skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Domácí úkol - 65kw
10:59:29
25.09.2008
25.09.2008

Labros
-> Gemini: pokud použije rozdělovač z BMM tak je mu nějaká vůle úplně ukradená ne? ta nemá vliv na předstih. BMM nemá snímač horní úvrati v rozdělovači ale na setrváku.
10:35:42
25.09.2008
25.09.2008

Gemini
-> Labros: IMFsoft a zapalovacia lista sa daju krasne sklbit, tym odpadnu dve inducky a VN kable.......
-> Tomicraw: da sa to spravit aj s povodnym rozdelovacom, alebo rozdelovac z BMM ale stale tam mas nepresnost z vole na rozovodoch a v rozdelovaci......
-> Tomicraw: da sa to spravit aj s povodnym rozdelovacom, alebo rozdelovac z BMM ale stale tam mas nepresnost z vole na rozovodoch a v rozdelovaci......
10:31:31
25.09.2008
25.09.2008

Gemini
-> Tomicraw: ty si to vobec ale vobec nepochopil......ak to tam ma na nieco byt tak musis rozdelovac zahodit 28km daleko.....pretoze on bude mat vzdy nejake vole a nepresnosti, cize ti nejake presne el. zapalovanie bude nahovno.......
riadiaca jednotka dokaze budit jednu alebo dve cievky, pouzijes budenie pre dve cievky, na co potrebujes dva snimace otacok, jeden v HU jeden v DU + 30 stupnov resp kolko bude max predzapal.....podla navodu.......iba vtedy ma zmysel to zapalovanie pouzit
nie je to pre zaciatocnikov, a chce to vela trpezlivosti a mat nieco v hlave........hlavne sa toho neboj......
riadiaca jednotka dokaze budit jednu alebo dve cievky, pouzijes budenie pre dve cievky, na co potrebujes dva snimace otacok, jeden v HU jeden v DU + 30 stupnov resp kolko bude max predzapal.....podla navodu.......iba vtedy ma zmysel to zapalovanie pouzit
nie je to pre zaciatocnikov, a chce to vela trpezlivosti a mat nieco v hlave........hlavne sa toho neboj......
10:28:08
25.09.2008
25.09.2008

Labros
-> Tomicraw: ale tys psal o cívkách. Takže ty chceš vyhodit rozdělovač? Chceš tam mít zapalovací lištu? Pak musíš mít i řídící jednotku a všechno z feldy, takže ti je imsoft na velký kulový. Čip ŘJ vyřeší všechno.
10:24:57
25.09.2008
25.09.2008

Labros
Gemini 24.09.08 22:57:19 napsal: -> Tomicraw: to je uplne jednoduche predsa......mal si v ruke zapalovaciu listu z felicie alebo fabie ? to je priesenie...... pali sucasne 2 a 2 valce, 1. zo 4. , a 2. s 3. , vdaka tomu je mozne pouzit viac bodove sviecky, zapalovanie je na to prisposobene
a co s tím mají společného vícebodové svíčky? já mám auto se sekvenčním zapalováním, jednou cívkou a vícebodovýma svíčkama a funguje to úplně stejně jako s obyčejnýma...
dvě cívky jsou potřeba pro skupinové zapalování jako ve Feldě. anebo možná myslíš duální sekvenční zapalování jako má teď novej motor Honda i-DSI, kde každej válec má dvě cívky a každý pálí v jinou dobu.
a co s tím mají společného vícebodové svíčky? já mám auto se sekvenčním zapalováním, jednou cívkou a vícebodovýma svíčkama a funguje to úplně stejně jako s obyčejnýma...
dvě cívky jsou potřeba pro skupinové zapalování jako ve Feldě. anebo možná myslíš duální sekvenční zapalování jako má teď novej motor Honda i-DSI, kde každej válec má dvě cívky a každý pálí v jinou dobu.
07:59:15
25.09.2008
25.09.2008

Tomicraw - zrušená registrace
-> Saky: No podle toho co jsem se dočetl na stránkách IMFsoftu, tak pokud by jsem chtěl použít jejich zapalování, tak jen pokud zachovám rozdělovač.
Tady to je:
Je možné instalovat zapalování Universal nebo Direct Ignition do vozu Š120 nebo Favorit?
• Ano, zapalování lze instalovat do automobilu Š120 nebo Favorit. Je vhodné použít
originální rozdělovač Favorit s hvězdicovým indukčním snímačem, kde je nutné odstranit
odstředivou regulaci předstihu. Připojení snímače je možné na kontakty P a G, PA a G
nebo PB a G (dle typu zapalování). Indukční cívku je vhodné použít ze Š120, nebo jinou
cívku MAGNETON s odporem primárního vinutí 2,5 ohmu a větším při použití zapalování
typu TCI, pro CDI je možné i použití cívky Favorit. Podtlakovou regulaci je možné
zachovat původní nebo použít elektronické tlakové čidlo pracující v rozsahu 0-5V a
připojit jej na vstup Ex, AI1 nebo AI2 (dle typu zapalování).
Tady to je:
Je možné instalovat zapalování Universal nebo Direct Ignition do vozu Š120 nebo Favorit?
• Ano, zapalování lze instalovat do automobilu Š120 nebo Favorit. Je vhodné použít
originální rozdělovač Favorit s hvězdicovým indukčním snímačem, kde je nutné odstranit
odstředivou regulaci předstihu. Připojení snímače je možné na kontakty P a G, PA a G
nebo PB a G (dle typu zapalování). Indukční cívku je vhodné použít ze Š120, nebo jinou
cívku MAGNETON s odporem primárního vinutí 2,5 ohmu a větším při použití zapalování
typu TCI, pro CDI je možné i použití cívky Favorit. Podtlakovou regulaci je možné
zachovat původní nebo použít elektronické tlakové čidlo pracující v rozsahu 0-5V a
připojit jej na vstup Ex, AI1 nebo AI2 (dle typu zapalování).
07:28:38
25.09.2008
25.09.2008

Saky
-> Tomicraw: a kolik bys tech zapalovacich svicek ve skodovce chtel kdyz ti jedna nebo dokonce dve nestacej?
jinak jakekoliv elektronicke rizeni predstihu je lepsi nez rozdelovac.. jenze musi se zadat spravne hodnoty a ne ze tam nekdo tupe okopiruje rozdelovac.. tim neziska v podstate skoro nic.. a ladit neco takoveho bez brzdy nejde.. resp vsechno jde ale otazka jestli to bude mit prinos
jinak jakekoliv elektronicke rizeni predstihu je lepsi nez rozdelovac.. jenze musi se zadat spravne hodnoty a ne ze tam nekdo tupe okopiruje rozdelovac.. tim neziska v podstate skoro nic.. a ladit neco takoveho bez brzdy nejde.. resp vsechno jde ale otazka jestli to bude mit prinos
23:01:45
24.09.2008
24.09.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini 24.09.08 22:55:24: Petřík má ale 5ti kanál. A já teda žádný negativa nepociťuju. Když měli kluci v autě ještě SP 3,9, tak moje 1,3 jezdila srovnatelné časy s jejich 1,4 se stejnou vačkou na výfuku který Ty popisuješ jako lepší.
22:57:19
24.09.2008
24.09.2008

Gemini
-> Tomicraw: to je uplne jednoduche predsa......mal si v ruke zapalovaciu listu z felicie alebo fabie ? to je priesenie...... pali sucasne 2 a 2 valce, 1. zo 4. , a 2. s 3. , vdaka tomu je mozne pouzit viac bodove sviecky, zapalovanie je na to prisposobene
22:55:24
24.09.2008
24.09.2008

Gemini
-> petřík: vubec nemas pravdu, tie zvody mu prave uskodia v tych otackach kde chce mat max, a pomozu tam kde to nevyuzije......preto su vhodnejsie 4-2-1 zvody a najlahsie ako ich urobit je nechat liatinu+zvod 2-1 a skor spriechodnit vyfuky......
21:55:10
24.09.2008
24.09.2008

petřík
gabo00000 22.09.08 19:38:29 napsal: Tuner#2 22.09.08 16:19:42 napsal: -> gabo00000: Hricina = Speedpro a v tomto případě myslím že i bez vysokohorské přirážky ja viem..ale prave té +500sk -> petřík: tak ty si nekupuj od hricinu ale kupuj speedpro budes frajer
no tak si trošku nepochopil co sem psal ale nevadí třeba příště , jinak já už svody mám takže ze speedpro abych byl frajer jak ty řikáš je kupovat nebudu
koupil jsem je normálně od pana Hřičiny a myslim si že když to neni závodní motor ze kterýho se lidi jako Gemini snažej vytřískat maximum to stačí a je to určitě lepší než litina + svod2>1 .
Takže asi tak
no tak si trošku nepochopil co sem psal ale nevadí třeba příště , jinak já už svody mám takže ze speedpro abych byl frajer jak ty řikáš je kupovat nebudu
koupil jsem je normálně od pana Hřičiny a myslim si že když to neni závodní motor ze kterýho se lidi jako Gemini snažej vytřískat maximum to stačí a je to určitě lepší než litina + svod2>1 .Takže asi tak
19:23:04
24.09.2008
24.09.2008

Tomicraw - zrušená registrace
Jinak rozdělovač tomu nesahá ani po kotníky 
Proč použít bezkontaktní elektronické zapalování Ignition
Elektronické zapalování umožňuje velmi přesné řízení předstihu, což má za následek výrazné zlepšení chodu motoru v nízkých a zejména pak ve vysokých otáčkách. Dochází ke zlepšení startování (optimální předstih), zvýšení výkonu motoru (vysoká energie jiskry) a při dodržení pravidel úsporné jízdy dojde i ke snížení spotřeby. Zapalování je možné použít bez úprav pro 6V i 12V el. (zaručeně pracuje při napětích od 3,5V do 25V).

Proč použít bezkontaktní elektronické zapalování Ignition
Elektronické zapalování umožňuje velmi přesné řízení předstihu, což má za následek výrazné zlepšení chodu motoru v nízkých a zejména pak ve vysokých otáčkách. Dochází ke zlepšení startování (optimální předstih), zvýšení výkonu motoru (vysoká energie jiskry) a při dodržení pravidel úsporné jízdy dojde i ke snížení spotřeby. Zapalování je možné použít bez úprav pro 6V i 12V el. (zaručeně pracuje při napětích od 3,5V do 25V).
19:19:51
24.09.2008
24.09.2008

Tomicraw - zrušená registrace
-> Gemini: No já ten imfsoft docela zkoumal, ale nějak jsem se všude dočetl, že to dokáže budit buď jednu nebo dvě cívky, takže maximálně dva válce a nikde jsem nenašel něco na čtyřválec. Jak by si to chtěl udělat?
18:40:44
24.09.2008
24.09.2008

Crestik
a dovede někdo vysvětlit, proč je bezkontakt ve vyšších otáčkách k ničemu? Já měl za to, že právě bezk. dává v podstatě stejnou jiskru, a kontakt má ve vyšších ot. jiskru podstatně slabší...
18:02:55
24.09.2008
24.09.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> kury: -> Adam6666: Bavím se o vhodném rozdělovači pro mojí vačku tudíš něco kolem 260° (265/258). Je jasné, že na ostřejší vačku už bezkontakt opravdu není úplně nejlepší a dokonce někdo tvrdí, že končí v 6500rpm. Můj motor ale končí už dřív, takže pro mě to byl opravdu přínos proti 105tkovému.
17:59:53
24.09.2008
24.09.2008

darabos
-> Gemini: Tiez si myslim, ze je to uzitocne a hlavne dava nekonecnu flexibilitu v porovnani s klasickym rozdelovacom, rozmyslam tiez nad kupou cez zimu...
17:41:59
24.09.2008
24.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> kury: no myslim ze dokonce rikal tyto a nebo klasicke brisky se stribrnou elektrodou, ty mam zase vyzkousene ja a funguji taky bezvadne a jsou za pakatel.....
17:34:11
24.09.2008
24.09.2008

kury
-> Adam6666: Tak svíčky jsem k tomu dal Bosh FR5DP a zatím to funguje výborně, tak snad to vydrží

17:27:34
24.09.2008
24.09.2008

Gemini
-> Adam6666: vyhozene penize su vacka od pavlicka a svody HR
17:26:19
24.09.2008
24.09.2008

Gemini
-> darabos - www.mscfilakovo.sk: je to super vec, chystam sa to objednat, no asi budem mat komplet zavodnu elektroniku
ziadny rozdelovac sa na to nechyta......a dokaze to spustu veci.....
ziadny rozdelovac sa na to nechyta......a dokaze to spustu veci.....
17:17:44
24.09.2008
24.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> darabos - www.mscfilakovo.sk: na co? zbytecne vyhozene penize...a hodne penez
17:15:55
24.09.2008
24.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> kury: no me rikal i pan. Hlava coz je fest dobry motorar lepsi nez cely virt dohromady, ze mam dat 105ku a predstih kolem nuly. s dobryma svickama ma na tom pry nabrzdeno 3-4 kone navrch...
17:15:55
24.09.2008
24.09.2008

darabos
Ahojte! A co poviete na tento typ zapalovania:
www.imfsoft.com/hardware/ .../zapalovani-direct-igni tion-cdi.asp ?
sice nie je to zadarmo, ale...
Mate s tym niekto skusenosti?
www.imfsoft.com/hardware/ .../zapalovani-direct-igni tion-cdi.asp ?
sice nie je to zadarmo, ale...
Mate s tym niekto skusenosti?
17:06:35
24.09.2008
24.09.2008

kury
-> Adam6666: jj. Já si to taky myslel a teď jsem si to jen potvrdil v praxi. Na běžný ježdění je asi fajn, ale jinak to není to pravé ořechové

17:01:04
24.09.2008
24.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> kury: no vetsinou kazdy kdo tomu rozumi ti rekne ze bezkontakt je k nicemu...
16:37:46
24.09.2008
24.09.2008

kury
No mě jeden chlapík(takový ten černý rapid, který třeba vyhrál sprinty v JH, Příbrami, Želivi) říkal, že bezkontakt z fáčka je pro závodní motory na nic. Kdybych citoval, tak uplně na hovno
Říkal to i motorář, který upravoval můj motor a slyšel jsem to od víc lidi. Nestíhá prý v těch vysokých otáčkách. Nevím proč tomu tak je, ale teď jsem přeď Želiví nandal novej 105kovej rozdělovač a jede to lépe.Takže mu musím dát za pravdu. Jinak předstih nevim kolik je, ale je dost malej. Moc přez nulu to nebude
Říkal to i motorář, který upravoval můj motor a slyšel jsem to od víc lidi. Nestíhá prý v těch vysokých otáčkách. Nevím proč tomu tak je, ale teď jsem přeď Želiví nandal novej 105kovej rozdělovač a jede to lépe.Takže mu musím dát za pravdu. Jinak předstih nevim kolik je, ale je dost malej. Moc přez nulu to nebude
15:32:30
24.09.2008
24.09.2008

Petkar1
-> krup: aha, my se tu bavíme o Fáčku, já myslel že motor 136 bude vzadu ve Škodovce.

14:21:48
24.09.2008
24.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Ultim: -> Tuner#2: tak to nevim kluci, ja jezdim odjakziva 105, a predstih je tam kolem 5 stupnu......
13:55:59
24.09.2008
24.09.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Adam6666: Ten rozdělovač mě doporučil i Čepek a je rozdílný v tom, že má odstředivou regulaci tuším 10°. S rozdělovačem ze 105tky mě to jelo nahoře jen za předpokladu, že základní předstih byl skoro mínusový, tehdy teda ještě s vačkou MPI. Možná to bylo i tím, že rozdělovač měl najeto přes 100tkm, ale i tak se mě zdá ta odstředivá regulace moc velká.
13:48:37
24.09.2008
24.09.2008

krup
-> gabo00000: co? 
-> Petkar1: příčnej vefuk na fáčko narvu jen s obtížema .. a s tim seriovim vefukem, nu, nejakej komplet ( 4-2-1 - střed - konec ) sem měl v plánu zakupovat, ale asi udělám, jak doporučil Saky - dokoupí se až případně dodatečně..

-> Petkar1: příčnej vefuk na fáčko narvu jen s obtížema .. a s tim seriovim vefukem, nu, nejakej komplet ( 4-2-1 - střed - konec ) sem měl v plánu zakupovat, ale asi udělám, jak doporučil Saky - dokoupí se až případně dodatečně..
12:28:21
24.09.2008
24.09.2008

Ultim
-> Adam6666: Praveze je jiny,ale nevim zda jen nastavenim nebo i tvarem zavazicek atd. jinak se da koupit ta hridel se zavazickama a tim vsim okolo za 400-
+.Samozrejme ze v orginal skoda service a tim padem si udelat i Go rozdelovace ...
+.Samozrejme ze v orginal skoda service a tim padem si udelat i Go rozdelovace ...
11:03:49
24.09.2008
24.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Ultim: tam nevim jaky byl rozdelovac ale nic extra to nebude, rekl bych ze mozna i stejny jako origo favorit..
09:49:09
24.09.2008
24.09.2008

TUNER
-> gabo00000: Né do,ale "od"..... )))
09:42:43
24.09.2008
24.09.2008

Petkar1
-> Petkar1: Mám na mysli ten trubkovej svod od litinových svodů.

09:41:38
24.09.2008
24.09.2008

Petkar1
-> Gemini: Když to vemeš v poměru cena/přínos na takovém motoru, tak je to asi zbytečnej luxus. Když ty trubky budou dobře umotaný a tlumič taky bude udělanej dobře, tak přínost to bude mít podobnej, sám ho mám.
-> krup: Proč s příčákem to bude horší? Snad nechceš ten motor dusit sériovým vejfkukem??

-> krup: Proč s příčákem to bude horší? Snad nechceš ten motor dusit sériovým vejfkukem??
09:37:14
24.09.2008
24.09.2008

Petr105l
-> barborek: nevim kolik variant regulací tam mají, ale ta pro Fabii co mam já funguje jakž takž dobře jen na 100 oktan, takže na nějaký to obyč ježdění bych to bral spíš jako dobrej základ na ladění než finální produkt.
Ale pokud to bude auto pro radost a nevadí nutnost jezdit na 100 oktan, vyšší spotřeba a že na půl plynu to prostě nejede, tak směle do toho. Samotná přestavba, když si přineseš vlastní rozdělovač stojí 1700.
Ale pokud to bude auto pro radost a nevadí nutnost jezdit na 100 oktan, vyšší spotřeba a že na půl plynu to prostě nejede, tak směle do toho. Samotná přestavba, když si přineseš vlastní rozdělovač stojí 1700.
09:27:48
24.09.2008
24.09.2008

barborek - zrušená registrace
V Motorexcelu prodávají rozdělovač s jejich regulací předstihu aby to pokud možno jelo všude. Cena myslím 3.500 ? Ale to vím jen z doslechu. Jede to ale bezvadně.
09:12:29
24.09.2008
24.09.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> krup: ay do 4000? tyvole...chlape kup si ropaka

08:16:16
24.09.2008
24.09.2008

MerHanz
-> Labros: od 1750otáček, ale ne motoru, ale rozdělovače. inač neví přesně co a jak, proto se po tom pídím.Aler když sem tam zkusmo, dával origo rozdělovač, tak to lip a kultivovanějic šlo v nižčích otářkách, ale od nějakej3000 už to chodí líp s tim litráckým. Taky záleží kterej kdo má namysli, já myslím ten malinkej bez podtlaku z prvnívh litrů a MBG.
07:25:43
24.09.2008
24.09.2008

krup
-> Saky: vymejšlim další věci? .. právě otáčkama to moc honit nechcu..
-> Gemini: auto "pro radost" nemusí notně znamenat "že to pojede až od 4tis. ot." ..
... ono "jak se dostat" na 65kw není asi až takove problém, jen sem chtěl spíš, aby tu padlo pár "variant" s popisem "chování"..
-> Gemini: auto "pro radost" nemusí notně znamenat "že to pojede až od 4tis. ot." ..
... ono "jak se dostat" na 65kw není asi až takove problém, jen sem chtěl spíš, aby tu padlo pár "variant" s popisem "chování"..
06:22:40
24.09.2008
24.09.2008

Ultim
-> Adam6666: A co tak pro vacku 260-+ pouzit rozdelovac z fava 136x ? Ten ma taky trosku jinou vacku oproti serii a navic zustane bezkontakt ...
22:24:33
23.09.2008
23.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Klubko_: nene ty reguluji uplne stejne, jen jsou to stare typy, vic nez 17 nema zadny..
22:08:26
23.09.2008
23.09.2008

Klubko_
-> Adam6666: tak ten s nizkym vickem reguluje asi este vic, jak tech 17°
22:00:43
23.09.2008
23.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Klubko_: no 105 regujuje plus 17 a normal jen 15, proto se doporucovala na upravene motory
21:57:48
23.09.2008
23.09.2008

Klubko_
-> Adam6666: co mi rikal borec, co jezdi vrchy, tak ty rozdelovace s tim nizsim vickem maj sirsi rozsah regulace.
21:42:33
23.09.2008
23.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Saky: muzes se jeste prosim vyjadrit ohledne toho rozdelovace? jaky je podle tebe na takovy motor ten spravny a ktery je podle tebe nejlepsi na vykony motor?
21:29:20
23.09.2008
23.09.2008

Saky
-> Klubko_: hlavu z fabie ja upravuju nejradsi.. nebot nemusim resit jestli je to ta spravna felda.. jsou lidi ze pisou ze existuje asi sedm druhu odlitku na feldi hlavu.. ja bych to tak dramaticky nevidel a podle me je rozdil tak ve dvou.. a ta lepsi je podle me stejna jak fabkova aspon co se upravovani tyce...me pripada na upravu ta fabkova dobra nekdo rekne ze je spatna ze je lepsi feldi.. (ale podle me tu fabkovou nikdy nevidel) a slysel stejne jak pises ty ze ma pouzit z feldy..
21:23:24
23.09.2008
23.09.2008

Klubko_
jak si to tady tak ctu, tak sem narazil na:
a) pouzit hlavu z felicie kvuli 7mm ventilum
b)pouzit z fabie: klika pisty vlozky ojnice hlava.
Nikdo se tady nezminuje o upravovani hlavy z fabie. Mam to povazovat, ze jsou stejnea tudiz to nikdo nepise? Nebo fabia hlava je pro upravu nevhodna?
a) pouzit hlavu z felicie kvuli 7mm ventilum
b)pouzit z fabie: klika pisty vlozky ojnice hlava.
Nikdo se tady nezminuje o upravovani hlavy z fabie. Mam to povazovat, ze jsou stejnea tudiz to nikdo nepise? Nebo fabia hlava je pro upravu nevhodna?
21:02:20
23.09.2008
23.09.2008

Kapřík
Saky 23.09.08 21:00:12 napsal:
-> Kapřík faster: ja doporucuju kazdymu at upravuje feldu... jak jsem psal da se na tom ziskat uz v zakladu pomalu vic nez s nejakou upravenou fackovou..přesně to jsem chtěl slyšet..díky
-> Kapřík faster: ja doporucuju kazdymu at upravuje feldu... jak jsem psal da se na tom ziskat uz v zakladu pomalu vic nez s nejakou upravenou fackovou..přesně to jsem chtěl slyšet..díky

21:00:12
23.09.2008
23.09.2008

Saky
-> Kapřík faster: ja doporucuju kazdymu at upravuje feldu... jak jsem psal da se na tom ziskat uz v zakladu pomalu vic nez s nejakou upravenou fackovou..
