Nápravy - alkyton nebo komaxit?

prohledat
264 příspěvků (zobrazeno 74 až 123) od 09.01.2009 do 09.08.2012, založil/a Karel.
řadit dle data
01:38:48
07.07.2011
palinator
-> Pavel P..:
Ten kompresor by neměl pouštět do vzduchu olej, kondenzát a jiný sračky.. dovedeš si jistě představit, co to pak udělá.4
00:00:42
07.07.2011
ozzman1000
-> Pavel P..:
čo sa týka tlaku tak to závisí čisto nad podmienkami ako je teplota, typ farby, vlhkosť vzduchu, typ nanášacej pištole, tvar trysky/nanášacieho lúča... pokiaľ nemáš prax tak tam jedine si to vyskúšať na nejakom povrchu a podľa toho nastaviť aj tlak. Čo sa týka riedenia platí to isté, avšak ak sa chceš tváriť ako profík a poznáš hodnoty pre danú farbu tak si zaobstaráš primitívnu pomôcku s názvom viskozimeter 4
23:32:07
06.07.2011
Pavel P..
Takže jsem tu zase s dotazem... jakožto naprostý laik ohledně stříkání bych rád pár rad :o)

*1 - jaký nastavit na kompresoru výstupní tlak pro stříkání vrchní barvy.
*2 - jak moc barvu naředit? aby stejkala volně z míchátka nebo odkapávala jako voda?

případně nějaké rady co a jak je potřeba než začnu? díky
22:04:24
26.04.2011
palinator
-> Pavel P..:
Hovno,
www.express-color.cz/mich ani-odstinu

Pokud to teda nechceš mít přímo míchaný dle vzorníku Škoda, což asi ne.4 Cena řekl bych docela slušná, narozdíl od 0,75 l Alkytonu (akorát ředidla jsou dražší než klasická), od týhle firmy jsem kupoval jak základ, tak vrch a spokojenost. Dodání rychlý a barvy pěkný..4

EDIT: objednej rovnou odpovídající tužidla + ředidla, která nejsou součástí balení barev. Ať se zbytečně neptáš..
upraveno 1x, naposled 26.04.2011 22:06:38
20:46:24
26.04.2011
Pavel P..
díky chlapci.... takže epoxidový základ a vrchní polyuretan.... kurva to zase bude shánění, u nás to nemaj a láce to asi taky nebude. :-(
19:57:25
26.04.2011
COL
Jenom technicka, cpavkova voda je zasadita, ne kysela.
18:01:23
26.04.2011
Mil@n
-> palinator: Taky jsem spokojeny dělam jen s polyuretanovým základem i vrchní barvou4
16:35:29
26.04.2011
palinator
-> Pavel P..:
Jak zde bylo řečeno, epoxid základ, ale místo syntetiky na vrch bych šel do polyuretanu, co jsem tím měl možnost dělat a porovnat s jinými nátěry, tak je to odolnější vůči praskání/odlupování a mělo by to být i dobře mechanicky odolné.4
13:37:50
26.04.2011
Pilot 105
-> Sepp: Kys. čpavková neexistuje, když už tak čpavková voda, ale pouze slabá koncentace, jinak nemá cenu zinkovat. Doporučuji používat pouze na žárový pozink po dobu několika minut, poté opláchnout, používat pouze v dobře větraných prostorách, uvolňuje se jedovatý čpavek! Dá se koupit buď jako čpavková voda v drogerii, nebo pod různými obchodními názvy v obchodech s barvami, např. www.tikkurila.cz/dekorati vni_barvy/.../panssaripesu .486.shtml ale je to v podstatě předražená čpavková voda se smáčedlem (do čpavkové vody stačí přidat Jar a máte to smé). Po aplikaci povrch zmatní a zešedne (zoxiduje), v podstatě během pár minut uděláte to co by za několik let udělaly povětrnostní podmínky.
13:21:12
26.04.2011
minno
pokiaľ auto nepozná zimu a soľ, tak je to skoro jedno aká farba.
13:05:56
26.04.2011
Pavel P..
-> Tuner#2: dobře.. jinak místa ložisek logicky zakreju v nábojích a šikmých ramenech, výborně tam pasují víčka ze zavařovaček + závitovka.4
13:03:40
26.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 26.04.11 12:57:00: Myslel jsem místa, kde je přesné lícování jako na ložiska, čepy a pod. Tam kde je na předním ramenu gumový silentblok barva nevadí. JJ základ dvousložka a vrch syntetika, tak mám teď šikmá remena a líbí se mi to 4
12:57:00
26.04.2011
Pavel P..
-> Tuner#2: tak ty místa kde jsou gumy v ramenech už těžko zakreju... leda nějakou závitovku s velkejma podložkama, ale to je moc sraní s tim...barva to zaleje a bude to hladký4
takže epoxidovou základovku a na to klidně syntetiku?
12:52:38
26.04.2011
MOLSO
asi epoxid pri dalsej evolucii naprav pojdem do neho 1
12:52:33
26.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 26.04.11 12:46:03: Ideální je mít místa styčných a kluzných ploch zakrytá a jako základ rozhodně dvousložku epoxidovou, je to proti syntetice nebe a dudy byť Primer není špatný, tohle je dál...
12:51:25
26.04.2011
suri
-> Pavel P..: čepy by som nechal a základ epoxid a vrch asi aj klasiku
12:46:03
26.04.2011
Pavel P..
Když je diskuze o barvách... tak se přidám se souvisejícím dotazem.

1. Ramena nechat pískovat holý nebo do nich dát čepy a excentry aby mi to nepoškodilo díry??
2. je vhodný místo klasickýho Primeru dát radši nějakou PUR nebo epoxidovou základovku pod syntetiku, nebo je to uplně jedno a radši víc vrstev klasickýho základu a sytetiky.?
09:28:31
23.04.2011
minno
-> Marian Heczko 22.04.11 23:18:36: je to OK, čiže je to farebné hej :))
09:26:51
23.04.2011
Jura_Favorit
-> Hurdis: 157
09:24:03
23.04.2011
Hurdis
-> Marian Heczko: A kolik jsi toho na té nápravě v 17 letech najezdil?
23:18:36
22.04.2011
Marian Heczko
hosi ja sem zadni napravu obrusil natřel 2 krat zakladem 2 vrchni klasickou barvou a je to ok tak nwm co tu furt řešite
08:00:19
15.02.2011
Jozka
-> Viči: No, specifikací to odpovídá přesně - akorát se mi zdají nějaký levný, na ty zmíněný palety stály malinko víc. Ale byl to Mankiewicz..

-> ondie 01.12.10 02:14:48: Chystám se komax na svodech testovat, jen ta zakázka visí na tom, že speciální prášek (používanej na svody a výfuky motorek) vyžaduje o 20 °C vyšší vypejkací teplotu a kvůli jedněm parohům nechtějí rozhicovávat pec, na tak vysoko a tak dlouho, neb tý se to vůbec nelíbí..

No, jak to tady čtu, tak s práškovejma barvama dělá kde kdo, ale málokdo to umí fakt pořádně..
11:44:27
14.02.2011
Jozka
-> Viči 11.02.11 09:06:58: Profesionální průmyslový řešení (třeba takový součásti jako palety mechanizovanejch parkovacích domů) je pozink, epoxidový dvousložkový základ a polyuretanový svrchní lak. Při žárovým pozinku se na ten systém dává 30 let záruka. Mám to na jedný přední nápravě a i bez toho pozinku po šesti letech pohoda (ani z Novýho Yorku se neozvali, že by jim palety odprejskli - pokud teda vím). Bohužel aplikace je dosti náročná..
10:46:15
13.02.2011
Jura_Favorit
-> upír 130: přesně tak.

Jinak já bych to řešil epoxidovou průmyslovou barvou (dvousložk.) + příslušným základem pod to... osvědčená a léty prověřená varianta. Alkyton je fajn barva a taky ji používám, ale na svoje auto bych si to nedal 1
upraveno 1x, naposled 13.02.2011 10:46:36
10:10:10
13.02.2011
upír 130
-> palinator: to přesně nevím co používaj ve výrobě.. ale běžnej plnič co koupíš tam kde míchají akryláty tak ti ktomu řeknou že je lepší na pozink dát ještě pod plnič barvu na lehký kovy..
09:35:08
12.02.2011
palinator
-> upír 130:
A jak myslíš, že se dělají laky na pozinkovaný karoserie?4
01:19:16
12.02.2011
upír 130
-> Viči: nejlepší budeš mít plnič a akrylát kterým se dělají laky aut.. ale nevím jak se plniči bude líbit pozink.. jedině pod něj ještě koupit zaklad na lehký kovy..ale ja to zaručeně kvalitní..
09:06:58
11.02.2011
Viči
Zdravim chaloši, mám takovej dotaz, protože tady z té diskuze nejsem moc chytrej.8 Mám nápravu celou odlakovanou, otryskanou a galvanicky pozinkovanou a řeším problém jakou povrchovou úpravu. Komaxit? Galvinol + alkyton? Nějaká jiná barva, nebo dokonce dvousložková? Chci aby to vydrželo a neloupalo se to. Jinak je to na auto, který nejezdí v zimě, ale jaro až podzim pořád. Díky za rady.
21:16:47
17.12.2010
johaning
-> Fén: fosfátování dělají snad jen velké firmy,ale mi toto neděláme,mi právě používáme tan zinek základ,a na hliník máme odmaštovací lázně
21:12:34
17.12.2010
Fén
-> johaning: By se ale mělo pod práškovou barvu.
upraveno 1x, naposled 17.12.2010 21:12:52
21:02:13
17.12.2010
johaning
-> jarda.u1: napíšu klidně sem,u nás kolo se vším co jsem psal níže,at jeto al disk nebo fe disk tak cena bez dokladu 480,- za kus,bez pískování,jen lak,a pro známé a kamarády ceny jsou samozřejmě nižší
20:58:42
17.12.2010
jarda.u1
-> johaning: tyhle disky uz neresim,ale kamarad by mozna potreboval udelat kola.Kolik uctujes za kolo?Klidne sz4
20:58:30
17.12.2010
johaning
-> Fén: nene to nedělám
20:57:38
17.12.2010
Fén
-> johaning: Fosfátování a pasivaci děláš taky?
20:56:06
17.12.2010
johaning
-> jarda.u1: tak to dej kemě a uvydíš1
20:55:00
17.12.2010
jarda.u1
-> johaning: jasne,rozumim,asi tehda neco zanedbali4
20:54:20
17.12.2010
johaning
-> jarda.u1: tak ono po opískování,se musí co nejdřív stím pracovat,ted mám namysl železo,nesmý chytit lišku,pak už jeto jen na znovuopískování
20:51:55
17.12.2010
jarda.u1
-> johaning: lopalo se to,jelikoz to zacalo reznout pod barvou
20:50:25
17.12.2010
johaning
a kdyz dělá komaxit prasklinky,tak je tam moc barvy,a nebo to dělá špatně nanešenej lak na vrchní barvu
20:48:38
17.12.2010
johaning
-> jarda.u1: tak jestli se oloupali,tak byli mastny,když je něco pod komaxit mastné,loupese to!!!!!
20:47:14
17.12.2010
jarda.u1
-> johaning: tak v pripade mych plechacu na wintercaru tomu asi tak nebylo,jelikoz se za 2 zimy oloupaly uplne nehorazne.
20:45:04
17.12.2010
johaning
-> jarda.u1: tak každopádně se musí po opískování protáhnout pecí,a to na dobu 30min. a teplota 200 stupnů,tak byto měli dělat všechny lakovny,ale nedělají.Já například používám jak na hliník tak železo základ s obsahem zinkového prášku a to s podílem 85%,a jako příklad Eidyho příčka motoru mi prošla 3krát pecí.Ještě něco???Zodpovým
20:37:32
17.12.2010
jarda.u1
-> johaning: řádně udělaná předúprava obnasi co?Ja mel vzdy opiskovano a potom hned komaxit.
20:36:23
17.12.2010
johaning
Komaxit se nemůže loupat,pokud je řádně udělaná předúprava
20:35:20
17.12.2010
jarda.u1
-> Tuner#2: o.k.4
20:33:51
17.12.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jarda.u1 17.12.10 20:31:53: JJ kola byli použitý, tak následoval písek a komaxit, odstín chromlak nebo tak nějak. Až za dva roky se brousil a leštil límec.4
20:31:53
17.12.2010
jarda.u1
-> Tuner#2 01.12.10 22:52:18: Tys mel na tech predchozich kolech komaxit?Na okruhu to spis rozstrelim cely,nez by se zacala ta barva loupat 1
20:23:55
17.12.2010
Šulda
mužu si to schrnout proč né komaxit ? je měký praská a v rohách rezne ?
15:05:42
02.12.2010
suri
-> Matulo: google poradí firmu , ráta sa to na váhu krát nejaký koeficient zhruba 1€ za kilo ako kde , nato poriadny lak a prežije to
Extreme Tyres