skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hlava Mpi 50 kw.. identifikace
-> DEKODOVAC: skoda-virt.cz/cz/.../6995
-hlavy-felicia-rozdelenie
-> DEKODOVAC: Gufera jsou samozřejmě jiný. Ale 8/7mm pokud vim není rozdělený podle 135/136 ale podle roku výroby.
potrebujem ujasnit a poradit 40Kw hlava Felicia má 8mm vodítka ventilov
50Kw hlava Felicia má 7mm vodítka ventilov
tím padom má aj rvozne velké Guferá ventylov že ????? ak sa mýlim prosím upresnite my to dakujem vopred ak píšem správne stačí my to potvrdit !!!!! DAKUJEM!!!!
50Kw hlava Felicia má 7mm vodítka ventilov
tím padom má aj rvozne velké Guferá ventylov že ????? ak sa mýlim prosím upresnite my to dakujem vopred ak píšem správne stačí my to potvrdit !!!!! DAKUJEM!!!!

-> DEKODOVAC: som ti pisal ze to je 40kW
Moja hlava 0.1003-301.6 43317 dakujem vám vopred za identifikáciu
5593-12
5593-12
tak uz som sa nejak dopatral ze to je 40kw mpi podla modreho znaku a dvoch vystupkov

Vie mi niekto pomoc blizsie identifikovat o aku hlavu ide. Cislo je 0.1003.347.6 5695-18 0132 4331.7. ventile ma 7mm pruziny su valcove a misky su rovne. Este ma modru slepicu. Dakujem
ples poradte aku hlavu to mam ci felicia 50kw alebo favorit 136 cislo na nej je 202 0.1003 -301 6 B T 6-30-5593-1/3
a 4331 3 hlava ma tvar sietkovy z bocneho pohladu na sviecky ! aka je to hlava? dakujem
a 4331 3 hlava ma tvar sietkovy z bocneho pohladu na sviecky ! aka je to hlava? dakujem

-> Gemini: Přesně :)
-> jack51: A to ti řekne i chovanec, mrkni na jeho stranky engitec.cz a tam dává pružiny přímo k ostřejší vačce.
-> jack51: A to ti řekne i chovanec, mrkni na jeho stranky engitec.cz a tam dává pružiny přímo k ostřejší vačce.
-> jack51: na tej vacke som jazdil rok s kuzelovymi pruzinami a pohoda, nebal by som sa toho
-> suri: jj, zeptam
-> jack51: tak sa ho opýtaj aj na pružiny
-> suri: No chci kupovat od p.Chovance 278/270°
-> jack51: od koho je vačka? myslím že p. Chovanec aj p .Čepek ti k nej doporučia pružiny alebo nedoporučia
-> suri: OK, diky, to jsem potreboval vedet. Kuzelove pro me teda nemaji vyznam.
Vacku fyzicky jeste nemam, ale bylo me doporučeno dat k ni potom tvrdsi pruziny, nebo minimalne ty seriové podlozit. Proto zjistuju jak to s tema kuzelovyma je.
Jeste jednou dik
Vacku fyzicky jeste nemam, ale bylo me doporučeno dat k ni potom tvrdsi pruziny, nebo minimalne ty seriové podlozit. Proto zjistuju jak to s tema kuzelovyma je.
Jeste jednou dik

-> jack51: od koho máš vačku? ten človek by ti mal doporučiť pružiny , kuželové do 6000otáčok je dostačujúca to mi poradil múdry človek , je to nejaké ulahčenie motoru pretože tá pružina je progresívna a nerobí odpor pri malých otáčkach a pri vyšších drží
ale ak to chceš točiť tak nechaj valcové pružiny ale zohnal by som hlavu zo 7mm ventilmi a dvoma pružinami z mpi , počítaj že valcové pružiny sa robia aj tvrdé dajú sa zohnať kuželové som nevidel
kuželové pružiny sú mekkšie ako valcové to aby si vedel ale sú progresívne
ale ak to chceš točiť tak nechaj valcové pružiny ale zohnal by som hlavu zo 7mm ventilmi a dvoma pružinami z mpi , počítaj že valcové pružiny sa robia aj tvrdé dajú sa zohnať kuželové som nevidel
kuželové pružiny sú mekkšie ako valcové to aby si vedel ale sú progresívne
-> suri: no jestli jsou kuzelovy tvrdsi nez valcovy, pripadne jestli se daji podlozit jako valcovy anebo jestli jdou sehnat tvrdsi, aby pak krok kupredu nebyl krokem vzad 

-> jack51: čo ako myslíš?
OK, takze je to vlastne jedno.
A co kuzel. pruziny a ostrejsi vacka? Konkretne 278/270°?
A co kuzel. pruziny a ostrejsi vacka? Konkretne 278/270°?
-> Gemini: kuželovky sú zase na bežné jazdenie zrejme lepšie , kedže motor nemá zbytočnú záťaž , a zohnať hlavu z 7mm ventilmi a dvoma pružinami je zázrak
ani ja tam nevidim ziadny zasadny rozdiel (hlavne ked sa kazda upravuje)
asi najvyhodnejsi je medzityp MPi hlavy , ktory mal 7mm ventily a dve valcove pruziny
asi najvyhodnejsi je medzityp MPi hlavy , ktory mal 7mm ventily a dve valcove pruziny
-> jack51: tvarované možno proti favoritu , hlava 50Kw bmm zo žltým znakom je takmer totožný odliatok ako mpi , konieck koncou tá hlava sa na mpi na začiatku dávala , potom dali 7mm ventily a nechali klasické pružiny a bola to super hlava, potom to doladili len kuželovými , neviem čo kde kto písal ale ja som okrem možnože trošku viac okolo materiálu v kanáloch nepostrehol nič
-> suri: No ja jsem prave cetl, ze ma jinak tvarovany saci kanaly, ale nevim v cem ma byt ten rozdil
-> jack51: v ničom hlavy 50kw BMM aj Mpi felicia sú totožné odliatky okrem uloženia pružín a podobných vecí , 7,97 hlava má mať 7mm ventily
identifikace MPI hlavy a nic jednoznačného jsem nenašel.
K problému - mám 2 hlavy, obě jsou 50kW - sací kanál cca 27mm, jednu jsem osobně sundával z motoru MPI vyrobeného 7/97 - ta má ještě 2 válcové pružiny a ventily s dříkem 8mm (takže dle zjištěného se pravděpodobně jedná o starší typ hlavy, stejný jako na BMM). Druhou jsem teď koupil - ta má již kuželové pružiny a 7mm dříky. U obou hlav jsem se pokoušel porovnat tvar kanálku a nevidím v nich žádný rozdíl, proto jsem se chtěl zeptat na co se mám zaměřit a v čem přesně spočívá rozdíl té "zázračné" hlavy :).
Díky.
K problému - mám 2 hlavy, obě jsou 50kW - sací kanál cca 27mm, jednu jsem osobně sundával z motoru MPI vyrobeného 7/97 - ta má ještě 2 válcové pružiny a ventily s dříkem 8mm (takže dle zjištěného se pravděpodobně jedná o starší typ hlavy, stejný jako na BMM). Druhou jsem teď koupil - ta má již kuželové pružiny a 7mm dříky. U obou hlav jsem se pokoušel porovnat tvar kanálku a nevidím v nich žádný rozdíl, proto jsem se chtěl zeptat na co se mám zaměřit a v čem přesně spočívá rozdíl té "zázračné" hlavy :).
Díky.
-> Jirik grilovaný: Ja jsem cistil hlavu sprejem od Bernera.Jmenuje se "odstranovac tesneni" a je na nem namalovana spachtle.
-> Jirik grilovaný: Protože to je jediná 136 M která má dvojité pružiny a 7 ventily
-> petr s: Péťo a jak jsi identifikoval zrovna tuhle, když se číslo neshoduje ? Jen se ptám. 

-> Jirik grilovaný: 047103353J cylinder head / 08.97 – 06.98 / 136MPI
To je ona
To je ona
Jo a ještě. Vlastnoručně jsem z toho sundaval sací a vejfukový MPi i s klapkou a vstřikama s lištou.
Kurva, mě se nebude chtít po té dovolené do práce. Ten minulej tejden takový pohodička.
Kurva, mě se nebude chtít po té dovolené do práce. Ten minulej tejden takový pohodička.

Tak jsem tam nenašel označení tý mojí.
Sundal jsem jí z bloku 781.136M, ke kterému patřila z výroby, nemá barevné označení.
Pružiny má dvě na ventil a starou verzi misek.
Kanály 27 (zkoušeno vhozením kovové podložky o šířce 27 mm) do kanálu až k vodítku.
Ventilem si jistý nejsem, ještě jsem je neměl vyndané.
Tady na jednom DE webu jsem našel tohle (týká se jiného dotazovatele) :
Hallo,
ich habe noch einen niegelnagelneuen Kopf komplett mit Ventilen. Habe ich für den 68 PS-Motor gekauft, hat gelbe Farbmarkierung und folgende Zahlen eingegossen: 0.1003-339.6, 5663-11 und 4331.7.
Moje hlava má označení : 0.1003-339.6, 5663-14, 4331-7. Má žebrování jako jakákoliv jiná hlava z Feldy. Ventily z Felicie jsem v ruce ještě neměl, tyto ještě nemám vyndané. Ale pokud je široký nahoře stejně jako dole, tak mám naměřeno 7 mm na rovné válcové ploše pod skosením. Pokud by byly ventily zúžené v dříku, jako jsem viděl na upravených ventilech ze 130, tak by musely tyto mít ještě míň, což se mi nezdá pravděpodobné.
Co to teda vlastně mám ?
Sundal jsem jí z bloku 781.136M, ke kterému patřila z výroby, nemá barevné označení.
Pružiny má dvě na ventil a starou verzi misek.
Kanály 27 (zkoušeno vhozením kovové podložky o šířce 27 mm) do kanálu až k vodítku.
Ventilem si jistý nejsem, ještě jsem je neměl vyndané.
Tady na jednom DE webu jsem našel tohle (týká se jiného dotazovatele) :
Hallo,
ich habe noch einen niegelnagelneuen Kopf komplett mit Ventilen. Habe ich für den 68 PS-Motor gekauft, hat gelbe Farbmarkierung und folgende Zahlen eingegossen: 0.1003-339.6, 5663-11 und 4331.7.
Moje hlava má označení : 0.1003-339.6, 5663-14, 4331-7. Má žebrování jako jakákoliv jiná hlava z Feldy. Ventily z Felicie jsem v ruce ještě neměl, tyto ještě nemám vyndané. Ale pokud je široký nahoře stejně jako dole, tak mám naměřeno 7 mm na rovné válcové ploše pod skosením. Pokud by byly ventily zúžené v dříku, jako jsem viděl na upravených ventilech ze 130, tak by musely tyto mít ještě míň, což se mi nezdá pravděpodobné.
Co to teda vlastně mám ?

-> michalkatka: A mohou si vybrat
Favorit:
1 047103353L cylinder head / 135,136,135I
(1) 047103353M cylinder head / 12.93 / 136I
Felicia do 7/97
(1) 047103353L cylinder head / 10.94 - 07.96 / 135,135I
(1) 047103353D cylinder head / 08.96 - 07.97 / 135MPI
(1) 047103353M cylinder head / 10.94 - 07.97 / 136I,136MPI
Felicia od 7/97
1 047103353G cylinder head / 08.97 - 06.98 / 135
(1) 047103353H cylinder head / 08.97 - 06.98 / 135MPI
(1) 047103353J cylinder head / 08.97 - 06.98 / 136MPI
(1) 047103353Q cylinder head / 07.98 - 01.02 / 135,136KARB
(1) 047103351E cylinder head / 02.02 - / 135
(1) 047103353R cylinder head / 07.98 - 01.02 / 135MPI
(1) 047103351F cylinder head / 02.02 - / 135MPI
(1) 047103353S cylinder head / 07.98 - 01.02 / 136MPI
(1) 047103351G cylinder head / 02.02 - / 136MPI
ešte možno použiť aj Fabia 1.0/1.4:
(1) 047103351D cylinder head / ARV,AQV,ATY
(1) 047103351C cylinder head / AZE,AZF,AME, AQW,ATZ
a ešte aj Seat Arosa 1.0
1 047103351A cylinder head / AHT
ak som niekde spravil chybu tak ma ukameňujte...
1 047103353L cylinder head / 135,136,135I
(1) 047103353M cylinder head / 12.93 / 136I
Felicia do 7/97
(1) 047103353L cylinder head / 10.94 - 07.96 / 135,135I
(1) 047103353D cylinder head / 08.96 - 07.97 / 135MPI
(1) 047103353M cylinder head / 10.94 - 07.97 / 136I,136MPI
Felicia od 7/97
1 047103353G cylinder head / 08.97 - 06.98 / 135
(1) 047103353H cylinder head / 08.97 - 06.98 / 135MPI
(1) 047103353J cylinder head / 08.97 - 06.98 / 136MPI
(1) 047103353Q cylinder head / 07.98 - 01.02 / 135,136KARB
(1) 047103351E cylinder head / 02.02 - / 135
(1) 047103353R cylinder head / 07.98 - 01.02 / 135MPI
(1) 047103351F cylinder head / 02.02 - / 135MPI
(1) 047103353S cylinder head / 07.98 - 01.02 / 136MPI
(1) 047103351G cylinder head / 02.02 - / 136MPI
ešte možno použiť aj Fabia 1.0/1.4:
(1) 047103351D cylinder head / ARV,AQV,ATY
(1) 047103351C cylinder head / AZE,AZF,AME, AQW,ATZ
a ešte aj Seat Arosa 1.0
1 047103351A cylinder head / AHT
ak som niekde spravil chybu tak ma ukameňujte...
-> jarda.u1: Já ani Tuner 2 nemáme žádnou barvu.
Čím vším to čistíte krom tech. benzínu ? Jde i něco silnějšího na čištění motorů apod. ?
Spíš jde o to, že se vesměs tyhle věci oplachujou vodou a tak aby nezrezly vodítka.
Což se u benzínu nestane.
Nebude třeba lepší umejt to nějakým tím sráčem ala Arva před vyndáním ventilů (bez klavíru) a zbytek po vyschnutí domejt benzínem ?
Mám tady něco od Sheronu, takovej růžovej cosi s rozprašovačem a ventilové víko s tím šlo vyčistit parádně. Nastříkat, poštěrgat štětkou a spláchnout teplou vodou.
Spíš jde o to, že se vesměs tyhle věci oplachujou vodou a tak aby nezrezly vodítka.
Což se u benzínu nestane.
Nebude třeba lepší umejt to nějakým tím sráčem ala Arva před vyndáním ventilů (bez klavíru) a zbytek po vyschnutí domejt benzínem ?
Mám tady něco od Sheronu, takovej růžovej cosi s rozprašovačem a ventilové víko s tím šlo vyčistit parádně. Nastříkat, poštěrgat štětkou a spláchnout teplou vodou.
-> Jirik grilovaný: Ja mam treba na hlave 136M zelene vybarveny znak.
-> petr s: a která auta kterou používala? Mám tady asi 3 z favorita. Všechny mají 25. Soudím z toho že favority všeobecně měli těch 25. A potom u felicií se to lišilo jak? BMM 25 s MPi 27? Nebo 40kw 25mm a 50kw 27mm? Nebo ještě jinak?
Mám totiž do budoucna v plánu si udělat favorití motor a nebudu zvětšovat 25mm kanály, když stačí sehnat jinou hlavu a mám hotovo...
Mám totiž do budoucna v plánu si udělat favorití motor a nebudu zvětšovat 25mm kanály, když stačí sehnat jinou hlavu a mám hotovo...
Tak to doplňte někdo nějakejma pořádnejma fotkama s popiskama pro oba typy.
-> vhml: průměry jsou 2 25mm a 27mm
-> vhml: to ti pořádně nikdo neřekne. Jednoznačné označení té vhodné hlavy asi není... já to zkoumal nějakej čas a jednoznačnou odpověď mi na to neřekl nikdo

-> vhml: Mě taky přijde, že v tom stále hodně lidí tápe.
A jak je to s průměrama kanálů? Uměl by někdo sepsat přehled, která hlava měla jak velký a kanály a je tak vhodná pro ,,sériovej tuning" ?
-> petr s 23.07.09 12:28:42: Tak to aby tatík opožděně poslal reklamaci do MB
.

-> Jirik grilovaný: 136 M má doopravdy jenom 10