhml
-> T: vůbec se toho neboj. Případně jako levnější variantu bych se nebál Regálů. Je na ně slyšet hodně chvály za pár korun. V běžným provozu beztak poznáš hovno rozdíl a na těch pár koleček v Mostě světový rekordy trhat nebudeš...