
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozpěrka do převodovky 5q
prohledat
45 příspěvků (zobrazeno 1 až 45) od 05.06.2009 do 07.01.2012, založil/a Petr Urban
-> Dušan: Proto sem to zobnul uplne mikroskopicky

-> Matthes, záškodník z TechWebu: nevim co je to presne typ materialu, jestli neco odlity nebo klasika zelezo tak se ptam. To tam parkrat nabodnu a musi drzt. Zalezi co na to rekne material aby casem nepraskl cely napul
To byla takova nouzovka

-> Dušan: Dalo, záškodník to utvořil na mojí nynější převodovce
takova mala otazecka, nedalo by se to bodnout COckem ?
-> vhml: No tak to potěší

-> kury: tak to seš jasnej...
-> Urbi: já už používám odpruženou lamelu z TAZ1500
-> Urbi: já už používám odpruženou lamelu z TAZ1500
-> vhml: -> kury: Mě to dělá podruhé tu samou věc: trojka tam jde jakoby na kousek dopředu zařadit s nastartovaným motorem a zmáknutou spojkou, jakmile sespojka povolí, kvalt vyskočí. Za jízdy to jen řachtá přes zuby a nic zařadit to nejde. Motor mám 1.4 s vačkou a karburátorem od tommu racing. Ke zníčení 2 převodovky taky napomohlo že mám silnější přítlačák a novou lamelu sachs, zabírá hodně dobře, a když při řazení hodně rychle pouštím spojku, asi to jsou na to kolečkou hoděn velký tlaky, takže stačilo 50 km ke zníčení už druhé převodovky.
-> Vrba: Stejně ten mezikus mohu vyrobit, když už to budem rozebírat, tak není na škodu ho tam dat i kdyby to tím nebylo, i když tomu vše nasvědčuje.
-> vhml: jaj,no tak to je možný, že to mám asi taky už
Když řadím 3jku a dám řadičku dopředu nadoraz jako u ostatních rychlostí, tak to začne brát zuby. A když jedu na 3jku a vyšlápnu spojku, tak slyším taky rachtání z převodovky, který se trochu zlepší, když pohnu řadicí pákou blíž k poloze neutrálu.Tohle všechno dělá, když je v auto v pohybu.

-> kury: jde to jakoby přes zuby i za provozu, když neřadíš...
Ty jo mě ted taky trojka začíná dělat kraviny, jak se tahle závada s tím posunutím kolečka projevuje?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: s naším motorem bez rozpěrky měla ta trojka životnost taky kolem 100kilometrů 

-> Urbi: Co mas za motor smankote? 

-> Urbi: tak to spíš uvažuj že se naučíš řadit s takovou spotřebou převodovek
-> Urbi: Napřed to rozeber a zjisti co se vlastne stalo a potom řeš jak to opravit,ne?
-> Pilot 105: Perfekt, konečně někdo napsal ! Děkuji ti moc ! Já naměřil 32,3, ale nechám rači 32,2 :) A průměy jsou tam dva... 31 a 32,2, u trojkového kola, takže to už udělám napřesno s desetinkou vůle a snad už tohle pomůže. Padla druhá převodovka za měsíc. Tu co mám ted najezdila 50 km.....nemám na nějaký ladný řazení cit...moc to tam kopu, takže doufám že tohle vyřeší problém.
-> Urbi: Měřil jsem 3 stromky, dva mají 32,2 mm a jeden 31,8 mm, ale u toho se mi zdálo, že je o nějakou tu desetinku posunuté 3kové kolo. Takže jako výchozí hodnotu pro výrobu rozpěrky bych viděl 32,2 mm.
-> Pilot 105: 

-> gabo000000: Jednoduché to je, ale musíš mít ty správné nože.;)
-> Urbi: Zítra Ti to změřím.
-> Urbi: Zítra Ti to změřím.
-> Urbi: do hriadely s prevodovky spravit drazku nie je jednoduche ale poznam cloveka ktory by to spravil:D
Takže udělat tam zápich a dát tam závlačku jak na 4Q ? Pro mě by bylo asi snažší vyrobit tu trubku o kteour se to zapře, ale nevím ty rozměry. Nemáte je někdo nebo nezměřil byste někdo na zdravé hřídeli kolik by to mělo být ? Mám jen jednu dobrou a nejsem si jist rozměry.
-> vhml: pridavam sa..nidky osm to nevidel a ja zijem zo 4q

-> vhml: Tohle jsem taky nikdy neviděl, mám i nový stromek do 4qltu a také zápich nemá.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: MB byla docela odlišná. Měla třeba uložení jednotkovýho kola, který se snadno zadíralo atd...
-> vhml: Kdyby mě bylo všeho líto tak nemám kde bydlet
Sme s kamosem rozebirali nedavno prevodovku z MB a tenhle krouzek tam nebyl, ani v ty nahradni prevodovce 

-> petr s: mě je to líto do šrotu, tak se to tu různě válí :-D
-> vhml: Jsem 4q neměl rozdělanej asi 15 let to házím do sběru
-> petr s: našel jsem tu 3 hřídele a všechny to mají...
-> vhml: Že bych měl výpadek paměti? Tak na to si nevzpomínám
-> vhml: Ten zápich jsem ještě neviděl
-> vhml: Ha
Sem nezral este
Kazdopadne lisovani je blbost 



-> Matthes, záškodník z TechWebu: u 4Q je defaultně zápich a pojistnej kroužek...
-> vhml: Netusim o jakym zapichu mluvis
Foto mas?
-> Urbi: Tak Semik to este nema v prevodovce, coz sem teda moh rict kdy se tu vali me... Trubku dali co nasli nejakou obyc...

-> Urbi: Tak Semik to este nema v prevodovce, coz sem teda moh rict kdy se tu vali me... Trubku dali co nasli nejakou obyc...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: stejně jako na 4Q
-> Urbi: ovycajna trubka..nemusi to bytmoc hrube podla mna
Prosím nějaký postřeh od někoho kdo už to má v převodovce ...
Neměl by jste někdo rozměry té rozpěrné trubky ? Změřil sem to sice na zdravé hřídeli, ale pro jistotu...A metariál mám řešit nějaký tvrdý...nebo stačí obyč trubka třeba ze siloíu stěny 3-4 mm ?
-> vhml: Jaky zapich? Resp kde...
Pokud máš lis tak není žádná velká věda...
Popř udělat na soustruhu zápich jako na 4Q
Popř udělat na soustruhu zápich jako na 4Q
-> Urbi 05.06.09 20:30:27: No treba mi to nekdy vratis
Semik to delal na ty hrideli jak je na fotce... nejak to slo na lisu no, nestezoval si. Snad se vyjadri az prijede dom.

Dovolil jsem si použít fotku zdejšího člena, snad se nebude zlobit.