Nemrznoucí směs do chladiče

prohledat
137 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.10.2008 do 06.07.2017, založil/a OndraST
řadit dle data
00:47:47
06.07.2017
Bukaj
-> saskyn2: Doporučil bych G48/G11 přesně z důvodů, které jsi sám napsal 4

A když auto víc stojí v garáži, než jezdí, tak klidně ten interval výměny protáhni taky na 5 let a nic se nestane. Nejhorší pro vnitřní plochy chlaicí soustavy je, když se tam často dostává vzduch (buď vypouštěním kapaliny, nebo ještě hůře spaliny skrz fouklé těsnění, jinak ta kapalina moc nedegraduje, když se neohřívá, nechladne a neddostávají se do ní plyny a jiný bordel...
00:25:16
06.07.2017
saskyn2
Taky ted řeším co do chladiče u embéčka. Prohnilo mi topení a začalo chcát, ty topení jsou tragédie, z asi 10 ks co jsem tu měl jedno jediné neteklo, to jsem měl v autě asi 4 roky a chčije taky. Nové se prakticky nedá sehnat, ani vyvážením za zlato a snad všechny starší tečou. No snad to klapne a přistanou mi tady ted dva fungl nový kousky:-) Nicméně bych tam rád dal nějakou kapalinu která zabrání další korozi chladícího okruhu. Nejlevnější řešení pro mě je G13 kterou tady mám origo sud, jenže ta asi nechrání měd, což mám měděný chladič, to topení je taky nejspíš měděný(nebo nějaký mosaz či co?)



Tak mám ted dilema, jestli tam nalejt G13

Výhody: Cena, dostupnost, životnost. Nevýhody:neochrání měd a nejspíš to bude na nějakých spojích vzlínat.



Nebo G11/G48, která se musí měnit každé 3 roky, je(pro mě) dražšší, ale zase by to mělo ochránit měděný chladič.



O stabilu asi ani neuvažuju, ten tam byl ted a z toho vím jak ty auta vždycky vypadaly. Sežraný všechno od válců přes vrtulku vodní pumpy až po chladič. Když člověk koukne do motoru kde se už používala alespoňG11(např felda) tak je tam uvnitř krásný jak nový, narozdíl od jakýkoliv š120.
22:25:08
12.06.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.06.17 16:06:58: prave jeden motor favorit byl celkem peknej vevnitr a jedna vlozka byla z pulky urezla9 treba nepravem, ale prisuzuji to tomu G11, myslim, ze s G12 by se to nestalo...
16:06:58
12.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jarda - zrušená registrace 12.06.17 06:43:51: Já teda nevím, ale G11 jezdím ve Žlutce od začátku, za těch 12let jsem to měnil asi 2x a prorezlá protimrazová zátka měla asi jasnou dílčí vadu, protože jinak byla zdravá. Já u ní min. do nového motoru a chladiče zůstanu.
12:32:42
12.06.2017
minno
-> Jarda: No ja ti neviem, problém bude asi niekde inde, nie v G11 ako takej. Je to na trhu roky, jazdí na to mraky áut a nezdá sa mi, že by všetkým odchádzali chladiče a trubky :)

Ale ja osobne by som to menil po roku, po dvoch maximálne. A ak sa s autom jazdí mraky km (veľa štartov a zahrievacích cyklov), po 3-4 rokoch už kvapalina asi nebude mať svoje pravé vlastnosti. Plus u áut, kde niečo s G11 prehrdzavelo - možno to bolo už chytené aj predtým, nepoznáme históriu áut od novoty.

Samozrejme kvalita sa môže líšiť aj od výrobcu, ale tých čo kupujú "originál" nemrzky je hrozne málo, väčšina ľudí kupuje to, čo majú práve v obchode... Takže s tou kvalitou to asi nebude také "horké"... :) To by každé druhé auto muselo mať problémy s nemrzkami....Hlavne neveriť zaplateným testom....



G12 by mala mať dlhšiu výdrž na roky, tak asi pre toto sa oplatí viac.
upraveno 1x, naposled 12.06.2017 12:37:29
11:57:53
12.06.2017
Jarda - zrušená registrace
-> minno 12.06.17 07:44:43: menil po trech, bylo to tam napsano, byl rok starej4 ale uz nepamatuji znacku (podobna spatna zkusenost u bileho favorita, plus dalsi favorit a bohuzel i zelenej MTX Roa - tam proreznul chladic) a pak se Tuner#2 divi, ze mu prorezla mrazovka, to je preci od toho a pochybuju, ze on by zanedbal udrzbu...

aaa sakrys, ve felde bude uz asi dlouho, musim mrknout do servisni historie, tak nevim jestli jen vypustit, proplachnout a nalit G12

-> bouchy 12.06.17 07:00:37: proc na litinovou hlavu neco takoveho vymyslet? tam dobre funguje klasickej stabil od velvany4, ale s litinou ja zkusenosti moc nemam...
upraveno 2x, naposled 12.06.2017 12:03:09
07:44:43
12.06.2017
minno
-> Jarda - zrušená registrace 12.06.17 06:43:51: a za tie 4 roky si tú 11tku menil? Má sa to meniť raz za dva roky myslím, 4 roky je už dosť dlhá doba.
07:00:37
12.06.2017
bouchy
-> Jarda: V tomto se neshodneme, plánuju dát G11 taky (litinová hlava) - G12 a podobné, co mnohem víc vzlínají, by mi zničily motor.
06:43:51
12.06.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.06.17 00:15:37: tak do noveho systemu 13ku jo, u zlutaka, kdyz jsem delal tesneni, tak jsem dal novej chladic a 12ku, problem s tim neni, semtam minimalni prusak... tesneni po 4letech na 11tce mi stacilo, urezla pulka vlozky u favorita taky4 jen do BAZe davam stabil, jinak vse G12, G11 mam ve felde 1.6, s tim jsem ji bohuzel koupil a az budu delat tesneni (pri uprave hlavy), tak dam G12 4
02:22:52
12.06.2017
palinator
-> Tuner#2:

Já přešel z klasickýho letitýho neměněnýho Fridexu na G48 od nenáviděnýho Cinolu a nic zlýho se už několik let neděje. Auto chladí, nikde nic nechčije, voda je furt stejně barevná, jako když se to tam nalilo, žádná rez ve vodě. Možná těsnění pod hlavou už není co bejvalo, protože když se motor lehce přehřeje těsně k varu a chcípne, tak po nastartování vyběhne pára z vejfuku.
upraveno 1x, naposled 12.06.2017 02:23:26
00:15:37
12.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jarda - zrušená registrace 11.06.17 23:33:11: Proč by to mělo ničit těsnění a hlavu? G11 tam mám z historie a kdybych chtěl přejít, znamená to rozborku motoru a novej chladič a asi raději i trubky. Přecházet s použitýma věcma se moc nevyplácí nehledě na to, že G12 podle mě není žádná výhra. To už bych dal rovnou 13tku.
23:33:11
11.06.2017
Jarda - zrušená registrace
porad nechapu, co Vas vede pouzivat tadle modry a zeleny srajdy se kteryma vse v chladicim systemu rezne a nici to tesneni pod hlavou a i hlavu samotnou, ja uz bych nedal nic jinyho, nez G12 sheron nebo velvanu4
22:44:29
10.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 10.06.17 22:04:16: -> MVM 10.06.17 22:20:08: Já si taky právě myslím, že všechny modrozelené se mohou míchat. Bohužel mám jinou v 5l a jinou v 1l balení a oba dva píšou, že se míchat nesmí, ale je to logicky aby se kupoval jejich výrobek.



Díky kluci.
22:20:08
10.06.2017
MVM
www.merlinplus.cz/cs/.../ 64-misitelnost-chladicich- kapalin



G11 (modrá s jinou modrou smíchat můžeš) Dokonce je podmínka mísitelnosti dána normou (byť i červené s modrou) Ale nědělá se to. Musí mít stejný glykolový "základ"
22:04:16
10.06.2017
minno
-> Tuner#2: podľa mňa je to jedno, raz je to G11 a hotovo. O nejakom podtype som doteraz ešte ani nepočul.
21:42:43
10.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Nikdo netuší? Zítra to musí rozlousknout...
21:14:56
09.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Mám tady modrozelenou kapalinu G11:



- na jedné se píše typ B

- na druhé typ C



Lze to míchat?
10:07:15
31.12.2015
Bukaj
-> Qatro: Jo, míchat s K11, nebo G48 je možno, je to jen obchodní označení téhož výrobku různých výrobců. Ale za těch 99 Kč v tom odkaze bych si klidně koupil zase ten Carlson, i kdyby poštovný stálo kilo...4
08:19:33
31.12.2015
Qatro
Ahoj,

jedna rychlá. Zbyl mi doma kanystr 3l téhle kapaliny e-carlson.cz/provozni-kap aliny/chladici-kapalina-g1 1-3l-30c-8591522332240-137 .html a potřebuji ještě jeden 3l kanystr ale nemají nikde v okolí. Pokud jsem se správně dočetl, dá se míchat s G48. Jest to tak? A druhá otázka, doporučujete koupit zase Carlson nebo jakoukoliv jinou značku? Budu to dávat do 120tky, tak ta G11 bude asi lepší volba než G12. děkuji
upraveno 1x, naposled 31.12.2015 08:25:17
14:14:47
21.11.2015
Jozka
-> King: Jo, pravda - začíná dřív, těch 105°C už je vlastně odplyněno, blbě jsem to napsal nad ránem..
13:32:46
21.11.2015
King
-> Jozka: Si teda nejsem moc jistej, ale to "odplyneni" vody zacina uz nekde nad 60C, ne?
01:24:20
21.11.2015
Jozka
-> King: Ono "za studena" je to zas trochu jinak, tuším nad 105°C se opět odplyňuje.. tohle není na debatu k myčce a ani na virt..6
00:01:21
21.11.2015
King
-> Jozka: Ona jeste ta demi voda jako bonus hned vaze CO2, takze je to takova lehka kyselinka....jsem si vzpomnel, kdyz jsem byl nekdy loni poprve na nasi samoobsluzny automycce a chlapek mi jako "panicovi" daval skoleni. A nakonec mi jako nejvetsi vyhodu odprezentoval, ze ten posledni oplach se dela destilovanou vodou. Tak jsem vznes namitku, ze za ty prachy bych to tipoval spis na vodu demineralizovanou - a chlapek se usmal a rika: "Jasne ze to destilka neni, ale kdo to ma pri vysvetlovani porad vyslovovat!" :-)
23:58:33
20.11.2015
U-Geen
-> Luky: takze jeste aditiva jo? :)
23:42:25
20.11.2015
Bukaj
-> Luky: 3

Uvaří a bílkoviny z nich utěsní netěsnosti4
19:51:56
20.11.2015
Luky
My dáváme měkkou dešťovku ze sudu. Stačí z toho vybrat listí, larvy komárů se uvaří 1
19:33:47
20.11.2015
Jozka
-> vhml 20.11.15 17:40:02: Nechci se hádat, ale snahu obohacovat se o minerály k získání rovnováhy má hlavně voda demineralizovaná, což je o dost jinej proces, než destilace (k danému účelu). Taková voda rozhodně teda ne, ta sežere i echtovní rouru 12020 v docela krátký době..



cs.wikipedia.org/wiki/%C4 %8Ci%C5%A1t%C4%9Bn%C3%AD_v ody



No ale když někdo touží po biosložce i chladiči, proč nakonec ne..3
17:46:31
20.11.2015
Milan 136
-> Tuner#2: tak to potom jo
17:46:20
20.11.2015
palinator
-> vhml:

Takže v ideálním případě ta destilka co se tam naleje sežere ten vodní kámen kterej se tam 20 let tvořil z pochybný vody. 3
17:42:36
20.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 20.11.15 17:33:56: Protože trubky byly venku dlouho a chtěl jsem aby je ta stará "opláchla" a teď dám novou.



-> vhml 20.11.15 17:40:02: Tak v tom případě to vychází na tu z řádu 1 Koukám co člověk to názor.
17:40:02
20.11.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.11.15 17:28:29: ideální je co nejměkčí voda. Destilka má snahu se ,,obohacovat" a bere si to samozřejmě z materiálů, v kterých se pohybuje. Ale zase to určitě není tak, že tam dáš destilku a sežere ti to hlavu.
17:33:56
20.11.2015
Milan 136
-> Tuner#2: asi moc nebude. Kdyz to nebude nejakej bezejmenej shit tak je to asi jedno. Vodou z vodovodu nic nezkazis stejne jakl destlikou za par korun.

Spis se divim, ze jsi tam nenalil novou po odtstavce, kdy byl venku motor, trubky atd. To by me asi nebavilo tam vratit starou a pak to zas za chvili menit :)
17:28:29
20.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 20.11.15 14:22:28: Otázka je zda jsou v tom nějaké markatní rozdíly, když testům se nedá věřit...



-> Jozka 20.11.15 15:48:01: Ze studny bych jí nedával, ta je tvrdá, ale z kohoutku máme městskou a to je OK. Nicméně pokud destilka je lepší (což jsem z článku pochopil že ne) tak dám destilku, to je pár korun.
17:23:48
20.11.2015
Vojťas
Ja mam za to ze do motoru jedine destilku kvuli vodnimu kamenu, nebo ten se tvori i z ni? A to sem mel mindrak ze sem pred Mostem dolil ctyri litry podzemni vody1 tak ted koukam ze by to melo bejt cajk
upraveno 1x, naposled 20.11.2015 17:24:21
15:48:01
20.11.2015
Jozka
-> Tuner#2: Destilka je jistota - k tzv. "hladový vodě" má daleko, předepisovala se přednostně desetiletí a v autech mi žádnej problém nikdy neudělala - a ani doma v tom kotli, do topnýho systému jí dolejváme od roku 1979 a všechno je pořád původní.

Názor mechanika ze SM je docela raritní, samozřejmě měkká voda z vodovodu může splnit nároky taky, ale proč jít do zbytečnýho rizika, že to úplně neklapne, mi není úplně jasný..
14:43:21
20.11.2015
Bukaj
-> Milan 136: "kvalitní pitná voda"? Co je dobré k pití, nemusí být dobré do chladiče a naopak. Třeba většina Prahy má vodu, kterou bych se do chladiče nebál nalít, ale jsou obce, kde mají ve vodovou či studnách hotovou minerálku...7

Jinak chladicí kapaliny používám nejlevnější, jaké se naskytnou (posledních cca 6 let od Cinolu), měním v předepsaném intervalu a netroufnu si tvrdit, zda jsou obré, či špatné. Stejně u většiny aut, do kterých je liji, měním kapalinu dřív z důvodu rozborky motoru, nebo jiné části chladicího okruhu... 3
14:22:28
20.11.2015
Milan 136
-> Tuner#2: no právě, ale co pak koupit. Dneska každej prodejce všechnio vychválí...

třeba se někdo ozve se zkušeností nějaký osvědčený neorigo chladící. Já dávám vždy origo a neřeším.

Jinak přímo na ty chladící G xx stojí, že se mísí buď s destilovanou vodou, nebo kvalitní pitnou vodou. Tak pokud máte kvalitní vodu... :)

upraveno 1x, naposled 20.11.2015 14:24:28
14:21:18
20.11.2015
Tomaso435
-> Milan 136 19.11.15 22:20:52: tohle se doprodává všude možně za 119,- sem toho bral :))
14:13:58
20.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jozka 20.11.15 08:42:05: Takze radeji destilku? Nejak jsem z tech nazoru zmaten...



-> Milan 136 20.11.15 09:49:56: Rad zaplatim za kvalitu, jen tady si nejsem jist zda neplatim jen za napis a jina kapalina neposlouzi stejne...
09:49:56
20.11.2015
Milan 136
-> Tuner#2: nevim, co je pro tebe normalni cena - na aute mas vsechno co nejkvalitnejsi a ne zrovna levny. Tohle je bezna cena origo chladici. Stejne plus minis stoji i 12/13. Pokud chces neco levnejsiho, tak neco neorigo. Ale co je kvalitni a co ne, tot otazka.
08:42:05
20.11.2015
Jozka
-> Tuner#2: Bych tu jejich "vodu z kohoutku" neriskoval, byť splňuje (hygienické) normy.. motor sice není středotlakej parní kotel, ale když se dá vodou z řádu popravit i obyčejnej kotel horkovodní, kterej jede na 115°C.. 8
08:00:55
20.11.2015
Bukaj
-> Tuner#2: "Oficiálně" je náplň chladicího okruhu 742 11,5 litrů, když máš zapojený obtok IV válce, nebo vyšroubuješ zátku, vyteče prakticky vše.

Vždy jsem dával 6 l nemrzky (2x3 l kanďák) a dolil destilkou...
05:56:33
20.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 19.11.15 22:20:52: Chci koupit v autodilech, kde me da normalni cenu, tohle se me zda dost.



-> palinator 19.11.15 23:40:37: Ja ty clanky cetl co odkazuju cetl...



BTW kolik koupit 4l a zbytek z kohoutku? Pokud si dobre vybavuju, naplne je tak 11l mnohdy ani to se tam nevejde, neb nevytece vse.
23:40:37
19.11.2015
palinator
-> Tuner#2:

G11 = G48, ale asi jsi to slyšet nechtěl.
22:20:52
19.11.2015
Milan 136
-> Tuner#2: dobrej poznatek. Opravdu uz nejde nejakou dobu objednat, protoze vyvinuli G13 nahrazujici jak 12, tak 11...

Nicmene par vterin googleni...

www.obautodily.cz/chladic i-kapalina-skoda-g-11-orig inal-1-litr-1759cz467
21:33:05
19.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Jinak jsem chtěl koupit origo G11 a ona se už nedělá. Máte někdo tip na nějakou kvalitní?
21:31:01
19.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 18.11.15 13:26:54: Právě kvůli té mědi + to, že inhibitory jsou tam dost agresivní a rozpustí i to co G11 ne a může vzniknout problém. Do úplně nového bych se toho asi nebál.



Jinak zajímavé články a vyjádření k testu zde:



www.petrol.cz/aktuality/. ../pochybeny-test-chladici ch-kapalin-ve-svete-motoru -3488.aspx



www.google.cz/url?sa=t&am p;r...
15:14:10
19.11.2015
Jozka
-> Bukaj 19.11.15 12:34:42: 2011 u tý užovky to byla taky náplň patrně 1983.. a našlehaný taky pěkně, ale jak od vegetariána..3
12:54:42
19.11.2015
Bukaj
-> Milan 136: Nic 3

Už dva roky se na to chystám, ale na firemní auta není vůbec čas a servisuju je jenom, když je velkej průser...7

Šéf auta vůbec neřeší, čas od času mu řeknu, že by bylo potřeba to a to, pak mu to furt připomínám, když se stav zhoršuje a nakonec se buď něco rozsype a auto skončí v servise, nebo se občas na podzim naštvu, sednu v kanceláři k počítači, objednám materiál a večer po práci něco pořeším.

Třeba minulej pátek večír jsem měnil kotouče na Jumperu (jezdí furt přetíženej a desky se mění, až když začne dřít kov o kov)71

Chlaďáky měly necelých 19 mm, minimální předepsaná tloušťka je 21,9 mm.

Pak jsem ještě přivařil upadlý pojezd bočních šoupaček u Ducata (před 2 lety vypadly poprvé, minulý týden podruhé - na provizorní opravu někde na zahradě na realizaci docela výdrž 3



Edit: navíc u toho Jumpera se asi v zimě bude měnit motor, pokud nějakej rozumnej seženu - už skoro dva roky má problémy - padá do nouzáku a jede na tři válce. Nejdřív jenom občas a pak vždy začne téct vstřikovací čerpadlo. V servisu to bylo asi šestkrát a vždy týden OK, pak zase louže nafty a tříválec. Po repasi vstřikovacího čerpadla a vstřiků v Bosch servise a dvou reklamacích tamtéž už neteče půl roku, ale týden to jelo na všechny 4 a pak zase totéž. Dnes už mele z posledního, smrdí jak stará Avie a člověk nesmí za tepla přidat víc, jak 1/2 plynu, jinak nouzák, nebo chcípne úplně a dvě minuty nejde nastartovat (v tunelu na R1 je to labůžo)...



Mám dojem, že v servisech jenom měnili díly palivové soustavy a nikdo nezjišťoval, co tomu motoru je. Možná bude stačit vyměnit hlavu (ventily KO)? Asi to dostanu za úkol řešit, až skončí sezóna a auto nebude dva měsíce potřeba (sezona nám končí před Vánocemi)...
upraveno 1x, naposled 19.11.2015 13:04:58
12:42:48
19.11.2015
Milan 136
-> Bukaj: jo chápu, jen že něco takovýho se asi stane. Zkoušet nebudu. Co jsi s tím udělal? Vypláchnul a znova vyměnil?
Extreme Tyres