chladenie 4. valca

prohledat
255 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 07.10.2008 do 03.08.2018, založil/a andre
řadit dle data
19:36:43
03.08.2018
Nwkt
-> Jarda: KMGY
17:41:33
03.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Nwkt 30.07.18 17:41:41: co to mas za tlakomer oleje?
13:38:17
02.08.2018
Nwkt
-> Nwkt: Možná měla i rozdílný průměry na koncích ...
13:36:44
02.08.2018
Nwkt
-> darklord: Je to něco z fabie? šel jsem do mototechny, že potřebuju na tenhle výměník s tímhle trnem nějakou hadici, tak jich přines asi 10, něco jsem z toho vzal a napasoval. Má takovej kousek rovnej, pak koleno přesně ve směru na výměník 1
13:25:09
02.08.2018
darklord
-> Nwkt: a hadicu mas aku? Lebo so 16kou si neviem dobre predstavit ako by to tesnilo...
13:06:54
02.08.2018
Nwkt
-> darklord 02.08.18 11:41:22: Tak to už ti neřeknu, ale myslím že to je 14tka trn .... leda že bych to šel změřit 3
12:19:52
02.08.2018
Pilot 105
-> darklord: Na 13 mm hadici třeba zde www.tlakovyvzduch.cz/srou beni-hadicnik-s-metrickym- zavitem-m14x1-5-pro-trn-13 mm

na 16 podle mě neseženeš, jedině vyrobit.
11:41:22
02.08.2018
darklord
-> Nwkt: a to ma M14x1.5 zavit + z druhej strany priemer 16mm? :) kde sa to da kupit, ja som na M14 zavit nasiel max 10mm nastavec na hadicu...
upraveno 1x, naposled 02.08.2018 11:41:40
11:28:45
02.08.2018
Nwkt
10:53:04
02.08.2018
darklord
-> Nwkt: mas este detail zapojenia 15mm hadice na ten vypustak za 4 vlozkou? Nejak si to stale neviem predstavit, tam predsa treba nejaku redukciu alebo co...
09:07:21
31.07.2018
darklord
-> Nwkt: 157 parada
17:41:56
30.07.2018
Nwkt
-> darklord:
zvětšit chladenie 4. valca - obrázek od Nwkt vložen 30.07.2018 17:41:56
17:41:41
30.07.2018
Nwkt
-> darklord:
zvětšit chladenie 4. valca - obrázek od Nwkt vložen 30.07.2018 17:41:41
17:41:21
30.07.2018
Nwkt
-> darklord:
zvětšit chladenie 4. valca - obrázek od Nwkt vložen 30.07.2018 17:41:21
17:05:17
30.07.2018
darklord
Napadlo ma riesenie napr zrusit vyvod z termostatu na okruh cez sanie, vymennik zapojit na obtok 4 vlozky, a odtial do sania. Je mi jasne ze idealnejsie by bolo v poradi najskor sanie, ale takto by to snad ani moc hulvatsky nevypadalo.
16:49:08
30.07.2018
darklord
-> havlik: nerad by som skurvit original hadicu, asi som zabudol dopisat, ze aby neboli hadice krizom krazom cez motorak...
16:39:46
30.07.2018
havlik
-> darklord: dáš Tčko před vodní pumpu?
16:37:44
30.07.2018
darklord
Mate niekto napad ako zapojit vymennik, obtok 4 valca z toho vypustaku a zaroven nechat funkcne kurenie aj vyhrievane sanie? 40
08:06:25
04.12.2014
Zdenek136
Díky klucí, jste nejlepší :) :D
07:56:23
04.12.2014
minno
-> Zdenek136: ako píše dušan: minno120.rajce.idnes.cz/2 013.02_-_2013.04_-_Stavba_ noveho_motora_742.136

respektíve zájsť do autodielov a vyskladať z dostupných hadíc tak, aby to pasovalo :)
upraveno 1x, naposled 04.12.2014 07:56:34
20:16:39
03.12.2014
Dušan
-> Zdenek136: pouzit 2 spojene hadice z Facka. Tusim ke karbecu na sytic.
08:33:51
03.12.2014
Zdenek136
Hledám, ale asi špatně. Nemam hadici z termostatu do vyhřívání sání u 136. Hadici na vodu tam nedam, protože u termostatu je menší průměr vyústění. Zatim jsem tam narval zahradní hadici, ale nedrží tvar. Vím, že existuje origo, ale... Jak to řešíte vy? Nějak pěkně, funkčně. Díky.
10:25:14
10.11.2013
afro100
Mam v kilu 130, zaslepku u 4. valca som zrusil, nahradil som to vrtanym holendrom z brzd a pouzil som k tomu trubku okolo motoru original z kila v origo zapojeni s kurenim atd. Predtym som jazdil motor eR bez tohoto obtoku 4. valca a nejak nepozorujem rozdiel. Akurat teda motor drzi vyssiu prevadzkovu teplotu asi o 5° ale to nebude tymto ..
17:32:04
05.11.2013
Eidy
-> Nwkt: To je právě ono. Skoro žádnej znamená ještě hodně usazenin.

-> vhml: Jo naposled stovka. Chtěl jsem říct 130RS/LR apod. Podle mě pokud to bude všechno nový a čistý, potřeba není, ale jinak ano.
17:23:43
05.11.2013
vhml
-> Eidy 05.11.13 17:22:16: používala to snad naposled stovka ne? Pak už zůstala jen nezapojená ucpávka.
17:23:43
05.11.2013
Nwkt
-> Eidy: Novej ne, ale byl několikrát propláchnutej se starým motorem. Skoro žádnej bordel z toho netekl
17:22:55
05.11.2013
vhml
-> Nwkt 05.11.13 17:21:35: to mám právě strach, zanese se mi a pak se nebude topení odvdušňovat
17:22:45
05.11.2013
Eidy
-> Nwkt: A v jakým stavu byl zbytek soustavy? Novej těžko.
17:22:16
05.11.2013
Eidy
-> vhml: Za mě použít. Ačkoliv 130 to teda nepoužívaly. No nevím. Asi takhle,, pokud máš perfektně čistou soustavu a všechno je v cajku, není to potřeba. Ale určo se tím nic nezkazí a nehrozí zanesení 4. hrnce bordelem.
17:21:35
05.11.2013
Nwkt
-> vhml: Použít, bylo to zanesený po cca 4 měsících provozu nově složenýho motoru. Musel jsem to prošťouchnout :-)
17:20:33
05.11.2013
vhml
Nějak jsem se nakonec nedočetl jestli chlazení čtvrtého válce používat nebo ne. Týká se mě tohle zapojení: -> Nwkt 03.01.09 00:03:10:



Použít? Nepoužít? Proč?
upraveno 1x, naposled 05.11.2013 17:22:09
11:34:39
17.11.2012
Bukaj
-> J3STER:

Což byla sice pomalá, ale zato jistá smrt motoru 3

Ona ta malá spojovací hadička okruhu topení u 742 rozhodně nebyla žádná výhra - pamatuju, co jsem se v mých škodováckých začátcích s tátou natrápil, než jsem objevil, proč naše užovka stále vaří - byly zarostlé ty tenké nátrubky na tuhle hadičku...8

A pak když se sundala hlava, tak 4. vložka byla ze strany bloku do 2/3 zanesená bahnem...63
11:10:48
17.11.2012
Bukaj
Jinak ani u jednoho sériového motoru 742, který jsem kdy servisoval, na mne po prvním odšroubování zátky v bloku nevytekla ani kapka vody - pouze se vysypal nějaký prášek barvy od bílé (oxid Al) přes černou (níže usazené oxidy litinových vložek a pozinkovaných trubek chlazení) až po oranžovou ("klasické" Fe2O3).

Dokonce i u některých MBček byl holendr zcela ucpán oxidy...8
11:04:18
17.11.2012
Bukaj
-> Nwkt:

Na to, aby tam protékala voda a neusazoval se bordel, to stačí bohatě 6

Vždyť v originále na MB/100/110 je ten holendr snad ještě tenčí, než na hadici posilovače 105/120 a třetí vývod na vodním čerpadle 135/6 na tom není s průsvitem o moc líp...4

Čtvrtá vložka u těchto motorů netrpí nedostatečným chlazením v důsledku malého průtoku vody, ale v důsledku sekundárního problému - úsad rzi a jiných pevných částic v místě mezi vložkou a blokem, čímž dochází k lokálnímu přehřívání a opotřebení oné vložky.

Výměník olej/voda nemám.
09:56:48
17.11.2012
Nwkt
-> Bukaj: holendr pro připojení hadice posilovače v sacím potrubí - Moc malý, koukni na moje fotky 1 2
upraveno 1x, naposled 17.11.2012 09:57:23
03:39:47
17.11.2012
Bukaj
Na své 130L to mám zapojené s tělesem vodního čerpadla 135/6 a v bloku holendr pro připojení hadice posilovače v sacím potrubí, jen se zvětšeným průsvitem na 10, nebo 12 mm, už přesně neevim. Původně jsem tam měl nějakou gumovou hadici (vypadala jako od staleté pračky), ale po třech letech jsem ji preventivně vyměnil za novou hadici z Octavie I (nevím, k čemu slouží u octavie, asi k topení). Původní hadice, ač stoletá, nenesla známky opotřebení.

Topení funguje normálně, motor se ohřívá normálně... 4

U kamarádovy 130L jsem to řešil Tčkem před vodním čerpadlem, trubičkou (asi z klimatizace Octavie), kousky tvarovaných hadic taktéž z octávky a holendrem z 1000MB.

Taky bez problémů...6
09:40:31
15.11.2012
ORR
J3STER Vodnú pumpu so skody 136 som nepoužil škode 130 pre menši priemer 3 vstupu pumpy, pri mojom zapojení by klesla by účinnosť kúrenia .

Tvoje navrhované zapojene som mal škode 742 - 136 , ale kvôli možnému zavzdušnovaniu som to viedol poza domec termostatu , viac k prevodovke a fungovalo to .Ohrev sania karburátora som odstavil . Výstup vymeník voda - olej som viedol k tretiemu vstupu vodnej pumpy škody 136 .Šlo to cez menšie vnútorne priemery, ale fungovalo to , tiež bez problémov .
09:04:42
15.11.2012
J3STER
09:04:00
15.11.2012
J3STER
09:03:33
15.11.2012
ORR
kúrenie nie je problem
09:03:08
15.11.2012
J3STER
-> ORR: To jsi mohl klidně použít vodní pumpu a domek termostatu z 742.136 a připojit to na na vývody co jsou tam navíc. Já to na mé 136ce zamýšlím takhle:
zvětšit chladenie 4. valca - obrázek od J3STER vložen 15.11.2012 09:03:08
09:02:21
15.11.2012
ORR
pre typ motora škoda 781 obtok 4 valca treba navrtať a použiť šrob zo škody 100 , vnutorný piemer má 10 mm napr. z vakoviska
08:58:17
15.11.2012
ORR
spiatočka kúrenia vedená pred hlavný vstup vodnej pumpy , použitá čast trubky škoda Fav/FEL

priemer 15 mm
zvětšit chladenie 4. valca - obrázek od ORR vložen 15.11.2012 08:58:17
08:57:31
15.11.2012
J3STER
-> ORR: A topení ti funguje dobře?
upraveno 1x, naposled 16.11.2012 00:36:07
08:52:19
15.11.2012
ORR
použil som origo šrob od 4 valca a časť trubky so škody 100
08:45:55
15.11.2012
ORR
vymeník voda olej + obtok 4 valca pre motor škoda 742 odporúčam
zvětšit chladenie 4. valca - obrázek od ORR vložen 15.11.2012 08:45:55
00:46:10
14.11.2012
Jindas
-> Dušan: 13.11.12 19:13:09 Ano pravda,já to mám totiž trošku jinak tažený ty hadice na připojení. Dal sem to jako příklad. 4
19:33:05
13.11.2012
castrol
-> darklord: 3
19:23:15
13.11.2012
Maťulo
Hodinu zivota tu cakam jak kokot! keby dal tie cisla aspon 4 3 2 1 tak pochopim ze nas natahuje srandista jeden...
Extreme Tyres