Lpg pro lpgisty

prohledat
2712 příspěvků (zobrazeno 85 až 134) od 09.05.2007 do 23.08.2025, založil/a spartra
řadit dle data
21:27:50
28.10.2023
ajok
-> Jirik_Tuňák1983 28.10.23 14:45:14: to myslis vazne?3 vetsinou se mi to vrati do pul roka4

kdysi jsem si vzal uver na plyn do felicie a ten uver to splacelo a jeste jsem neco malo usetril, do te doby, nez to bylo doplaceny :)
upraveno 1x, naposled 04.11.2023 07:39:05
19:33:10
28.10.2023
MVM
Mají současný systémy LPG dávkování aditiva do sacího potrubí? Nebo to bývalo jen u některých aut? Otázka obecně..
18:55:50
28.10.2023
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 28.10.23 14:45:14: to záleží na tom kolik najezdíš 4
14:45:14
28.10.2023
Jirik_Tuňák1983
Vyplatí se dnes vůbec ještě předělávka staršího auta na LPG?
09:19:22
28.10.2023
Borderer
-> ajok: Spíš než emisní norma je problém konstrukce motoru. Ale když už dělají profi sady j na TSi, tak bych to neviděl tak černě.
05:27:26
28.10.2023
ajok
chci dat do auta s motorem Euro5 LPG, je nejaky problem, na co bych si mel dat pozor, kdyz bych sehnal treba neco z Euro3 nebo 4? dekuji
21:54:01
22.09.2023
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: nelegalni. Vic jak 75kg tam urcite neni. Ale nerikam, ze by to neslo.

A feldi motor by mohl pohanet treba sterace.
upraveno 2x, naposled 22.09.2023 21:55:59
21:38:16
22.09.2023
Jarda/felda
21:32:27
22.09.2023
StepaNoFUN
-> Bukaj: jako ze bys tam dal celou feldu? To nene...
21:24:54
22.09.2023
Bukaj
-> Jarda/felda: No, do Volva by se to možná vešlo, ale co s tím? 3
21:20:46
22.09.2023
Jarda/felda
-> Bukaj 21.09.23 10:40:01: přidám i zbytek auta 3 3 3
14:54:39
21.09.2023
ajok
-> Jarda/felda 21.09.23 10:20:02: blitze mam ted v 1.3 mpi

do nivy euro 5 bych potreboval nejakou sekvenci, fungovalo by tam neco treba z fabie euro 4?
10:40:01
21.09.2023
Bukaj
-> Jarda/felda: Tak z toho asi nic nevyužiju...7
10:20:02
21.09.2023
Jarda/felda
-> Bukaj 20.09.23 19:24:28: řízení je BRC blitz (řízeno lambdou) reduktor je at-07
19:24:28
20.09.2023
Bukaj
-> Jarda/felda: Co je to za výrobce?
12:13:16
20.09.2023
Jarda/felda
nechcete někdo LPG z jednobodový feldy ? nádrž propadlá
06:57:23
13.09.2023
vhml
-> Bukaj 04.09.23 00:39:22: německo/rakousko
05:49:23
13.09.2023
ajok
-> Bukaj 04.09.23 00:39:22: po me chteli i v Rakousku v Kitzbühelu, ale tam se slo s obsluhou domluvit - nechal jsem ji tam ridicak nebo obcanku uz nevim, ale v Nemecku s Gertrudou to neslo :/
00:39:22
04.09.2023
Bukaj
-> vhml: Kde? V Německu, nebo i jinde?
16:11:43
03.09.2023
vhml
-> Bukaj 03.09.23 15:34:36: ja daval zalohu spis vzdycky
15:34:36
03.09.2023
Bukaj
-> ajok: Zálohu za redukci po mně nikdo nechtěl, jen u té jedné čerpačky v Holandsku měla "ta správná" redukce tak ohlomejzdanej závit, že jsem se bál, jestli to nevylítne, až připojím bajonetovou pistoli...
14:23:07
03.09.2023
ajok
-> Bukaj 27.08.23 17:23:20: po me chteli v nemecku 50 E zalohu za pujceni :/ takovou hotovost s sebou v EU nevozim, kdyz se vse da platit kartou

jinak u rapida jsem redukoval z M10 na M8, aby mi tam sly redukce...
upraveno 2x, naposled 03.09.2023 14:28:15
17:23:20
27.08.2023
Bukaj
-> vhml: A k té redukci - v Německu jsem se ptal na 3 dálničních čerpačkách a neměli nic ani na jedné, v tom Holandsku měli sice redukce všude, ale s výjimkou těch dvou míst, které jsem popisoval níže, neměli nikde nic se závitem M10 - měli tam závity M12, M14, M16 a nějakej withworth (nebo jak se to píše) 21,8 mm. A jeden Holanďan mi i zkoušel vygůglit, kde bych redukci sehnal, ale v NL internetu nenašel nikde tu správnou se závitem M10. Prostě tam mají úplně jiné standardy.
17:13:52
27.08.2023
Bukaj
-> vhml 27.08.23 17:01:07: Přesně. V Rakousku (a i mnoha jiných zemích - třeba v tom Německu taky nic moc) je cena plynu tak vysoká, že to nemá smysl řešit. Navíc Rakousko projedeš pomalu na jednu nádrž LPG (natankovanou v ČR) celé tam i zpět... 3
17:01:07
27.08.2023
vhml
-> Bukaj 27.08.23 14:54:03: me se jeste nestalo, ze bych redukci nesehnal.



-> darklord 27.08.23 16:02:25: v Rakousku stejne stoji plyn 1.5E, to muzes jet rovnou na benzín
16:02:25
27.08.2023
darklord
-> Bukaj: v rakusku tie pumpy su, len nie uplne vsade.
14:54:03
27.08.2023
Bukaj
-> vhml: Jo, to jsem zapomněl napsat, díky za připomenutí:



V Německu (alespoň na dálnicích) nemají k zapůjčení ani prd.

V Holandsku mají snad na každé pumpě sadu adaptérů k zapůjčení, jen je problém, že prakticky nikde nemají tu správnou redukci z Italského systému na ten jejich bajonet. Uspěl jsem jen na dvou čerpačkách (ze sedmi) v Holandsku - na jedné kombinací dvou adaptérů (Italská M10 na belgickou a belgická na holandský bajonet) a na druhé měli přímo bajonet se závitem M10.

Jinak jsem vůbec netušil, kolik těch verzí je - na většině čerpaček v NL měla obsluha 5-7 adaptérů a žádný z nich neměl kýžený závit M10...7

Tady je hezky popsáno vše, ale v tom Holandsku měli X dalších adaptérů, které v tom článku nejsou...: autanaplyn.com/lpg/v-zahr anici



A ještě další věc - v tom článku popisují standardy ve všech zemích, ale jsou země, kde na LPG čerpačku nenarazíte - myslím, že třeba ve Švýcarsku jsem se kdysi ptal a nikdo o žádné nevěděl, nebo v Rakousku to taky není úplně běžný typ pohonu, Švédsko a Finsko - tam LPG nenajdete prakticky nikde...
14:38:13
27.08.2023
vhml
-> Bukaj 27.08.23 14:14:10: redukce se většinou nechá zapůjčit u obsluhy
14:14:10
27.08.2023
Bukaj
Pár aktuálních postřehů pro ty, kteří se chystají s LPG autem přes Německo do Holandska:



Má pracovní cesta do Holandska vedla nejrychlejší cestou (tedy po dálnicích) přibližně jak je patrno z přiložené mapky.

Nejel jsem škodovkou, ale VW Caddy Maxi 1,6 BSE 75 kW s dodatečně namontovaným LPG systémem (byla i verze s továrním LPG) a nádrží o užitečném objemu cca 55 litrů LPG.

Ve svém autě vozím redukci z italského systému plnění (používanému v ČR, Polsku a částečně či úplně i v dalších okolních evropských státech) na holandský systém (bajonet), ale zapomněl jsem ji vzít s sebou, redukci na německý (belgický) systém nevlastním.

Cestou tam se spěchalo, takže Caddy s velmi krátkou převodovkou točila prakticky neustále 4-4,5 tisíce ot./min. (rychlost 130-140 km/h), což se projevilo na spotřebě (a tedy i dojezdu) -průměrná spotřeba kolem 13-14 l LPG na 100 km, dojezd kolem 400 km na nádrž.

Tankoval jsem v Praze na Barrandově (Shell) a náhodou jsem v Německu na dálnici potkal pumpu shodou okolností též Shell), kde měli též italskou plnicí pistoli a bylo tedy možno dotankovat i bez redukce. V severní části Německa většinou natrefíte na čerpací stojany s belgickou verzí plnicí pistole, někdy mívají na benzince více stojanů na LPG (případně jeden stojan s více hadicemi) s různými koncovkami, ale je to spíše výjimečné. Po zbytek cesty do Holandska už jsem v Německu nepotkal žádnou čerpací stanici s italskou pistolí, takže posledních cca 150 km jsem jel na benzín.

V Holandsku je situace úplně jiná - LPG tam seženete téměř na všech benzinkách, prakticky všude tam mají pistole holandského typu (bajonet s pákou), na jedné benzínce u hranic s D měli i stojan s belgickou pistolí. Velký rozdíl je také v ceně LPG - v Holandsku je cena srovnatelná s cenou v ČR, v Německu je téměř dvojnásobná...

Cestou zpět jsem se rozhodl, že v Německu tankovat nebudu a tím, že nebyl spěch, tak dle mých propočtů by mělo při úsporné jízdě jít přejet Z NL do ČR na jednu nádrž LPG. Auto bylo cestou zpět po střechu naloženo materiálem (látky) a mělo ještě menší ochotu akcelerovat, než bez nákladu (i tak bída). Ale cestovní rychlost v rozmezí 80-100 km/hod byla fajn nejen na spotřebu, ale i pro mne - aspoň jsem neměl bolehlav z hluku vozu jako cestou tam a jízda byla plynulá i v hustším provozu.

Natankoval jsem v Holandsku u hranic plnou, pak ještě pár krátkých pojížděk v Německu a pak přímý směr domů - myslel jsem, že k hranicím ČR je to něco mezi 550 a 600 km, nakonec to bylo 634 km a LPG mi došlo při 636 km - respektive ve stoupání před UL jsem jel 1 km na benzín a pak přišlo dlouhé táhlé klesání k Ústí, takže celkově jsem na 55 l nádrž LPG ujel přesně 650 km což je cca 8,5 l/100 km, palubní počítač vozu ukazoval průměr 7,3 l/100 km... V Ústí dotankováno (opět na Shell - v sobotu po jedenácté večerní už měly ostatní LPG čerpačky zavřeno) a o půlnoci doma... 6



Jinak pro srovnání ještě ceny LPG (srpen 2023):

ČR 14-16 Kč/l

D 25-30 Kč/l (cca 1-1,3 Euro)

NL 14-17 Kč (0,6-0,7 Euro)
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 27.08.2023 14:14:10
14:31:07
16.07.2023
11mAjA11
Na golfu sme nebyli schopni doladí systém AC Gas, nakonec to dopadlo tak, že jednotka letěla do křoví a se STAGem to jezdí od té doby bez nutnosti jakéhokoli zásahu..on ten Magic není žádná hitparáda..
14:25:15
16.07.2023
OTA-MTX
-> Petr Urban: LPG vstřiky se zapojí do serie před benzínové, takže pak je vypnou a zároveň z "nich" berou signál
13:26:21
14.07.2023
vhml
-> Petr Urban 14.07.23 13:13:39: signal to bere z civek. Ale tim to neni. Ono to otacky v lpg diagnostice zobrazuje az kdyz to na lpg bezi jsem zjistil.
upraveno 1x, naposled 14.07.2023 13:48:33
13:21:06
14.07.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> vhml: No to je možný, ale kdybys nesehnal dej vědět. 4
13:13:39
14.07.2023
Petr Urban
-> vhml: Když jede plyn, tak se snad vstřiky vypnou ne ? Takže z tama nejde brát signál ...
13:03:06
14.07.2023
vhml
-> jans 14.07.23 12:59:13: no hele to, to je ona. Tak jsem to na bazosi nejak prehlid kdyz jsem to hledal. Obvolam to, díky
12:59:13
14.07.2023
jans
-> vhml 14.07.23 11:34:08: Co tenhle inzerát, jednotka vypadá podobně jako Tvoje?

auto.bazos.cz/inzerat/... /zbytky-lpg-systemu.php
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od jans vložen 14.07.2023 12:59:13
12:52:15
14.07.2023
vhml
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 14.07.23 12:02:40: tyhle starý už se nedělaj a cenu za novou by se mi stejně asi platit nechtělo.
12:02:40
14.07.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> vhml: V HL Propanu jsi zkoušel?
11:34:08
14.07.2023
vhml
Neválí se někomu LPG jednotka Magic?



Nic jsem s tím nevymyslel. V servisu si taky neporadili a tvrdí, že je jednotka v prdeli, že se to prej stává.



Snímáním otáček to není. Jednotka prostě všechny vstupy má v pořádku, ale rozhodne se, že se na plyn nepřepne. Musím podržet LPG tlačítko a zapnout plyn ručně.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od vhml vložen 14.07.2023 11:34:08
upraveno 1x, naposled 14.07.2023 11:35:17
21:46:05
24.06.2023
vhml
Dneska to na plyn jelo normalne. Tak ja nevim. Musim to napichnout znova jestli to ted ty otacky cte, nebo co to melo znamenat.
16:01:04
24.06.2023
OTA-MTX
-> vhml: je to pravděpodobné, na magicu i jiných systémech se nic moc dalšího k motru nepřipřijuje pokud si to dobře pamatuju, měl jsme někde schéma, ale nevím zda by yblo čitelné..
21:02:52
23.06.2023
vhml
-> OTA-MTX 23.06.23 18:35:38: to znamena ze ma teda od nějakýho vstriku upadlej drat? Nebo proc by to nemělo vedet otacky?
18:35:38
23.06.2023
OTA-MTX
-> vhml: Magic jsem měl ve feldě MPI a otáčky si bere ze vsřikovačů
17:26:16
23.06.2023
vhml
Odkud si LPG Magic bere pocet otacek? Nejde mi zapnout plyn, pise to 0 otacek.



To bere primo z RJ motoru, nebo nejak paralelne napojeny na snimac otacek na motoru?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od vhml vložen 23.06.2023 17:26:16
13:14:22
03.04.2023
Evž@
-> Borderer: asi pravda. Mám podtlak a navíc mi končí bomba za rok takže je asi lepší to poslat celé dál.
11:44:09
03.04.2023
Borderer
-> Evž@: Smysl to má, pokud je to sekvence, v původním autě to bez problémů funguje a člověk má plynaře, který dá jen razítko a člověk si to demontuje sám.
11:35:22
03.04.2023
Evž@
Ahoj. Nechával si tady někdo předělávat lpg z jedné feldy do druhé? Má to smysl z finančního hlediska nebo už je lepší nová zástavba?
10:34:06
27.02.2023
Peca
-> Jarda/felda: -> dragon_cb_cz: ok, díky za info
10:18:51
27.02.2023
Jarda/felda
-> Peca 27.02.23 09:17:48: při montáži jsem evidenčku nedělal, jen papíry od firmy 4
09:23:59
27.02.2023
dragon_cb_cz
-> Peca: Fyzickou demontáž mi dělal jiný mechanik, který se ale s tím plynařem předem dohodl, že na to dá štempl (plynař je taky primárně Saab servisák).



Evidenčku jsem myslím nemusel... ale už si to nepamatuju, kupoval jsem auto s propadající technickou, kde se toho muselo dělat víc. Takže po koupi šlo rovnou do servisu, kde mi následně vyřizovali i tu STK atd. Když si večer vzpomenu, tak se ti mrknu do protokolu z STK, jestli tam nějaký nesoulad byl. Ale podle mě už jsem podruhé na úřad nemusel.



Ale už je to taky pár let... ideálně bych si na úřad zavolal a zeptal se, co chtějí. Znáš jak to v ČR chodí, každý úřad si vykládá pravidla po svém. To samé s tím plynařem od kterého budeš chtít razítko. Snad musí být "autorizovaný" nebo jak se to říká pro ten konkrétní systém/hromadnou přestavbu, kterou budeš demontovat (byť to na úřadě nijak neověřovali a prostě jim stačil papír s razítkem).
upraveno 2x, naposled 27.02.2023 09:25:11
Extreme Tyres