Nápravy - alkyton nebo komaxit?

prohledat
264 příspěvků (zobrazeno 124 až 173) od 09.01.2009 do 09.08.2012, založil/a Karel.
řadit dle data
22:52:18
01.12.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jarda.u1 01.12.10 22:48:17: Vem to na okruh a pravda se ukáže 1 Mě se to objevilo před 3 rokama kdy jsem byl prvně v Mostě. Na nových kolech to nedělá ty jsou z výroby mokrou barvou nebo nevím čím to stříkají.
22:49:21
01.12.2010
afro100
-> Matulo: komplet predna a zadna naprava, kde netusim, nechaval si to robit kamos ...
22:48:17
01.12.2010
jarda.u1
-> Tuner#2 11.06.09 15:01:28: mam stejnou zkusenost s plechacema v komaxitu.Na alu kolech nemuzu mit vsak pripominku.
22:48:15
01.12.2010
Maťulo
-> afro100: A kolko veci mi za tu sumu pozinkuju? A kde? diky! 4
22:47:08
01.12.2010
afro100
-> Matulo: keby si to nechal nazinkovat normalne, tak by ti to za tych 70 € spravili ...
22:44:16
01.12.2010
Maťulo
-> Tuner#2: Tuto zingu som kupil v pixli takze to asi budem striekat kompresorom... Ale tiez to nebolo najlacnejsie! S tym orig. zakladom, riedidlom a penetratorom som za kilovku vysolil 73eur... Tak snad to vydrzi aspon 5 rokov... 4
22:31:42
01.12.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Matulo 01.12.10 22:26:33: Tyhle barvy ve spreji nikdy nenahradí kvalitní zinek ať už galvanický, či žárový, který jde ale aplikovat pouze na některé díly. navíc galvanický se dělá s různou příměcí chomátu, který jeho životnost/odolnost ještě prodlužuje.
22:28:17
01.12.2010
Sepp
-> fidelmc: kyselina čpavková, ale je to vyčtené, nikdy jsem to nezkoušel.
22:26:33
01.12.2010
Maťulo
-> Tuner#2: Este otazocka... Pozinkovanie nejakou speci metodou vo firme ktora sa tym zaobera je asi dost drahe... Kupil som si zinkovu farbu ZINGA od Chemolaku... Mam k tomu aj zaklad pod to a aj penetrator co pride zasa na to a potom uz sa to moze striekat vrchnou farbou... Bude to stacit ked to nazinkujem iba takto sam sebe si doma??? 1
22:20:50
01.12.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Zazaa 01.12.10 13:03:55: Zní to logicky, ale když jsem u nás v jedné práškové lakovně říkal o problému co mám na kolech (a ten problém byl hlavně na předních a to jemné popraskané vlásenky vůbec nehten neznatelné, zato z blízka dost viditelné) tak mě řekli, že to je vlivem ořívání kola od brzd a jeho chladnutím...

-> Zazaa 01.12.10 15:11:23: Našopování dělá hlavně na svodech kuličky a hliník jakoby stáká v těch kuličkách pryč pokud je tam jak říkáš větší teplota.

-> Matulo 01.12.10 11:50:03: Proč ne, hlavně to pak chce na zinek základ na lehké kovy...

-> ondie 01.12.10 15:11:13: NJ mám úplně stejnou zkušenost viz. reakce na Zazuu.
16:58:44
01.12.2010
fidelmc
Nekde jsem cetl, ze pred barvenim pozinkovanych veci, by mel zinek jakoby zestarnout, kdyz se natiraly strechy baraku z pozink. plechu, nebarvily se hned, par dni se nechala strecha bez barvy a az to bylo matny tak teprv barva. Dokonce se to pro urychleni mohlo natirat nejakou kyselinou myslim(pak se to oplachlo vodou). Cerstvy zinek je jakoby mastny ne? Jen me zajima, co pridavaji do zinku, jednou je stribrny (ze by nejakej ten chromat?nebo to je nikl? to je pak domodra ne) jednou zluty. Jsem zvedavy, ja nechal zinkovat galvanicky kozliky a spodni drzaky, hlavu svyslaku, tehlici a vsechny sroubky a matice predni napravy a neco pak natrel syntetikou. Jinak ramena a napravnici opiskoval+antikoroz. zaklad+syntetika. Proste klasika stetka, uvidim jak se to povedlo, auto jezdi 2x tydne a stoji venku
15:18:04
01.12.2010
ondie
-> Zazaa: Aha,tak díky.. tak dáme štětcem černou matnou na vejfuky..
upraveno 1x, naposled 01.12.2010 15:19:05
15:16:26
01.12.2010
škodec
-> Matulo: vyznam to ma..a ten ze mas 100perc. istotu ze ta to prezije. Pod komax sa nedava nic a ked sa odlupne tak to hrdzavie aj pod nim a lupe sa to komplet...a alkyton je mäkky cize ten sa lahko poskodi odrenim no da sa hoci kedy pretriet. Cize je to velke + zinok.
15:11:23
01.12.2010
Zazaa
-> ondie: nevydrzi
vzhledem k tomu ze se vypaluje nejak do 200 stupnu tak na svodech shori
nevydrzi tam ani zinek
dobre drzi sopovani hlinikem , ale na aute co jezdi na LPG ktere ma asi vetsi teplotu vejfuk. plynu slezlo i to :(
15:11:13
01.12.2010
ondie
-> Tuner#2: Teď když nad tim přemejšlim,tak sem měl taky kdysi kolo (jupiter v komaxu) co mělo na sobě vlásečnicový praskliny a celkem dost...akorát pochybuju,že je to od tepla,to spíš to kolo pracuje a trochu se kroutí..což je fakt že komaxit moc rád nemá..
15:11:01
01.12.2010
vhml
-> Zazaa: super je to na kolech. Roztekl se mi stejskanec na disku a odfouklo kolo při závodech.
14:48:01
01.12.2010
ondie
-> Tuner#2:
-> Kapřík: Tak se na to asi vyprdnu,ale třeba přijde nějaký dobrodruh,co to i vyzkoušel..
-> Zazaa: co z toho plyne? vydrží,nevydrží?
13:03:55
01.12.2010
Zazaa
-> Tuner#2: vlivem tepla praskova barva nepraska, ale naopak mekne
11:50:03
01.12.2010
Maťulo
Ma nejaky vyznam pozinkovat diely na ktore neskor pride alkyton alebo komaxit? Alebo je to zbytocne? Diky
11:39:05
01.12.2010
Kapřík
-> ondie: nevydrží v žádným případě4
07:24:48
01.12.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> ondie 01.12.10 02:14:48: Vzhledem k tomu, že mě vlivem tepla popraskal i na kolech, tak na vejfuk rozhodně ne.
02:14:48
01.12.2010
ondie
Testoval někdo v komaxitu vejfukový parohy ?
Udělá to něco ? 1
17:04:39
06.08.2010
johaning
-> Pilot 105: no my samozrejme vse pred strikanim protahujeme peci na dobu 30min,a vetsinou to zinkovani je delsiho data po tomto procesu.
16:50:38
06.08.2010
Pilot 105
-> johaning: Je několik další možností jak "bublání" zamazit, ideálně lakovat po delší době od zinkování (dojde k samovolnému odvodíkování), nebo díl odvodíkovat tepelně (vypálit v peci). Bohužel v lakovnách o tom buď nevědí nebo na to .....
Také záleží na technologii zinkování, podle toho se musí zvolit čas a teplota vypalování v peci, nebo se nemusí odvodíkovat vůbec, protože materiál se při zinkování nenavodíkuje.
Podobné problémy mají v lakovnách třeba s porézními materiály jako je litina apod. Chce to vybrat tu správnou lakovnu, kde pracují lidé kteří tomu rozumí, což je občas problém.
-> matisek: Nepěkný povrch po žárovém zinkování může být způsoben více faktory, většinou to bývá krátká doba zinkování, díl se nestačí prohřát na teplotu lázně.4
14:41:18
06.08.2010
johaning
-> Pilot 105: ano existuji praskove barvy na zinkovany material,ale i s tema to neni kolikrat moc dobre.My vzdy na to zakaznika upozornime,ze by to mohlo udelat neco,ale jak rikam,jak ktera barva to udela.
14:37:50
06.08.2010
johaning
-> palinator: kdyz se smicha s redidlem S6300 tak lze to natirat,je to pak jako mokra barva.
22:25:18
05.08.2010
Pilot 105
-> ondie: Záleží na technologii gal. zinkování, jsou technologie při kterých nedochází k tzv. navodíkování oceli při zinkování, které způsobuje tyto problémy, záleží na jeho stupni, podle toho se povede, nebo nepovede povrch nalakovat. Každopádně existují práškové barvy spec. určené na pozinkované materiály, které tento problém odstraňují. Já osobně s tím nikdy neměl problém, ale žárově zinkované věci jsem nikdy lakovat nenechával, pouze galvanický pozink s černým chromátem.
21:52:00
05.08.2010
matisek
-> Krupp: 3 3 3
Co už,nikto nevedel.
21:39:54
05.08.2010
palinator
-> johaning:
Komaxit je možné nanášet i za mokra?9
21:17:32
05.08.2010
Krupp
Krupp 04.08.10 18:57:57 napsal:
Zdravim, vede se tu diskuse o epoxidovych a polyuretanovych barvach tak snad
nebude vadit kdyz se zeptam: Je mozne epoxidovou zakladovku pretrit syntetikou?
mysleno lehce ten epoxid pretrit a odmastit a pak zaklad + vrchni? nebo to
nebude delat dobrotu?
 dikes

Díky za mnoho příspěvků, bohužel na dotaz si musím odpovědět sám. Dle vyjádření odborníka lze epoxidový základ natřít jak polyuretanem tak syntetikou nebo akrylátem. Přetírání syntetickým základem je sice možné, ale zbytečné.

Díky Kruppe :)
18:08:31
05.08.2010
johaning
-> mark: -> ondie: tak abych vas uved na spravnou cestu.na jiz uz nastrikany komaxit,lze jeste znova strikat komaxit,i za predpokladu ze je poskrabany,potluceny,vybr any ze hnoje,ale musi se predtim radne udelat priprava pred strikanim.Jinak nechapu jak se tam mohla udelat bublinka?bublinky se delaji jen za predpokladu,ze pod komaxitem je mokra barva.jinak stai si v lakovne klidne vyzadat trosku prasku v danem odstinu,na male opravy,redi se ten prasek redidlem S6300
17:59:05
05.08.2010
johaning
-> ondie: jojo to byl preklep.jinak s tim zinkem,jsou dosti problemi.Ikdyz se samozrejme pred samotnym strikanim vypali,tak i po nastrikani v peci stale plynuje,a vytvari obcass i ty zminovane kraterky,nebo i bublinky.Tenkrat sme i skousely specialni prisadu do praskovych barev,jiz kvuli zminovanemu efektu bublinek a kraterku,a bylo to popravde jestehorsi nez predtim.
01:00:17
05.08.2010
ondie
-> matisek: jj šopování sem myslel...častěji se to slovo používá právě u hliníku,ale jde stříkat i zinek.
Dík za info ;)
upraveno 1x, naposled 05.08.2010 01:00:55
00:55:49
05.08.2010
matisek
-> ondie: Ak má tá lázen teplotu akú má mať tak je pekný hladký ale ked to odfláknu a nemajú dostatočnú teplotu tak je to horšie síce hladké ale sú tam stekance a tak,samozrejme že galvanicky je to krajšie ale zasa výdrž žiarového zinkovania je ovela večšia je to hrubšia vrstva.

Neviem či to čo hovoríš nieje tzv.šopovanie a robí sa to hliníkom nie zinkom a má to drsní povrch ako 100-vka šmirgel.Ale neviem možno sa mýlim.
00:44:43
05.08.2010
ondie
-> matisek: aha..já totiž znám i žárovej nástřik,tak sem si představil rovnou toto,ale zrnitost se asi nemění ne? ..je to prostě hrubší povrch než třeba galvanika předpokládám.
Frflali...hmmm ..asi věděli proč. 8
upraveno 2x, naposled 05.08.2010 00:47:38
00:42:18
05.08.2010
ondie
-> mark: hmm,to bych čekal že v tý peci to vybublá úplně všechno včetně starý barvy..zajímavý... jen na tom vydrbaným ?
00:40:38
05.08.2010
matisek
-> ondie: žiarovo sa to máča v roztavenom zinku a odmastuje v chemikáliach a pred komaxitom sa to ešte vypeká v peci a tým sa to nejak odmastí ale na tom pozinkovanom povrchu už nemá čo byť nejaka mastnota.Ja neviem ako to bude z galvanickým zinkom ten je predsa taký čistejší ako žiarový.

Neprisli sme nato čím to bolo ale viem že aj chalani čo robili ten komaxit na to hned frflali.
00:37:50
05.08.2010
mark - zrušená registrace
-> ondie: no na ten starý komaxit, protože jsem odřez převodovku a nešlo to opravit. Ale ty bublinky se staly jenom na tech poškrabaných místech.
00:35:17
05.08.2010
ondie
-> matisek: na druhou stranu si myslim že hrubý zrno ze žáru neni na ten komax úplně vhodný a ta galvanika bude lepší,ale chápu že to byl "jen" plot a nebyla po ruce velká vana.
00:32:39
05.08.2010
ondie
-> matisek: jasný,já se právě ptám (a teď trochu děsim) protože bych rád postup zinek-komax a tak nějak věřim,že by to mohlo dlouho fungovat a pokud opresjknu (což se klidně stane),tak teprve na zatření použiju ten slavnej alkyton nebo ještě líp nějakou mokrou dvousložku..
Tak bystřim,když tu o tom mluvíte...zajímavý je že vám to dělalo sporadicky a nevíš čim to teda bylo :/ (postup naprosto stejnej,odmaštěno stejně? ..třeba to žárovej zinkátor stříkal na dvakrát a byla nějaká chyba u něj,na zinku..)
00:25:40
05.08.2010
matisek
-> ondie: V mojom prípade išlo o žiarove zinkovanie ale ako som písal nebolo to zlé na všetkých kusoch no neprišli sme na dôvod že prečo bolo niečo dobré a niečo zlé,boli to plotové dielce bolo ich vela a zhruba polovica ich bola zlá ale postup bol pri vsetkých rovnaký.Tiež sme vtedy mysleli že možno pri galvanickom by to nerobilo ale to vzhladom na velkosť tých dielov nebolo možné.
00:25:29
05.08.2010
ondie
-> mark: a tos znova komaxitoval už na starší komaxit ?? ,to asi neni vono ne?
00:22:36
05.08.2010
mark - zrušená registrace
Já se přiznám, žemám všechno co se dalo na autě opiskovaté včetně převodovky. Je pravda, že jsem to musel pracně ošetřit, protže jsem to nedával hned na komaxit. Stalo se mi že jsem potřeboval něco opravit a hele to se bohužel nedá. tak jsem to zkusil znovu na komaxitovat a to jsem neměl dělat. Stala se na pár místěch malá bublaninka. Takže do budoucna jednou a dost.
00:13:21
05.08.2010
ondie
-> johaning:
-> matisek:
Äle pozor,tohle by mě dost zajímalo..komaxit na zinku (galvanickym) vám zlobil ?
To mi neděláte radost,máte nějaké alespoň teoretické vysvětlení?
Nebo ať napíšou i ostatné,a nejlépe ti (očekávám 10x více pozitivních názorů než negativních 1 ) kteří mě uklidní..

Teď se ale lépe začítám do tvojí citace,ale tušim překlep..johaning 04.08.10 19:12:29 napsal:
Taky přispěju s trochou do mlýna.Když se stříká komaxit tak je
opravdu nejlepí vše opískovat.Rozhodne nedoporucuji POTÉ tyto díly
nechávat pozinkovat,at už galavanicky či jiným spůsobem.Prášková barva
toto nemé moc ráda,a některé odstíny dokonce povypálení,vyt­vářejí
bublinky a kráterky.Nejlepší je na opískovaný podklad,nechat nastříkat
práškovou základovou barvu s příměsí zinkového prášku,která má
obsah 80% zinkového prášku,a poté finální odstín.Mohu říci,že takto
nalakovaný materiál vydrží věky.


Jak poté,myslel předtím viď ? ..nebo nechápu proč zinkovat nakomaxitovaný věci. 3
21:16:13
04.08.2010
matisek
S komaxitom na zinok mám stejnú skúsenosť,všetko sa muselo znova pieskovať a komaxitovať už bez zinku.Robilo to bublinky.Zaujimave ale je že niekedy sa to podarilo pekne aj na ten zinok ale neprišli sme na to čím by to mohlo byť.
19:12:29
04.08.2010
johaning
Taky přispěju s trochou do mlýna.Když se stříká komaxit tak je opravdu nejlepí vše opískovat.Rozhodne nedoporucuji poté tyto díly nechávat pozinkovat,at už galavanicky či jiným spůsobem.Prášková barva toto nemé moc ráda,a některé odstíny dokonce povypálení,vytvářejí bublinky a kráterky.Nejlepší je na opískovaný podklad,nechat nastříkat práškovou základovou barvu s příměsí zinkového prášku,která má obsah 80% zinkového prášku,a poté finální odstín.Mohu říci,že takto nalakovaný materiál vydrží věky.
18:57:57
04.08.2010
Krupp
Zdravim, vede se tu diskuse o epoxidovych a polyuretanovych barvach tak snad nebude vadit kdyz se zeptam: Je mozne epoxidovou zakladovku pretrit syntetikou? mysleno lehce ten epoxid pretrit a odmastit a pak zaklad + vrchni? nebo to nebude delat dobrotu?
dikes
11:31:37
15.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pilot 105: Jenže to platí i o Alkytonu jak sám píšeš. Pokud pod Alkytonem nazinkuješ tak jako Majkl, tak je to navěky. Pokud to uděláš pod komaxit, tak to samozřejmě tyky více vydrží.

Já tady chtěl jen ukázat, že to není o "nekvalitě" Alkytonu, ale jak sám píšeš o kvalitě materiálu na který to nanášíš a jaký je tak základ Alkyton bych bez základu nikdy nedal a radil mě to už tehdy Dan, abych použil Primer jako základní barnu pod Alkyton.
13:12:16
13.06.2009
Pilot 105
-> Tuner#2: Jenže ten ráfek není vina práškové barvy, ale nedodržení technologického postupu spolu s nekvalitním opískováním. Zkus si ten ráfek před komaxem ještě nazinkovat (stačí galvanicky), nebo jenom vymořit a uvidíš ten rozdíl.;)

Jinak obecně to není o tom zda je lepší prášková barva, nebo Alkyton, obě barvy mají něco do sebe. Je to o tom kvalitně připravit povrch pod barvu a v případě Alkytonu použít kvalitní antikorozní základ, samozákladové barvy apod. jsou pouze reklamní řeči. Kde jsou doby suříku......:(
upraveno 1x, naposled 13.06.2009 13:13:07
09:27:48
13.06.2009
suri
-> Tuner#2: boli to nápravy v krásnom stave ( nie ako tie čo sa tu používajú na repas ) pieskované dočista , natreté Synta základ antikorózny ( niketoré diely aj primerom ') a nato alkyton 47vrstvy striekané , vydržalo rok a jednu zimu - auto jazdí každý den , plus na polovačky zasraté od blata , snehu soli , tera po tejto zime to vystriekal WAPkou a na spojoch falcoch hrdzavé jak svina , farba taká vyblednutá , vyžraná od soli , také mapy na nej aj po umytí a pod . na synte to najazdilo 6 rokov bez ničoho na alkytone rok . takže ak spočítam že na to spotrebuval 3x 0,6 kg alkytonu za 380sk kus a vydrží to rok - 1140 za rok . alebo synta 3pixle za 300 sk za 6 rokov je troška rozdiel ,, a základ nepočítam pretože by to alkytonu ešte pohoršilo páč primer stál cez 300 pixla
Extreme Tyres