Nápravy - alkyton nebo komaxit?

prohledat
264 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 09.01.2009 do 09.08.2012, založil/a Karel.
řadit dle data
16:13:18
07.02.2012
vonderkabmw
já mám od FA autocolor, sříkací zinkovou barvu , a přes to sříklej akrylát a drží to bezvadně.
16:05:09
07.02.2012
Maťulo
-> havlik: dakujem! a nevadi ked pod tym komaxitom nebude nejaky zaklad na pozink? lebo ten chalan co to bude striekat mi spominal ze oni maju nejaku zakladnu farbu co pod to davaju... Teda ci tam netreba Galvinol najprv alebo take nieco...

-> Hurdis: S Mobihelom som maximalne nespokojny! snad aj Chemolacka syntetika je o 100x lepsia! Mam na aute celolak od Mobihel-u a po 2 rokoch to musim dat striekat nanovo... 8

-> castrol: chytila ma zinkomania, lebo je to za smiesny peniaz... Uz davam zinkovat aj to co netreba... 1
upraveno 1x, naposled 07.02.2012 16:05:26
15:38:31
07.02.2012
castrol
-> Matulo: zinok urcite
15:24:44
07.02.2012
Hurdis
-> Matulo:

Ano, Zn. + prášková barva



Pro případ volby nátěru bych se snad raději poohlédl po něčem jiném (např. Agrohel/Mobihel). Z alkytonmánie už jsme snad povětšinou vyléčení.
15:20:20
07.02.2012
havlik
-> Matulo: zinek a komaxit = no problem teda aspon co mam ja na dilech
15:18:50
07.02.2012
Maťulo
Dost mi to ponahla, do zajtra sa musim rozhodnut... Diky za radu! 6 Zbytocne komentare potom zmazem! 4
15:10:54
07.02.2012
Maťulo
Potrebujem poradit najradsej od niekoho kto uz s tym ma vlastnu skusenost!!!



Mam opieskovane nejake diely na napravy na skodovku aj na feliciu, ramena, pruziny atd...



Mam tieto moznosti:



-1. dat najprv nazinkovat + sam si nazakladujem a potom natriem s alkytonom

-2. dat hned po opieskovani nazakladovat + komaxit na to

-3. spekulujem ze dam nazinkovat a tod otazka -> chyti na to ten komaxit ???



A ak ano, treba najprv nejaky zaklad na pozink pod ten komaxit??? je mi jasne ze ked som si sam doma farbil pozinkovane veci, tak pod vrchnu farbu som najprv dal zaklad na pozink... Ale pochybujem, ze tam kde mi to mozu nastriekat s komaxitom, mi na to da este najprv zaklad na pozink... 8



Cize chcem teraz zistit, ktora varianta je najvyhodnejsia... Ceny mam na vsetko kamaratske... 4
upraveno 1x, naposled 07.02.2012 15:11:42
20:21:39
13.07.2011
Pavel P..
-> palinator: šak já taky... 4
20:16:33
13.07.2011
palinator
-> Pavel P..:

Já to měl přímo ke kompresoru, nedokupoval jsem to, ta sada je o něco jinačí.
20:12:14
13.07.2011
VeTeV
-> skoda 120 es: jj na plnič stačí nějaká obyč z hyper co má právě 1,5ku a trysku neseženeš a na vrvh holt něco co už není jen jako beztvarej kompozit, ale dá se s tím i čarovat 4 4
20:10:50
13.07.2011
skoda 120 es
-> VeTeV: jasný.Proto máme dve pistole jednu na plnič a druhou na lak.Zkoušel jsem do tý na plnič sehnat nenší trysku a všude mě poslaly k šípku.
19:49:44
13.07.2011
Pavel P..
-> ozzman1000: jednu zatim... dám ještě druhou slabou
17:47:57
13.07.2011
ozzman1000
-> Pavel P..:

koľko vrstiev si dal?
14:51:58
13.07.2011
Pavel P..
tak spotřeba barvy nevim jestli byla velká ale na nápravnici, ramena, 2 misky zadního ložiska, náboje, příčku špajzky, kozlíky, 4 držáky tlumičů a 4 silentbloku, držáky 4 pístků padlo asi kolem 3dcl natužený a naředěný barvy.7
zvětšit Nápravy - alkyton nebo komaxit? - obrázek od Pavel P.. vložen 13.07.2011 14:51:58
14:34:30
13.07.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Ona je pak větší spotřeba barvy a je větší riziko, že se někde utrhne, na druhou stranu je menší pravděpodobnost pomeranče. 1
14:30:17
13.07.2011
VeTeV
-> skoda 120 es: je tgo hodně, ale dává se to tam jako standrd - otázka, zdali se dá vůbec jiná splašit
11:08:17
13.07.2011
Pavel P..
10:26:16
13.07.2011
palinator
-> skoda 120 es:

Pavel je fofrník.1



-> Pavel P..:

Dneska si zkusim láknout do základu sadu plecháčů, taky jsem to ještě nedělal a mám pistoli z nějaký sady ke kompresoru, ani nevím, co je to zač. Ale určitě se mi to hrozně povede.3
10:17:23
13.07.2011
Pavel P..
-> skoda 120 es: mě se ptej.. já nejsem lakýrník, proto chci poradit3 ale jde to s tim taky stříkat4
10:11:46
13.07.2011
skoda 120 es
-> Pavel P..: není tryska 1.5 trochu moc na barvu?já mám na plnič 1.5 a na barvu 0.84
10:38:35
07.07.2011
Pavel P..
-> ozzman1000: hadice, kompresor i pistole jsou uplně nové... pistoli jsem pročistil benzinem, byla naolejovaná...



budu s tim dělat hlavně podvozkové díly a jiné věci... autolaky určitě ne.4
10:29:06
07.07.2011
ozzman1000
-> Pavel P..:

ak nemáš odlučovač, tak daj aspoň novú hadicu a vypusti bordel zo vzdušníka. Ak budeš robiť podvozkové diely tak tam to stačí, ak budeš robiť nejakú plecharinu na kasni tak daj určite odlučovač. V každom prípade si zober nejaký cvičný povrch a na tom si otestuj nastavenie náradia, konzistenciu farby a pod. Až potom choď na ostro. 4
09:09:33
07.07.2011
Pavel P..
Tak to bude zajímavý, no budu to muset nejdřív vyzkoušet. Pistole je obyčejná ze sady vzd. nářadí, trysku má 1,5mm a barva bude polyuretanová vrchní, kompresor olejový, ten klasický z obchoďáku.
01:38:48
07.07.2011
palinator
-> Pavel P..:

Ten kompresor by neměl pouštět do vzduchu olej, kondenzát a jiný sračky.. dovedeš si jistě představit, co to pak udělá.4
00:00:42
07.07.2011
ozzman1000
-> Pavel P..:

čo sa týka tlaku tak to závisí čisto nad podmienkami ako je teplota, typ farby, vlhkosť vzduchu, typ nanášacej pištole, tvar trysky/nanášacieho lúča... pokiaľ nemáš prax tak tam jedine si to vyskúšať na nejakom povrchu a podľa toho nastaviť aj tlak. Čo sa týka riedenia platí to isté, avšak ak sa chceš tváriť ako profík a poznáš hodnoty pre danú farbu tak si zaobstaráš primitívnu pomôcku s názvom viskozimeter 4
23:32:07
06.07.2011
Pavel P..
Takže jsem tu zase s dotazem... jakožto naprostý laik ohledně stříkání bych rád pár rad :o)



*1 - jaký nastavit na kompresoru výstupní tlak pro stříkání vrchní barvy.

*2 - jak moc barvu naředit? aby stejkala volně z míchátka nebo odkapávala jako voda?



případně nějaké rady co a jak je potřeba než začnu? díky
22:04:24
26.04.2011
palinator
-> Pavel P..:

Hovno,

www.express-color.cz/mich ani-odstinu



Pokud to teda nechceš mít přímo míchaný dle vzorníku Škoda, což asi ne.4 Cena řekl bych docela slušná, narozdíl od 0,75 l Alkytonu (akorát ředidla jsou dražší než klasická), od týhle firmy jsem kupoval jak základ, tak vrch a spokojenost. Dodání rychlý a barvy pěkný..4



EDIT: objednej rovnou odpovídající tužidla + ředidla, která nejsou součástí balení barev. Ať se zbytečně neptáš..
upraveno 1x, naposled 26.04.2011 22:06:38
20:46:24
26.04.2011
Pavel P..
díky chlapci.... takže epoxidový základ a vrchní polyuretan.... kurva to zase bude shánění, u nás to nemaj a láce to asi taky nebude. :-(
19:57:25
26.04.2011
COL
Jenom technicka, cpavkova voda je zasadita, ne kysela.
18:01:23
26.04.2011
Mil@n
-> palinator: Taky jsem spokojeny dělam jen s polyuretanovým základem i vrchní barvou4
16:35:29
26.04.2011
palinator
-> Pavel P..:

Jak zde bylo řečeno, epoxid základ, ale místo syntetiky na vrch bych šel do polyuretanu, co jsem tím měl možnost dělat a porovnat s jinými nátěry, tak je to odolnější vůči praskání/odlupování a mělo by to být i dobře mechanicky odolné.4
13:37:50
26.04.2011
Pilot 105
-> Sepp: Kys. čpavková neexistuje, když už tak čpavková voda, ale pouze slabá koncentace, jinak nemá cenu zinkovat. Doporučuji používat pouze na žárový pozink po dobu několika minut, poté opláchnout, používat pouze v dobře větraných prostorách, uvolňuje se jedovatý čpavek! Dá se koupit buď jako čpavková voda v drogerii, nebo pod různými obchodními názvy v obchodech s barvami, např. www.tikkurila.cz/dekorati vni_barvy/.../panssaripesu .486.shtml ale je to v podstatě předražená čpavková voda se smáčedlem (do čpavkové vody stačí přidat Jar a máte to smé). Po aplikaci povrch zmatní a zešedne (zoxiduje), v podstatě během pár minut uděláte to co by za několik let udělaly povětrnostní podmínky.
13:21:12
26.04.2011
minno
pokiaľ auto nepozná zimu a soľ, tak je to skoro jedno aká farba.
13:05:56
26.04.2011
Pavel P..
-> Tuner#2: dobře.. jinak místa ložisek logicky zakreju v nábojích a šikmých ramenech, výborně tam pasují víčka ze zavařovaček + závitovka.4
13:03:40
26.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 26.04.11 12:57:00: Myslel jsem místa, kde je přesné lícování jako na ložiska, čepy a pod. Tam kde je na předním ramenu gumový silentblok barva nevadí. JJ základ dvousložka a vrch syntetika, tak mám teď šikmá remena a líbí se mi to 4
12:57:00
26.04.2011
Pavel P..
-> Tuner#2: tak ty místa kde jsou gumy v ramenech už těžko zakreju... leda nějakou závitovku s velkejma podložkama, ale to je moc sraní s tim...barva to zaleje a bude to hladký4

takže epoxidovou základovku a na to klidně syntetiku?
12:52:38
26.04.2011
MOLSO
asi epoxid pri dalsej evolucii naprav pojdem do neho 1
12:52:33
26.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 26.04.11 12:46:03: Ideální je mít místa styčných a kluzných ploch zakrytá a jako základ rozhodně dvousložku epoxidovou, je to proti syntetice nebe a dudy byť Primer není špatný, tohle je dál...
12:51:25
26.04.2011
suri
-> Pavel P..: čepy by som nechal a základ epoxid a vrch asi aj klasiku
12:46:03
26.04.2011
Pavel P..
Když je diskuze o barvách... tak se přidám se souvisejícím dotazem.



1. Ramena nechat pískovat holý nebo do nich dát čepy a excentry aby mi to nepoškodilo díry??

2. je vhodný místo klasickýho Primeru dát radši nějakou PUR nebo epoxidovou základovku pod syntetiku, nebo je to uplně jedno a radši víc vrstev klasickýho základu a sytetiky.?
09:28:31
23.04.2011
minno
-> Marian Heczko 22.04.11 23:18:36: je to OK, čiže je to farebné hej :))
09:26:51
23.04.2011
Jura_Favorit
-> Hurdis: 157
09:24:03
23.04.2011
Hurdis
-> Marian Heczko: A kolik jsi toho na té nápravě v 17 letech najezdil?
23:18:36
22.04.2011
Marian Heczko
hosi ja sem zadni napravu obrusil natřel 2 krat zakladem 2 vrchni klasickou barvou a je to ok tak nwm co tu furt řešite
08:00:19
15.02.2011
Jozka
-> Viči: No, specifikací to odpovídá přesně - akorát se mi zdají nějaký levný, na ty zmíněný palety stály malinko víc. Ale byl to Mankiewicz..



-> ondie 01.12.10 02:14:48: Chystám se komax na svodech testovat, jen ta zakázka visí na tom, že speciální prášek (používanej na svody a výfuky motorek) vyžaduje o 20 °C vyšší vypejkací teplotu a kvůli jedněm parohům nechtějí rozhicovávat pec, na tak vysoko a tak dlouho, neb tý se to vůbec nelíbí..



No, jak to tady čtu, tak s práškovejma barvama dělá kde kdo, ale málokdo to umí fakt pořádně..
11:44:27
14.02.2011
Jozka
-> Viči 11.02.11 09:06:58: Profesionální průmyslový řešení (třeba takový součásti jako palety mechanizovanejch parkovacích domů) je pozink, epoxidový dvousložkový základ a polyuretanový svrchní lak. Při žárovým pozinku se na ten systém dává 30 let záruka. Mám to na jedný přední nápravě a i bez toho pozinku po šesti letech pohoda (ani z Novýho Yorku se neozvali, že by jim palety odprejskli - pokud teda vím). Bohužel aplikace je dosti náročná..
10:46:15
13.02.2011
Jura_Favorit
-> upír 130: přesně tak.



Jinak já bych to řešil epoxidovou průmyslovou barvou (dvousložk.) + příslušným základem pod to... osvědčená a léty prověřená varianta. Alkyton je fajn barva a taky ji používám, ale na svoje auto bych si to nedal 1
upraveno 1x, naposled 13.02.2011 10:46:36
10:10:10
13.02.2011
upír 130
-> palinator: to přesně nevím co používaj ve výrobě.. ale běžnej plnič co koupíš tam kde míchají akryláty tak ti ktomu řeknou že je lepší na pozink dát ještě pod plnič barvu na lehký kovy..
09:35:08
12.02.2011
palinator
-> upír 130:

A jak myslíš, že se dělají laky na pozinkovaný karoserie?4
Extreme Tyres