
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pistni cep
-> Evž@ 30.05.18 18:56:12: zajiostit jeste pred, ale kdyz to udelas jen v jednom bode, tak se to trochu muze zkrizit a dostane se tam bortdel a jak pises...

-> dragon_cb_cz: ...asi mu po usazení zpátky pídila voda do oleje skrz bordel co se dostal pod vložku
-> Jarda: Vložka jde celkem snadno zajistit, ne? 

Hmm, tak se 4.pistem jde pootacet :/, pisu o tom tady -> Jarda - zrušená registrace 28.05.18 07:46:58: , prvni a 4. mam v HU (u prvniho je vule asi 3x mensi), nechci s motorem tocit, abych si nenadzvedl vlozku, to se mi jednou podarilo u favorita a musel jsem rozebrat celej motor...
-> vhml: ja mam taky skladane, ale takovy problem jsem nezaregistroval...
-> vhml: Blbě byla asi ta hlava (odlitek)...
A jo, skládané z favoritích, ale s originál vahadly tam byla ta tyčka dost natěsno (zkoušel jsem původní vahadla, když jsem hledal příčinu) - a jen na jednom ventilu, všechny ostatní OK...

A jo, skládané z favoritích, ale s originál vahadly tam byla ta tyčka dost natěsno (zkoušel jsem původní vahadla, když jsem hledal příčinu) - a jen na jednom ventilu, všechny ostatní OK...
-> Bukaj 23.05.18 07:08:39: tak to máš něco blbě. To je skládaný z favoritích? Origo C vahadla z eRka s tím nemají problém.
-> Jarda - zrušená registrace 22.05.18 21:57:15: Já jsem teď řešil u C vahadel to, že jak mají kratší rameno směrem ke zdvihátku, tak na litinové hlavě (130) mi na jednom ventilu vůbec nevycházel seřizovací červík do pánvičky tyčky - tyčka se před dosednutím kulové plochy šroubu do dna pánvičky opřela bokem o stěnu hlavy - pomohlo až propilování (ubrání materiálu) tohoto místa o cca 3 mm

-> Jarda - zrušená registrace 22.05.18 18:23:39: Jo, taky si myslím. Spíš bych to fakt viděl na něco ve ventilovém rozvodu (třebas trochu křivá tyčka?), než čep. Ten by za studena asi neklepal, nebo klepal míň, než za tepla...

Tak u pístního čepu hrozně závisí na tom,jak přesně to v počátku vzájemně "sedlo" do tolerančních polí v kombinaci broušený vnější průměr čepu,vnitřní pr.oka ojnice a otvor v pístu. V ojinici je uložení s vůlí,zatímco v pístu dle aktuálních podmínek je u škodovky (nebo lepe řečeno u konkrétních pístů uložení přechodné). A s postupným ohříváním pístu se právě uvolňuje vůle v pístu a čep má možnost se pootáčet právě v tomto přechodným uložení.
-> Eidy 22.05.18 21:51:28: nj, vidis, ja to predelal na C vahadla, tak aby to nebylo tim...
-> Jarda: Já myslel rozvod jako celej mechanismus. Zdvihátka, tyčky atd.
-> Eidy 22.05.18 20:30:30: jj, rozvody me taky napadly a jsou jeste puvodni

-> Jarda: Jakýkoliv ložisko vymezený olejem je tišší se studeným olejem a s rostoucí teplotou se začne ozývat. Řidší olej se rychleji vymáčkne ven. Navíc třeba u dvoutaktu je čep mazaný skoro jen benzínem a drží to. Takže tam bych nehledal. Maximálně sundej vanu, zastav píst cestou do HÚ a strč do něj zespod kulatinou. Jestli se hne. A pro kontrolu můžeš zakvrdlat spodníma okama ojnic. Ale tohle tipuju nejspíš na ventil nebo něco v rozvodech.
-> Eidy 22.05.18 13:57:54: mustky mezi krouzky si myslim, ze jsou OK, komprese rovnomerna a foukalo by to pres ventildekl, ale ten zvuk se mi nezda, neni to nijak silne, ale nebylo to tam... :/ ale zas to rozebirat cele jen kvuli kontrole, na druhou stranu, potom zas kvuli tomu znovu sundavat hlavu, ja nevim 
Jeste ten zvuk je silnejsi, kdyz to je studene , ventily jsou serizene, ale ty bych poznal, po ohrati to zeslabne, ale je to tam stale :/ (neprojevoval by se ten cep spis opacne?)

Jeste ten zvuk je silnejsi, kdyz to je studene , ventily jsou serizene, ale ty bych poznal, po ohrati to zeslabne, ale je to tam stale :/ (neprojevoval by se ten cep spis opacne?)
-> Jarda: Tak od detonací se pístní čep (případně futro nebo uložení) vyklepe snadno. Nebo prasknou můstky mezi kroužky.
-> Eidy 22.05.18 13:46:37: a i olej byl celkem cistej... tak na salky bych to nevidel, ale je to hrozne nachylny na detonace, kdyz jsem to koupil, tak to detonovalo porad, jezdila s tim stara pani, ja davam jen stovku benzin, predstih k 0 a jeste aditiva, kdyz jsem jednou dal 95 benzin, tak to bylo hrozne...
Muze se od detonaci jako prvni vyklepat pistni cep?
Muze se od detonaci jako prvni vyklepat pistni cep?
-> Jarda: Tak to tě asi uklidním. Pokud by to bylo následkem špatného mazání (benzin v oleji), tak spíš odejdou ložiska na klice (hlavní nebo ojniční) než pístní čep.
Ale hus, pri otaceni klikou smerem k hu, kdyz se vratim, tak by potom pist nemel jit popotlacit smerem dolu anebo sledovat a porovnavat reakce pistu na pohyb kliky... prave ale jestli to poznam. Zespodu to poznam, ale bez sundani hlavy to zas neopravim :(. No neco mi pride, ze v tom lehce boucha, to bude od tech 500km s benzinem v oleji :/
-> Nwkt: Né, dáš šroub se zápustnou hlavou na lepidlo. 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: To pak zavaříš 

-> Eidy 22.05.18 13:07:28: :-D voe
-> Jarda: Leda tak navrtat díru do pístu, vytočit závit a natočit oko, za který budeš lomcovat pístem.
-> Jarda - zrušená registrace 22.05.18 12:51:38: Pokud nebude metr, tak tezko anezko.
Myslite, ze poznam pripadnou vuli v pistnim cepu, kdyz sundam jen hlavu?, u BAZe musim udelat tesneni pod hlavou a nechce se mi rozebirat celej motor, to bych udelal, az kdyby tam ta vule byla...
-> Bukaj: Úhlovat nevím, ale téměř jistě k sobě nebudou sedět váhově... Jozka o tom onehdá něco psal.
Takže písty neodcházejí? Právě u obou motorů 130, které jezdím, klepe čep (pravděpodobně jen na jednom pístu) - jeden motor má najeto 167 a druhý 234 tisíc (u toho druhého klepe posledních více jak 100 tisíc pořád stejně
), tak koumám, co mne čeká uvnitř.
A ještě dotaz mimo téma k ojnicím: Nové ojnice (ať už ve vosku, nebo v igelitu) jsou "ready-to-use", nebo je potřeba stružit pouzdra a úhlovat...?

A ještě dotaz mimo téma k ojnicím: Nové ojnice (ať už ve vosku, nebo v igelitu) jsou "ready-to-use", nebo je potřeba stružit pouzdra a úhlovat...?
-> minno: sem teď rozdělaval favorita motor co závodil a poudra byly KO ale do poslední chvíle diky výfuku sem klepání neslyšel :)
-> Bukaj 06.05.18 16:41:46: Tak "favo" motory na klepotanie piestnych čapov nejako netrpia, práve preto že čap by sa mal pretáčať aj v ojničnom púzdre a aj v pieste. Na klepot trpia hlavne motory 1000-130(?), kde sú čapy v piestoch na pevno. Ako prvé sa zoderie práve to púzdro.
-> Bukaj: Ve většině případů pouzdro v ojnici.Pístní čep se dá většinou po opravě pouzdra použít znovu protože tomu většinou nic není ale když to má člověk rozhozený tak dá nový.
-> Bukaj 06.05.18 16:41:46: Co vidim v praci i dieselu tak u vymletejch ojnic za to muzou tak ze 2/3 pouzdra a z 1/3 cep. Se to nezda, ale taky se omackava...
Když už se to tu otevřelo, tak se zeptám:
Co u škodovek podléhá největšímu opotřebení a jako první zapříčiní "klepání čepu" - pouzdro v ojnici, píst, nebo samotný čep?
Z logiky věci mi vychází, že nejmenší plochu a nejměkčí materiál má pouzdro, takže asi to, ale rád bych znal osobní poznatky zkušenějších
P.S.: Mám na mysli běžné opotřebení dlouholetým provozem, nikoli závady, způsobené špatnou montáží, nevhodným prostředím či olejem, nebo extrémními provozními podmínkami...
Co u škodovek podléhá největšímu opotřebení a jako první zapříčiní "klepání čepu" - pouzdro v ojnici, píst, nebo samotný čep?
Z logiky věci mi vychází, že nejmenší plochu a nejměkčí materiál má pouzdro, takže asi to, ale rád bych znal osobní poznatky zkušenějších

P.S.: Mám na mysli běžné opotřebení dlouholetým provozem, nikoli závady, způsobené špatnou montáží, nevhodným prostředím či olejem, nebo extrémními provozními podmínkami...

-> Matthes, záškodník z TechWebu: -> Nwkt: polozil jsem trapny dotaz ktery zněl jak zafixovat čep proti otáčení v pístu Favorit jelikož u motorů Š120 co jsem dělal byl vždy s přesahem.Toť celá věc.Už máme jasno.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak tu v tom nedělejte bordel




-> Nwkt 05.05.18 22:30:28: Ale prd pred 11 lety, Evza smazal prispevek ze dneska...
-> radekra: Před 11ti lety ano 

-> Evž@: To nemyslíš vážně
no myslim ze GO se uz nevyplati, pac by stala jako cely auto
-> salam: ked je to ten piestny cap tak podla mna to velky vliv na zivotnost mat nebude...no respektive aj ano pac ked nie je piest dobre uchyteni k ojnici tam sa pri pohybe dole a hore neklze rovnomerne ale zasekava sa...a to spôsobuje velke ryhy ...opotrebenie...a ked su kruzky este origo a na motoru je pres 200 tis km tak je mozne ze sa polamu a je mozne ze sa zlame aj piest...neni to nic zloziteho...ta vymena...das doel len hlavu a vanu...podal man sa to da zvladnut...doporucujem ho vymenit...vlastne najlepsie vsetky 4 a uz pak aj kruzky a ked to tluce uz dlho tak aj piesty a ked si to uz rozdelal tak si sprav total Go ...nove vlozky obrus klukovku ..vyvaz ju ..vyvaz ojnice...daj vse ove ..uprav hlavu ..ostra vacica a ideeeees

Jakej vliv ma na zivotnost favo motoru pistni cep, kterej je asi vymlacenej. Projevuje se to tak, ze kdyz jedu tak je slyset cvrlikani a na volnobeh to v motoru tluce, prisuzuju to prave pistnimu cepu, protoze kdyz je motor studenej, tak je to tizsi a bez klepani, ale jak se motor trochu ohreje(asi po minute) tak to zacne vydavat ty zvuky a soudim taky podle toho, ze pist je vlastne to prvni co se rozehreje po te minute(podotykam, ze rozvody jsou novy), co myslite vy?