skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
09:13:06
27.02.2023
27.02.2023

dragon_cb_cz
-> Peca 27.02.23 08:29:34: Myslím, že jsem to dělal přesně takhle - od plynaře jsem dostal papír o demontáži s razítkem a s tím zašel na úřad udělat výmaz, ještě před STK. Na úřadě chtěli, aby na papíru byla napsaná hmotnost té demontované soupravy, aby mohli upravit hmotnosti v TP (tak si to ideálně někdo vyzkoumej kolik tam napsat, aby ti pak seděly štítky atd).
08:29:34
27.02.2023
27.02.2023

Peca
Jde udělat výmaz LPG systému u Formana s propadlou nádrží, pokud auto nemá STK? Chci to řešit zároveň, těch oprav bude muset být víc aby to prošlo... Ideální moje představa je nechat si někde dát štempl (sólo papír nebo do TP?), že je LPG pryč a pak si to v klidu doma vyházet, opravit díry a připravit auto na STK už bez toho.
Je to kravina?
Je to kravina?
19:26:59
26.01.2023
26.01.2023

K.D.B.
-> Bukaj:
Díky za pomoc, sehnal jsem dnes onu mosaznou fíčuru..
... Reduktory na díly/rezerva určitě přijímám, jak nemám všechno 5x, jsem nervózní...
Díky za pomoc, sehnal jsem dnes onu mosaznou fíčuru..


10:18:05
26.01.2023
26.01.2023

Bukaj
-> K.D.B. 25.01.23 20:38:48: Mám slíbený reduktor (možná víc), ale říkal jsem, že mi to nehoří, takže kdo ví, kdy to bude... 

20:49:46
25.01.2023
25.01.2023

K.D.B.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 23.01.23 10:14:20:
Léta používám v mých angličanech na LPG svíčky DR15YC od Brisku. Měním je po cca 20000km. Jiné neměly pozorovatelný přínos. Pokud se nepletu, ty samé jsou použitelné v Fa/Fe.
Nemá smysl svíčky při provozu na LPG drtit přehnaně dlouho. Pak to odnáší kabely a cívky.
Léta používám v mých angličanech na LPG svíčky DR15YC od Brisku. Měním je po cca 20000km. Jiné neměly pozorovatelný přínos. Pokud se nepletu, ty samé jsou použitelné v Fa/Fe.
Nemá smysl svíčky při provozu na LPG drtit přehnaně dlouho. Pak to odnáší kabely a cívky.
20:38:48
25.01.2023
25.01.2023

K.D.B.
Help
Opět prosba, zda někdo nemá zbytný, i trosku reduktor BRC AT90, jedno jakou variantu (podtlak, elektronic...)
Ten ulovený reduktor z minulého týdne jsem krásně vyčistil, vycídil, vše pečlivě seskládal, instaloval ho na místo, ve finále že připojím přívod od nádrže, tak vyšroubovávám ustřižený zbytek přívodní trubky ....a ouha nějak jde ztuha. Vyndám si ho opět na ponk a když přívodní trubku vytočím, tak bohužel i s kusem závitu mosazné vložky . Nevadí, vezmu jí ze starého reduktoru....., ani prd. Ani se to nehlo, až to udělalo pink a je to vejpůl......
Potřebuju jen to mosazné šroubení, zbytek reduktoru je lhostejný.
Díky za pomoc !

Opět prosba, zda někdo nemá zbytný, i trosku reduktor BRC AT90, jedno jakou variantu (podtlak, elektronic...)
Ten ulovený reduktor z minulého týdne jsem krásně vyčistil, vycídil, vše pečlivě seskládal, instaloval ho na místo, ve finále že připojím přívod od nádrže, tak vyšroubovávám ustřižený zbytek přívodní trubky ....a ouha nějak jde ztuha. Vyndám si ho opět na ponk a když přívodní trubku vytočím, tak bohužel i s kusem závitu mosazné vložky . Nevadí, vezmu jí ze starého reduktoru....., ani prd. Ani se to nehlo, až to udělalo pink a je to vejpůl......
Potřebuju jen to mosazné šroubení, zbytek reduktoru je lhostejný.
Díky za pomoc !
10:14:20
23.01.2023
23.01.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Varianty NGK
10:11:52
23.01.2023
23.01.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zdar, takže ty svíčky NGK podle katalogu by měly být:
NGK BKR6ES - což podle nějakého akutálně používaného značení by měla být NGK 3783.
-> darklord: Díky za tip, objednáno - zkusíme jak namotuju a dám vědět co se stalo.

NGK BKR6ES - což podle nějakého akutálně používaného značení by měla být NGK 3783.
-> darklord: Díky za tip, objednáno - zkusíme jak namotuju a dám vědět co se stalo.

09:07:11
23.01.2023
23.01.2023

K.D.B.
-> Bukaj:
I velký dodavatel říká, že BRC od toho dalo ruce pryč, takže jediná možnost je si k novější sadě dokoupit tu divnou membránu..Sešly se mi tři
- u jednoho dodavatele jsem vzal poslední
.
Nakonec nevyužiju ani jednu, protože AT90 (novější verze) na díly je v tak pěkným stavu, že jsem zrepasoval ten...
Nejdřív musím rozchodit karbec, protože se dusil na benzín, jako když se neotvírá 2.st - ten se ale otvírá... Uvidíme.
I velký dodavatel říká, že BRC od toho dalo ruce pryč, takže jediná možnost je si k novější sadě dokoupit tu divnou membránu..Sešly se mi tři


Nakonec nevyužiju ani jednu, protože AT90 (novější verze) na díly je v tak pěkným stavu, že jsem zrepasoval ten...
Nejdřív musím rozchodit karbec, protože se dusil na benzín, jako když se neotvírá 2.st - ten se ale otvírá... Uvidíme.
01:36:33
21.01.2023
21.01.2023

Bukaj
-> K.D.B.: Nojo, ale já bych radši originál BRC Italy... :-D
Někde mám snad jednu sadu ulitou a v autě vozím zbytky, co jsem nepoužil při výměnách, nebo co se mi zdálo ještě použitelné (vesměs odchází jen ta tlustá šišatá "vodní" membrána a pak časem tuhne ta malá kulatá na podtlak volnoběhu, vše ostatní jsem vždy vyndal a nic tomu nebylo)...
Někde mám snad jednu sadu ulitou a v autě vozím zbytky, co jsem nepoužil při výměnách, nebo co se mi zdálo ještě použitelné (vesměs odchází jen ta tlustá šišatá "vodní" membrána a pak časem tuhne ta malá kulatá na podtlak volnoběhu, vše ostatní jsem vždy vyndal a nic tomu nebylo)...
21:25:04
20.01.2023
20.01.2023

K.D.B.
-> Bukaj:
... v Čechách jsem na kompletní sadu té starší verze nenarazil.
Jseš lepší
... v Čechách jsem na kompletní sadu té starší verze nenarazil.
Jseš lepší

14:34:28
20.01.2023
20.01.2023

Bukaj
-> K.D.B.: Díky za nabídku, možná využiji :)
Jinak jsem koukal po internetech a opravná sada sice nejde sehnat origo BRC Italy, ale nějaká náhrada je stále dostupná na pár stránkách...
Jinak jsem koukal po internetech a opravná sada sice nejde sehnat origo BRC Italy, ale nějaká náhrada je stále dostupná na pár stránkách...

08:29:31
20.01.2023
20.01.2023

K.D.B.
-> Bukaj: K AT90P...malé membrány 1stupně jsem sehnal solo, sešlo se mi jich víc, kdybys potřeboval ozvi se.
Včera jsem byl na nákupním výletě a mimo jiné jsem zakopl i o AT90E, tak doufám, že bude dobrý na díly.
To by bylo, abych ho nezprovoznil
Včera jsem byl na nákupním výletě a mimo jiné jsem zakopl i o AT90E, tak doufám, že bude dobrý na díly.
To by bylo, abych ho nezprovoznil

19:07:36
18.01.2023
18.01.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> darklord: OK. Zítra to zkusím dohledat a napíšu sem kdyby někdo chtěl taky zkusit.
-> Bukaj: Na ty ventily kouknu o víkendu snad. Podle počasí. Ale díky za tip. Měly by být OK protože se to seřizovalo půl roku zpět, ale mrknu.

-> Bukaj: Na ty ventily kouknu o víkendu snad. Podle počasí. Ale díky za tip. Měly by být OK protože se to seřizovalo půl roku zpět, ale mrknu.

17:43:29
18.01.2023
18.01.2023

darklord
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: ja som tam dal co bolo poruke, BKR6EK (to boli sviecky co som vybral z BMW pri nejakom servise) a na to uz forman dojazdil (resp ak ich novy majitel nemenil tak este stale jazdi)
EDIT: mal som tam KP 10:1, takze ak mas napr seriovy motor, pozri v NGK katalogu co presne sa tam hodi k danej motorizacii, a v klude by som dal xxx6xx miesto xxx5xx na LPG.
EDIT: mal som tam KP 10:1, takze ak mas napr seriovy motor, pozri v NGK katalogu co presne sa tam hodi k danej motorizacii, a v klude by som dal xxx6xx miesto xxx5xx na LPG.
17:03:14
18.01.2023
18.01.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Jumbo: Tak kolega -> King: objasnil hovorový název takže už je jasno a já -> King: tímto děkuji. 

17:01:49
18.01.2023
18.01.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> darklord: Byl jsem ve dvou obchodech ale v podstatě nabídli 4 typy svíček. Nevíš náhodou to NGK označení?
Diky
Diky
16:34:46
18.01.2023
18.01.2023

Jumbo
-> King: Dekuji, zase jsem o neco chytrejsi...
15:53:51
18.01.2023
18.01.2023

Bukaj
-> King 18.01.23 14:45:13: Tak
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 18.01.23 13:31:27: Zkusil bych spíš změřit tlaky a předtím seřídit ventilové vůle - LPG je háklivější na těsnost ventilů, než béňo...
-> darklord 18.01.23 14:02:25: Vidíš, já jezdím na 130LPG Brisky (NR14S) a minimálně 50 tisíc vždy vydrží - měním je vždy "preventivně" (když už si nevzpomínám, kdy jsem je naposledy měnil)
Jednou jsem koupil NGK a skončilo to půlgenerálkou motoru(asi padělky nebo vadný kus - po necelých 10 km upadla jedné svíčce elektroda a odnesl to píst a vložka)

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 18.01.23 13:31:27: Zkusil bych spíš změřit tlaky a předtím seřídit ventilové vůle - LPG je háklivější na těsnost ventilů, než béňo...
-> darklord 18.01.23 14:02:25: Vidíš, já jezdím na 130LPG Brisky (NR14S) a minimálně 50 tisíc vždy vydrží - měním je vždy "preventivně" (když už si nevzpomínám, kdy jsem je naposledy měnil)

Jednou jsem koupil NGK a skončilo to půlgenerálkou motoru(asi padělky nebo vadný kus - po necelých 10 km upadla jedné svíčce elektroda a odnesl to píst a vložka)

14:45:13
18.01.2023
18.01.2023

King
-> Jumbo 18.01.23 14:41:13: Hadam, ze rec je o tlacitku ovladani nucenyho otevreni membrany 2. stupne, kterymu se zjednodusene a nespravne rika lpg "sytic ".
14:41:13
18.01.2023
18.01.2023

Jumbo
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Jen dotaz, jak se na LEKRu drží dlouho sytič?
14:15:36
18.01.2023
18.01.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> darklord: Dobře, zkusím koupit ty NGK. Díky. 

14:02:25
18.01.2023
18.01.2023

darklord
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: vzdy ked mi toto forman robil za to mohli sviecky, brisky vydrzali tak 5-8 tisic a bolo po nich, vymenis a zase mas na dva tyzdne (podla najazdu) pokoj. Alebo das NGK a mas pokoj do konca zivota auta
13:31:27
18.01.2023
18.01.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zdar,
kupodivu ještě stále mám Formana a občas se s tím i jezdí. Na benzín vše bez problémů. Na LPG to někdy cuká a jakoby to jede na tři válce. Studený start na LPG je něco co je boj. Už jsem vysledoval, že stačí sytič držet dost dlouho a pak to chytne, ale taky běží na tři, což na benzín nedělá. Kde hledat chybu? Dlouho jsem s tímto typem stroje nezdil a protože to má ještě na rok a půl technickou a 4 zánovní gumy tak to chci ještě sjezdit. Rady?
Díky.
kupodivu ještě stále mám Formana a občas se s tím i jezdí. Na benzín vše bez problémů. Na LPG to někdy cuká a jakoby to jede na tři válce. Studený start na LPG je něco co je boj. Už jsem vysledoval, že stačí sytič držet dost dlouho a pak to chytne, ale taky běží na tři, což na benzín nedělá. Kde hledat chybu? Dlouho jsem s tímto typem stroje nezdil a protože to má ještě na rok a půl technickou a 4 zánovní gumy tak to chci ještě sjezdit. Rady?
Díky.
09:49:01
18.01.2023
18.01.2023

dragon_cb_cz
-> K.D.B.: Na druhou stranu, to že se vrakárník posral je daleko méně dramatické rozuzlení než že ho nahání mafie kvůli dluhům
Ale pro tebe určitě lepší, to chápu 


09:28:26
18.01.2023
18.01.2023

isti
-> Bukaj 16.01.23 10:32:40: Vykonané a fuguje to

07:19:33
18.01.2023
18.01.2023

K.D.B.
He, he, tak příběh s motorem z vrakoviště má rozuzlení...
V pondělí jsem obtelefonovával další motory, a na konec jsem ještě jednou vytočil číslo vrakoviště. Telefon zvonil, byl zvednut - jsem rád, že voláte, máte to tady, vyndáme to, zitra odpoledne si přijeďte. Přijel jsem, musel jsem sice ho pomoct vyndat, ale operace dopadla, pacient je doma
Poenta je, že vedoucí vrakárník si minulé pondělí nakoupil salmo nelu, takže byl indisponován a podřízení vrakárníci se na to vysrali... Jejich pracovní morálka byl i důvod, že jsem si motor vyndaval já....
Inu, furt se něco děje
V pondělí jsem obtelefonovával další motory, a na konec jsem ještě jednou vytočil číslo vrakoviště. Telefon zvonil, byl zvednut - jsem rád, že voláte, máte to tady, vyndáme to, zitra odpoledne si přijeďte. Přijel jsem, musel jsem sice ho pomoct vyndat, ale operace dopadla, pacient je doma

Poenta je, že vedoucí vrakárník si minulé pondělí nakoupil salmo nelu, takže byl indisponován a podřízení vrakárníci se na to vysrali... Jejich pracovní morálka byl i důvod, že jsem si motor vyndaval já....
Inu, furt se něco děje

12:00:54
16.01.2023
16.01.2023

isti
-> Bukaj: Aj to je možné.
12:00:17
16.01.2023
16.01.2023

Bukaj
-> isti: A přeraženym číslem? 

11:48:12
16.01.2023
16.01.2023

isti
-> Bukaj: Nechceš jeden polomotor s 135 piestmi?

11:44:22
16.01.2023
16.01.2023

Bukaj
-> isti: Tak to nebyl ten pohřešovaný škrťák...
... kdybys ještě nějaký 130 věci vykopal, tak sem s nimi
... kdybys ještě nějaký 130 věci vykopal, tak sem s nimi

11:39:17
16.01.2023
16.01.2023

isti
-> Bukaj: Je to alu s jedným vývodom na tenkú hadicu a škrťák je z tenkej na hrubú.
No vidíš,za ten opieskovaný 135 karb som dal dve 130 motory v stave archeologická vykopávka.
No vidíš,za ten opieskovaný 135 karb som dal dve 130 motory v stave archeologická vykopávka.

11:31:46
16.01.2023
16.01.2023

Bukaj
-> isti: Možné to je
Tuším, že byl šedej plastovej (nebo černej) a na obou stranách cca 18-20 mm vývody. Jinak dostávám se pomalu ke karburátorům a našel jsem tu bednu s nápisem "Isti" a v něm dva SEDRy - jeden 3222 (už někým "repasován" - je opískovaný a má nové šroubky) a jeden 2934... A pak ten nedodělanej LEKR z předloňska



11:16:34
16.01.2023
16.01.2023

isti
-> Bukaj: Rozkaz,idem hladať
Inak jeden škrťák si dal mne aj s mixerom,či si nehladal ten


10:32:40
16.01.2023
16.01.2023

Bukaj
-> isti 16.01.23 10:17:39: Pásku bych neriskoval. To dej spíš tu dvojitou hadici, jak jsem psal...
10:31:58
16.01.2023
16.01.2023

Bukaj
-> K.D.B. 15.01.23 20:22:24: Vím, řešil jsem to, když jsem kupoval sady na repas. Když jsem kupoval naposledy (cca 2,5 roku zpět), tak už neměli komplet sadu s tou starší verzí (LPG je v autě od roku 2006), tak mi dali k novější sadě membrán tu starší "vodní" sólo...
-> isti 15.01.23 21:05:49: To není, že by to nepasovalo ze 742, jen různí výrobci měli různě tlusté hadice, některé škrťáky mají dokonce jeden vývod tenčí, než druhý...
Na BRC jsem ve 130LPG po nějakou dobu provozoval směšovač jiného výrobce, který má tenčí přívodní trubku a než jsem se vrátil k původnímu, jen vylepšenému a upravenému mixu, tak jsem někam zašantročil původní škrťák, takže jsem to vyřešil navlečením kousku hadice vhodného průměru na ten tenčí vývod škrťáku a přes ni jsem teprve navlékl origo hadici ke směšovači a tak to mám dodnes...
-> isti 15.01.23 21:05:49: To není, že by to nepasovalo ze 742, jen různí výrobci měli různě tlusté hadice, některé škrťáky mají dokonce jeden vývod tenčí, než druhý...
Na BRC jsem ve 130LPG po nějakou dobu provozoval směšovač jiného výrobce, který má tenčí přívodní trubku a než jsem se vrátil k původnímu, jen vylepšenému a upravenému mixu, tak jsem někam zašantročil původní škrťák, takže jsem to vyřešil navlečením kousku hadice vhodného průměru na ten tenčí vývod škrťáku a přes ni jsem teprve navlékl origo hadici ke směšovači a tak to mám dodnes...

10:17:39
16.01.2023
16.01.2023

isti
-> King: Napadlo ma ešte väčšia prasačina
namotám trochy pásky na vývody škrťáku aby to držalo v hadici a tak to vyskúšám či sa s tým má vôbec zmysel zaoberať.

09:19:37
16.01.2023
16.01.2023

King
-> isti 15.01.23 21:05:49: Tak to na prasaka provizorne vyres tenci hadickou na vyvodech skrtaku (jako redukce). Ten prutok plynu neni u feldy o moc vetsi.
21:05:49
15.01.2023
15.01.2023

isti
Dnes som skúsil prehodiť elektroventil za klasický škrťák na felicii ale zo zadohrabu to nepasuje,fel má hrubšie hadice.Nemáte niekto navyše?Alebo ak sa to dá kúpiť nové poraďte e-shop.
20:22:24
15.01.2023
15.01.2023

K.D.B.
Takhle vypadaj
22:21:15
13.01.2023
13.01.2023

K.D.B.
-> Bukaj:
mám model z roku 1998-9, někdy záhy potom udělali změnu právě na té divně tvarované membráně (asi o 1cm posunuli úchyt páčky + asi i to víčko), jinak je to shodné. A tohle už nedělají,
Někde bylo nedostupné i to novější provedení a můj plynař mi radil, ať dám od Lovata, že tam nedělají změny a navíc se stále vyrábí...
Vrakáč... jsem sice realista (většinou pesimistickej), ale obvykle lidem věřím, když mi intuice nedává varovnej signál (a ta mě málokdy zklame).
Vrakáč s 20letou historií, normál provoz - žádnej signál, o tom, že to zítra zabalej. Naštěstí záloha není velká a nejvíc mě štve, že motor sháním znova....
mám model z roku 1998-9, někdy záhy potom udělali změnu právě na té divně tvarované membráně (asi o 1cm posunuli úchyt páčky + asi i to víčko), jinak je to shodné. A tohle už nedělají,
Někde bylo nedostupné i to novější provedení a můj plynař mi radil, ať dám od Lovata, že tam nedělají změny a navíc se stále vyrábí...
Vrakáč... jsem sice realista (většinou pesimistickej), ale obvykle lidem věřím, když mi intuice nedává varovnej signál (a ta mě málokdy zklame).
Vrakáč s 20letou historií, normál provoz - žádnej signál, o tom, že to zítra zabalej. Naštěstí záloha není velká a nejvíc mě štve, že motor sháním znova....
21:08:28
13.01.2023
13.01.2023

dragon_cb_cz
-> saskyn2 13.01.23 20:59:26: No spíš jsem myslel něco z kategorie děvky, drogy, automaty, chlast...
20:59:26
13.01.2023
13.01.2023

saskyn2
-> dragon_cb_cz 13.01.23 20:24:33: No to máš asi pravdu, jen to musí být pak nenažraný idiot. Ještě pochopím když třeba přijde o smlouvu na nájem na plac.
20:24:33
13.01.2023
13.01.2023

dragon_cb_cz
-> saskyn2 13.01.23 15:42:48: No vrakáč třeba zkrachovat nemusí, úplně stačí, že majitel začne mít spotřebu větší než ten vrakáč generuje...
15:42:48
13.01.2023
13.01.2023

saskyn2
Já asi nikdy nepochopím jak může vrakáč zkrachovat, to musí vést idiot s inteligencí houpacího koně. Když se kouknu na kámoše co před 20 lety začínal od nuly u mámy v garáži, nebo Ukrajinskou, Dádu ve Štěrboholech, nevím co dělají jinak

15:30:46
13.01.2023
13.01.2023

Bukaj
Tak mne by v životě nenapadlo na vrakovišti dávat "zálohu"...

14:23:14
13.01.2023
13.01.2023

dragon_cb_cz
-> K.D.B. 12.01.23 21:08:36: To s tou vrakárnou je taky "dobrá story" teda 

13:45:04
13.01.2023
13.01.2023

Bukaj
-> King: Chladicí okruh vozidla, nikoli reduktoru
A nemám osmikanál, kde chladicí okruh zároveň i vyhřívá. A topení je pouze efektivní využití odpadního tepla


12:54:59
13.01.2023
13.01.2023

King
-> Bukaj 13.01.23 11:04:08: Chladici? Spis "ohrivaci ", no ni?

11:04:08
13.01.2023
13.01.2023

Bukaj
-> K.D.B. 12.01.23 21:08:36: Starej mám v autě a občas měním membrány, ale už má nalítáno pár set tisíc (cca 270) a po rozborce už ho musím dotěsňovat tmelem (víko má ulomené jedno očko a bojím se i o závity v tom hliníku...
Tak když jsem objevil na netu za rozumnou cenu komplet nový, tak jsem neváhal...
...trochu jsi mne znervózněl informací, že už nejsou k sehnání ani membrány.
Mám zkušenost, že jediná membrána, která trpí provozem a je nutná častější výměna, je ta podivně tvarovaná tlustá, oddělující vodní chladicí okruh od reduktoru - ta ztvrdne a popraská. Už jsem ji asi dva roky nekontroloval, předpokládám, že už bude taky po smrti...
Tak když jsem objevil na netu za rozumnou cenu komplet nový, tak jsem neváhal...
...trochu jsi mne znervózněl informací, že už nejsou k sehnání ani membrány.

Mám zkušenost, že jediná membrána, která trpí provozem a je nutná častější výměna, je ta podivně tvarovaná tlustá, oddělující vodní chladicí okruh od reduktoru - ta ztvrdne a popraská. Už jsem ji asi dva roky nekontroloval, předpokládám, že už bude taky po smrti...
