skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Emise
11:38:40
03.03.2024
03.03.2024
Bukaj
-> isti: Ne, to si SME určí sama, jaká vozidla měří. Asi je s LPG větší pakárna (náklady na školení techniků, případně na přístrojové vybavení), tak to nikde moc nechtějí dělat. A vzhledem k tomu, že jsou to soukromé firmy, tak jim nikdo nemůže diktovat, co musí měřit...
11:32:37
03.03.2024
03.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Pro zajimavost, ty emise ti v LPG montovne udelaj jak na LPG, tak na benzin nebo musis na dalsi emise na benzin nekam jinam?
11:32:15
03.03.2024
03.03.2024
isti
-> George88: Fakt by mali u vás na každej stanici urobiť emisnú na karburátorové autá s lpg,?Lebo u nás to tak nie je.
11:27:47
03.03.2024
03.03.2024
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.03.24 20:04:09: U nás to není tak zlý. Mají od 7:30, bránu otevírají v 7 a když tam jsem v 6:30 a není to zrovna pondělí nebo nějak po svátcích, tak jsem tam první nebo druhej...
Když tam přijdu odpoledne, aspoň dvě hodiny před zavíračkou, tak mám velkou pravděpodobnost, že to stihnu.
-> George88 03.03.24 02:07:34: Mně bylo řečeno, že by musel mít technik nějaké zvláštní zkoušky pro měření emisí LPG a že by museli možná mít i nějaké jiné vybavení.
Rozhodně není standardem, že by LPG měříli na každé SME - v praxi tak každá třetí až čtvrtá SME.
Jinak často mají měření emisí přímo tam, kde dělají přestavby na LPG - takže tam zajedu na revizi, rovnou udělám emise a pak zajedu někam jinam na STK...
Když tam přijdu odpoledne, aspoň dvě hodiny před zavíračkou, tak mám velkou pravděpodobnost, že to stihnu.
-> George88 03.03.24 02:07:34: Mně bylo řečeno, že by musel mít technik nějaké zvláštní zkoušky pro měření emisí LPG a že by museli možná mít i nějaké jiné vybavení.
Rozhodně není standardem, že by LPG měříli na každé SME - v praxi tak každá třetí až čtvrtá SME.
Jinak často mají měření emisí přímo tam, kde dělají přestavby na LPG - takže tam zajedu na revizi, rovnou udělám emise a pak zajedu někam jinam na STK...
10:40:55
03.03.2024
03.03.2024
Jarda/felda
-> George88 01.03.24 12:09:07: protože zrovna CO2 je "neškodný"
02:07:34
03.03.2024
03.03.2024
George88
-> Bukaj: To je lež. Každá stanice musí dělat LPG, každý technik má zkoušky na LPG, jen se jim to nechce dělat. Jediný co, tak CNG musí mít odsávání nahoře, ty děláme na nové dílně, kam se třeba vejdou i městský kloubový busy na CNG
A několik hodin u nás nikdo nečeká. Většinou jsou komplet hotový do 2hodin. Samotný provedení emisí trvá 20-30 minut, podle typu emisního systému - řízený/neřízený obd/bez obd...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To bohužel nejde, samá kolona, semafor, stejně furt stojíš.. a hlavně nechceš(nemůžeš )jezdit ze zakaznickejma autama, když zákazník sedí v čekárně. Někdo do tebe práskne a bude zbytečnej průser. Já nerad jezdím i s autama co si vezu na servis
Objednat se unas dá, vesměs ty auta děláme hned jak přijdou, ale když mrzne, a zákazník přijede z vedlejší ulice, tak to holt nastartuje, a udělá se mezitím jiný auto..
A několik hodin u nás nikdo nečeká. Většinou jsou komplet hotový do 2hodin. Samotný provedení emisí trvá 20-30 minut, podle typu emisního systému - řízený/neřízený obd/bez obd...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To bohužel nejde, samá kolona, semafor, stejně furt stojíš.. a hlavně nechceš(nemůžeš )jezdit ze zakaznickejma autama, když zákazník sedí v čekárně. Někdo do tebe práskne a bude zbytečnej průser. Já nerad jezdím i s autama co si vezu na servis
Objednat se unas dá, vesměs ty auta děláme hned jak přijdou, ale když mrzne, a zákazník přijede z vedlejší ulice, tak to holt nastartuje, a udělá se mezitím jiný auto..
22:47:26
02.03.2024
02.03.2024
ajok
-> Bukaj 02.03.24 19:55:17: parkrat mi udelali emise na stanici, kde delaji jen benzin, proste udelali benzin, jen potom me na nekterou STK nechteli prijmout :), ale uz to je par let zpet... myslim, ze tech LPG aut takto udelali celkem dost
20:04:09
02.03.2024
02.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: To je to samy na Mnisku. Tam kdyz jedu jednou za uherak s vlekem nebo na evidencku, tak taky neobjednavaj. Maj od 7, prijedu v 5:45 na misto a jsem patej v poradi V 7:15 zaviraj kancelar, ze maj na celej den plno Nastesti ty evidencky a vleky jdou rychle...
20:00:48
02.03.2024
02.03.2024
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Aspoň si přečtu něco z Andrta nebo podobné literatury...
19:58:22
02.03.2024
02.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: No ale jestli tam cekas nekolik hodin, tak to bych ten kousek nekam popojel, nez abych nekde cumel a zabijel cas...
19:55:17
02.03.2024
02.03.2024
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Když mám STK/SME kilák od baráku, tak proč bych jezdil někam 25 km? Jedině s LPG jezdím na emise do Prahy, protože tady u nás nedělají LPG...
19:54:00
02.03.2024
02.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Motol? Pripadne Modrany mas bliz...
19:53:06
02.03.2024
02.03.2024
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.03.24 09:54:06: To nejde zdaleka na všech STK/SME. Osobně neznám žádnou, kde se dá objednat...
18:49:27
02.03.2024
02.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
Jinak me u focuse svitilo kure uz dyl, chyba sondy, tak jsem vymenil obe. Byly origo a najeto pres 270... Minulej majitel nechal menil kat a zmrdi v servisu prvni sondu dotahli do nejakyho bordelu v zavitu, ze drzela na dve otacky... Nastesti jsem mel zavitnik, abych ten zavit v katu vycistil/protahnul.
Da se podle stavu neco rict o motoru jako se to dela u svicek?
Da se podle stavu neco rict o motoru jako se to dela u svicek?
18:46:32
02.03.2024
02.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> George88 02.03.24 14:26:10: To je des, to by bylo lepsi jet udelat kolecko okolo baraku ne?
14:26:10
02.03.2024
02.03.2024
George88
-> Bukaj: Minimum pro naftu je 65⁰C takže si stím najedu dovnitř a držím plyn. Vesměs to má omezovač na 2500ot/min a když je to hodně promrzlý, přes noc v -10 venku, tak to prostě necháváme klapat na parkovišti, za 20-30minut to má aspoň 40⁰C a už se stím dá nějak operovat. Větší problém jsou N2 N3. To než zahreješ.. takže si do toho sedne třeba vedoucí, co neměří a drží plyn venku..
09:54:06
02.03.2024
02.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Objednat se predem?
09:41:33
02.03.2024
02.03.2024
Bukaj
-> George88: No, ale jak to řešit, když přijedeš na emise a čekáš tam třeba několik hodin, než přijdeš na řadu?
23:39:10
01.03.2024
01.03.2024
George88
-> Bukaj: Ano, u zážehovýho se vyhodnocuje lambda, CO , CO2 a O2. S těma teplotama je to na levačku. Na volnoběh novější motory v podstatě nejdou zahřát. Některý zážehový auta si dokonce přidají volnoběh jen proto, že mají studenej katalyzátor, olej pod 85°C a podobný
19:01:53
01.03.2024
01.03.2024
ajok
-> Bukaj 01.03.24 18:58:21: nase nafta se ani za pul hodky na volnobeh nezahreje, teda raficka teploty se ani nehne a ne, do chladice to nejde, plnou masku uz tam nechavam celorocne... budu muset promerit ty zhavicky do vody, jestli jeste nejaka funguje
18:58:21
01.03.2024
01.03.2024
Bukaj
-> ajok: Aha, nafta... To mi nedošlo S nafťákem jsem nikdy na emisích nebyl. Stačí mi, že co jsem byl teď na emisích, tak přede mnou tam měl technik několik aut, které vždy půlhodinu před samotnou kontrolou nastartoval a nechal zahřát na volnoběh - takže jsem tam musel čuchat smrad z naf´táků a nemohl jsem si ani pustit topení, protože bych se asi pozvracel
18:55:12
01.03.2024
01.03.2024
ajok
-> Bukaj 01.03.24 18:52:36: poucujes technika ME jo? :), nedavno jsem na to koukal a uhlovodiky u nafty ne
18:52:36
01.03.2024
01.03.2024
Bukaj
-> George88: Pleteš jablka s hruškami...
Na SME se měří "jedovaté emise" - tedy CO a oxidy dusíku a možná ještě zbytkové uhlovodíky...
Na SME se měří "jedovaté emise" - tedy CO a oxidy dusíku a možná ještě zbytkové uhlovodíky...
12:09:07
01.03.2024
01.03.2024
George88
-> palinator: protože EU všude vykládá, jak je potřeba snížit CO2 a ve finále ho vůbec neřeší. Euro 5/6 má kouřivost 0,25m-1
12:02:10
01.03.2024
01.03.2024
palinator
-> George88:
Proč by se taky CO2 měla měřit? A měření kouřivosti u EURO5/6 je asi jenom o tom, jak moc citlivý ten přístroj je, ne?
Proč by se taky CO2 měla měřit? A měření kouřivosti u EURO5/6 je asi jenom o tom, jak moc citlivý ten přístroj je, ne?
11:45:33
01.03.2024
01.03.2024
George88
-> palinator: u nás se u vznětových motorů CO2 vůbec neměří. Měří se kouřivost. A i když je kouřivost v pořádku, může auto vypouštět nadmíru pevných částic (pokud je dpf poškozený) ale ten přístroj má snad jeden člověk v republice. Pevný částice jsou rakovinotvorný, protože je tělo nedokáže odfiltrovat a usazují se v těle. Proto je třeba v Rakousku jízda bez filtru posuzována jako trestný čin. To že starý auto optický kouří je v podstatě míň nebezpečný, než euro 5/6 s poškozeným filtrem.
09:18:23
01.03.2024
01.03.2024
palinator
-> George88:
A co vypovídá o počtu rakovinotvorných pevných částic? V EU se měřej emise CO2 jinde než při homologaci?
A co vypovídá o počtu rakovinotvorných pevných částic? V EU se měřej emise CO2 jinde než při homologaci?
08:54:41
01.03.2024
01.03.2024
George88
Problematickejch euro 5 a 6 je rozhodně míň, než euro 4. Tenhle systém měření je stejně úplně náhrobní, protože EU řeší CO2 a na emisích měří kouřivost, která o počtu rakovinotvornych pevných částic nevypovídá vůbec nic.
07:00:36
01.03.2024
01.03.2024
ajok
-> Bukaj 01.03.24 00:06:08: jj, taky jsem si říkal...
00:06:08
01.03.2024
01.03.2024
Bukaj
-> ajok:
"Srovnání s Německem pak ukázalo, že zatímco je tuzemský vozový park výrazně starší, kontrolami emisí bez problémů prochází mnohem více vozů."
Není právě toto ten důvod? Čím novější vůz, tím přísnější emisní norma a složitější emisní systém (tedy víc věcí, které mohou být příčinou závady)...
"Srovnání s Německem pak ukázalo, že zatímco je tuzemský vozový park výrazně starší, kontrolami emisí bez problémů prochází mnohem více vozů."
Není právě toto ten důvod? Čím novější vůz, tím přísnější emisní norma a složitější emisní systém (tedy víc věcí, které mohou být příčinou závady)...
19:05:58
29.02.2024
29.02.2024
ajok
zdopravy.cz/prestanme-to-
resit-na-sitich-ministerst
vu-je-nelibi-boj-proti-pod
vodum-s-merenim-emisi-1962
45?utm_source...
s tim nakladakem to je dobry... jestli byl i na kamerach, tak asi opravdu AI, jak rikal Tomaso
s tim nakladakem to je dobry... jestli byl i na kamerach, tak asi opravdu AI, jak rikal Tomaso
14:13:40
28.02.2024
28.02.2024
COL
-> Bukaj 27.02.24 22:31:03: Ano, ano - mne jen zarazilo to slovo "spotrebovalo" :)
14:10:48
28.02.2024
28.02.2024
palinator
-> dragon_cb_cz:
A vyhořívá přes misfire nebo blbou směsí.
A vyhořívá přes misfire nebo blbou směsí.
14:06:26
28.02.2024
28.02.2024
dragon_cb_cz
-> Bukaj 27.02.24 22:31:03: plus se na něj postupně nabalují katalytické jedy...
22:31:03
27.02.2024
27.02.2024
Bukaj
-> COL 27.02.24 11:48:05: Jasně, ale nějak se taky "opotřebovává - sice ne tou reakcí, ale třeba se obrušuje prachovými částicemi z hoření paliva, nebo jen prostým prouděním plynů, vibracemi atd., ne?
17:20:04
27.02.2024
27.02.2024
Jarda/felda
-> Bukaj 26.02.24 21:38:51: je to tak, neorigo katy mají málo vzácných kovů
13:44:36
27.02.2024
27.02.2024
COL
-> palinator: jasně, tam se může krást kyslík z NOxů, pokud tam tedy jsou...
12:04:54
27.02.2024
27.02.2024
palinator
-> COL:
Navíc těch procesů je tam poněkud více... i nějaká ta redukce. Proto "třícestný katalyzátor".
Navíc těch procesů je tam poněkud více... i nějaká ta redukce. Proto "třícestný katalyzátor".
11:48:05
27.02.2024
27.02.2024
COL
-> Bukaj: oxidovat to musi s kyslikem, ktery prichazi s plyny, ne s matrosem katu, ten tu oxidaci jen umoznuje.
21:38:51
26.02.2024
26.02.2024
Bukaj
-> ajok: Úplně normálně. Asi jen u nejlevnějšího katíku na trhu byla malá vrstvička oxidačního činidla, které se spotřebovalo...
...nebo jsem si jen prostě vytáhl "černého petra" při plnění normy na procento vyhozených vozů
...nebo jsem si jen prostě vytáhl "černého petra" při plnění normy na procento vyhozených vozů
21:09:39
26.02.2024
26.02.2024
ajok
-> Bukaj 26.02.24 20:40:09: jsem si to myslel, ze lambdu netreba, kdyz funguje a jak vypada starej kat, kdyz kouknes proti svetlu?
20:40:09
26.02.2024
26.02.2024
Bukaj
-> Bukaj 19.02.24 11:49:03: Tak dneska opakování a OK.
Nový katalyzátor, lambdu jsem nechal tu, co tam byla...
Hodnoty z minulého a dnešního měření pro srovnání:
Nový katalyzátor, lambdu jsem nechal tu, co tam byla...
Hodnoty z minulého a dnešního měření pro srovnání:
11:39:33
22.02.2024
22.02.2024
MVM
-> Bukaj: Každý řízení motoru jak je známo využívá jednotnou elektoniku. Tzn pokud má auto snímače/akční členy od Bosche např. Bude ten systém fungovat zase nejlip s Boschem. Tak jsem to během let vypozoroval.
10:14:28
22.02.2024
22.02.2024
Bukaj
-> Borderer: Originál tam byl Bosch Myslím, že ta sonda, co tam je teď, je také originál ze škodovky...
07:14:04
22.02.2024
22.02.2024
Borderer
-> Bukaj: Já bych se podíval na to, kdo dodával do prvovýroby a tu vzal. Protože zrovna třeba u tý Feldy byly s Boschem notorický problémy a jediný, co u 1.6 fungovalo, byly japonský NTK. A s Volvem sem četl to samý, jen s tím rozdílem, že tam jediná funkční alternativa je Denso.
00:27:09
22.02.2024
22.02.2024
COL
-> Bukaj 21.02.24 20:46:29: Pokud vim, tak vsechny NB lambdy vyuzivaji stejny princip, takze by se mely chovat +- stejne - co se tyce vlastniho senzoru. Nicmene teoreticky se mohou lisit odporem vyhrivaciho telesa. Pak jeste okrajove existovaly nejake typy urcene specialne pro praci s chudejma smesma, ktery mely charakteristiku trochu rozplizlou v oblasti chudych smesi hodne blizkych lambda 1, aby slo neco odmerit - ale pochybuju, ze by to tam bylo. To bylo asi pred tim, nez se vice zacaly nasazovat WB lambdy, kde vim o trech konfiguracich, kde kazda potrebuje lehce odlisny zachazeni.
Jinak pokud jde o kousky urceny pro stejnou aplikaci - je to s kvalitou podobne jako u jinych dilu. Ale vetsi prakticky zkusenosti mam jen s WB Boschema, kde jsem mel datasheety a vedel, co od toho muzu cekat a nechtel jsem zbytecne experimentovat s jinejma znackama.
Jinak pokud jde o kousky urceny pro stejnou aplikaci - je to s kvalitou podobne jako u jinych dilu. Ale vetsi prakticky zkusenosti mam jen s WB Boschema, kde jsem mel datasheety a vedel, co od toho muzu cekat a nechtel jsem zbytecne experimentovat s jinejma znackama.
21:18:59
21.02.2024
21.02.2024
Bukaj
-> Bery: Ne, vlnovce mají na začátku všechny první díly na tenhle model...
21:11:44
21.02.2024
21.02.2024
Bery
to je ještě origo fabrickej první díl? s vlnovci?
20:46:29
21.02.2024
21.02.2024
Bukaj
Jak tak koukám na lambda sondy na netu, tak nabídka je široká - od nějakých cca 450 Kč za "Kamoka" až po cca 1600 za Valeo.
Teď je tam Bosch (který je v nabídce za cca 1400 Kč, případně jako uni - bez konektoru - o pětikilo levněji).
Je na lambda sondě co zkazit? Mm shánět značkovou, nebo je to šumák a fungovat bude všechno stejně?
Teď je tam Bosch (který je v nabídce za cca 1400 Kč, případně jako uni - bez konektoru - o pětikilo levněji).
Je na lambda sondě co zkazit? Mm shánět značkovou, nebo je to šumák a fungovat bude všechno stejně?
18:51:29
21.02.2024
21.02.2024
ajok
-> Bukaj 21.02.24 18:45:34: ja nikdy lambdu nemenil, pokud neodesla uplne ale treba u blue mi to kamos cistil vodikem, takze se lamba i kat mohl procistit