Emise

prohledat
176 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 14.11.2008 do 15.03.2024, založil/a Tom125
řadit dle data
18:45:34
21.02.2024
Bukaj
A jak je to s lambda sondama? To je univerzální díl, který - pokud sedí závit a počet vodičů (3/4) - bude fungovat z jakéhokoli vozu, nebo se musí shánět přímo konkrétní typ? Mám tu ještě někde lambda sondu z Feldy...



Jinak sice už jsem do toho auta teď nasypal fůru peněz, takže by to jedna lambda asi nějak nevytrhla, ale má smysl kupovat novou sondu do auta, které za rok najede sotva 5 tisíc a jehož životnost je plánovaná do další technické (no, po zmíněných investicích by bylo škoda ho za dva roky vyhodit)...?
16:55:30
21.02.2024
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: jestli tam je lamda 20let tak dej novou tim určitě nic nepokazíš
14:02:59
21.02.2024
Bukaj
Detail:
zvětšit Emise - obrázek od Bukaj vložen 21.02.2024 14:02:59
14:02:21
21.02.2024
Bukaj
-> Pavel P@nkáč: Jo, vlnovce jsou na začátku prvního dílu výfuku hnedle za parohama. Už si nepamatuju, jak vypadal originál výfuk, když jsem jej měnil, jen vím, že byl v kuse a musel jsem ho vyřezávat. Ale jestli na něm byl vlnovec za katem, to netuším.

Lambda tam bude od první výměny výfuku (utrpěla poškození při manipulaci s demontovaným výfukem) - počítám, že to může být tak 20 let, ale auto nemá na ty roky moc najeto - jen 230 tisíc a nejvíc najezdilo právě v prvních letech (táta ho kupoval jako rok starou "předváděčku" z Boleslavi s najetými cca 35 tisíci). Teď už skoro nejezdí, tipuji, že lambda bude mít něco mezi 100 a 150 tisíci Km. Sice se mi podařilo ji vyšroubovat, ale už před těmi 8 nebo kolika lety, kdy jsem měnil katalyzátor (originál se rozsypal a lovil jsem jeho části ze středového a koncového dílu výfuku), když jsem ji vydoloval z origo katalyzátoru, měla část závitu poškozenou. Ale drží, už jsem ji přešrouboval do nového katíku.

Jinak na vstupu do výfukového potrubí to vypadá takto (to mastné je od Konkoru 101, kterým jsem před povolováním prostříkal závity na šteftech):
zvětšit Emise - obrázek od Bukaj vložen 21.02.2024 14:02:21
13:37:04
21.02.2024
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: dej spojku, pružný díl je na první části výfuku ne? jestli ano tak bych tam žádný další pružný díl jako vlnovec nepřidával - na co?, jak je tam ta lamda sonda dlouho? ona se má i měnit po určitých km a možná i čase najdeš to třeba v té příručce/servisce k autu co byla původně v těch deskách v kaslíku. myslím že nějak okolo 160 000Km. Saze v katu nebývají ale těžko si to představit, jestli to je jen černý prach tak bych z toho vědu nedělal, zřejmě trochu spáleného motorového oleje....
13:23:43
21.02.2024
Bukaj
Ještě pár dotazů:

Sundal jsem katalyzátor a střední díl výfuku (dám nový i ten, mám tu jeden originál navíc) a na výstupu z katíku výfuk vypadá viz foto (prstem jsem otřel vnitřní stěnu pro lepší představu) - jsou tam saze. Je to u benzínu normální, nebo to opravdu může být moc bohaté, jak tvrdil technik na SME, když mi předával klíče od auta? Jestli rovnou raději nemám pořídit i novou lambda sondu?



Další věc je, že pro zlepšení těsnosti výfuku bych středový díl přivařil ke katalyzátoru (když už to mám venku). Jediné, co zachovám staré, je zadní díl výfuku. Mám mezi katík a střeďák dát vlnovec, nebo bude stačit, když to navařím napřímo trubka k trubce?

Nebo se na to vykašlat a zjednodušit si práci tím, že tam dám normální spojku...7
10:26:51
21.02.2024
ajok
-> palinator 21.02.24 09:15:04: už se nevyplatí krást... Mě se někdo válel pod nivou, tu nemusí ani zvedat, ještě že jsem ho vyplasil
09:15:04
21.02.2024
palinator
-> Cumper:

Zaplaťbůh..
08:53:06
21.02.2024
Cumper
-> venni: No asi před rokem a půl jsem dával do výkupu katy z 1.9 tdi Passat, ten byl jenom cca za 700 a potom kat z felície, ten byl za 2800, ale koukám že ceny šly hodně dolů, kat z felicie vykupujou za nějakých 1200 teďka
07:32:39
21.02.2024
venni
-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.02.24 22:08:19: jestli je na něm číslo tak se dá určit cena. Koukni a napiš.

-> Jarda/felda 20.02.24 21:50:40: to už dnes neplatí.Některé naftové katy jsou teď stejně drahé jak benzin... ale cena katů jde už delší dobu dost dolů.
22:08:19
20.02.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: A ma to cenu davat jako kat nebo to mam hodit do normalniho smelcu?
21:50:40
20.02.2024
Jarda/felda
08:21:44
20.02.2024
Tomaso435
-> saskyn2 19.02.24 15:30:18: dáš tomu týden dva odstup na takzvanou opravu a není problém nikde.
07:42:38
20.02.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Držim nohu. Mě svítí u focusu kuře. Sondy mám koupený, ale ještě nebyla síla to měnit... Diag hlásí vysloveně chybu sondy... Kat je sice zánovní, ale s předchozím majitelem si užil dobrou porci oleje...
07:41:18
20.02.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
To mi připomíná, že mám doma starej tátův kat z 1,9D. Dá se to draze prodat do šrotu? Případně jak? ořezat trubky, či?
07:31:36
20.02.2024
Bukaj
Tak jsem za 3500 objednal katík a uvidíme1
23:13:34
19.02.2024
COL
-> Bukaj 19.02.24 16:35:16: To spis vypada, ze katalyzator nekatalyzatoruje, to by sice mohlo byt i tim, ze nema z ceho brat kyslik, ale nejaky kyslik to tam namerilo... takze to spis ma za sebou.
22:17:35
19.02.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> darklord: Neni to jak u DPF, ze kdyz s tim jezdis normalne a trochu slapnes obcas na plyn, tak ten kat je tak horkej, ze si i s tim olejem poradi? A kdyz jezdi nekdo jak duchodce, tak se kat zasere?
22:05:25
19.02.2024
darklord
-> Bery: mna by fakt zaujimalo ako robil katy eberspacher (oem pre bmw v 90s) ked som mal na aute original z 96, auto malo na budiku 400k, zralo oleja jak trabant (v klude po meste 1L/1000km), a emisnu aj tak LEGALNE vzdy urobilo "ako nove".
17:17:58
19.02.2024
Bery
jednu dobu měl bosal super katy. ale stejně jako spotrebitele, nebo většina...nikdo nechce platit a s tím je spojena i kvalita. navíc ojeté motory se spotřebou oleje - kat jde taky do řiti.

používáme polský, anglicky a na sportovní auta objednávám z říše nebo z USA. ale je to o ceně a budu většinou jen s metalický jádrem
17:02:28
19.02.2024
ajok
-> Bukaj 19.02.24 16:46:14: na 1.8T urcite beru, jestli teda na 4x4 nemam jinej, ale to spis koncovej bude jinej doufam... katik nevim jestli by prezil E2 s 8V motorem, zkusim zjistit, ale myslel jsem podle te priruby, ze neni na vlnovec, ze je stejny jak u feldy... a zadni combi felda, nevis jestli jde na pickup?

1.8T ARX stredovy jsou dva autodilos.cz/autodily/... /vyfukovy-system-tlumic-hl uku?order=&... a ze by jine 1.8T mely zas jine? :/
upraveno 1x, naposled 19.02.2024 17:06:24
16:46:14
19.02.2024
Bukaj
-> ajok: Když si v tom odkazu rozklikneš "použití ve vozidlech", tak tam vidíš cca vše, do čeho ten díl pasuje. A vesměs je tam 1,6 16V a 1,4 16V...

Jestli bys ho chtěl (třeba za 2500 Kč), tak ho tu máš a já jdu objednat novej Bosal na tu 1,8 20V.

Jinak tu mám taky dva originál nové středové díly výfuku na 1,8 turbo a nějaké origo koncáky na combi Feldu 1,3 - kdybys náhodou měl zájem...3
16:41:25
19.02.2024
ajok
-> Bukaj 19.02.24 16:38:07: jj, to by mel byt on, ale pisi tam E39 ta octa je taky E2 ne? ty pozadavky na EM ma stejny, jak 1.6AEE E2

-> Bukaj 19.02.24 16:35:16: myslim, ze to bude kat, ale nevim, jestli to nemuze udelat i zanesena lambda...
upraveno 1x, naposled 19.02.2024 16:44:23
16:38:07
19.02.2024
Bukaj
-> ajok 19.02.24 16:29:17: Jakej máš katík? Já mám kdyžtak novej Bosal autodilos.cz/autodily/kat alyzator-20508315

tak bych Ti ho kdyžtak nechal za nějakou dobrou cenu...6
16:36:29
19.02.2024
ajok
-> Bukaj: podivej olejzerouci AEE v blue, asi ma proste dobrej kat, ale nevymenit svicky, tak na 3 valce by neprosla, na STK se me ptal a bylo to legalne? :)
zvětšit Emise - obrázek od ajok vložen 19.02.2024 16:36:29
16:35:16
19.02.2024
Bukaj
Tak zase k tématu, pánové, ju? 6

Byl jsem se projet s notebookem a v měřených hodnotách není (nebo jsem alespoň nenašel) přímo hodnota Lambda, ale jen hodnota "regulace lambda" a povolené rozmezí -10% - 10%, přičemž měřená hodnota kolísala dle jízdního režimu v daném rozmezí. Dále tam bylo nějaké měřené napětí (něco kolem 1,5V) - což, předpokládám, mohlo být napájení lambda sondy a též ve stanovených mezích.

Tedy předpokládám, že lambda sonda i regulace dle ní je v pořádku. Nebo...?



Jinak mám doma novej katalyzátor Bosal (asi podobná "kvalita", jako ten poslkej), dle popisu na Golf IV (asi 1,6?). Výstupní trubku má o 5 mm užší, než je výfuk na autě (50 vs. 55 mm). Mám jej zkoušet naroubovat místo toho poláka (uříznout u příruby a nasmrkat nerezovou elektrodou), nebo to ani nezkoušet a za 3500 koupit nového Poláka (nebo Bosal) a tenhle za o něco nižší cenu střelit? 3
16:29:17
19.02.2024
ajok
-> Bukaj 19.02.24 11:49:03: to CO mas horsi, jak ja na GB funce a ta taky moc nechce projit a tam to je podle vseho katem, priste na emise dam jinej, otazka mohu dat z 1.3, ale ton co mam je asi prirubovej a prehazovat tam z blue se mi fakt nechce
15:30:18
19.02.2024
saskyn2
-> MVM 19.02.24 12:19:40: Se obávám, že s tím bude celkem problém, jak to jednou někde neprojde, tak je to zaznamenaný v systému a nikomu se do toho nebude moc chtít.
15:21:20
19.02.2024
11mAjA11
Kat JMP nefunguje ani když je nový.
13:10:54
19.02.2024
palinator
-> Bukaj:

Taky jsem emisema se škodovkou prošel v pohodě... a to je tam už poněkud volnej motor a nesériovej karburátor kterej jsem skládal sám. 3

Nakonec, i to seřízení na emisích jsem si dělal sám. 3
upraveno 1x, naposled 19.02.2024 13:11:29
13:09:17
19.02.2024
Bukaj
-> palinator 19.02.24 12:57:52: No, právě - tyto moderní vozy mají svá úskalí. Zlatá škodovka s karburátorem - tam nemám problémy se servisováním ani s díly5
13:08:13
19.02.2024
Bukaj
-> Tomaso435 19.02.24 12:54:35: Tak novej technik na emisích, no.

Holt občas posloužím jako "nutná daň systému" - už takto je prý tato STK furt v "červenejch číslech", co se týče plnění kvót vozidel, která neprojdou 3

Ale o tom není tato debata - ta je o tom, co je špatně na autě, ne v systému...4
13:05:55
19.02.2024
COL
Zkusil bych se kouknout na signal z te lambdy, jestli se pri prozovu meni. Predpokladam, ze tam na 99% je uzkopasmova... Idealne by to chtelo videt spis ostatni slozky hlavne HC a O2, nez lambdu.
12:57:52
19.02.2024
palinator
-> Tomaso435:

Však mají starý poctivý auta úžasně nízký náklady na provoz, tak proč vyjebávat s legislativou? 3
12:54:35
19.02.2024
Tomaso435
-> Bukaj 19.02.24 11:49:03: proč si komplikuješ život tím že jezdíš tam kde to berou vážně. Jako by nestačilo s tim ztratit hodinu času a ještě za to platit...
12:44:28
19.02.2024
Bery
nehlásí, spíš nejede ten kat
12:40:53
19.02.2024
Bukaj
-> palinator 19.02.24 12:27:46: To já právě nevím, proto se ptám...

Třeba ta lambda hlásí nesmysly?
12:40:19
19.02.2024
Bukaj
-> MVM 19.02.24 12:19:40: Neplánuji jezdit "jinam", rád bych, aby to auto bylo v pořádku a aby prošlo legálně, jako vždy předtím.

Klidně koupím nový katalyzátor, pokud to bude třeba, ale kupovat jej "na blind" nehodlám, abych pak zjistil, že je příčina jinde. Totéž lambda sonda (i když ta je v cenové kategorii o řád nižší, tak by to tolik nebolelo).
12:27:46
19.02.2024
palinator
-> Bukaj:

Jak to může bejt bohatý když naměřil lambdu 1,01?
12:19:40
19.02.2024
MVM
-> Bukaj: Bych zajel "jinam"...
11:49:03
19.02.2024
Bukaj
Oživuju mrtvolu:

Teď jsem neprošel s O1 1,8 20V (AGN) emisema. Technik mi tvrdil, že je to moc bohatý a že asi nefunguje regulace (lambda?). Při měření jsem nebyl, takže jsem ani neviděl hodnoty v průběhu měření, mám jen to, co je v protokolu z měření (viz foto).

Tak se chci zeptat, jestli mám skutečně řešit lambdu a nebo může být na vině i katalyzátor?

Na ten bych to tipoval spíš, protože před asi 8 lety jsem tam dával nejlevnější polský katík, který místo keramické mřížky měl nějaký slídový svitek9 a u nějž jsem nepředpokládal, že vydrží víc, jak dva roky a přesto s ním auto dalo dalších několik technických...



...tak abych nekoupil novou lambdu a nevyhodili mne za katalyzátor nebo naopak.

Je nějaký způsob, jak vyloučit vadu lambdy nebo katíku bez analyzátoru výfukových plynů?



Předpokládám, že v bloku měřených hodnot můžu kouknout, co ukazuje lambda, ale poznám z toho, že je vadná?
zvětšit Emise - obrázek od Bukaj vložen 19.02.2024 11:49:03
12:35:55
20.11.2008
Gemini
-> Labros: to sa moze stat pri vyrazne chudobnej zmesy, ale nie pri lambda 1 az 1,1........ mam niekde grafy ako pri zvysujucej sa lambde klesaju CHx, CO, potom od lambda > 1 zas stupaju NOx....skusim to najst....
12:25:07
20.11.2008
Labros
-> Gemini: právěže nedojde k dokonalému spálení, a to je příčina horších emisí. Nevím jestli to dokážu přesně vysvětlit, ale v lituratuře toho najdeš dost. Rozhodně při chudší směsi máš vyšší přeskokový napětí na svíčce, tím pádem některý zážehy vůbec neproběhnou, a při dalším zážehu se bude zase neshořelé palivo co nestačilo utéct výfukem spalovat za nedostatku kyslíku. Tím pádem budeš mít vysoký HC i CO.
11:52:06
20.11.2008
Gemini
-> Labros: ak je tam prebytok kyslika, dojde k dokonalemu spaleniu uhlovodikov, nerozumiem preco.....skus este raz vysvetlit aj pre pomalsich
09:50:44
20.11.2008
Labros
-> Gemini: vysoký HC spolu s vysokým CO budeš mít i při chudé směsi, jak už jsem tu zdůvodňoval.
08:48:03
20.11.2008
Gemini
-> King: ak mas na mysli nespalene uhlovodiky , cize CHx tak tie su hlavne produktom spalovania bohatsiej zmesy ako je lambda=1, CO vznika zas nedokonalym spalenim uhlika, cize technik sa to snazi nastelovat na cca stechiometricku zmes, pripadne, chudobnejsiu , aj napriek zvysenej tvorbe NOx
08:40:58
20.11.2008
Labros
-> waca: jen ty emise... a ten smrad za tím autem pak... Pak se nemůžeme divit, že nás chtějí ze silnic vyštípat.
00:24:18
20.11.2008
King
-> waca: Vzledem k tomu, že koncentraci HC ovlivňuje jenom to spalování oleje a nebo nedokonalý zapalování a ty se dušuješ, že olej to nežere, pak to asi zápaly občas vynechává nebo nepálí úplně optimálně4 Já jsem byl taky svýho času přesvědčenej, že moje domorobo elektronický zapalko s favordělovačem je bezvadná kombinace, ale na emisích mě vyvedli z omylu (HC na hranici limitu) a emisák se mne tenkrát hrozně dotknul, protože ukázal prstem na mojí krabičku :). Za dva roky jsem už tam měl fungl nový ETZ z fáva a ač ten motor žral skoro oleje 1l/1000, HC měli ještě velkou rezervu (vyrachtaná 105tka se 180tkm na hrbu).

A ještě poznámka k tomu "blbcovi" na adresu emisáka - on udělal maximum pro to, abys prošel i s tou pravděpodobnou závadou zapalování a nikdo tě nenutí, abys s tou jeho "konfigurací" jezdil4
00:01:17
20.11.2008
waca
Taky jsem s tim měl velké problémy, s fávem 93 karbec....limit je 500 ppm HC, já měl 800 hehe....Abych to vzal popořádku, olej to žere cca 1dcl na 1000km možná i trochu víc, ale nebude to 2dcl!!, benzínu papá 7,5-8,5l/100km....zapalov ání ok, krom vytahanyho rozvodovyho řetězu....blbec mi to seřídil takže se to jen tak tak drželo při životě motor, na křižovatkách mi to chcípalo atd...hrozný....seštelova l sem to zase zpět a jezdim dál. Jinak po vyštelování jsem měl 470ppm HC....na motor si nemůžu stěžovat, jede krásně, je tichej, jenom ty emise no....
18:29:22
17.11.2008
Tom125
-> Labros: No volnoběh kolísá v rozmezí 100 ot/min za 10 vteřin. Jinak brumlá pěkně brum brum.... 1
Extreme Tyres