Jaké brzdy, 4p nebo 2p?

prohledat
172 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 25.12.2008 do 26.02.2009, založil/a Zdeněk.
řadit dle data
22:34:52
25.12.2008
Syny
-> havlik: Pak teda nevim o co te jde...
22:33:55
25.12.2008
Syny
-> petr s: nepotrebuju, ale nebavi me menit kotouce po roce, prtoze se skrivaly... Navic si myslim, ze je uplne jedno co dam na auto, jestli 4 nebo 2p, ale dulezity je, ze ani jedno neodsuzuju... 4p jsou lepsi, to nepopiram, ale 2p dokazou brzdit naprosto paradne a uplne dostatecne - takze to neni tak jak tady nekteri stale tvrdi, ze 4p jedina a kdo jezdi na 2p je sebevrah...
22:33:40
25.12.2008
David29
-> Crestik: O znalostech fyziky by si měl pomlčet… promin, ale když někdo napíše, že

- …takže jinak, 4p nebrzdí líp, jelikož maj větší plochu, ale díky té větší ploše pístků potřebuješ na vyvinutí stejného tlaku v soustavě jako u 2p menší sílu na pedál…



…tak to vážně nemá chybu… Když sešlápneš pedál o 5cm, tak tam naroste tlak vždycky stejně… ať jsou tam 2p nebo 8p. Velikost tlaku po sešlápnutí pedálu o 5cm, snad záleží na tom, jak jsou sjetý kotouče a destičky (zda-li vůbec)



Shrnutí: Tlak je 2p a 4p stejný, ale díky větší ploše na 4p brzdí učinněji - tohle mi někdo vyvratťe
22:33:16
25.12.2008
havlik
-> Syny: tak vidíš tak k čemu chladáky k čemu 4 písty když to všechno stačilo? a těch pár koní navíc to taky ubrzdí 4 RSa taky měla 2 písty sice girling s větši plochou pístku ale to nevadí ne? 2pístek jako dvoupístek. Nikdy sem nikde nepsal že 2 pístky brzdí špatně.
22:29:24
25.12.2008
Syny
-> havlik: Kdyz ty 2p nemaj v sobe tunu rezu, pistky si nechodi jak chtej a cely brzdy nejsou 20let netknuty, tak ty 2p dokazou brzdit taky slusne... Sam sem se o tom presvedcil, kdyz sem natahnul kompet novy brzdy... Bohuzel sem na tom jezdil jen tyden, ale i tak to brzdilo naprosto luxusne...
22:28:40
25.12.2008
petr s
-> Syny: A tak nutně potřebuješ chladáky?
22:27:40
25.12.2008
Syny
-> havlik: traba v tom, ze se blbe davaj na ty chladaky...
22:25:31
25.12.2008
havlik
-> Syny: ale 2pístky sou dobrý stačí i na lepší motor jak 120ka a máš tam mín možností na to že se to někde posere tak včem je problém?
22:24:25
25.12.2008
Syny
Kecam - 4q stoji za hovno 3
22:22:56
25.12.2008
Syny
-> havlik: 4p mam protoze sem je mohl vyhodne koupit. Taky treba mam maticovou napravu a budu davat hreben. Taky mam 4q prevodovku a budu davat 5q, mam sedacky ze sedana a budu davat sedacky z rapida. Ale nikdy sem nerekl, ze predchozi varianta stoji za hovno... Na 2p jezdim od doby co mam ridicak a nikdy sem v tom nevidel problem... To ze na svetlusi dam 4p neznamena ze chci bejt nejak in, ale ze treba tam nebude stale motor 120 a nebudou tam stale jednoduchy brzdovy kotouce, tak prosimte ty svoje soudy si nech ;)
22:22:36
25.12.2008
Bagrr- máma mele Emu
-> havlik: Dobře3
22:19:42
25.12.2008
havlik
-> Syny: a proto budeš dávát 4 pístky ty seš taky kam vítr tam plášť
22:17:50
25.12.2008
Syny
-> Crestik: asi tak...
22:15:33
25.12.2008
Crestik
...no dle mě mi příjde celkem úsměvné u tak "úžasných" brzd jako seriové 120tkové, řešit detaily jako roztažnost hadic, rychlost nástupu apod...No a jak vidno v tématu Dnešní nákup, tak někteří nemaj moc ani potuchy o znalostech fyziky 6.třídy.

Za mě si myslím, že na normální jezdění s občasným svezením je při rekonstrukci brzd uplně jedno, jaké, jestli 2p nebo 4p. Vůbec bych se nebál použít znova 2p, případně nechat vytočit pístky z inteligentnějšího matroše, použít nové gumičky, hadice (apropo, brzdové hadice maj omezenou životnost, i ty, co jsou od roku 1970 nepoužité) a tak podobně. Bude to brzdit dostatečně, mám víc než o polovinu méně dílů, než u 4p, podstatně méně míst potenciálních netěsností, rychlejší a jednodušší odvzdušnění, úspora 500 za kusy rzi 4p před renovací :-)
21:36:26
25.12.2008
Bagrr- máma mele Emu
A vůbec co mě je do toho:D Vepředu budou plovoucí 2p a vzadu plovoucí 1p oboje z audi 100 2.2T quatro40
21:35:32
25.12.2008
Bagrr- máma mele Emu
-> havlik: dobrý dobrý už to chápu40
21:30:18
25.12.2008
havlik
-> Bagrr- máma mele Emu: no dyt jo ty woe:) ale vem si to tak že u 130tky máš zadní okruh společnej s pulkou 4 pístů4
21:28:08
25.12.2008
Bagrr- máma mele Emu
-> petr s: ne jde mi o to že propojky se dávali i na jeden hlavní brzdovej válec...
21:22:04
25.12.2008
petr s
-> Bagrr- máma mele Emu: Jak chceš jinak rozdělit brzdy aby šly regulovat co bude brzdit více
21:19:09
25.12.2008
Bagrr- máma mele Emu
-> Kapřík faster: proč teda továrna dávala propojky? Něco do sebe to bude mít:D Neberu v potaz to že je to většinou kvůli dvoum hlavním brzdovejm válcům:D
19:46:03
25.12.2008
Zdeněk.
a co se týče chlazených kotoučů tak co na ně říkají na STK?
19:45:14
25.12.2008
Zdeněk.
-> ondie: trubky na autě nemám a budu asi tahat nový, takže je jedno, jestli koupím o trubku navíc a dám jí tam nebo ne4

A vlečku? Mno, možná by se mi líbila, podélný ramena nepotřebuju, ale všechno ostatní ano (poloosy, příčka převodovky atd.) Kolik bys za ní chtěl?
19:09:03
25.12.2008
ondie
-> m8rinek: ale asi joo..ta 2plášťovka je jasná volba ;-)

-> Zdeněk.: jasný no...pokud máš 2p ty propojky bys měl jednodušší,ale je dost možný že by sis s tim moh zadělat na problémy u STK chlapců..

Zdravá vlečka neni problém..céš ? :-)
19:04:56
25.12.2008
ondie
-> m8rinek: Ja Ja...jen sem musel zapátrat v paměti-já věděl že je to něco s hospodou a kartama,hystorie mi nějak nazafungovala + se tady dovim názory (snad) 40
19:03:11
25.12.2008
ondie
-> petr s: a proč se přestalo ?
18:44:34
25.12.2008
m8rinek
-> ondie: objev ameriky, šak jsem o nich mluvil ne? :))
18:39:05
25.12.2008
Zdeněk.
fíhá, tady se to rozjelo3



-> ondie: je mi to jasný, origo chci mít hlavně vzhledově a podvozek prostě lepší, vlečku asi dávat nebudu, protože se mi zdravá vlečka vyyhýbá obloukem a nemůžu na zdravou narazit. Všechny co jsem zatím doma měl byly zrezlý na padrť a než tam dávat něco takovýho, to radši nechám svojí kyvku, která je korozí netknutá + navíc jí teďka repasuju.4



Tak jsem myslel, že na předek dám 4p přes propojky, protože se mi nechce zbytečně vařit do karoserie držáky a tahat další hadice a trubky (když mi někdo dokážete nějak vysvětlit, že zapojení 4p je lepší, případně bezpečnější než přes propojky, tak to tak samozřejmě udělám, protože stejně je auto komplet rozebraný a je jedno, když budu tahat nový trubky, tak těch pár trubek navíc natahat mi nevadí) a pak, protože nemám žádný kotouče na 4p, tak bych koupil kvalitní chlazený BREMBA4
18:38:37
25.12.2008
petr s
-> ondie: A proč se dříve dělalo potrubí v mědi ?
18:22:13
25.12.2008
ondie
Jinak sem teď objevil pěknou stránku : www.karban.info/brzdovepo trubi.html





A ta měď je opravdu na tlak nejslabší...otázka v provnání k čemu....

Neví někdo kolik má třeba seriová š130 pracovní tlak v brzdách ?
18:20:05
25.12.2008
ondie
-> Kapřík faster: asi to chci dělat jinak no
18:17:21
25.12.2008
Kapřík
-> ondie: moc to řešíš4 I kdyby ti to za 10 let zhnilo, tak natáhnout nový brzdy je otázka pár hodin5
18:13:37
25.12.2008
ondie
určitě se pozeptám ještě na tyto věci až je půjdu kupovat třeba tu měď či pancéř...zatim se tak ptám,jestli s tim někdo nemá vyloženě zkušenosti s tou mědí..
18:11:42
25.12.2008
ondie
-> havlik: souhlas,ale potažmo když s výkonnějším posilovačem šplápnu stejně silně na pedál,tlak bude větší... (ale asi mám nemoc vše radši trochu předimenzovat)
18:10:32
25.12.2008
havlik
-> ondie: no co 176kč co vim za metr hadice taky nejni tak mnoho nejdražší sou ty koncovky. Cenu lisovanejch panceřovejch hadic nemam ponětí
18:09:43
25.12.2008
havlik
-> ondie: tak si zjistil jaký to má hodnoty ale nedovedu si představit co by tam musel bejt za tlak aby se roztáhla. Navíc jakej má posilovač vliv na tlak v brzdový soustavě? Podle mě to jen ovlivnuje jakej tlak musíš vyvinout na pedál abys ho sešlápnul nebo ne?
18:08:59
25.12.2008
ondie
havlik 25.12.08 18:04:19 napsal:



→ ondie: jinou závodní alternativu tak to natahej celý

v pancéřových hadičkách





Jo to sem taky slyšel,že borci dělaj...hmmm to už je celkem brut :-)
18:08:04
25.12.2008
ondie
-> havlik: ..já teda trošku bojim,když vezmu že bych třeba dal trošku výkonnější posilovač a zvýšil pracovní tlak,aby ta "měkká" měď nedělala nějaký brikule...jinak výborná volba a čím dál víc o ní uvažuju...



-> Kapřík faster: reálný důvod je přirozená destrukce/koroze...pokud možno bych nejradši dělal rozvody brzd jen jednou za život...a když už ty brzdy plánuju,tak jak plánuju škoda to tam nedát..
18:07:53
25.12.2008
Kapřík
havlik 25.12.08 18:02:14 napsal:



→ Kapřík faster: 40kč metr? drahá?:) nevim no já bych

se mědi teda nebál

čekal bych že stojí víc..no neznalost neomlouvá4

havlik 25.12.08 18:04:19 napsal:



→ ondie: jinou závodní alternativu tak to natahej celý

v pancéřových hadičkách



taky řešení5
18:04:19
25.12.2008
havlik
-> ondie: jinou závodní alternativu tak to natahej celý v pancéřových hadičkách
18:03:34
25.12.2008
ondie
-> Kapřík faster: však já propojky nehájim ani nepořizuju...jen mě zajímalo jestli je nějaký rozdíl ve funkci (že je to jednodušší na zapojení nemyslim) ?

Mluvit o legálnosti je zbytečné,tento úsek problematiky je mi víc než jasnej... 3
18:02:14
25.12.2008
havlik
-> Kapřík faster: 40kč metr? drahá?:) nevim no já bych se mědi teda nebál
18:01:24
25.12.2008
Kapřík
-> havlik: nejsu odborník, ale měl bych strach že se z toho začne něco uvolňovat do brzdovky... A taky je měď drahá3 Přijde mi zbytečný řešit náhradu za klasický trubky..nevidím reálný důvod
17:59:30
25.12.2008
havlik
-> Kapřík faster: proč ne měd?
17:59:00
25.12.2008
Kapřík
-> ondie: v mědi bych to asi nedával...nic jinýho mě nanapadá5
17:57:20
25.12.2008
Kapřík
-> ondie: přínos propojek je v tom, že nemusíš dělat další okruh navíc = míň práce, míň hadic, míň trubek, menší držák... Pro běžné ježdění je to všechno jedno5 Pro běžné ježdění potřebuješ legálnost..tudíž na propojky zapomeň.
17:56:27
25.12.2008
ondie
-> Kapřík faster: respektive to sem slyšet nechtěl.. :-)
17:56:04
25.12.2008
ondie
-> Kapřík faster: normální trubky NE ! To vim.. 1
17:54:56
25.12.2008
ondie
-> Kapřík faster: ok...ale ještě sme se nedozvěděli,kde je teda jejich hlavní přínos 3 (když někdo cpe do š1000-110r 4pístky,chápu,že sou propojky řešením,ale v 742 bych byl rád kdyby mi to nějaký závodník vysvětlil.. :-)
17:53:31
25.12.2008
Kapřík
-> ondie: dej normální trubky... naco vymýšlet něco speciálního. 10 let ti to vydrží a tak dlouho se škodovkou stejně jezdit nebudeš4
17:52:04
25.12.2008
Kapřík
Jak malý děcka vymýšlíte prasečiny3 3 3

Zákonitě musí být lepší 4P, jelikož ta třecí plocha je prostě větší. Fyzikální zákony neobalamutíte. A roztahování hadic? No to procento bude hodně malé!!Na tohle bych to nesváděl.

Btw. s propojkama vás vyhodí z každé STK. Takže myslím, že je to jasné4 Propojky jedině na závoďáky.
Extreme Tyres