Nápravy - alkyton nebo komaxit?

prohledat
264 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 09.01.2009 do 09.08.2012, založil/a Karel.
řadit dle data
19:42:30
09.08.2012
palinator
-> kamikaze:

Já mám natřený taky brzdy Alkytonem a drží to, všechna čest.
21:36:29
08.08.2012
kamikaze
Přidám jeden poznatek. Zatuhl mi pístek v prasátku a jedna pakna brzdila stále. Bubny natřený alkytonem. Když jsem přijel domů, buben a disk horkej, ruku jsem na něm neudržel. Barva to vydržela.4
08:20:03
08.08.2012
Jozka
-> Mantrabeach 05.08.12 14:50:50: Taky mi to vrtá hlavou, jak může komax někomu trhlinovatět ještě před montáží v garáži.. viz foto - podložky po ročním skladování v garáži a cca půl roce provozu (10/2011 - 05/2012). Bílý stopy jsou směs soli a otěru z bílýho plecháče, lakovanýho klasicky..
zvětšit Nápravy - alkyton nebo komaxit? - obrázek od Jozka vložen 08.08.2012 08:20:03
23:59:00
05.08.2012
palinator
-> Qatro:

Pro jistotu bych to ale asi možná přeci jen vzal ještě odrezovačem, jestli to chceš mít echt.
23:56:29
05.08.2012
Qatro
-> palinator: Opískované už něco mám, zbytek povezu za 2 týdny. Tak tenhle způsob se mi zamlouvá. Nevadí mi, že je zdlouhavější.
20:28:56
05.08.2012
palinator
Za mě opískovat nebo aspoň pořádně vzít kvalitním odrezovačem a pak:

www.express-color.cz/prod ucts/zakladni-barva-ep-02



a pak:

www.express-color.cz/prod ucts/vrchni-barva-pu-01-1- cenova-skupina-dle-vzorkov nice-ral-



Vrchní PUR dělaj v RALu, tam se něco vybrat nechá. Dokážou namíchat i pololesk nebo mat a je potřeba koupit tužidla, což cenu barev přiblíží Alkytonu, který je na jednosložku dost drahý. K tomu pak dražší speciální ředidla na epoxid a PUR. A pozor, tužidla nekoupit moc do zásoby, neboť ty svině tuhnou, maj trvanlivost jen půl roku a je to sakra znát!



Tímhle způsobem nyní dělám všechno, na čem mi záleží, aby vydrželo, ale je to pracnější. Doufám, že se mi moje předpoklady vyplní - krom pozinku (a možná suříkový barvy) neznám způsob, kterej by měl bejt lepší. Jinak ten PUR vrch poměrně dlouho zraje, takže opatrně s manipulací po tuto dobu. Prodejce mi v tom e-shopu pak jako o něco horší (ale slušnou variantu) nabídl Alkyton, pokud se nechci patlat s dvojsložkama, takže to taky asi něco snese.
18:26:31
05.08.2012
škodec
-> Qatro: ja osobne som pouzil Penetrator od Rust oleum vyrobca Alkytonu, drzi super ale jazdim len v lete takze to je prakticky jedno co tam mam. Inak myslim ze vydrzi aj cez zimu. A vrchnu farbu mam Alkyton alebo pouzit dvojzlozkove farby pre priemysel. Tuner2 ma 2zlozkovy zaklad a vrch Alkyton ak sa nemylim.
upraveno 1x, naposled 05.08.2012 18:27:17
17:33:46
05.08.2012
Mantrabeach
-> Qatro: zeptej se tunera2,ten něco dělal dvousložkou tuším.já mám jen komaxit a alkyton asi 6 let,na další várku náprav se taky teprve chystám
14:57:56
05.08.2012
Qatro
-> Mantrabeach: Já proti komaxu nic nemám ale pro mé využití asi nevhodné. Jezdit budu celoročně. Jakou barvu doporučíš, když alkyton ne. Nevyznám se v barvách na kov, jsem dřevař, takže je to pomne "španělská vesnice". Dík
14:50:50
05.08.2012
Mantrabeach
já furt nechápu ty voe co máte proti komaxitu.já ho mám tolik let,je to jen opískovaný a hned komax a pořád je to paráda.a nechápu že to někdo má jen volně ložený a už mu to dělá praskliny atd.tady asi někdo něco ojebal pěkně.



jinak pokud s tím budeš jezdit i v zimě tak jedině mokrou barvu nějakou,respektive dvousložku,komax na to moc vhodnej není.na alkyton bych se rozhodně vysral pokud to bude jezdit i zimy pořád
23:11:53
01.08.2012
Qatro
-> johaning: No to mám. Já jezdim do Prahy ale teď už jenom jednou za 3 měsíce.
23:10:33
01.08.2012
johaning
-> Qatro: no tak to mas teda pekne z ruky az keme
23:08:02
01.08.2012
Qatro
-> johaning: No právě, nabídky a možnosti pískování, které mám, jsou bez základu, takže to nehrozí. Jsou věci, které bych určitě chtěl dát na komax k tobě(alu kola minimálně jednu sadu)
23:00:06
01.08.2012
johaning
-> Qatro: pokud se neda zinek zaklad na zelezo pred barvou,tak tomu davam cca 4mesice a staci tukanec a jde to dolu,ceny nwm co mas?mam tu nabidku od clenu kde je tak nak vse napsane,bez zakladu komax ne e 4
22:56:12
01.08.2012
Qatro
-> johaning: Tak tady u nás ve firmě to ani nenabízejí a v té druhé to ani nedělají pro jistotu. Jako s tim zinkovym základem bych o tom ještě uvožoval ale bez něj to asi nemá cenu. A že bych to vezl 300km? 3 3 3 3 9 I když do prahy jezdim, tak mám věci tak na 2 cesty(fab kombi je sice velká ale.....)

BTW na kolik to u Vás vyjde? jen tak pro zajímavost, není-li to tajné.
22:47:57
01.08.2012
johaning
-> Qatro: tak mi nesetrime a davame zinkovy zaklad vsude,pokud zakaznik rekne ze to chce bez nej tak to ma bez zakladu a bez zaruky,ja osobne jsem za komax,ale sto lidi sto chuti,lidem co jsem ten komax delal jsou dost spokojeni,a uz jsem ho udelal hodne moc,a zatim nic ;-)
22:40:57
01.08.2012
Qatro
-> Discovera: Toš u mně je problém s tím pozinkem. Jsou v okolí firmy, které dělají pozink, ale čistě jen pro svou potřebu. Co se komaxitu týče, ten budu mít řečeno za flašku, jelikž mi to zařizuje strýc.



-> minno: Tak určitě budu jezdit celý rok, od toho to auto je. Nepotřebuju, aby mi "smrdělo" v garáži. Právě o tom komaxitu vim, že nedávaji žádný zíklad a to mě docela udivuje. I když, šetří se kde se dá.



-> ozzman1000: Tak bude to sice zdlouhavější, než to vrazit na komaxit, ale aspon to vydrží a budu mít dobrý pocit, že jsem si to natřel sám, ať už dobře či špatně.
23:29:58
31.07.2012
skodovak
-> ozzman1000: polyuretan je na nápravy myslíš lepší než Akryl?..
23:26:34
31.07.2012
ozzman1000
-> Qatro:

ak chceš relatívne lacné a kvalitné riešenie na komax zabudni, na podvozkové diely je to absolútne nevhodné. Po opieskovaní diely hlavne kvalitne očistiť od prachu, bordelu a mastnoty, na to 2 vrstvy ľubovoľného základu (ideálne dvojzložkový epoxid, ale postačí aj klasika typu S2000). Ako vrchnú by som použil dvojzložkovú polyuretánovú farbu (vačšinou je to dostupné pod obchodnými menami Chemopur, Pragopur a pod.) alebo už spomínaný Alkyton. Veľmi doležitá je jedna vec na ktorú sa obvykle sere a to je dodržiavanie technologických prestávok tak ako to predpisuje výrobca farby. T.j. medzi jednotlivými vrstvami náteru ako aj medzi nanesením základného a vrchného náteru. Je dobré keď základovka vyzreje min. 24 ideálne 48 hod. Až potom dávať vrchnú. Ono na tých farbách to tam nie je písané pre srandu králikov. Nevyzretý náter ešte pracuje. Kdekto sa potom čuduje, že keď sa to patlá rýchlo na seba tak to popraská a do roka to zlezie.
10:02:10
31.07.2012
minno
-> Qatro 30.07.12 23:01:17: Ak to auto bude na jazdenie počas celého roka a i v zime, tak určite mokrá farba a nie komaxit..... A čím viac vrstiev, tým lepšie.... Ako základ za seba odporúčam všade dostupný Penetrátor od Rust-Oleum a dať aspoň 2, lepšie 3 vrstvy....Už takto ošetrené ti to vydrží hodne lebo tá farba proste drží fest a má perfektné antikorózne vlastnosti - aj keď natrieš už chytené miesto, tak ti to nevylezie von ani po zime. No a na to nejakú vrchnú farbu, ja dávam Alkyton a bez tužidla, len to chce nechať poriadne vytvrdnúť. Alebo použiť aj tužidlo, prípadne iný vrch ako Alkyton..... Dôležitý je hlavne ten základ. Komaxit zvyknú lakovne dávať len na holý kov a to potom vydrží prd...praskne, zatečie, zahrdzavie.....
upraveno 1x, naposled 31.07.2012 10:03:21
09:42:54
31.07.2012
Discovera
-> Qatro: pozink je za pár šušňů...rozhodně méně než samotný komax (teda aspoň tady u nás a to 50kg tam mám velice často, a že by mě to ruinovalo a lítali stokoruny to určitě ne)..to jen na začátek. Co se týče komax vs. barva...jsem raději pro barvu...buď penetrátor pro alkyton nechat fest den zaschnout a šup alkyton nebo jinou alkyd-uretanovou barvu a do něj dát tužidlo a máš sakra jistotu...nebo jako Tuner#2 použít průmyslovou dvousložkovou barvu.

Za sebe říkám komax ani náhodou...mám v komaxu zadní příčku motoru a příčku špajsky...ani to auto kua nevyjelo a už ta barva má po otření prachu na sobě viditelné miniaturní praskliny (pavouček) po celém obvodě matrošu (rok po komaxu..auto je ještě nepojízdne v garáži) a na jednom malém místě se mi kousek odloupl a pod ním čistý Fe. Je celkem fuk jestli to ojebali či ne, ale za mě jsem to musel zdrsnit 100kou smirkem a natáhnout slabou vrstvu základu aby to drželo a šup černý alkyton s tužidlem...



Já si raději zahraju na malíře se štetkou, než to podstupovat zbytečně dvakrát....
upraveno 1x, naposled 31.07.2012 09:45:17
23:01:17
30.07.2012
Qatro
Servus,

sice jsem si to tady pročetl ale nějak sem se nedopídil k jasnému rozhodnutí. Takže budu dělat nápravy a jde mi o to jestli komax nebo alkyton. Budu mít vše opískované, pozink dávat nebudu, nemám možnost ani dost peněz, komax www.ralco.cz/ bylo mi řečeno, že to mám radši natřít barvou. Pokud vim nedávaji základ, jen to vypálí a konec. Nadruhou stranu kolega má komax již 8 let a náprava vypadá zachovale, pravda nejezdí v zimě a za deště minimálně. Já chci s autem jezdi jaro, léto, podzim, zima a šetřit ho určitě nebudu.

Děkuji za vaše rady a názory.

BTW. pokud víte o jiné variantě, sem s ní.
12:44:59
13.02.2012
Jozka
-> johaning: Tak možná jo, jejich základ, když si nechávám dělat věci jen do něj, je v podstatě dokonalý už sám o sobě. Jedině to dělá bordel na AL slitinách, ale to není o barvě, nýbrž o do hloubky zoxidovaném materiálu..
11:53:51
13.02.2012
johaning
-> Jozka: veskere jine zaklady jakoby stekali a delali zverstva,na krabici by to melo byt napsano,mame ral.7001 s primerem zinek,kde je ho do 90%,a muzu rict ze to je nej zaklad ;-)
11:45:01
13.02.2012
Jozka
-> johaning: Jo, zhruba stejný postup používá i "můj" dodavatel, jen nevím, zda jimi použíívaný šedobílý základový prášek má v sobě zinek - to jsem se neptal..
11:22:52
13.02.2012
johaning
-> Jozka: My silnejsi material aby se prohral a byl vpoho,tak tahneme peci na 210 stupnu na 35minut,a pak je vse vpohode,to same se musi udelat i u barev,a pak jak se tu rika,ani kladivem to neodloupnes,zaklad pouzivame s primesi zinkoveho prasku
11:17:16
13.02.2012
Jozka
-> hundrtkarjiri: Mělo by se to tu někde vytesat, po dopsání příspěvku jsem se zařekl, že už si plácám játra naposled..



Jo a tu pec, drženou na 210°C při vypalování stokliových odlitků (a mýho výfukovýho potrubí) jsem viděl a slyšel - moc se jí to nelíbilo4
23:19:30
09.02.2012
hundrtkarjiri
-> Jozka 09.02.12 10:24:47: Přesně tak mistře.Jako lakýra práškový barvy to potvrdim a Johanning se mnou bude souhlasit s tímto výrokem.Sám jsem se o tom přesvědčil v jinejch lakovnách.
10:24:47
09.02.2012
Jozka
-> Kilián: Standart pod komax je na exponovoaný díly epoxidovej základovej taky prášek, jednak pružnej, druhak přilnavej a nakonec na jetejch dílech "zahladí" nerovnosti. Pokud je to dobře opískovaný (čili čistým abrazivem) a dodrženej celej postup až k vypálení, jde to blbě i omlátit kladivem. Ty lakovny většinou dělají chybu (resp. šetřej), že to tou pecí proženou, aniž se hmotnější díly dostatečně prohřejou v celým průřezu (týká se už i pružin) a výsledkem jsou pak ty řeči o tom, jak komax praská, odlupuje se apod..
15:37:50
08.02.2012
Kilián
takže po opískování než dám komaxit,tak je kravina dávat komax na holej kov,ale použít nějakou spec.základovku pod komax jestli to chapu dobře?
21:26:37
07.02.2012
MOLSO
-> havlik: tak to je skvele no 3



ja pojdem do alkytonu ....



na zimnej kare pozink + nejaky zaklad a mozno nejaka PUR farba ...
21:24:46
07.02.2012
havlik
-> MOLSO: tak to nevim co kde delaj za komaxit mam ty same pruziny nechal sem je opiskovat nakomaxitovat a nic s nima neni
21:23:44
07.02.2012
MOLSO
-> havlik: mne na T2 pruzinach popraskal komax ... najprv vlasocnice a teraz sa to odlupuje a z prasklin vyteka hrdza



a to som jazdil len do prveho snehu a potom auto stalo az do jari 8
20:59:40
07.02.2012
Maťulo
-> havlik: nevim jak si to myslel... ale radsej sa opytam ked nieco neviem...
upraveno 1x, naposled 07.02.2012 20:59:49
20:49:55
07.02.2012
johaning
-> minno: pruzin jsem udelal take dost,ale lakovat to na holou pruzinu je fakt kravina
20:46:35
07.02.2012
minno
Tých komaxitov je tiež viac druhov a záleží aj na pripravenom podklade. Pružinárne pružiny komaxitujú rovno na holý kov a takto "ošetrená" pružina je po 1. zime na sračku :(
20:41:25
07.02.2012
havlik
-> Matulo: tak nevim jestli jsem natvrdlej ja nebo ty:D
20:41:19
07.02.2012
johaning
-> Matulo: kdyz se pouzije zakladovka v komaxitu co obsahuje zinkovy prasek tak veskere dily jsou uz pak naporad 4

a nepotrebujes ani davat do zinku
upraveno 1x, naposled 07.02.2012 20:42:20
20:40:15
07.02.2012
Maťulo
-> havlik: to som sa pytal ze ci netreba... 6 sam som nevedel, preto som sa pytal! lebo ked natieram nieco alkytonom, tak galvinol alebo ferro davam na ten pozink vzdy...
20:39:31
07.02.2012
škodec
-> havlik: tak ja mam inu skusenost, na letnom aute to mam aj ja ale na zimu sa neosvedcil.
20:38:15
07.02.2012
havlik
-> škodec: jezdil sem v zime kola a nebyl problém
20:36:03
07.02.2012
škodec
-> havlik: plecháče aj pružiny, skús si pojazdiť v zime ako dopadne.
20:33:27
07.02.2012
havlik
-> Matulo: dyt jo ja vim ale tys tam psal jestli nedat galvinol pod to
20:28:13
07.02.2012
Maťulo
-> havlik: ta zakladovka co oni davaju pod komaxit je tiez praskova... 4 takze super, snad to bude dobre! diky este raz za cennu radu! 6
17:25:48
07.02.2012
havlik
-> Matulo: ne urcite zádnou obyčejnou barvu. kdyz už základ tak taky jen práškový ale neni důvod dávat nějaký specialní základ běžně se komaxitují pozinkované plechu.

-> škodec: jo a co ti popraskalo? já to mam už na několikaté sadě pružin, ramen atd a nikdy nic neprasklo.
16:32:28
07.02.2012
Maťulo
-> Stepan FUN: ja mam bielu 1000 mobihel a mala slabu vydatnost a teda zle kryla... 4litre som mal malo!
16:30:19
07.02.2012
Maťulo
-> škodec: loksik neprecital si si moj prvy prispevok, ze? 6 Mam to za hubicku... 4
16:26:47
07.02.2012
StepaNoFUN
Matulo 07.02.12 16:05:09 napsal:

S Mobihelom som maximalne nespokojny! snad aj

Chemolacka syntetika je o 100× lepsia! Mam na aute celolak od Mobihel-u a po

2 rokoch to musim dat striekat nanovo… 8




Nevím jestli je to Mobihelem... Spíš byla někde chyba v nanášení, namíchání, použití tužidla... Mámě jsem stříkal auto před cca 6ti lety touhle barvou (červená) a je pravda, že kapota a střecha je zkřídovatělá total. :-/ Nicméně to auto stojí venku a za tu dobu bylo asi tak 4x umytý a leštěnku vidělo jednou. Rozleštit jsem to ještě nezkoušel, ale věřím tomu, že to půjde. Na svým mám od Mobihelu modrou a za rok a kousek naprosto bez známek jakýhokoli vyblednutí. Auto je denně v provozu.

Edit: Na tom máminým jsem ale asi udělal v tom lakování někde chybu, protože horní hrana 5. dveří, která navazuje na střechu, je netknutá a je stříkaná stejnou barvou jenom o pár dní dýl...
upraveno 1x, naposled 07.02.2012 16:29:16
16:21:28
07.02.2012
škodec
-> Matulo: zbytocne penazi za komax ked budes jazdit len v lete a suchu. Inak na namahanych castiach praska. Daj dobry podklad a vrch staci syntetika. Lahká oprava atd.
Extreme Tyres