Nápravy - alkyton nebo komaxit?

prohledat
264 příspěvků (zobrazeno 174 až 223) od 09.01.2009 do 09.08.2012, založil/a Karel.
řadit dle data
23:50:10
12.06.2009
Kapřík
Tak taky vyjádřím svůj názor. Alkyton mám na autě, komaxit na motorce a ještě pár blbostech. A jednoznačně záleží na podkladu... pokud je podklad novej, tak je to oboje OK. Ale zhnilej podklad i když se opískuje už i tak bude časem reznout. No a samozřejmě u starých náprav je pískování naprostou nutností. Drhnout kartáček to může každý jak dlouho chce, ale je to k ničemu. Starou nápravu jedině opískovat a pak na ni alkyton, nebo komaxit. To už je jedno..ale jde o to, na co se ty barvy budou nanášet4

Jinak já jsem s alkytonem spokojenej. Drží na nápravách, drží na motoru. Ale je pravda, že zimu to nevidělo..ale na zimu máme přece spotřebáky. A olej alkyton nerozpouští..to bych jinak musel mít půl bloku motoru bez alkytonu..a to opravdu nemám4
22:31:11
12.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri - votrelec: Pokud se dobře podíváš na fotky, tak vidíš porovnání Alkytonu a Komaxitu... Je to na autě, které jezdí pořád ne leštěnka.

Co se týče brzdovky ano tej odolá málokterá barva, ale olej? Já mám celý blok a prsa v Alkytonu, ve spojích to jako klasicky prolíná, ale že by to žralo barvu jsem se teda nevšimnul 40

-> Lachma Muchma: V tom máš naprostou pravdu, ale kolik lidí tady ví kdo to je Dan? Řekl bych že jen málo pamětníků a ti co tady dnes Alkyton pomlouvají tak vůbec ne. Pamatuju jak měl Dan nějaký ten vzorek a jak to krásně drželo a bylo pružné, koneckonců Ty ho máš pořád na celé podlaze.4
upraveno 1x, naposled 12.06.2009 22:31:29
22:24:04
12.06.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
Já teda nevim, ale my s ním máme jen dobré zkušenosti. A těch co s ním mají dobré zkušenosti je více než těch co mají opačné.
Tady každej machruje, ale nikdo už si nepamatuje, že Alkyton + Galvinol a jeho využití jsme na Virt přinesli Dan a já a ostatní naskočili do už rozjetého vláčku. Vzhledem k tomu, jak moc už je to let a funguje velmi dobře, tak ho užíváme i dál a nemáme výhrady.
Na druhou stranu ty auta neznají zimu, ostatně kdo by se v dnešní době ještě mrcasil ve Škodovce v zimě.
16:53:12
11.06.2009
peti
-> suri - votrelec: suhlasim stebou, klasika chemloak syntetika sa pri troska snahe da taktiez pekne naniest a je to nieco uplne ine na stranke ochrany, mam snou len dobre skusenosti
15:31:30
11.06.2009
suri
-> Tuner#2: ja súhlasím s Borinom , alkyton je farba úplne normálna , akurát má nohovby ochranu , jediné čo je dobré že diely vyzerajú ako striekané a pritom sú natierané , to je jediná výhoda inak nič , ale tá cena 400sk za 0,6 kg a ochrana veľmi slabá ma moc nepresvedčila . Za klasickú Chemolak Syntetiku dám 100sk a ochrana je kvalitnejšia . Alkytonom som robil a díky pekne už viac nikdy na svoje auto , vydržalo to jednu zimu a hotovo bolo po ňom , pritom miesta kde je synta za 100sk síce niesú také pekné ale sú v poriadku . Podľa mňa je to farba do interiéru nie na namáhané diely , a to nehovorím o tom že alkyton rozpíja olej ,slaná voda , brzdovka benzín , a kopu iných prodkutov a to mi dosť vadí
upraveno 1x, naposled 11.06.2009 15:52:20
15:05:40
11.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
A tady po utření vlhkým hadrem. Samozžejmě ideální by bylo porovnat dva stejné díly a stejně namáhané, ale i ten tlumič byl v zimě obalený pravidelně nánosem břečky se solí...
zvětšit Nápravy - alkyton nebo komaxit? - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 11.06.2009 15:05:40
15:03:27
11.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
No a tady jen obroušený tlumič a miska pružiny, základ + Alkyton taktéž po více jak roce...
zvětšit Nápravy - alkyton nebo komaxit? - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 11.06.2009 15:03:27
15:01:28
11.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
Takže něco pro Karla a Borina.

Kola opískováno a komaxit po více jak roce. Všude vylezlý rez, místama už úplně napučené.
zvětšit Nápravy - alkyton nebo komaxit? - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 11.06.2009 15:01:28
19:00:57
10.02.2009
ondie
-> Jozka: JooJo 1
07:53:06
10.02.2009
Jozka
-> ondie: No jo, to jsem si nechal ještě v kolbence "fouknout" disky na zimní kola - taky nějak za cigára. Sice epoxydem, ale otryskaný mastnou litinou, bez základu a s nevalnejma mikronama.. Asi tak do února vypadaly parádně...10.
21:59:25
09.02.2009
ondie
-> Jozka: Přesně tak by se mi to nejvíc líbilo,ale jak sem zjistil chce to fakt otravovat a ptát se (a taky platit)...neb takový ty komaxity od kluků ze strojíren za krabku startek opravdu nebejvaj povětšinou nicmoc 1
12:04:37
09.02.2009
Jozka
-> ondie: Správný tušení, epox. je ještě dražší, než obyč. práškovka.. Tvrdší je, ale s tou křehkostí to zas není tak horký. Pokud ti tedy neupadne horní rameno jako mě přímo na růžek, ale to by odprejskl asi i Gumoasfalt.
-> Zdeněk.: Jsem to dlouze probíral s hochama v HD - pravili, že komax má podle norem nejdelší interval na proreznutí od vrypu a když to někdo chce úplně super, tak dávají ještě třetí, transparentní vrstvu, která oklepy pochytá. Oni mají docela otravný zákazníky průmyslový, dělají všelijaký ramena skříně a jiný díly ke strojům, tak to je asi naučilo.
Cenovej odhad jsem z nich nevyrazil, což se ani nedivím, ale když to vyfotíš a pošleš na benes.forman@tiscali.cz, tak ti nějakej udělají..
Jinak je-li vespod ten základ, dá se opravit normálně syntetikou a ani se nemusí nic moc obrušovat, protože koroze se nerozlejzá do okolí jako pod normální barvnou..
22:07:30
06.02.2009
suri
-> Zdeněk.: no ok :)
21:59:59
06.02.2009
Zdeněk.
-> suri: už si mi to psal i jinde, ale jak jsem se ptal po krámech u nás i ve větším městě vedle tak: "tuhle barvu nemáme a co to jako má být?" a já nechci barvu zkoušet, potřebuju to udělat hned aby to bylo co nejlepší a víckrát už tuhle nápravu rozebírat nechci4 proto se ptám všude možně a na všechno možný, aby to bylo napoprvé co nejlepší bez zbytečných dalších starostí v budoucnu
21:54:55
06.02.2009
ondie
-> Zdeněk.: Co mám doma já,tak je komaxit jednoznačně tvrdší.
21:52:51
06.02.2009
suri
-> Zdeněk.: 3tí krát píšem prečo neskúsiš Sikkens ? :) alkyton je vyhlásený ja mám skúsenosť len s týmto
21:52:01
06.02.2009
Zdeněk.
-> Jozka: taky by se mi asi líbil více komaxit, hlavně z důvodu, že bych se s ním nemusel patlat, ale nevím jak řešit případné oděrky od odlítavajících kamínků, z tohohle důvodu se mi zase líbí základ + alkyton, jednoduše to místo můžu vybrousit, znovu natřít a nebude to poznat...
Taková otázka, je po vytvrzení odolnější komaxit nebo alkyton?
Bude se předtím samozřejmě pískovat4
Náprava je jak nová, ještě na ní mám origo neodloupanou barvu, ale jak auto jezdilo na ochranu spodku a stříkali to Body nebo čím, tak místama je pod barvou trochu povrchovky...
21:24:50
06.02.2009
suri
-> Jozka: máš pravdu hlavné je mať zdravú nápravnicu odvnútra nie takú čo sa v nej šíri korózia najlepšie novú opieskovať kvalitný základ a vrch a hlavne dnu rezistínu a pravidelne vystreikávať
21:22:56
06.02.2009
ondie
-> Jozka: ty jo,to zní moc dobře..ten epoxydovej základ,to asi bude fest drahý co,nevíš ? (asi dražší nežli samotný komax bych tušil)...
Ale takhlě nějak by se mi to moc líbilo....opískovat,pak to pořádně prolejt a nechat nasát odrezovačem/kyselinou fosforečnou,zinek,tenhle epoxydovej základ o kterém mluvíš a nakonec teprv komax.. 32
10:31:49
06.02.2009
Jozka
-> Zdeněk.: Mnoho cest k témuž cíli, leč jen jedna ta nejlepší?4
Statisticky tu vychází nejspíš ten komax a co se nápravnice a ramen týká, tak s tím určitě souhlasím na 100%.
Současně si ale myslím, že nejdůležitější je úprava před nátěrem, čili otryskání nejlépe křemičitým pískem, vyhovující jsou i litinový kulky menšího kalibru, v závislosti na pečlivosti zhotovitele případně taky následný odmaštění. Čili bude-li tohle uděláno dobře a nátěry potom provedený nejlíp skoro ihned, tak pak už to může natřít kdejakej idiot třeba obyčejným syntetickým nátěrovým systémem (2x základ, 2x svrchní) a při sezóním letním provozu to vydrží léta - s podmínkou vystříkání nápravnice nějakým dutináčem.
18:58:34
02.02.2009
suri
18:31:11
02.02.2009
Zdeněk.
Mno, takže kam jsme se už dopracovali? Je lepší ty nápravy natřít základem a alkytonem, nebo je nechat dát do komaxitu, nebo jsou ještě jiné, třeba lepší možnosti, aby náprava nerezla (v zimě to jezdit nebude, max v dešti)6 už bych docela rád tento problém vyřešil a nápravu uvedl do stadia HOTOVÁ4
14:53:48
02.02.2009
Jozka
-> ondie: Tak epoxidový základ pod komaxit je taky prášková barva, ještě dražší než standartní prášky a vyvinutá proto, aby se dala brousit, daly se ní normálně stříkat plniče nebo jakékoliv barvy akrylátové apod. Může zůstat i jako svchní, protože se z ní po čase "nepráší" jako z normálního epoxidu, jen nemá UV filtry a tak šisuje. Prostě na normálním komaxitu další vrstva buď špatně drží, nebo při určitých ředidlech se na komaxu udělaj puchýře, tj. "zvedne se" - což mě překvapilo.
Informace jsem nakupoval u odborníků, tj. firmy, co práškuje pro veteránisty..
15:34:19
13.01.2009
Jozka
-> rolls: Jo a taky dělají původně pro DB bezva antisprejerskej bezbarvej lak, kterej když se dá na disky, tak na něm neulpívá prach z brzdovýho obložení. Opět problém cenovej, sumu/kg si už po 3ech letech nepamatuju, ale taky byla luxusní.
17:59:05
12.01.2009
rolls
-> Jozka: znama to firma...od nej mame tusim nastriekany nas novy kontajner ISO1C v ktorom je labak....spominali ze dost vydrzi...hlavne co sa tyka dekontaminacie
14:35:13
12.01.2009
ondie
-> Jozka: odpočívá v pokoji :-)
14:11:59
12.01.2009
Jozka
-> Crestik: / -> ondie: Na to se používá epoxidová základovka, dost možná i speciálně určená pod komax. Ona trochu i zahladí nerovnosti, takže poslouží omezeně jako plnič, kterej se v podstatě pod komax nedá použít. Na další podrobnosti bych se musel zeptat, mám skoro dojem, že se ten základ vypaluje taky. Moc jsem se nezajímal o detaily, ti práškaři jsou stejný jako ostatní lakýři - chtěj si díl připravit od tryskání po finiš, aby měli jistotu, jak je to udělaný, takže by mě s nějakou svépomocí asi vyhodili..
-> rolls: Nechci dělat reklamu, ale dělaly se u nás vnitřnosti pro automatický parkoviště do Novýho Yorku, polyuretanová barva na nějaký základ asi taky epox., to už se nepamatuju a od fy Mankiewicz tvrdili, že při správný aplikaci to odkap tý prosolený břečky 30 let vydrží.. Ale stálo to ranec. Takže polyuretan jo, ale asi ne ten na kuchyňský linky. A ukrutně blbě se s ním pracuje..
Zkušeností z aplikakace na autě nemůžu sloužit, mám sice tím polyuretanem udělanou nápravu, ale odpočívá zatím v pokoji.
13:48:03
12.01.2009
rolls
este som cital niekde nazor ze polyuretanove farby su dobre....tak neviem8
13:05:34
12.01.2009
ondie
-> Jozka: jo to by mě taky zajímalo,ten základ pod komax....máš nějaké bližšší info jak na to ?
12:24:17
12.01.2009
Crestik
-> Jozka: ta kombinace pod komax nějaký základ se mi celkem líbí, předpokládám, že máš zkušenosti, že ten epox v těch teplotách 200 nebo kolik stupňů nic neudělá :-/
09:05:43
12.01.2009
Jozka
-> Baghira: S alkytonem jsem tedy nedělal, ale jinak ta nepružnost komaxitu, to je legenda. Zkoušel jsem to na páscích plechu, syntetika šla dolů při ohýbání daleko dřív, po ní spray na disky, pak teprve komaxit. O Hammeritu ani nemluvě, ten je křehkej jak nějaká sklovina, tam fakt ten kamínek stačí.
S komaxem je problém třeba na plecháčích a nápravnicích, který byly ve spojích už hodně vyrezlý, z té spáry už to nikdo nevypískuje a pak to vyleze. Ale byly-li kola předtím ve slušným stavu, tak při dodržení technologie a nejlíp s epox. základem, je komax i na zimní kola nejvýdržnější způsob úpravy.. Teda kromě nějakých super polyuretanových barev, 5ti vrstvých epoxidů a podobných extra záležitostí, který se dávají na konstrukce s 30ti letou zárukou..
00:00:03
12.01.2009
Karel.
-> Zdeněk.: tím je body známý bohužel8
23:55:34
11.01.2009
Zdeněk.
-> Karel.: tak když nezapomenu tak ho zejtra vyfotím, body na něm je celý rozpraskaný, loupe se...
23:48:22
11.01.2009
Karel.
-> Zdeněk.: já jo1 a dokážu si představit jak to vypadá8
23:25:38
11.01.2009
Zdeněk.
-> Mr.Lumpy: chceš vidět rameno nastříkaný stříbrným BODY?
23:06:05
11.01.2009
Mr.Lumpy
a co je nastříkat nějakým body to by mělo bejt nejlepší ne?
12:15:58
11.01.2009
rolls
-> Petkar1: no nevravim ze to nedrzi...len sa mi zda ako keby to zltlo...mozno vdaka tomu ciernemu bazmeku co je nim natrety spodok auta. ale to je jedno, pojde tam viac vrstiev, ta biela ma nahovno kryciu schopnost8
11:51:03
11.01.2009
Petkar1
-> rolls: Já mám podběhy natřený obyč syntetikou a drží to v pohodě, je to tvrdý akorát by to chtělo ještě tak 2-3 vrstvy....
11:48:27
11.01.2009
minno
-> Karel.: tak potom nerieš, pri najbližšej príležitosti obrús, zatri a nechaj tak, ono to pár rokov vydrží4 Mňa už tiež nebaví takéto prkotiny riešiť, hlavne nech to všetko funguje a len jazdiť, a nie umývať nápravy a zatierať po každej jazde....
upraveno 1x, naposled 11.01.2009 11:50:45
11:42:48
11.01.2009
Karel.
-> minno: jj, natřel, nalil barvu spíš3 ........
11:39:44
11.01.2009
minno
-> Karel.: aha, a dutinku toho plechového dorazu si natrel / vystriekal?
11:31:55
11.01.2009
Karel.
-> minno: no rezne mi to jak máš na šikmým ramenu na vlečce doraz, spíš jako místo kam naráží doraz, tak ten byl navařenej novej, trochu jinak, takže novej plech, čistý sváry a hned základ a teď to tam kolem rezne8
11:22:52
11.01.2009
Baghira
Nevim jestli to tu nepadlo, ale komaxit není moc pružnej, takže tam, kde dochází k jemným deformacím, nebo tepelnýmu zatížení, rád praská. Osobně bych šel do alkytonu, to je celkem nesmrtelná barva a hlavně lehce obnovitelná :-).
11:22:16
11.01.2009
minno
-> Karel.: to vieš, stk skončila, a ja som medzitým ešte dával dozadu nové pakne, tak som ich musel niekde zabehnúť, aby si sadli3 + nákup dielov do mototechien1 Ale aj tak to musím ešte znova rozobrať....
U teba tá hrzda "lehce" vychádza na povrch cez farbu, či len tam kde to bolo oškrené? Lebo ak cez farbu, tak to nechápem ani ja, to skôr vyzerá na hĺbkovú koróziu, na povrchu si sa toho zbavil, ale vychádza to z vnútra.
11:17:09
11.01.2009
Karel.
-> minno: 400km bez stk3 ty vole to jseš úplnej James Bond, se ničeho nebojíš3 Já už taky nemám stk přes měsíc8 No jako neměl jsem to opískovaný, ale to nebylo třeba, protože ta vlečka neměla prakticky nic najeto...........takže vrtačka, kde občas koroze byla a na to základ a alkyton a rezne to lehce, vůbec nechápu8
10:56:57
11.01.2009
Crestik
-> Zdeněk.: natírat nápravy, a ještě přímo na rez, Hammeritem...léty prověřený alkyton...tedy nějaké další reference na prolezlé barvy?
10:49:00
11.01.2009
minno
-> Karel.: nejazdím, pretože už mesiac mám auto bez STK a furt sa mi ešte na tom aute niečo serie, takže stále sa to len snažím dať konečne dokopy a až potom pôjdem na STK....Pár krát som s tým ale vyšiel (asi 400 km bez STK 1) a na nápravach, kde je alkyton som nespozoroval žiadne poškodenie, alebo hrdzu.... Pokiaľ je dobrý podklad (opieskovaný čistý kov), tak nevidím dôvod, prečo by to malo chytať hrdzu s akýmkoľvek náterom....
10:42:49
11.01.2009
Karel.
-> minno: jo tebe jse se chtěl zeptat4 Jak jseš na tom s nápravama? jezdils i teď v zimě?
10:31:52
11.01.2009
minno
-> Zdeněk.: a na alkyton máš dobré referencie?
23:39:21
10.01.2009
Zdeněk.
-> suri: strejc natíral před zimou na formanu nápravy hammeretikou, jenom to tak trochu vodrbal a natřel přímo na rez, zejtra mrknu jak to po cca měsící ježdění vypadá. Ale na Alkytonu se mi líbí i celkem velká hladká vrstva, která se na povrchu udělá a nemá asi cenu, když už je léty prověřený alkyton zkoušet zase něco jiného4 známej má obchod s barvy laky, takže věř, že každou barvu mám prolezlou a na každou mám reference...
Extreme Tyres