skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pokles otáček a (asi) samozápaly
-> Labros: Tak jsem to udělal přesně podle tvé rady a na otáčky to nemělo vliv. Zkoušel jsem to na studeném i teplém motoru.
Všechno to ukazuje na chudou směs. Ta je způsobená nejčastěji přisáváním falešného vzduchu. Jestli ten karbec má podtlakovou regulaci, tak ji doporučuju na zkoušku ucpat. Pak to může být cokoliv jiného, například přisávání pod karburátorem. Na zkoušku doporučuju potřít přírubu mezi karburátorem a sacím potrubím štětcem namočeným v benzínu, a sledovat, co to udělá s otáčkama. To samé se dá aplikovat na spoj karburátor - víko, a další potenciální místa přisávání.
Tak mám nový poznatek: když brzdím, jdou volnoběžné otáčky dolů - někdy to až chcípne. Otáček jsem vyřešil šroubem přídavného vzduchu, který jsem otočil o 360 + 180 stupňů a otáčky se mi při běžné jízdě drží kolem 900 (občas teda vyletí až na 1100). Čím můžou být způsobeny tyto výkyvy otáček? Něco s hladinou v plovákové komoře? Připomínám, že mám starší EDSR.
Nojo, ta převodovka asi udělá hodně...bohužel do oužy 5q nedám a 90kmh mi to jede na 3500otm..takže prekérka...ale asi si ještě seženu 4,22 4q...co by se mohlo podepsat :) Jinak jsem dnes byl v tom práglu a pohoda...ráno mi to na volnoběh párkrát chtělo zdechat ale ted cesta zpátky byla uplně v pohodě..si to asi nějak sedlo bo co...nevím...uvidím co bude dál :)
-> Micko: Tak mě to jezdilo za dvanáct, pak mi jeden pán z Blatný prodal za 250,- repasovanej EDSR a od tý doby jsem jezdil za 6,5l - to bylo ještě se starým 4q. Teď tam mám 5q 4,22 a kleslo to na těch 5,9 :)
Tak jezdím tak, aby motor zbytečně neběžel nad 3000 otáček, z kopce vyřazuju, ve městě dojíždím na křižovatky na neutrál apod. - jsem prostě šetrnej řidič :D
Tak jezdím tak, aby motor zbytečně neběžel nad 3000 otáček, z kopce vyřazuju, ve městě dojíždím na křižovatky na neutrál apod. - jsem prostě šetrnej řidič :D
To je pravda! Nicméně kdybych jeste trochu ubral, tak pojedu 60...taky to možná bude trochu tím, že mam 4,44 převodovku a jezdím dost v kopcích...ale přecijen má noha bude tedy asi dosti těžká :-D
-> Micko: Ty 2 litry může být řidičem
To je moc hezký...jak si toho docílil? já ať točim čim chci, tak jezdim za 7-8...
Jo jo, mě to vyčistění karbce taky čeká. Ale bojím se, abych s něším nehnul a nezačalo mi to žrát jaxvině. Přeci jenom teď jezdím za 5,9 litru na 100 kilometrů.
Nojo :D jsou to hlavy študovaný, ale ve svá podstatě omezený :D Hele tak jsem ten karbec sundal, zase rozebral, vyvařil v jarový vodě, složil a všude kde má něco těsnit jsem narval takovou silikonovou těsnící pastu na motory. Ted jsem to byl projet a dobrý...při brždění motorem si to jednou pobouchávalo, ale to je snad už jen o seřízení směsi (hnul jsem s tim malym šroubem a nestřílelo) Každopádně uvidim zejtra, bže mě čeká 100km Praha a zpět... Jo a jak jsem tak šponoval uši, tak jsem uznal, že mam pěkně volnej řetěz..a kdo ví co ještě...ach jo...
Hehe opravovat auto na koleji - to jsem taky musel :)
Ale setkal jsem se s nepochopením od spolubydlících studentů - doslova mě vypískali, když jsem šteloval v půl dvanáctý večer volnoběh a předstih a pak jsem vytáčel motor a jezdil po parkovišti :) To všechno navíc s upadlým výfukem :D
Ale setkal jsem se s nepochopením od spolubydlících studentů - doslova mě vypískali, když jsem šteloval v půl dvanáctý večer volnoběh a předstih a pak jsem vytáčel motor a jezdil po parkovišti :) To všechno navíc s upadlým výfukem :D
Hele někde tady na virtu to bylo....dva jekly s kolíkama a stáhne se to ve svěráku....nemám tady na koleji svěrák, ale zkusim to zatížit knihama :D né kecám...no a co nesrovnám to asi zatmelim nebo uvidim...
-> Micko: můžu se zeptat, jak víko rovnáš? Máš na to nějakej extra přípravek? Já to ještě nikdy nedělal, tak se mi hodí každá informace a připomínka :)
Já to jdu taky dneska sundat a pox-té vyčistit...srovnám víko a uvidíme :) goodluck
Tak odpojovačem to není :)
Pod karburátor jsem rovnou dal nové těsnění, tak jsem zvědav jestli se ty samozápaly znovu objeví - odpoledne to projedu.
Pod karburátor jsem rovnou dal nové těsnění, tak jsem zvědav jestli se ty samozápaly znovu objeví - odpoledne to projedu.
Syny: no vidíš...jakou zkušenost jsi mi předal...děkuji! Nicméně já tento problém s volnoběhem nemám...ach jo :( musím bádat dál :-D
-> Syny: Super, zítra se na to vrhnu. Ale jak se znám, tak se mi rozpadne v motoru ještě něco dalšího :)
-> Kodl: opravit to opravis ze tu sepicku zase namacknes a klestema primacknes na tu tycku :)
-> Micko 10.06.08 23:56:21: ano - to se stalo me 

11.06.08 22:01:13ne je jiný
Ještě mě napadlo, nechá se to opravit?
Popř. nechá se použít do EDSRu odpojovač ze SEDRu?
Popř. nechá se použít do EDSRu odpojovač ze SEDRu?
-> Micko: To by mě vůbec nenapadlo, ale zítra to zkontroluju.
-> Micko: PRESNE TOTO SA MI STALO !!! auto nepoznalo vlonobeh, a každy povedal že odpojovačom to nebude ... po demontáži karbu mi čapička odpojovača padla do ruky ...
S tim cvakáním...někomu se stalo, že se na namáčknutá koncovka toho ventilu ovolnila a zůstala v díře a cvakala jenom prázdná cívka s tyčkou...tak na to mrkni...
-> Syny: Ten cvaká :)
-> Kodl 28.05.08 12:03:59: Zkontroluj elektromagnetickej odpojovac 

Nikdo nic? Zajímal by mě názor na ten karburátor na obrázku...
-> Micko: No uvidíme, jestli sem nenapíše svůj názor někdo zkušenější :)
Jo, při brždění motorem si to někdy střelí...ale spíš bych řekl, že do sání, ale nevím..jsem lama...škube mi to taky - když mám zlehka sešláplej plyn...a s tím novým motorem máš tak recht...nehce se mi, ale čeká mě vyměnit spojku, tak když ž bude venku...ale aby to nebylo to samý :(
-> Micko: a taky ti to trpí samozápaly? Já už zkoušel všechno, co mi radili, ale nic nepomohlo.
Navíc když jedu třeba po městě na trojku tak cca kolem 2300 otáček to začne na vodorovných úsecích znatelně cukat (asi vynechává motor či co) a pomůže buď přidat plyn a rozjet se nad 2800 ot, popř. podřadit a vytáčet to nad 2800 ot.
Možná by to chtělo asi novej motor :)
Navíc když jedu třeba po městě na trojku tak cca kolem 2300 otáček to začne na vodorovných úsecích znatelně cukat (asi vynechává motor či co) a pomůže buď přidat plyn a rozjet se nad 2800 ot, popř. podřadit a vytáčet to nad 2800 ot.
Možná by to chtělo asi novej motor :)
Týjo...o pár diskuzí níže řeším to samé...ale doslova :) ... ale na ten volnoběh to chcípe jen někdy..hlavně po brždění motorem....když jde ze záběru na volnoběh tak se většinou udrží...ale taky ne vždy...ještě mi teď začalo poblikávat mazání na poměrně vysokém volnoběhu (cca 1000ot)....ach jo...
Tak znovu uživuji tohle téma.
Hadice k posilovači je OK. Těsnení mezi motorem a karburátorem je cca měsíc staré. Samozápaly to trpí jen v horkém počasí.
Na "sváru" mezi karbcem a víkem je to ale podezřele čisté (viz foto).
To by znamenalo prohnuté víko, že? A pokud to tak je, jde víko v domácích podmínkách na narovnat?
Hadice k posilovači je OK. Těsnení mezi motorem a karburátorem je cca měsíc staré. Samozápaly to trpí jen v horkém počasí.
Na "sváru" mezi karbcem a víkem je to ale podezřele čisté (viz foto).
To by znamenalo prohnuté víko, že? A pokud to tak je, jde víko v domácích podmínkách na narovnat?
-> Kodl: tesnenie pod karbom + skontroluj rovinnost dosadacej plochy karbu (priruby) + pre istotu veko a napr ci nie je popraskaná posilovačová hadica alebo či posilovač nerobi chochotiny (či neprisava neustale vzduch)
Tak jsem to dopoledne vzal na větší projížďku (cca 40 km) a samozápaly to trpí stále, i když méně než před seřízením předstihu.
Chyba tedy bude v karburátoru, že?
Chyba tedy bude v karburátoru, že?
Tak jsem trochu přidal předstih a jede to výborně. Akorát jsem s tim jel teď večer - jsem zvědavý na zítřejší horka :)
Výfuk mi prasknul minulý týden. Možná už to dělalo i tehdy, ale ne tak moc (nevšiml jsem si toho) a volnoběh držel.
Za hodinu jedu na chatu, kde budu mít na seštelování ideální prostředí. Hrabat se v motoru v podélném stání není zrovna ideální prostřední :D
Pak dám vědět.
Za hodinu jedu na chatu, kde budu mít na seštelování ideální prostředí. Hrabat se v motoru v podélném stání není zrovna ideální prostřední :D
Pak dám vědět.
-> Kodl: mohla sa ti predrať podtlaková hadica alebo si mohol samotný karbec moc dotiahnuť a prehla sa príruba alebo milion dalších vecí ako vypadnutá hadička na podtlakovú reguláciu a podobne (strýcovi na favorite roztrhlo membranu v posilovači a ten neustale prisaval vzduch cez hadicu pod karbec a zdochynalo mu to na každej križovatke a pri brzdeni motorom strielalo do vyfuku az mu prepalilo prednu čast
takže skontrolovat

takže skontrolovat

-> MOLSO: Že by se včera ohnulo jen tak z ničeho nic?
Ten karbec byl měněn asi před mesícem a půl a funguje dobře (plynulá jízda, spotřeba cca 6 litru). Tedy do včerejška. Ale zkontroluju to.
Ten karbec byl měněn asi před mesícem a půl a funguje dobře (plynulá jízda, spotřeba cca 6 litru). Tedy do včerejška. Ale zkontroluju to.
-> Jakub M.: tak jsem to zkontroloval a do odpojovače jde 12V, ale cvakne jenom někdy. To je na výměnu, že?
Bohužel žádnej náhradní nemám a na EDSR ho v autodílech neseženu :(
Bohužel žádnej náhradní nemám a na EDSR ho v autodílech neseženu :(
-> Kodl: teraz ma napadlo ... pozri či nemaš ohnute veko karbu alebo priruba karbec - sacie potrubie ... mohlo by prisávat falošný vzduch a ochudobnuje zmes ktora dlhšie hori a pri brzdeni motorom to prehorieva až do vyfuku
-> Kodl:
jo to by mohl byt, zkus zkontrolovat přívod... jinak Zdravim Příbram (pocházím odtud)
jo to by mohl byt, zkus zkontrolovat přívod... jinak Zdravim Příbram (pocházím odtud)
Rada nad zlato :)
Predstih zkontroluju, v karbci se moc nevyznam. Mohl by to byt ventil odpojovace trysky behu na prazdno?
Predstih zkontroluju, v karbci se moc nevyznam. Mohl by to byt ventil odpojovace trysky behu na prazdno?
-> Kodl: máš to rozbitý 
ale teraz vážne ... pozri predstih ventily a karbec.

ale teraz vážne ... pozri predstih ventily a karbec.

Ahoj všem.
Včera při jízdě zničeho nic poklesly otáčky na volnoběh (Š120) a motor to občas vzdal a chcípnul. Při brždění motorem to zase má samozápaly (asi - jsou to takový občasný rány - celkem děsivý).
Dneska jsem to zkoušel projet a chvilku dobrý a pak se opakovaly děje ze včerejška.
Čím by to mohlo být způsobeno?
Včera při jízdě zničeho nic poklesly otáčky na volnoběh (Š120) a motor to občas vzdal a chcípnul. Při brždění motorem to zase má samozápaly (asi - jsou to takový občasný rány - celkem děsivý).
Dneska jsem to zkoušel projet a chvilku dobrý a pak se opakovaly děje ze včerejška.
Čím by to mohlo být způsobeno?