
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Problém s montáží 136 1.4
-> barborek: A podle tebe je řešením téhle chyby dát mu ten motor zadarmo. Podle mě se zase tolik nestalo. Nic co by mělo vliv na budoucí provoz motoru

...myšleno bylo samozřejmě věnec z Felicie...a nějakej inteligent hnedka o prdeli. Souhlasím, že lze udělat chyba ,i když tato je opravdu dost školácká. A když se chyba udělá, je třeba se k ní postavit čelem a ne tou prdelí..


-> deathcat: Nemam rád vánoce



-> deathcat: 

bude sa menit veniec?
-> havlik: Nechovej se k němu zle, vždyť jsou ty vánoce




-> barborek: Ty si taky vyndej hlavu z prdele jak by asi nasadil venec z Fabie na Feliciovej setrvak? A ty si asi nikdy neudělal žadnou chybu
-> barborek: Tak ja myslim ze chybu muze udelat kazdej... A jeste se nevi jestli je to zubama - i kdyz to tak vypada... Sice nestihnul udelat prestavbu, ale proste stat se to muze... Nepredpokladam ze to by to udelal schvalne...
To se Saky moc nevytáh... Na věnec z Fabie to nenastartuješ. Třeba ale šáhne do svědomí a dá ti motor zadarmo...
-> DuriQ: dle me sou to na 100% zuby... Ja uz sem se o to zajimal jeste nez se to tam dalo jestli to je stejny ale Tomas rikal ze jo... Inu uvidi se az to zase vynda a porovna... Ale nic jinyho to snad bejt uz nemuze...
Syny: sak pohoda, preto som napisal, ze ked sa to neroztoci zapojene (tak ako to mas) v aute ale s tym, ze len povytiahne starter, tak to bude 100% na frnu zapojene... ak sa roztoci, tak to bude zubaty pilinacik 

-> DuriQ: Psali sme ze kdyz byl povolenej a povytahnutej tak normalne toci a prepocital si zoubky o venec (coz jsou mozan ty spony)... A kdyz to blbne s vic starterama a baterieam tak to elektrikou asi nebude...
-> Nwkt: Já bych zkontroloval rozdělovač jestli je ve správné poloze kdysi jsem ho nějak špatně dal a tohle mi to dělalo podle knížky elektrycký vývod na levý šroub a když je válec v horní úvrati měl by směřovat k druhému šroubu. Jinak teď mi to dělal co tobě startér já nejprve myslel že cvaká ale to bylo něco jinýho musel jsem ho vyzkošet samotný a nakonec jsem zjistil že v cívce startéru jsem to při skládání podělal a pastorek nemohl ven jelikož ho nemělo co přizvednou
Mám tam teď z Feldy a to je něco. Až to opravíš tak to tu napiš jak a co ale chyba bude podle mě v startéru nebo setrvačníku(zuby). Přeju veselé vánoce a úspěšný start.

Nwkt: neviem ci sa to tu niekto pytal ale ked ne tak sa spytam
skusal si ten starter tak ze si ho povitiahol aby sa nekusol do zubov a skusal si ho ci sa ti tak roztoci ? ked sa neroztoci tak elektrika ked ano 100pro ozubenie...
ale asi uz mas problem porieseny predpokladam 



-> Pilot 105: -> Syny: No to mě tak napadlo, ale nehodlam riskovat zdravotní újmu 

-> Syny: Do kuchyně vedle trouby.

-> Nwkt: Tak hodit motor do pokojiku 

-> Nwkt: Přesně jak píše -> havlik: já na to mám provrtanou páskovinu, navlíku na šteft a zapřu o zub na věnci.
-> Nwkt: zaskenes velkej sroubovak do zubu a povolis
-> Pilot 105: Ten nesundam aniž bych sundal vanu a zablokoval kliku proti otáčení, Saky šrouby něčim zalepuje
-> Nwkt: Sundej setrvák, ale poznač si jak tam byl.
-> Pilot 105: -> Syny: Sklepnout ho sklepávat nebudu abych nezkurvil ložiska na klice, můžu ho flexou rozbrousit a on praskne a spadne. Ale pak když nahřeju ten druhej tak než s nim dojdu do garáže tak vychladne, ale můžu to zkusit
-> Nwkt: sklepnes, novej nahrejes v troube a nandas...
-> Nwkt: Jak psal -> Gryzly:
-> Pilot 105: Jasný, pude pryč, ale teď je spíš otázka jak tam nahodim jinej
-> Nwkt: Sem Ti to říkal odzačátku, věnec zahoď do kopřiv, nebo na něm odrovnáš i ten novej starter. Kovové špony mluví za vše.
-> Nwkt: což značí co? že to nebude elektrikou ale zubama 

-> Nwkt: Prave proto se ptam Sakyho jestli daval novej ten venec - pac jestli tam chtel dat novej za 120, tak se Saky splet a mas na 100% jinej, pac ten co tam mas byl viditelne jetej jeste nez se motor dal do auta...
-> Syny: Ne, právě že novej neni, jindy dává nový, ale teď žádnej neměl
-> Saky: jen tak mimo - tys daval na ten motor novej ten venec?
-> Syny: Právě, že ne, zuby jsou stejný, ale ty náběhy na ně vypadají nějak divně, viz ne moc kvalitní fotka
Prostě ten věnec je nějakej divnej
s když to porovnávam s původním tak tady na tom to vypadá jako že má nábehy z obou stran a na normálnim je jenom z jedný strany. Já nevim jak to popsat. Ještě když jsem teda vyndal statrtér tak věnec byl krapek okousanej a byly na něm železný špony
Prostě ten věnec je nějakej divnej

-> Syny: Tak to bude asi problém s věncem na setrváku
Takze to opravdu odpovida tomu ze tam sou jiny zuby... Proste sou jinak velky a ten starter je neprechrousta... A tim jak se zasekne, tak te slitne to napeti ap ohasnou kontrolky...
slYset 

-> Pedros: Motor jde protocit i rukou - sice v jednom miste jde vic ztuhe (s vyndanejma svicema) ale jde otocit... Starter pastorek zasune - to je sliset jak to tak zapadne, skubne to s motorem - jako ze se pootoci tak o centimetr a konec... Pohasnou kontrolky a slus... Defakto to sami se stava kdyz mas vyjebanou baterii... S tim rozdilem ze tady neni... 

-> havlik: ano ,to píše,ale já ti zároveň píšu,že pokud tam poleze jen třetina,tak ti to napětí baterie neslítne natolik dolů
-> Pedros: nevim elektrice nerozumim ale to že tam poleze třetina už psal saky

-> havlik: já jsem si to dočetl do konce,píše tam že do startéru nemusí lézt 80A,s tím souhlasím,ale proč tedy napětí baterky leze na 7-8V jak psal NWKT? Když by tam těch 80A nelezlo,tak nesleze napětí baterky na tak nízkou hodnotu,zas tak měkká není
-> Saky: pak už jen změřit napětí při startování přímo na staréru a přímo na baterce
-> Pedros: ty asi nejseš ten co čte věci do konce
-> Saky: pokud by tam byl přechoďák dejme tomu těch 0,2Ohm,tak ti ale z baterky nepoleze 80A,ale jen zhruba o dvě třetiny míň a napětí na baterce nemá důvod klesat z 12 na 8V
-> Saky: Já jen, že tady z toho vyplývá, že pokud nemáš novou baterku, kabely, startér a já nevím co ještě, tak to motorem točit nebude.

-> Pilot 105: no prave proto..bych videl problem v elektrice.. ono kdyz si tak spocitas ze pri 12V a starteru co ma 1kW tam tece cca 80A tak mas odpor vinuti starteru cca 0,14Ohmu takze kdyz nekde udelas prechodovej odpor treba 0,2ohmu tak uz mas starter v podstate tretinovyho vykonu.. a kdyz to budes merit multimetrem kterej pouziva merici proud radove miliampery tzn ze jeho odpor je stovky ohmu nebo kiloohmy tak tim nikdy nemuzes zmerit prechodovej odpor kterej je o tri rady niz..proto nejaky takovy mereni ubytku je uplne k nicemu..resp tim multimetrem nameris vzdycky stejnou hodnotu na kostre motoru jako na baterce, kdyz se zmeri ze do starteru leze skutecnejch 80A tak pak je to jina vec..
-> Saky: Bez svíček otočíš motorem rukou za řemenici, to by musel být startér mrtvej a baterka taktéž, ikdyby měla jen polovinu kapcity, tak s ním musí točit.
-> Saky: tak já neříkám že to je tvoje chyba ani to nebylo mířeno proti tobě,jen mi to prostě nejde do hlavy,proč s tím vůbec neotočí ani 1kW startér..Prostě uvidíme až to NWKT proleze a přezkoumá
-> Nwkt: pracuj pracuj lebo sme nedockavy

Teď jsem dorazil ze školy, dam si kafčo a hurá na to
-> Pedros: jako ja nevim v cem to je kdybych vedel tak bych mu to rekl.. mimochodem jsem tim stravil mozna hodinu telefonovanim a proste se stejne nic nevymysli.. ja jen tvrdim to co je logicke.. tzn ze pokud se motor toci (a ten se toci lehce, bez svicek jeste lip) venec je tam skodovackej (coz neni problem zkontrolovat bez demontaze motoru, ale ja si myslim ze je a NWKT taky psal ze to asi je) a motor je spravne nasazenej coz v podstate ani udelat blbe nejde.. tak tam logicky nemuze bejt zadnej mechanickej problem.. jako ze ten motor neutoci 660W starter to je fakt, i kdyz bez svicek by s tim otocit mel, ze to neotoci reduktorovej to me proste hlava nebere.. a pak jedine zbejva vyzkouset elektriku.. osobne bych dal novou baterku, i novy kabely nebot to se nikdy neztrati, zkusil bych ji pripojit primo na starter poradnejma kabelama pripadne pres poradny startovaci kabely (tzn ne levne Tesco, Obi kabely atd s peti vlaskama medi)
proste je to zajimave, jako resit veci typu proc nejede motor tam muze mit vliv stovky faktoru ale proc nejde otocit starterem tam moc moznosti neni..
proste je to zajimave, jako resit veci typu proc nejede motor tam muze mit vliv stovky faktoru ale proc nejde otocit starterem tam moc moznosti neni..
-> havlik: A nebo se nevysune ten pastorek..nevím,fakt,jsem docela zvědavej na co se přijde