Pokles otáček a (asi) samozápaly

prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 28.05.2008 do 26.06.2008, založil/a Kodl
řadit dle data
21:14:19
26.06.2008
Kodl
-> Labros: Tak jsem to udělal přesně podle tvé rady a na otáčky to nemělo vliv. Zkoušel jsem to na studeném i teplém motoru.
15:55:22
23.06.2008
Labros
Všechno to ukazuje na chudou směs. Ta je způsobená nejčastěji přisáváním falešného vzduchu. Jestli ten karbec má podtlakovou regulaci, tak ji doporučuju na zkoušku ucpat. Pak to může být cokoliv jiného, například přisávání pod karburátorem. Na zkoušku doporučuju potřít přírubu mezi karburátorem a sacím potrubím štětcem namočeným v benzínu, a sledovat, co to udělá s otáčkama. To samé se dá aplikovat na spoj karburátor - víko, a další potenciální místa přisávání.
15:02:07
23.06.2008
Kodl
Tak mám nový poznatek: když brzdím, jdou volnoběžné otáčky dolů - někdy to až chcípne. Otáček jsem vyřešil šroubem přídavného vzduchu, který jsem otočil o 360 + 180 stupňů a otáčky se mi při běžné jízdě drží kolem 900 (občas teda vyletí až na 1100). Čím můžou být způsobeny tyto výkyvy otáček? Něco s hladinou v plovákové komoře? Připomínám, že mám starší EDSR.
00:18:04
15.06.2008
Micko
Nojo, ta převodovka asi udělá hodně...bohužel do oužy 5q nedám a 90kmh mi to jede na 3500otm..takže prekérka...ale asi si ještě seženu 4,22 4q...co by se mohlo podepsat :) Jinak jsem dnes byl v tom práglu a pohoda...ráno mi to na volnoběh párkrát chtělo zdechat ale ted cesta zpátky byla uplně v pohodě..si to asi nějak sedlo bo co...nevím...uvidím co bude dál :)
11:58:08
14.06.2008
Kodl
-> Micko: Tak mě to jezdilo za dvanáct, pak mi jeden pán z Blatný prodal za 250,- repasovanej EDSR a od tý doby jsem jezdil za 6,5l - to bylo ještě se starým 4q. Teď tam mám 5q 4,22 a kleslo to na těch 5,9 :)

Tak jezdím tak, aby motor zbytečně neběžel nad 3000 otáček, z kopce vyřazuju, ve městě dojíždím na křižovatky na neutrál apod. - jsem prostě šetrnej řidič :D
23:21:50
13.06.2008
Micko
To je pravda! Nicméně kdybych jeste trochu ubral, tak pojedu 60...taky to možná bude trochu tím, že mam 4,44 převodovku a jezdím dost v kopcích...ale přecijen má noha bude tedy asi dosti těžká :-D
22:48:02
13.06.2008
petr s
-> Micko: Ty 2 litry může být řidičem
22:45:38
13.06.2008
Micko
To je moc hezký...jak si toho docílil? já ať točim čim chci, tak jezdim za 7-8...
21:32:05
13.06.2008
Kodl
Jo jo, mě to vyčistění karbce taky čeká. Ale bojím se, abych s něším nehnul a nezačalo mi to žrát jaxvině. Přeci jenom teď jezdím za 5,9 litru na 100 kilometrů.
20:48:54
13.06.2008
Micko
Nojo :D jsou to hlavy študovaný, ale ve svá podstatě omezený :D Hele tak jsem ten karbec sundal, zase rozebral, vyvařil v jarový vodě, složil a všude kde má něco těsnit jsem narval takovou silikonovou těsnící pastu na motory. Ted jsem to byl projet a dobrý...při brždění motorem si to jednou pobouchávalo, ale to je snad už jen o seřízení směsi (hnul jsem s tim malym šroubem a nestřílelo) Každopádně uvidim zejtra, bže mě čeká 100km Praha a zpět... Jo a jak jsem tak šponoval uši, tak jsem uznal, že mam pěkně volnej řetěz..a kdo ví co ještě...ach jo...
17:23:46
13.06.2008
Kodl
Hehe opravovat auto na koleji - to jsem taky musel :)

Ale setkal jsem se s nepochopením od spolubydlících studentů - doslova mě vypískali, když jsem šteloval v půl dvanáctý večer volnoběh a předstih a pak jsem vytáčel motor a jezdil po parkovišti :) To všechno navíc s upadlým výfukem :D
14:58:34
13.06.2008
Micko
Hele někde tady na virtu to bylo....dva jekly s kolíkama a stáhne se to ve svěráku....nemám tady na koleji svěrák, ale zkusim to zatížit knihama :D né kecám...no a co nesrovnám to asi zatmelim nebo uvidim...
13:38:08
13.06.2008
Kodl
-> Micko: můžu se zeptat, jak víko rovnáš? Máš na to nějakej extra přípravek? Já to ještě nikdy nedělal, tak se mi hodí každá informace a připomínka :)
13:05:20
13.06.2008
Micko
Já to jdu taky dneska sundat a pox-té vyčistit...srovnám víko a uvidíme :) goodluck
11:42:18
13.06.2008
Kodl
Tak odpojovačem to není :)

Pod karburátor jsem rovnou dal nové těsnění, tak jsem zvědav jestli se ty samozápaly znovu objeví - odpoledne to projedu.
01:28:15
12.06.2008
Micko
Syny: no vidíš...jakou zkušenost jsi mi předal...děkuji! Nicméně já tento problém s volnoběhem nemám...ach jo :( musím bádat dál :-D
22:40:28
11.06.2008
Kodl
-> Syny: Super, zítra se na to vrhnu. Ale jak se znám, tak se mi rozpadne v motoru ještě něco dalšího :)
22:24:11
11.06.2008
Syny
-> Kodl: opravit to opravis ze tu sepicku zase namacknes a klestema primacknes na tu tycku :)
22:22:56
11.06.2008
Syny
-> Micko 10.06.08 23:56:21: ano - to se stalo me 1
22:05:55
11.06.2008
petr s
11.06.08 22:01:13ne je jiný
22:01:13
11.06.2008
Kodl
Ještě mě napadlo, nechá se to opravit?



Popř. nechá se použít do EDSRu odpojovač ze SEDRu?
21:58:31
11.06.2008
Kodl
-> Micko: To by mě vůbec nenapadlo, ale zítra to zkontroluju.
21:58:04
11.06.2008
MOLSO
-> Micko: PRESNE TOTO SA MI STALO !!! auto nepoznalo vlonobeh, a každy povedal že odpojovačom to nebude ... po demontáži karbu mi čapička odpojovača padla do ruky ...
23:56:21
10.06.2008
Micko
S tim cvakáním...někomu se stalo, že se na namáčknutá koncovka toho ventilu ovolnila a zůstala v díře a cvakala jenom prázdná cívka s tyčkou...tak na to mrkni...
20:05:02
10.06.2008
Kodl
-> Syny: Ten cvaká :)
19:33:21
10.06.2008
Syny
-> Kodl 28.05.08 12:03:59: Zkontroluj elektromagnetickej odpojovac 4
19:23:27
10.06.2008
Kodl
Nikdo nic? Zajímal by mě názor na ten karburátor na obrázku...
17:23:16
09.06.2008
Kodl
-> Micko: No uvidíme, jestli sem nenapíše svůj názor někdo zkušenější :)
17:21:57
09.06.2008
Micko
Jo, při brždění motorem si to někdy střelí...ale spíš bych řekl, že do sání, ale nevím..jsem lama...škube mi to taky - když mám zlehka sešláplej plyn...a s tím novým motorem máš tak recht...nehce se mi, ale čeká mě vyměnit spojku, tak když ž bude venku...ale aby to nebylo to samý :(
17:05:50
09.06.2008
Kodl
-> Micko: a taky ti to trpí samozápaly? Já už zkoušel všechno, co mi radili, ale nic nepomohlo.



Navíc když jedu třeba po městě na trojku tak cca kolem 2300 otáček to začne na vodorovných úsecích znatelně cukat (asi vynechává motor či co) a pomůže buď přidat plyn a rozjet se nad 2800 ot, popř. podřadit a vytáčet to nad 2800 ot.



Možná by to chtělo asi novej motor :)
16:43:17
09.06.2008
Micko
Týjo...o pár diskuzí níže řeším to samé...ale doslova :) ... ale na ten volnoběh to chcípe jen někdy..hlavně po brždění motorem....když jde ze záběru na volnoběh tak se většinou udrží...ale taky ne vždy...ještě mi teď začalo poblikávat mazání na poměrně vysokém volnoběhu (cca 1000ot)....ach jo...
16:07:38
09.06.2008
Kodl
Tak znovu uživuji tohle téma.

Hadice k posilovači je OK. Těsnení mezi motorem a karburátorem je cca měsíc staré. Samozápaly to trpí jen v horkém počasí.

Na "sváru" mezi karbcem a víkem je to ale podezřele čisté (viz foto).

To by znamenalo prohnuté víko, že? A pokud to tak je, jde víko v domácích podmínkách na narovnat?
zvětšit Pokles otáček a (asi) samozápaly - obrázek od Kodl vložen 09.06.2008 16:07:38
14:27:06
29.05.2008
MOLSO
-> Kodl: tesnenie pod karbom + skontroluj rovinnost dosadacej plochy karbu (priruby) + pre istotu veko a napr ci nie je popraskaná posilovačová hadica alebo či posilovač nerobi chochotiny (či neprisava neustale vzduch)
12:25:44
29.05.2008
Kodl
Tak jsem to dopoledne vzal na větší projížďku (cca 40 km) a samozápaly to trpí stále, i když méně než před seřízením předstihu.

Chyba tedy bude v karburátoru, že?
20:14:02
28.05.2008
Kodl
Tak jsem trochu přidal předstih a jede to výborně. Akorát jsem s tim jel teď večer - jsem zvědavý na zítřejší horka :)
14:05:54
28.05.2008
Kodl
Výfuk mi prasknul minulý týden. Možná už to dělalo i tehdy, ale ne tak moc (nevšiml jsem si toho) a volnoběh držel.

Za hodinu jedu na chatu, kde budu mít na seštelování ideální prostředí. Hrabat se v motoru v podélném stání není zrovna ideální prostřední :D

Pak dám vědět.
13:25:32
28.05.2008
MOLSO
-> Kodl: mohla sa ti predrať podtlaková hadica alebo si mohol samotný karbec moc dotiahnuť a prehla sa príruba alebo milion dalších vecí ako vypadnutá hadička na podtlakovú reguláciu a podobne (strýcovi na favorite roztrhlo membranu v posilovači a ten neustale prisaval vzduch cez hadicu pod karbec a zdochynalo mu to na každej križovatke a pri brzdeni motorom strielalo do vyfuku az mu prepalilo prednu čast 40



takže skontrolovat 4
13:19:20
28.05.2008
Kodl
-> MOLSO: Že by se včera ohnulo jen tak z ničeho nic?

Ten karbec byl měněn asi před mesícem a půl a funguje dobře (plynulá jízda, spotřeba cca 6 litru). Tedy do včerejška. Ale zkontroluju to.
13:16:48
28.05.2008
Kodl
-> Jakub M.: tak jsem to zkontroloval a do odpojovače jde 12V, ale cvakne jenom někdy. To je na výměnu, že?

Bohužel žádnej náhradní nemám a na EDSR ho v autodílech neseženu :(
13:14:12
28.05.2008
MOLSO
-> Kodl: teraz ma napadlo ... pozri či nemaš ohnute veko karbu alebo priruba karbec - sacie potrubie ... mohlo by prisávat falošný vzduch a ochudobnuje zmes ktora dlhšie hori a pri brzdeni motorom to prehorieva až do vyfuku
13:00:55
28.05.2008
Jakub M.
-> Kodl:

jo to by mohl byt, zkus zkontrolovat přívod... jinak Zdravim Příbram (pocházím odtud)
12:39:24
28.05.2008
Kodl
Rada nad zlato :)

Predstih zkontroluju, v karbci se moc nevyznam. Mohl by to byt ventil odpojovace trysky behu na prazdno?
12:27:29
28.05.2008
MOLSO
-> Kodl: máš to rozbitý 40



ale teraz vážne ... pozri predstih ventily a karbec. 4
12:03:59
28.05.2008
Kodl
Ahoj všem.

Včera při jízdě zničeho nic poklesly otáčky na volnoběh (Š120) a motor to občas vzdal a chcípnul. Při brždění motorem to zase má samozápaly (asi - jsou to takový občasný rány - celkem děsivý).

Dneska jsem to zkoušel projet a chvilku dobrý a pak se opakovaly děje ze včerejška.

Čím by to mohlo být způsobeno?
Extreme Tyres