Ja staviam motor na cestu nie na preteky.
A skor aj na pokochanie sa.
Preto klasika zapalovanie /aj ked je plna elektronika skoro hotova/
Vacka 280
Krmenie 2x 40wever.... mozno ak sa raz budem nekonecne nudit...tak prechod na vstrekovanie.
Ziadne zbesilo porno , len sa pekne povozit.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Uprava hlavy
17:24:16
29.12.2023
29.12.2023
SO545
12:13:43
29.12.2023
29.12.2023
JuroSport
-> czechino 29.12.23 10:24:16: Taký vysoky kp aby mal zmysel uz pyta okolo 300vku vacku
Zbytocne by som to ale s kp nepreháňal pokial nejdes dávat kované črevá. Nie ze by to seria nedala, ale ako dlho. Samozrejme zalezi aj co s tym chces jazdit. Len by ma zaujimalo čim to chces krmiť, sanie mini-kit al motokarbiky?
Ďakujem, veď presne. Ide o zabavu a radosť,
Zbytocne by som to ale s kp nepreháňal pokial nejdes dávat kované črevá. Nie ze by to seria nedala, ale ako dlho. Samozrejme zalezi aj co s tym chces jazdit. Len by ma zaujimalo čim to chces krmiť, sanie mini-kit al motokarbiky?
Ďakujem, veď presne. Ide o zabavu a radosť,
10:24:16
29.12.2023
29.12.2023
czechino
-> JuroSport: Já mám doma už deset let 1.4 fabii. Tak udělám rovnou jí. Vačku zatím netuším, začnu to řešit po novém roce. Chtěl bych z polotovaru, jenže to je hold pálka. Kompresní poměr plánuji 12, tudíž něco adekvátního k němu. K tomu mě trápí vybrané písty které se u fabie nedají nahradit 136vejma a řešit vypouklé aftermarket se mi nechce.
Jinak také držím palce, čím víc takových FUN projektů, tím líp
Jinak také držím palce, čím víc takových FUN projektů, tím líp
02:23:25
29.12.2023
29.12.2023
JuroSport
-> czechino 26.12.23 17:47:12: do tých “miest” sa tiez chcem s 1.3kou priblizit, ale uvidíme čo sa mi podarilo, ked to na jar zalozim do auta a zabehnem. Drzim palec, čo planujes za vačku?
02:19:52
29.12.2023
29.12.2023
JuroSport
-> SO545 26.12.23 09:04:46: to ano, v tom s Tebou uplne súhlasim. Rovnako tak. Ale ked by to v sumáre zrátam tak viem, ze je to podstatne viac ako som do toho povodne chcel dat
Ps. Hlavné je mať z toho radosť
Ps. Hlavné je mať z toho radosť
20:38:01
26.12.2023
26.12.2023
czechino
-> SO545: Já mám naštěstí dost lidí okolo co disponují vším možným, ale je to už otrava a čekání než mi někdo něco zavaří TIGEM, nebo bude doma atd. Jak píšeš ušetřený čas se hodí.
Vše postupně, super je že se dá alespoň vše koupit když jsou chechtáky
Vše postupně, super je že se dá alespoň vše koupit když jsou chechtáky
18:33:17
26.12.2023
26.12.2023
SO545
-> czechino 26.12.23 17:47:12: Naradie je kapitola sama o sebe....Mam slusne vybavenu garaz Sustruh , nastrojarska frezka , vrtacka , TIG ACDC , MIG a fura rucneho naradia....ale stale nie dost aby som si vedel pokryt uplne vsetko...ale dost nato aby som v dnesnej dobe usetril. Minimalne cas.
17:47:12
26.12.2023
26.12.2023
czechino
-> SO545: 100ps věřím že se povede. Nad to by to byla krása a je možné že se povede i to, ale jsem střízlivý. Mě teď vyjde dost potřebné nářadí jako pneumatická bruska, frézky, možná hlavice s nožema na sedla atd..
09:04:46
26.12.2023
26.12.2023
SO545
-> ajok 25.12.23 21:13:16: Len v dieloch do 8kanaul. so zadnou napravou a slusnou prevodovkou + dalsich 8
To auto bude stat ako auto strednej triedy....ale na tie serie Biely tesak.
-> JuroSport 25.12.23 21:31:50: Ja to ratam tak max od 100e hore...ale moja polovicka vzdy vie co minam a naco.
Zaklad vztahu je hrat na rovinu. Neohrozujem rozpocet a minam len do veci ktore ma bavia a zatial som to vedel vzdy predat aspon za cenu dielov.
To auto bude stat ako auto strednej triedy....ale na tie serie Biely tesak.
-> JuroSport 25.12.23 21:31:50: Ja to ratam tak max od 100e hore...ale moja polovicka vzdy vie co minam a naco.
Zaklad vztahu je hrat na rovinu. Neohrozujem rozpocet a minam len do veci ktore ma bavia a zatial som to vedel vzdy predat aspon za cenu dielov.
21:31:50
25.12.2023
25.12.2023
JuroSport
-> SO545: ja to nerátam za toe roky, ale toez som v lowbudget projekte. No toez sa to akosi vymyká, kedze na dalsi motor uz mam kupenu vacku z plneho a ladene zvody, velke piesty a zajednanu aj hlavu. A aj ta “seriová 1.3ka” uz stála tolko ze som rád, ze to nerátam, aspon sa to nedozvie polovička
Šak to asi poznáte aj vy resp vacsina z vás
Šak to asi poznáte aj vy resp vacsina z vás
21:13:16
25.12.2023
25.12.2023
ajok
-> SO545 25.12.23 19:57:03: jen v motoru? to mas 5 nebo 8 kanal?
19:57:03
25.12.2023
25.12.2023
SO545
-> czechino 25.12.23 13:17:43: Moj ciel je tiez nieco okolo 100koni.
Mam vacku zapalovanie a hlavu od Petra Urbana...vsetko ostatne si menezujem a robim sam.
Az na vyvazenie kluky a par drobnsoti... Som v tom za 4200e a z daleka nemam vsetko.
A tiez to poavazujem za lowend projekt....len sa akosi vymkol kontrole.
Mam vacku zapalovanie a hlavu od Petra Urbana...vsetko ostatne si menezujem a robim sam.
Az na vyvazenie kluky a par drobnsoti... Som v tom za 4200e a z daleka nemam vsetko.
A tiez to poavazujem za lowend projekt....len sa akosi vymkol kontrole.
13:17:43
25.12.2023
25.12.2023
czechino
-> MVM: Ano, chápu to. Mě nejde dostat se ani zdaleka k výkonu Nissanu. Spíš mi jde o pokus. Výkon Nissanu je úctyhodný, ale pro mě a asi pro většinu lidí nereálný.
Budu rád dostat se někam za 100PS, čím víc tím líp. Komponenty budou právě že slabší.
Budu rád dostat se někam za 100PS, čím víc tím líp. Komponenty budou právě že slabší.
12:31:24
25.12.2023
25.12.2023
MVM
-> czechino: Nevim jesli jsem to napsal dobře. Ale ruku v ruce s úpraváma docházíš k limitu ostatních součástek a defacto limitu celyho motoru. A v poměru parametry/životnost je ten motor podle mě vyčerpaný..
Další navyšování/resp. snaha se přiblížit Nissanu by znamenalo víceméně Nissan okopirovat,.. tzn vyvíjet nový dily motoru..
Další navyšování/resp. snaha se přiblížit Nissanu by znamenalo víceméně Nissan okopirovat,.. tzn vyvíjet nový dily motoru..
11:43:19
25.12.2023
25.12.2023
czechino
-> JuroSport: Díky za povzbuzení
Ono praxe je, ale ne u OHV Škoda hlavy kde bylo dříve turbo a to víceméně nemá smysl portovat na malý tlak.
Už na střední jsem využíval dílnu, portoval a upravoval na vícekanál fichtla a dále pak 2takty, poslední dobou BMW kde jsem spíše lícoval a na brzdě z toho vylezla hezká čísla, tak jsem to asi ani neposral
Kdežto u těchto motorů je třeba již více přemýšlet, zjišťovat a nebýt unáhlený, kór když se jedná o kompletní úpravu té hlavy. Dostat z litru 100PS jak píše MVM je krásný číslo a uvidím zda se k tomu aspoň přiblížím. Chci to jet více budget a na vačku z polotovaru nevím zda momentálně finančně dosáhnu, k tomu pružiny, svody a jsme na vcelku veliké částce co se pokusu týče. Pak vylétne ojka a jdu se klouzat
V další řadě je vybavení pro tyto úkony, mám teda domluvenou už dílnu kde je hodně mašin včetně CNC, ale k čemu CNC když nevíš jak ho aplikovat. Jsem teď ve fázi teorie, co také jiného přes svátky krom výroby sání které už nějak tak mám.
Uvidíme, třeba bude úspěch, nebo zklamání. Jak často píšu, nezkusíš, nevíš.
-> MVM: Ano lezou z toho krásná čísla, ono jelikož automobilka měla vlastně k dispozici po dobu 40let jen tento motor, co se dá dělat.
Mít k dispozici 720 motor se 16V ze Škody 733 (130rs A5) byla by to jiná píseň.
Nebo alespoň tento www.auto-ertl.info/motor- stavba-skoda-favorit-1600- h
Na kdyby se nehraje a máme tu OHV tak se popereme s OHV, jak píšeš mustrů je habaděj.
Ono praxe je, ale ne u OHV Škoda hlavy kde bylo dříve turbo a to víceméně nemá smysl portovat na malý tlak.
Už na střední jsem využíval dílnu, portoval a upravoval na vícekanál fichtla a dále pak 2takty, poslední dobou BMW kde jsem spíše lícoval a na brzdě z toho vylezla hezká čísla, tak jsem to asi ani neposral
Kdežto u těchto motorů je třeba již více přemýšlet, zjišťovat a nebýt unáhlený, kór když se jedná o kompletní úpravu té hlavy. Dostat z litru 100PS jak píše MVM je krásný číslo a uvidím zda se k tomu aspoň přiblížím. Chci to jet více budget a na vačku z polotovaru nevím zda momentálně finančně dosáhnu, k tomu pružiny, svody a jsme na vcelku veliké částce co se pokusu týče. Pak vylétne ojka a jdu se klouzat
V další řadě je vybavení pro tyto úkony, mám teda domluvenou už dílnu kde je hodně mašin včetně CNC, ale k čemu CNC když nevíš jak ho aplikovat. Jsem teď ve fázi teorie, co také jiného přes svátky krom výroby sání které už nějak tak mám.
Uvidíme, třeba bude úspěch, nebo zklamání. Jak často píšu, nezkusíš, nevíš.
-> MVM: Ano lezou z toho krásná čísla, ono jelikož automobilka měla vlastně k dispozici po dobu 40let jen tento motor, co se dá dělat.
Mít k dispozici 720 motor se 16V ze Škody 733 (130rs A5) byla by to jiná píseň.
Nebo alespoň tento www.auto-ertl.info/motor- stavba-skoda-favorit-1600- h
Na kdyby se nehraje a máme tu OHV tak se popereme s OHV, jak píšeš mustrů je habaděj.
10:07:18
25.12.2023
25.12.2023
MVM
-> czechino: Ještě si musíš uvědomit jednu skutečnost.
A sice jde o to, většina úprav(nejen) motorů pro "tunning" je převzata, okopirovaná, z uprav jimiž se zabývala samotná automobilka. Nebo její zavodní oddělení vesměs přímo spojené s vývojem motorů.
Taková "fabrika" se potom treba účastní(la) nějakých sportovních podniků. No a FIA stanovila kriteria jaky auta se toho můžou účastnit. Na to navazuji homologační predpisy.
Takový auto potom z něčeho vychází, obvykle víceméně "sériový" motor.. ktery je v rámci homologace nějak upraven. A jednou z veličin která je (byla) definována naprosto přesně je a průměr kanalů, rozměry ventilů atd.
Tim padem jak už jsem driv psal. Pokud je uz zezačátku navržený sériový motor s velkym potencialem pro úpravy, tak takovy motor se potom snáze upravuje.
Když se nad tim zamysliš, tak Škoda OHV na tom neni vubec špatně a spocitej si kolikanásobně je povýšený špičkový výkon, jaký hodnoty Nm/litr jsou schopný kroutit. Jaká je i životnost..
Tim chci říci jen to, ze se pořád jedna o úpravy hliníkového odlitku hlavy určené pro 75,5 vrtani.
Tim padem to byla nadčasovátechnika...
A jak rikam jen otazka peněz.. Zkonstruovat třeba jinou hlavu...můžeš
A sice jde o to, většina úprav(nejen) motorů pro "tunning" je převzata, okopirovaná, z uprav jimiž se zabývala samotná automobilka. Nebo její zavodní oddělení vesměs přímo spojené s vývojem motorů.
Taková "fabrika" se potom treba účastní(la) nějakých sportovních podniků. No a FIA stanovila kriteria jaky auta se toho můžou účastnit. Na to navazuji homologační predpisy.
Takový auto potom z něčeho vychází, obvykle víceméně "sériový" motor.. ktery je v rámci homologace nějak upraven. A jednou z veličin která je (byla) definována naprosto přesně je a průměr kanalů, rozměry ventilů atd.
Tim padem jak už jsem driv psal. Pokud je uz zezačátku navržený sériový motor s velkym potencialem pro úpravy, tak takovy motor se potom snáze upravuje.
Když se nad tim zamysliš, tak Škoda OHV na tom neni vubec špatně a spocitej si kolikanásobně je povýšený špičkový výkon, jaký hodnoty Nm/litr jsou schopný kroutit. Jaká je i životnost..
Tim chci říci jen to, ze se pořád jedna o úpravy hliníkového odlitku hlavy určené pro 75,5 vrtani.
Tim padem to byla nadčasovátechnika...
A jak rikam jen otazka peněz.. Zkonstruovat třeba jinou hlavu...můžeš
09:22:35
25.12.2023
25.12.2023
JuroSport
-> czechino: tak uz len zobrat par starych hláv a trening-tréning-tréning nez sa pustíš do tej kotru chceš upraviť.
Ja som totiez tak robil, na starych hlavách som si trenoval ťahy fortunkou roznymi nastavcami aby som to dostal akotak “do ruky” a nelietalo mi to kam nechcem. Ako všetko tak aj toto je o praxi. Prvú hlavu dobre neurobíš, a po čase zistis, ze aj tak by si nieco urobil inak. Tak to proste je.
Veľa zdaru
Ja som totiez tak robil, na starych hlavách som si trenoval ťahy fortunkou roznymi nastavcami aby som to dostal akotak “do ruky” a nelietalo mi to kam nechcem. Ako všetko tak aj toto je o praxi. Prvú hlavu dobre neurobíš, a po čase zistis, ze aj tak by si nieco urobil inak. Tak to proste je.
Veľa zdaru
22:33:16
22.12.2023
22.12.2023
czechino
-> Petr Urban: Ano, studoval jsem poslední dobou hodně a má to tak být. Následuje správný tvar sedla a ventilu. Ovšem praxe zatím nulová.
09:16:18
22.12.2023
22.12.2023
Petr Urban
Kanál bývá vždy menší než díra v sedle na motorech co mají jet v průběhu dobře a né naměřit koně v 8000. Naše ohv je limitováno rozvodem, ne velikostí kanálu. 130rs hlava byl bohužel omyl v kanálech..., poslední prototypy měly kulatý o moc menší kanál a jelo to líp zespodu až nahoru, vše bylo lepší. Jinak o portingu je spousta správných knih, čtení na netu i videí.
17:10:49
14.12.2023
14.12.2023
MVM
-> ajok: No když jsem to zhruba počítal a za dobu závodění což je vic jak půlka myho života vlastnima rukama přes trychtýř nalil do různých nádrží cca 80 až 100000 litru benzinu a stejnou dobu dýchal spálený brzdy,spojky,prach z toho na závodech. Nepočítám do toho výměny spojek na seriovkách,nebo srevis bubnovych brzd..
No pravděpodobně když bych teď začal kouřit, tak ty varovný obrázky můžu brát s humorem
No pravděpodobně když bych teď začal kouřit, tak ty varovný obrázky můžu brát s humorem
09:53:35
14.12.2023
14.12.2023
czechino
-> ajok: Člověk by si měl vážit zdravý, stejně jako vařit neobroušený pozink. Znám taky fachmany co dýchají vše možné a žijí, ale když zachrchlají...
00:21:39
14.12.2023
14.12.2023
ajok
-> czechino 13.12.23 23:58:51: jj, ten jsem pouzil na sundani eternitu, pak jsem ho zkoumal a zustaly v nem takova dlouha tmava vlakna a clovek ve sbernym dvore, ze to jsou moc velky kusy, vzal sekyru a sekal to bez respiratoru, ze to tak dela celej zivot dokonce jsem mu jeden nabizel a nechtel, blazen...
23:58:51
13.12.2023
13.12.2023
czechino
-> ajok: Určitě, svinstvo největší to je. FFP3 nakoupím
23:54:42
13.12.2023
13.12.2023
ajok
-> czechino 13.12.23 21:00:58: hlavne si ber respirator, ten hlinikovej prach se dostane uplne vsude..., ja se samo naposled taky na respirator vykaslal
21:00:58
13.12.2023
13.12.2023
czechino
-> MVM: Myslím si že by se mělo zadařit, netvrdím že postavím něco světoborného a do daily ani nic extra výkonného nechci. Je zima a ve chvílích proč si nehrát s bruskou.
20:16:44
13.12.2023
13.12.2023
MVM
-> czechino: No musis zkoušet, ale věř že už se desetiletí tim zabývalo hodně motorářů. Ale tak aspoň máš o "zábavu" postaráno. Aneb kdo si hraje ,nezlobí..
20:05:02
13.12.2023
13.12.2023
czechino
-> MVM: Tak to máme stejné. Do Feluš si motor postavím a zkusím to zužitkovat. Velké finance do toho ale moc vkládat nechci. Pak dám report do karty
11:42:43
13.12.2023
13.12.2023
MVM
-> czechino: Je chvalitebný že se věnuješ odborné literatuře. I já tomu věnoval hromadu času od střední školy. Nicméně až realita a praxe mi ukázala pravou tvář.. No nikdo Ti nebrání navrhnout koncept a ten realizovat. Jak jsem psal dříve, je to jen o penězích.
23:41:41
12.12.2023
12.12.2023
czechino
Tak jsem se dal na pročítání a ve výsledku se potvrdilo že čím větší kanál, tím větší hmotnostní tok a plnění ve vysokých otáčkách.
Tudíž by se dalo vysvětlit že kanály u 130rs a Nissanu dovolují otáčky přes 8000, ale nízké otáčky budou špatné.
Tudíž by se dalo vysvětlit že kanály u 130rs a Nissanu dovolují otáčky přes 8000, ale nízké otáčky budou špatné.
21:00:27
12.12.2023
12.12.2023
czechino
-> Bery:
-> MVM:
Jak píšu: zajímají mě názory. Ne že mi tu někdo dá návod na top motor, také píšu že bych to nechtěl, co s tím na daily.
Jen mě to zajímá a rád řeším problematiku s lidma co je to také baví a mají k tomu i co říct, toť vše.
-> MVM:
Jak píšu: zajímají mě názory. Ne že mi tu někdo dá návod na top motor, také píšu že bych to nechtěl, co s tím na daily.
Jen mě to zajímá a rád řeším problematiku s lidma co je to také baví a mají k tomu i co říct, toť vše.
19:44:46
12.12.2023
12.12.2023
MVM
-> Bery: Tak určitě sem nebudu psát co vim já, a uz vubec nečekám ze treba Petr bude sdilet sem to co ho stálo úsilí... Neni Apríl.
Nicméně já jsem ten Datsun/Nissan popravdě taky zkoumal a oproti Škodovce - Japonci jsou a byli a budou o skok vepředu. Japonský malorážky ať se jedna o motory aut,motorek.. To vždycky jelo. Už právě v zakladu.. a od toho se odviji potom ta možnost úpravy..
Tzn. Tady se pořád upravuje v podstatě Favorit a diky bohu za něj. Uvědomte si co se píše za rok, a co se z těch motorů žďíme bez soudnosti do rozervání. Co šlo..už je vymyšlené a vyzkoušené. Ovšem pokud nejsou penize limit, tak dnešní technologie, obrábění, materialy.. je možný doslova cokoliv...
Ale to ja pak (teoreticky raději dam) do škodovky potom pul mega za Cosworth BDA,ƁDG...a pod..
PS: Ono bohužel neplatí čím větší tim lepší. Jak už jsem psal - stačí si "jenom" přečíst o problematice proudění v sacim traktu a všechno okolo ventilů.
Nicméně já jsem ten Datsun/Nissan popravdě taky zkoumal a oproti Škodovce - Japonci jsou a byli a budou o skok vepředu. Japonský malorážky ať se jedna o motory aut,motorek.. To vždycky jelo. Už právě v zakladu.. a od toho se odviji potom ta možnost úpravy..
Tzn. Tady se pořád upravuje v podstatě Favorit a diky bohu za něj. Uvědomte si co se píše za rok, a co se z těch motorů žďíme bez soudnosti do rozervání. Co šlo..už je vymyšlené a vyzkoušené. Ovšem pokud nejsou penize limit, tak dnešní technologie, obrábění, materialy.. je možný doslova cokoliv...
Ale to ja pak (teoreticky raději dam) do škodovky potom pul mega za Cosworth BDA,ƁDG...a pod..
PS: Ono bohužel neplatí čím větší tim lepší. Jak už jsem psal - stačí si "jenom" přečíst o problematice proudění v sacim traktu a všechno okolo ventilů.
18:47:48
12.12.2023
12.12.2023
Bery
někteří to léta studovali, sledovali v praxi, testovali a teď se tu se vším poznáním vybalí na virtu. budou sice vánoce,ale tohle asi neklapne.
10:38:07
12.12.2023
12.12.2023
czechino
-> StepaNoFUN:
-> MVM:
Chápu že pro spodek bude lepší menší kanál, Nissan s takovou hlavou a vačkou k ní je pod 3,4tis. nepoužitelný a taky bych to tak nechtěl. Pak se dá ale přetočit přes 8000ot. a to mě zajímá. Když srovnám hlavu 130rs s Nissanem vidím podobný flow, když vezmu Al hlavu kanály se mi zdají žalostně malé a zvětšit je na takový průměr je nesmysl už jen kvůli vodě. Zajímala by mě hlava 130rs s ECU kde by se dalo lépe žehlit.
Jinak v čem jiném je zakopaný pes? Zdvih, ano Nissan je podčtverec, ale udělá to až takový rozdíl 2mm na 1.3? (40ps a 2000-3000ot.)
Písty mají stejně kroužků, možná šílená komprese a k tomu adekvátní palivo. Vačky mají stejné časování i zdvih. Svody stejný výstupní průměr, ale opět větší výfukové kanály.
A ano výdrž motoru je pak brána na hodiny.
Důležité je co nejmenší odpor a váha ve valvetrainu a s tím spojené vysoké otáčky.
datsun1200.com/modules/.. ./index.php?title=Yell...
Vím že mi to asi nikdo pořádně nezodpoví, max ať si to zkusím což je sci-fi. Ale píšu že jsem rád za názory, tyhle technické věci mě zajímají.
-> MVM:
Chápu že pro spodek bude lepší menší kanál, Nissan s takovou hlavou a vačkou k ní je pod 3,4tis. nepoužitelný a taky bych to tak nechtěl. Pak se dá ale přetočit přes 8000ot. a to mě zajímá. Když srovnám hlavu 130rs s Nissanem vidím podobný flow, když vezmu Al hlavu kanály se mi zdají žalostně malé a zvětšit je na takový průměr je nesmysl už jen kvůli vodě. Zajímala by mě hlava 130rs s ECU kde by se dalo lépe žehlit.
Jinak v čem jiném je zakopaný pes? Zdvih, ano Nissan je podčtverec, ale udělá to až takový rozdíl 2mm na 1.3? (40ps a 2000-3000ot.)
Písty mají stejně kroužků, možná šílená komprese a k tomu adekvátní palivo. Vačky mají stejné časování i zdvih. Svody stejný výstupní průměr, ale opět větší výfukové kanály.
A ano výdrž motoru je pak brána na hodiny.
Důležité je co nejmenší odpor a váha ve valvetrainu a s tím spojené vysoké otáčky.
datsun1200.com/modules/.. ./index.php?title=Yell...
Vím že mi to asi nikdo pořádně nezodpoví, max ať si to zkusím což je sci-fi. Ale píšu že jsem rád za názory, tyhle technické věci mě zajímají.
05:52:56
12.12.2023
12.12.2023
MVM
-> czechino: Ono to neni o tom velky/malý průměr. Průměr musí být odpovidajici vždycky vůči něčemu. Tady se jedná o průtok v jednotlivych pruřezech. Nejdůležitější je proudění v sedle..
A Škodovka prostě funguje jinak než Nissan.
No a chapu že Tě zajímá kde je zakopaný pes - když jinde to je jinak než tady. Ale to je povídání/čtení na jednu velkou odbornou knihu.
A Škodovka prostě funguje jinak než Nissan.
No a chapu že Tě zajímá kde je zakopaný pes - když jinde to je jinak než tady. Ale to je povídání/čtení na jednu velkou odbornou knihu.
22:11:18
11.12.2023
11.12.2023
StepaNoFUN
-> czechino: Howno tomu rozumím, ale když jsem se před lety bavil s jedním znalým člověkem, tak mi blylo řečeno, že hlavu na RS nechci, protože velký kanály nejsou vždy výhra... A že je tenkrát velejvali Belzonou...
21:40:04
11.12.2023
11.12.2023
czechino
Jen taková idea, řeším sání a hlavu na Feluš. Vždy při úpravách se dívám a beru příklad z něčeho co funguje a tady je to Sunny b110 s motorem A12 (řešeno dříve v grafech motorů)
Zaráží mě velikost kanálů na konstrukčně stejným motoru a obsahu. To mě vede k myšlence není u našich OHVček prostě malý airflow když tam je kanál ke 40mm a Škodovky mají 27mm, v úpravě to asi nebude moc přes 30. Co koukám na litinovou hlavu 130RS kanály se zdají být o dost větší i když čtvercové.
Není to důvod ve vysokých otáčkách již nedostatečného plnění?
Co čtu tak 130RS měla výkon v 8500ot, Kit car v 7800ot. (1300cc)
Za názory budu rád.
Zaráží mě velikost kanálů na konstrukčně stejným motoru a obsahu. To mě vede k myšlence není u našich OHVček prostě malý airflow když tam je kanál ke 40mm a Škodovky mají 27mm, v úpravě to asi nebude moc přes 30. Co koukám na litinovou hlavu 130RS kanály se zdají být o dost větší i když čtvercové.
Není to důvod ve vysokých otáčkách již nedostatečného plnění?
Co čtu tak 130RS měla výkon v 8500ot, Kit car v 7800ot. (1300cc)
Za názory budu rád.
17:05:50
23.11.2018
23.11.2018
MVM
-> Petr Urban 23.11.18 01:43:09: Jinými slovy, volně přeloženo. Jako neznalemu problematiky jednoduše Ti chce Petr ušetřit peníze, protože nepoznáš okem kromě lesklých kanálů a ventilů hlavu za 2tis a nebo za 14tis. Navíc hlava je 80%vykonu, a musí fungovat i zbytek - což znamená na MPi zase poupravit všecko okolo a udělal mapu,ale zase to uškrtí klapka a tak dál se vše nabaluje...
01:43:09
23.11.2018
23.11.2018
Petr Urban
-> JuroSport: Legend je v česku víc ... více či méně známých, bohužel motorsport je v zdejších česko-slovenských krajinách jedna obrovská prasárna a jen tahání zbytečných peněz z lidí za úpravy, které většinou za dané peníze nemají vůbec účinek a jen se kolem toho říkají pěkné věci. Poradím nechat udělat kvalitní GO, zaobli ventily, napoj kanál se sedlem - bývají tam z fabriky skoky, hrany, správná úprava KP (snížení hlavy) k dané vaččce a máš to za pár tisíc funkční.
Já už dělat hlavy nechci ... kdybys člověče viděl co s tím je za práce a jak to broušení kanálů kurví celýho člověka, záda konec (jen navštěvuji fyzioterapii, beru prášky, v noci se budím bolestma), hliníkový prach dělá ukrutný věci v těle člověka, zhrbený x dní s 2 kg bruskou v ruce, nahánět několik strojařů o úpravy jednotlivých dílů - vodítek, ventilů, sedel, cnc,... Brutální množství starostí a mnoho fyzicky náročné práce, nedivím se že to moc lidí nechce dělat a ti co to dělají, tak 80 % lidí v česku to dělá špatně ... myslí si že je nejdůležitěší udělat lesklý a velký kanály a co je opravdu důležité, o tom nemají ani páru a těmi velkými lesklými kanály pohřbí jakýkoliv dobrý průběh kroutícího moment. Tzn. než utratit mnoho tisíc s hodně nejistým výsledkem, raději udělej kvalitní repas, kup si lamelák, opatrně napoj kanál na sedlo, udělej lepší drsnost povrchu celému výfukovému kanálu (zbytečně ho nezvětšuj), na sací kanál u 50kw ani sahat nemusíš, nech hlavu otlakovat na vodním prostoru, snížit, umýt, nový kvalitní gufera, nasaď a jezdi. Ideální sériová hlava je od 7 /97 s kužel. pružinami a 7mm ventily 50kw MPI, koncové číslo na hlavě je 373N, funguje dobře i s válcovými pružinami, přechodový typ roku 97, ale opět s 7mm ventily. Pokud bys chtěl motor využívat nejčastěji v nízkých a středních ot. a bereš ohled i na spotřebu, pak doporučím hlavu Fabia nebo 135 MPI - byly stejné.
Já už dělat hlavy nechci ... kdybys člověče viděl co s tím je za práce a jak to broušení kanálů kurví celýho člověka, záda konec (jen navštěvuji fyzioterapii, beru prášky, v noci se budím bolestma), hliníkový prach dělá ukrutný věci v těle člověka, zhrbený x dní s 2 kg bruskou v ruce, nahánět několik strojařů o úpravy jednotlivých dílů - vodítek, ventilů, sedel, cnc,... Brutální množství starostí a mnoho fyzicky náročné práce, nedivím se že to moc lidí nechce dělat a ti co to dělají, tak 80 % lidí v česku to dělá špatně ... myslí si že je nejdůležitěší udělat lesklý a velký kanály a co je opravdu důležité, o tom nemají ani páru a těmi velkými lesklými kanály pohřbí jakýkoliv dobrý průběh kroutícího moment. Tzn. než utratit mnoho tisíc s hodně nejistým výsledkem, raději udělej kvalitní repas, kup si lamelák, opatrně napoj kanál na sedlo, udělej lepší drsnost povrchu celému výfukovému kanálu (zbytečně ho nezvětšuj), na sací kanál u 50kw ani sahat nemusíš, nech hlavu otlakovat na vodním prostoru, snížit, umýt, nový kvalitní gufera, nasaď a jezdi. Ideální sériová hlava je od 7 /97 s kužel. pružinami a 7mm ventily 50kw MPI, koncové číslo na hlavě je 373N, funguje dobře i s válcovými pružinami, přechodový typ roku 97, ale opět s 7mm ventily. Pokud bys chtěl motor využívat nejčastěji v nízkých a středních ot. a bereš ohled i na spotřebu, pak doporučím hlavu Fabia nebo 135 MPI - byly stejné.
13:19:19
22.11.2018
22.11.2018
JuroSport
-> Petr Urban: No ved práve tá cena. S OHV Racing som komunikoval, a kedže to chcem ponechať na jednotke mpi tak mi je asi zbytocne dávať za hlavu 10-15tis za upravu hlavy alebo potom len jej go. Pana Fiedlera nepoznám ani nemám kontakt. Ale ako o ňom čítam tak je to legenda českého motoršportu.
Príspevok upraveny z dovodu mylného spojenia viac komunikacii a priradenia mylnych informácii. Čím sa ospravedlňujem OHV Racing.
Príspevok upraveny z dovodu mylného spojenia viac komunikacii a priradenia mylnych informácii. Čím sa ospravedlňujem OHV Racing.
12:25:37
21.11.2018
21.11.2018
Petr Urban
-> JuroSport: To ti nabízí samý lepší ... hodně peněz, žádný pořádný výkon a spolehlivost u všech zmiňovaných. Pokud už chceš utrácet, na p. Fiedlera spoleh je a věci do motoru dělá krásný, výkonný a to jako jeden z zcela mála lidí v ČR.
00:23:15
21.11.2018
21.11.2018
el.tomas
-> JuroSport: Motor-Excel
22:52:19
20.11.2018
20.11.2018
Šediváček
-> JuroSport: www.ohvracing.cz
22:39:21
20.11.2018
20.11.2018
StepaNoFUN
-> Bery: Takhle pistolku, kdyby chtěl :-D
22:21:30
20.11.2018
20.11.2018
Čokin
-> JuroSport: www.facebook.com/vrbaupra
vy
13:35:45
18.11.2018
18.11.2018
Bery
Saky určitě ne
20:18:08
17.11.2018
17.11.2018
JuroSport
Ahoj virťáci. Mam rozrobenu GO motora na feldu 1,3mpi z čoho sa nakoniec vyklula prerábka na 1,4mpi prostrednictvom čriev z fabky. Ostrejsia vačka atď. No ale narazil som na problem, že nemám komu dat k vačke resp k tomuto motoru hlavu. Gemini nerobi, Urban tiez nie, Saky netusím lebo som nikde nic nevidel ani neviem na neho nájsť kontakt. Je tu ešte niekto kto sa úpravám hláv venuje?? Ak ano prosím kludne do SZ sby som tu nespamoval. Vďaka za info
23:30:46
19.02.2011
19.02.2011
bad_boy
ja mam taku technicku, chcem sa opytat aka je hrubka sacieho kanaliku??? v podstate kolko mozem ubrat aby som sa prebrusil az k "vode"
22:26:23
16.01.2008
16.01.2008
Gemini
-> Saky: myslel som ludi sem prispievajucich..... ked uz tak, plne stacia upravene 36ky zo zigulika....
22:13:44
16.01.2008
16.01.2008
gabo000000 - zrušená registrace
inac pri uprave ventylov na 8kanalovej hlave môzem pouzi tieti rozmery ..alebo k tomu mi treba total ine cisla?
22:07:08
16.01.2008
16.01.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> petr s: perfektna stranka