skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Problém s montáží 136 1.4
-> Mantrabeach: ja myslim ze i kdyby ti ho prodal za 10000Kc ze bys byl spokojenej-)
-> Pedros: kdyz by to bylo zubama tak bud by se to protocilo a obralo zuby a nebo by se tam nevysunul pastorek ale že by se to zaseklo tak aby to pak starter neotocil je docela divny
-> Saky: a nezdá se ti to divný,když předtím mu čapla normální 120 nebo 130tka na první šlus a teď když tam dá motor tu 1,4,tak to neotočí ani bez vyndaných svíček?? To je trošku divný,ne? Navíc když vyměnil 3 startéry,dvě baterky,ukostřil,navíc baterka spadla na 8V při startování,což značí silnej odběr (a nebo vybitou baterku,ale když měl jednu 100% od Pilota)tak to asi v elektrice moc nebude,spíš bude problém s těma zubama nebo něčím jiným
-> Nwkt: jak jsem psal už včera tu kostru na kaslia spočítat zuby na setrváku jak píše Saky. Pokudje tem fávo věnec, tak to s tím nechce, to je logické
-> Nwkt: já už to vyřešil
.ten motor ti prostě není přán do rapida tak se ho musíš zbavit a za 1t. kč mi ho prodat.u mě se třeba chytne v erku
*47* *135* *135*










-> Saky: najlepsie by bolo asi keby vyskusali startovacie kable...nie?

-> gabo00000: podle me je chyba v elektrice (kostra kabely atd) a nebo baterce.. proste netusim kde jinde by mohl byt problem.. skodovackejch baterek ktery nastartujou nejakou 120cu a majitel tvrdi ze jsou OK jsem videl mraky.. a nova baterka vetsinou odstranila problem. .to same ukostreni musi se udelat poradne jinak to nefunguje.. netusim a logicky me nenapada jakej by tam mohl byt mechanickej problem.. pokud tedy motor sedi na cele prirube rovne tedy osove rovnobezne se starterem, venec je skodovackej tak proste netusim co by mohlo byt spatne
-> Saky: mo ok..aj ja tak rozmysla..ale potom podla teba kde je chyba?

-> gabo00000: to osove posunuti je cca 1mm.. tzn ze setrvak je jakoby bliz ke starteru o cca 1mm.. ano mohlo by to vadit za predpokladu ze by starter dojel az na konec ozubeni a narazil by jakoby az do setrvaku, ale podle me je tam dostatecna vule aby to nicemu nevadilo, (nikdy se tento problem neprojevil) a i kdyby to vadilo tak by stacilo jednoduse dat 1mm podlozku pod srouby starteru a ten tim posunout vic ven a bylo by to zase stejne.. a i tak si myslim ze i kdyby se to zarazilo az o setrvak tak by to treni tak maleho kousku zubu a setrvaku nezpusobilo takovou ztratu ze by se starter neroztocil..
-> Nwkt: hmmm...ked je vsetko ok tak musi byt problem len niekdo v sukoli...nieco ide na tesno

-> gabo00000: Když si to vemeš logicky, tak by se akorát pastroek zasunudál do věnce(zuby jsou rovný) a zabíral by maximálně menší plochou, ale pořád by to mělo otáčet(nebo aspoň přeskakovat)
-> Saky: to osove posunutie? nevadi to?
b>-> Vojtik: a jak by takovy problem v soukoli mohl nastat? to me hlava nebere..
-> Vojtik: To je jediný co mi napadá kde by mohl být problém, protože všechno ostatní jsme vyzkoušeli/vyměnili
-> Nwkt: No to jsem skutečně zvědavej, čim to bude, osobně si to tipuju na nějakej trabl v soukolí. Jestli máš nějakej rozebranej startér, tak bych zkusil do převodovky namontovat jen holé přední víko a do něho vložit kotvu s pastorkem a zkusit to ručně zasunout do věnce a případně otočit rukou, jestli soukolí funguje, jinak už fakt nevim...pak by už pomohl jedině Mulder, nebo maximálně Scully-ová

-> Nwkt: No to jsem skutečně zvědavej, čim to bude, osobně si to tipuju na nějakej trabl v soukolí. Jestli máš nějakej rozebranej startér, tak bych zkusil do převodovky namontovat jen holé přední víko a do něho vložit kotvu s pastorkem a zkusit to ručně zasunout do věnce a případně otočit rukou, jestli soukolí funguje, jinak už fakt nevim...pak by už pomohl jedině Mulder, nebo maximálně Scully-ová

-> TUNER: kdyby to bylo špatně ukostřený,tak ti nebude padat napětí baterky na 8V,to že to spadne na 8V značí,že je velkej proudovej odběr..
-> Nwkt: Ja nevim - me uz proste jina moznost nenapada - pak uz to neni mozny ze ot jende 

-> Saky: Jj, to udělam, ale už jsem se díval jak jsem ti volal a vizuelně vypadá jako škodováckej
-> Syny: Když jsem to zkoušel poprvé tak jsi byl u toho a to jsem to vůbec nerozpojoval. Jinak kabely tam blbě zapojit nejdou, 50 má tu plastovou čepičku a jde jenom na jeden konektor, 15 se zapojuje na ten druhej(u reduktorovýho se nezapojuje) a očka se dávají na šroub na cívce, nic jinýho tam neni
-> Nwkt: no tak jeste zkontroluj ten venec.. jestli je to favo nebo skodovackej se pozna na prvni pohled ani nemusis vyndavat motor ven ty zuby jsou u skodovackyho takovy vetsi.. (pokud budes mit vedle druhej tak to porovnej) a nebo pokud chces pocitat zuby tak si na jednom udelej treba fixou znacku a spocitej si je.. proste abys nemusel vyndavat motor z auta kvuli tomu abyses presvedcil jakej je tam venec..
ono starteru bez zateze bude stacit klidne i vybita baterie..
ono starteru bez zateze bude stacit klidne i vybita baterie..
-> Nwkt: a ses si jistej ze ty kabely cos tam zapojoval sou dobre?
-> p.b.: Ano a ještě jsem dával nový kostřící pásky, a všechny oka jsem očišťoval šmirglem. Ale víš co, předtim nebyl problém a proč by se to mělo posrat kvůlim výměně motoru ze dne na den?
-> Nwkt: Už se opakuju, ale fakt máš všechny kostry a plus dotažený na krev? Mně to dělalo úplně to samý a bylo to tím že nebyla pořádně dotažená kostra na baterce, na první pohled mě to ani nenapadlo, nasazená tam byla. Ale když si to tolikrát měnil...
Tak proc kdyz ten starter byl povolenej tk normalne tocil a spocital si zoubky o venec? Proste kdyz je starter nezatizenej tak normalne toci... Ale je fakt ze nevim jak tam Nwkt tahal tu elektriku...
Zaměřil bych se na tu kostru na převodovce,ta se mi vůbec nelíbí...
Zkus to ukostřit normálně někam do kastle....
Zkus to ukostřit normálně někam do kastle....

jak repasuju startery tak mam zasadu ze na kazdy spoj davam vejirove(zubate)podlozky.
ty jsou i podle elektrikarskych norem brany jako vodive spojeni,je to par kacek,zkus je na spoje osadit
-> Nwkt: Nevim proč ale pokud jste vyměnili už x startérů a y baterek tak je to v přívofních kabelech nebo hlavně v zom uzeměmní.Zkus vzít normálně drát stačí jakýkoliv.Stačí 2,5-ka co je do zdi a propoj minus baterky,převodovku a motor a pak to vyzkoušej.Mě to dělalo něco podobného a bylo to tím.Otočíš klíčkem a spadne napětí.
motor je ode me, klika je upravena z fabie.. jedinej rozdil kterej je oproti originalu ze je trosku osove posunuta (cca 1mm) to se da pripadne eliminovat podlozenim starteru milimetrovou podlozkou a musi to byt stejne.. podle me by to ale nemelo vadit a nikdy podobny problem nebyl.. setrvak je tam z feldy z ktere jsem sklepl venec a dal jsem tam venec ze 120ky /to si sice uz dneska nejsem moc jistej, ale myslim ze je to 120ka.. ze bych byl blbej a dal tam zpatky ten feldi si myslim ze neni moc pravdepodobne.. a hlavne i kdyby tam byl jinej venec tak se ten starter bude nejak tocit sice to bude vydavat zvuky jak to pujde pres zuby ale bude se tocit.. pokud je motor spravne nasazenej, jako ze blbe nasazenej bejt nemuze-) klika se toci v motoru porad na stejnym miste, nebot s ulozenim kliky se nic nedela-), setrvak je skodovackej a venec taky.. tak proste si myslim ze musi bejt problem v elektrice.. tzn bud spatne ukostreni nebo slaba baterka.. obecne tyhle motory potrebujou silnejsi starter.. no proste nevim cim jinym by to mohlo byt?
-> Gryzly: Tak tak me ot delali v 89
Ale dle me by nikdo nemel hrotit kdyz tam bude mit 146
misto 130 ne? Dozadu da sitek 136 a v technicaku bude 130. Kdyz se to prepisuje na 136ku, tak to meni i v malim TP?

Ale dle me by nikdo nemel hrotit kdyz tam bude mit 146

-> Pavel P@nkáč: Uz ma smolika ted, pac ho uz do konce roku tady nevemou... (aspon neco takovyho rikal)
-> Nwkt: Jenže Synymu to dělali před 15 lety, tenkrát bylaj iná legislativa. veškerý motory od 1000MB po favorit se brali jako jeden typ motoru, protože měli stejnou přírubu na převodovce, a stejný držáky.
Jako jinek typ motoru by se tenkrát bralo kdyby tam dal diesel, šestiválec, nebo třeba žigula.
Jako jinek typ motoru by se tenkrát bralo kdyby tam dal diesel, šestiválec, nebo třeba žigula.
-> Pavel P@nkáč: Co mi řikal Pilot, tak by mělo stačit vymazat číslo motoru, motory 130,135,136 jsou mezi sebou záměný a podle toho jak má Syny udělanou výměnu motoru na 105 tak v techničáku akorát přepíšou číslo motoru a typ zůstává pořád stejnej
-> Nwkt: tak změř pak ten věnec na té 146tce a uvidíš. Nikdo není neomylnej ani Saky. třeba zrovna vypli elektriku a potmě hrábl do šuplíku s věncama na Fávo. Jinak výměna je jednoduchá, ze setrváku věnec sklepeš kladivem a ten kterej budeš nasazovat tak dáš mamce do trouby nastavíš ji na 200°C a počkáš pul hodiny. Pak sikovkama nebo hasákem věnec přeneseš na setrvák a pěkně bez násilí tam zapadne. jak schládne tak se zakousne.
-> Nwkt: a co legalita? pristi rok uz budes mit smolika...

-> Gryzly: 120 neřeš, ten mam vedle na motoru 

-> havlik: Ta to mi doslo taky covece
To bylo jen konstatovani druheho problemu... 


Takže jsem doma našel věnec jen z favorita, má 124zubů, síla věnce přes zub je 14,7mm a síla věnce mezi zubama je 10,5mm.
Věnce z Š120 mám ve chlívě na čtyřech motorech, ale je tam teď -10°C a mě bolí v krku jak sviň.
Věnce z Š120 mám ve chlívě na čtyřech motorech, ale je tam teď -10°C a mě bolí v krku jak sviň.
-> havlik: Tak tak, to se bude řešit až potom
-> Syny: ale to že to nechytlo z kopce bych viděl jako špatný nastavení a jinej problem než je to že se zasekává starter a netočí
kdyz sem auto vytlacili ven a zkusili to nahodit z kopce, tak si ani neskytlo... Ani jeden valec nechyt - proste nic...
-> MATTESS: Hmm tak to abych ja vyjel o 2 hodky driv 

-> Gryzly: Roztlačit se nepovedlo, ale to je zatim vedlejší. Setrvák by měl být z felicie a věnec je ze 120
-> Nwkt: OK a roztlačit jste to nezkoušeli?
setrvák máš pěti šroubovej, předpokládám že je to upravený z té Fábie z které jsou střeva.
Ptal ses Sakyho co tam je za věnec? jaký tam dával? Vím že při použití kombinace věnec ze š120 a reduktorového pastorku z felicie tak ten pastorek je asi o 2mm menší takže to při točení strašně chrastí jak do sebe zapadají ty různé zuby.
Pokud by Saky nedopatřením použil věnec z Fáva a ty tam měl startér s velkým pastorkem. (0,66kW nebo i reduktorovej na Š120) tak by opravdu ten pastorek asi bouchl do boku věnce a nezajeli by zuby.
Jdu ti sočítat kolik má mít jaký věnec zubů.
setrvák máš pěti šroubovej, předpokládám že je to upravený z té Fábie z které jsou střeva.
Ptal ses Sakyho co tam je za věnec? jaký tam dával? Vím že při použití kombinace věnec ze š120 a reduktorového pastorku z felicie tak ten pastorek je asi o 2mm menší takže to při točení strašně chrastí jak do sebe zapadají ty různé zuby.
Pokud by Saky nedopatřením použil věnec z Fáva a ty tam měl startér s velkým pastorkem. (0,66kW nebo i reduktorovej na Š120) tak by opravdu ten pastorek asi bouchl do boku věnce a nezajeli by zuby.
Jdu ti sočítat kolik má mít jaký věnec zubů.
-> Nwkt: ale vyřešíš
-> MATTESS:
a svezeš mě?
pokud to do tý doby nevyřešim 





-> plzeňská sqadra: trochu OT: příští rok vyjíždím na srazy o půl hodiny dřív než VY z plzeňský gardy......
-> Pilot 105: Jj, pro porovnání tu mam ještě tu 120 co jsem vyndal
-> Nwkt: Kdyžtak přeměř i to případné posunutí setrváku.
-> Nwkt: to je fakt,no jedine ze si to teda fakt nerozumi s tim vencem.ciste teoreticky by melo bejt zachovany osova vzdalenost,modul.vysunuti celeho setrvaku je doufam stejny.ja tychle motory moc neznam.zepte jse sakyho jestli tam je vse jak ma byt