skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Jarda/felda: Já vím..
-> Jozka 05.12.20 16:10:43: s jakoukoliv tlakovou nádobou 

-> isti 04.12.20 17:27:14: A je to.
-> Bukaj: Sere me to, takovej peknej zasobnik ke kompresoru to moh bejt :-)
-> Bukaj 04.12.20 18:40:33: Z "kovošrotu" by tě nejspíš vyprovodili i s nádrží..

-> peter13789: A beží to furt

-> isti: cerpadlo napojis miesto toho el.ventilu co ti uzatvara privod benzinu do karburatora. Cize ked prepnes na benzin, pusti sa cerpadlo a dotlaci benzin behom kratuckej chvile
-> Bukaj 04.12.20 18:40:33: ja castecne odsrouboval víko nadrze aby to zaclo uchazet a nechal ji proste vybublat. Jen to chce delat nekde, kde to nezaleze do nejaky diry.
-> King: No, nechtěl bych být obsluhou lisu v kovošrotě...
Jinak ne, že by mi bylo nějak líto toho plynu, ale spíš z hlediska té bezpečnosti - hodit to do sběru plné je dle mne prasárna a zmrazit trávník (vypouštět půlku nádrže) na zahradě taky nechci.

Jinak ne, že by mi bylo nějak líto toho plynu, ale spíš z hlediska té bezpečnosti - hodit to do sběru plné je dle mne prasárna a zmrazit trávník (vypouštět půlku nádrže) na zahradě taky nechci.
-> Bukaj: Kdyz jsem rozebiral skochtli, zustala mi skoro plna lpg nadrz. Pak mi na felde potichu odeslo benzinovy cerpadlo a a nasledne dosel plyn, takze smolik. Dojel jsem pro tu plnou, a pres medenou vystupni trubku jsem "dotankoval " nadrz ve felde. Nadrze byly zhruba stejne velky, takze se podelily 50:50 a zbytek se vyresil sam, protoze pres nasi zahradku se prohnalo stado "sberacu kovu "

-> King 04.12.20 17:42:33:
Jinak taky tu mám už 4 roky jednu nádrž (původem z LPG Rapida), která je poloplná a koumal jsem nad využitím toho plynu. Asi nejrozumnější varianta se mi jeví postupně "přelít" (přepustit) do prázdné 10 Kg PB lahve, ale zatím jsem nad tím nekoumal, jak moc snadno je to realizovatelné...

Jinak taky tu mám už 4 roky jednu nádrž (původem z LPG Rapida), která je poloplná a koumal jsem nad využitím toho plynu. Asi nejrozumnější varianta se mi jeví postupně "přelít" (přepustit) do prázdné 10 Kg PB lahve, ale zatím jsem nad tím nekoumal, jak moc snadno je to realizovatelné...
-> King: Čože?Nerozumiem ani slovo
Vyberať sa mi to nechce,je to plné a bolia ma kríže.

-> isti: Zavres ventily na multiventilu, vyndas nadrz, najdes co nejvetsi jamu, otevres vystupni ventil, pockas a skrtnes sirkou.
-> peter13789: Vlastne ako funguje takéto čerpadlo?Akú dobu to tlačí benzín,od čoho to súvisí?Ak sa dlhšie nejazdí na benál tak by to natlačilo na prvú šupu(počas jazdy)?
Ako vypustiť plyn z nádrže ak ja auto komplet rozobraný?Lpg je ešte kompletný.Minule som nahodil baterku a skúsil som či to nevyfučí cez hadicu u tankovacieho hrdla ale to nešlo.
Ako vypustiť plyn z nádrže ak ja auto komplet rozobraný?Lpg je ešte kompletný.Minule som nahodil baterku a skúsil som či to nevyfučí cez hadicu u tankovacieho hrdla ale to nešlo.
-> Jarda: presny model uz neviem, ktovie ci po tych 7 rokoch co je vonku bude aj zit, ale daco take ako na foto, a pred natrubkom Tcko s vratkou do nadrze
-> Bukaj: tak na blok hodit zalepku a vozit so sebou dve tesnenia a ac pumpu s podlozkou neni problem, ale pri cene tohto cerpadla cca 18€, radsej nosit nahradne cerpadlo
-> Bukaj: tak na blok hodit zalepku a vozit so sebou dve tesnenia a ac pumpu s podlozkou neni problem, ale pri cene tohto cerpadla cca 18€, radsej nosit nahradne cerpadlo
-> peter13789 25.05.20 15:08:48: jj, taky jsem uvazoval, jake mas?
-> Bukaj 25.05.20 15:18:59: tak v pripade nouze vzdy clovek muze to mechanicke nahodit, jsou to 3 sroubky
-> Bukaj 25.05.20 15:18:59: tak v pripade nouze vzdy clovek muze to mechanicke nahodit, jsou to 3 sroubky
-> peter13789: Nad tím jsem též uvažoval, ale je to další elektrická nesériová věc, která v případě poruchy bude problém. Palivových čerpadel, respektive jejich součástí mám dostatek, takže to neřeším
-> darklord 25.05.20 14:58:31: To ale asi bylo druhovýrobní nebo letitou zpuchřelou membránou, ne?

-> darklord 25.05.20 14:58:31: To ale asi bylo druhovýrobní nebo letitou zpuchřelou membránou, ne?
-> Jarda: namiesto toho ventilu som nahodil el.cerpadlo ktore sa spina len pri prepnuti na benzin a problem vyrieseny
-> Bukaj: mne sa na formane rozpadla membrana asi po mesiaci jazdenia nasucho... Kentus z toho bol az v nadrzi
-> darklord: Já bez benzínu jezdím a nemám s palivovým čerpadlem jiné problémy, než přehřátím uvolněné nátrubky...
Ale fotky nahraj, rád se podívám

Ale fotky nahraj, rád se podívám

-> Bukaj: odpojit privod paliva pred cerpadlom.... Niekde pohladam ako vypada rozobrate palivove cerpadlo ked sa jazdi bez benzinu 

-> Jarda: Tak teoreticky to ničemu nevadí, dát elektroventil hned za palivové čerpadlo, škodovky to tak přece mají též. Jediná výhoda toho zapojení, které popisuješ, je v tom, že palivové čerpadlo je stále ochlazováno proudícím benzínem a nehrozí tak přehřátí a v případě potřeby přepnutí z LPG na BA to eliminuje problémy, se kterými jsem se dlouho potýkal (nicméně tyto problémy jsem vyřešil montáží FA spodku čerpadla (které má vyšší zdvih), takže to asi netřeba u FA řešit.
Ideální by bylo přívod paliva odpojit před čerpadlem, aby se vyloučilo jakékoli mechanické selhání, jehož důsledkem je nekontrolovaný únik paliva pod tlakem, ale z principu funkce těchto elektroventilů to nepůjde a muselo by se to vyřešit například elektricky ovládaným dvoucestným ventilkem...
Ideální by bylo přívod paliva odpojit před čerpadlem, aby se vyloučilo jakékoli mechanické selhání, jehož důsledkem je nekontrolovaný únik paliva pod tlakem, ale z principu funkce těchto elektroventilů to nepůjde a muselo by se to vyřešit například elektricky ovládaným dvoucestným ventilkem...
-> darklord 25.05.20 13:18:21: jde to? shanel jsem origo odbublinkovac, 2 tekly...
vyhorela fungl nova auta, uz po ceste z mototechy, ze treba vylitnul natrubek
Tak jak to je zapojeny jsem s tim najel 75tis.km a problem nebyl, auto 4 roky nejelo a kdyz jsem to vytahl, tak to teklo vsude a bioslozkou zalepenej ventil volnobehu, hadicky tvrdy a rozblemcany, priruba karbu rozpadla, vse jsem povymenoval - hadicky continental, je velmi pravdepodobne, ze uz problem nebude, ale rad minimalizuji moznosti rizik, clovek nikdy nevi.
vyhorela fungl nova auta, uz po ceste z mototechy, ze treba vylitnul natrubek
Tak jak to je zapojeny jsem s tim najel 75tis.km a problem nebyl, auto 4 roky nejelo a kdyz jsem to vytahl, tak to teklo vsude a bioslozkou zalepenej ventil volnobehu, hadicky tvrdy a rozblemcany, priruba karbu rozpadla, vse jsem povymenoval - hadicky continental, je velmi pravdepodobne, ze uz problem nebude, ale rad minimalizuji moznosti rizik, clovek nikdy nevi.
-> Jarda: zaklad je mat auto v stave ze to tiect nezacne.
Jak myslite, ze je lepsi zapojit benzin u lekru? ja to mam od plynare, ze to ventil zavira az na vstupu do karbu z odbublinkovace a benzin stale koluje vratkou do nadrze.
Nebylo by lepsi to odpojit hned za AC? u te varianty od plynare mi prijde nebezpecne, kdyz nekde benzin zacne tect, auto jede na plyn a pumpa to stale pozene.
Nebylo by lepsi to odpojit hned za AC? u te varianty od plynare mi prijde nebezpecne, kdyz nekde benzin zacne tect, auto jede na plyn a pumpa to stale pozene.
-> Jarda/felda 19.11.19 18:13:36: jo, jen delka saci hadicky se muze lisit, ty stare multiventily se montovaly do roku 2000, nemely elektricke odpojeni, montazni zamena tam byla take
-> Bukaj 16.11.19 08:55:32: vyrobená je 2012 

-> Dušan 02.11.19 00:09:44: toho jsem se vzdycky bal, tak to na fabii zkusim...
-> Jarda/felda: Měly by být kompatibilní, jen do roku cca 2002 byly multiventily staršího provedení, na které už bys dnes neměl dostat revizi...
jsou multiventily stejný ve všech nádržích ? konkrétně ted mam gzwm nádrž a nová bude nejspíš bormech
-> vhml: tyto neznam, ale predpokladam, ze staci spodek odsroubovat. Vycistit cimkol. Je to jen zelezo nebo jiny slitiny. Ja to bral klasickym cisticem na brzdy. Jedine si davat pozor na nejaky gumicky. Ale jak rikam. Je to vcelku banalni system.
Nepamatuju se akorát jestli jsou takhle v liště nebo zvlášť. Vymejvá se to předpokládám nějakým benzínem, čističem brzd apod?
-> vhml: nevim co je tam za vstriky, ale je to vicemene jednoduchej ukon. Rozeberes, vymejes a slozis. Otazka 5min vstrik. Kdyz jsi to nedelal tak 15min. A samozrejme se neleknout, ze ti odfoukne pretlak co ma na vstrikach.
-> vhml: Já to nechal na plynaři, už jen proto, že vyčistil komplet soustavu a celý to vyzkoušel přeš diagnostiku, jestli všecko pracuje jak má. Hlavně to měl za dvě hodiny hotový, řekl si tisícovku i s novejma filtrama. Já bych se s tim prcal celej den s nejistým výsledkem.
Problém toho parafinu je, že je pěkně lepivej a s teplotou měkne/tuhne. Co mi říkal, tak se v reduktoru pěkně ohřeje a dostane se v podstatě všude, kde zase s grácií ztuhne.
Po týhle anabázi sem pořídil odstředivej filtr a mam klid.

Problém toho parafinu je, že je pěkně lepivej a s teplotou měkne/tuhne. Co mi říkal, tak se v reduktoru pěkně ohřeje a dostane se v podstatě všude, kde zase s grácií ztuhne.

-> Borderer 01.11.19 08:12:43: Netuším. Ale filtry už jsou tam zas pomalu rok a půl. Ale vliv na to má fakt asi zima, protože teď první tejden mrzne a problém. A odpoledne cestou z práce se to defakto neděje. Takže vstřik rozebrat a vykoupat v benzínu? Má smysl se s tím prcat doma nebo to zadám plynaři?
-> vhml: Jakej tam máš filtr? Tohle se mi stalo, když sem natankoval LPG s bordelem a ten se dostal do vstřiků. Byly zalepený parafinama. Jak se to ohřálo, začalo to fungovat, protože parafin změkl a vstřik povolil.
LPG MagicJet mi jde na Sharanu za studena na 3 válce po přepnutí. Po pár desítkách metrů se chytí a běží jako by se nic nedělo. Podezřívám správně nějaký jeden vstřík, který zůstane viset? Mají najeto cca 130tisíc.
Kolegovia, niečo na zamyslenie: Felda 1.3LPG lovato má vysoké CO a lambdu aj na benzín aj na plyn. Na plyn dokonca ešte vyššie ako benzín (aj okolo 2-3 namiesto 0,2) LPG bolo nastavované so sondou vo výfuku-nastavilo sa na OK hodnoty, ale pri ďalšom skúšaní sa to akoby samo zblblo a CO aj lambda zas vysoké. Keďže je to aj na benzíne, je mi jasné že problém nieje v samotnom LPG, ale ako odborníci na LPG, tušíte kde hľadať príčinu prosím? Môže to byť celé len nefunkčným katalyzátorom? Nedáva mi to zmysel, CO vysoké, ale lambda hodnota tiež, čo značí chudobnú zmes? Vrelá vďaka za postrehy.
-> Jarda: Zatím ne, nějak jsem neměl nervy se v tom znova hrabat.. Jezdím teď na benzín..
-> Kocvin 27.05.19 20:51:58: divne, uz jsi na to prisel?
-> Evž@: Podtlak je funkční a průchozí..
-> Jarda: Ale po dnešních pokusech si myslím, že tam je, jinak by přece nemohl jít z trubky zkapalněný plyn, ne ? Šly by jen výpary co jsou nad hladinou..
-> Jarda: Ale po dnešních pokusech si myslím, že tam je, jinak by přece nemohl jít z trubky zkapalněný plyn, ne ? Šly by jen výpary co jsou nad hladinou..
-> Kocvin 27.05.19 17:30:17: za 800tis. km mi v ruznych plynovych autech upadla 3x

-> Kocvin: zkus podtlak na karburátoru jak z něj vede hadička do reduktoru jestli není ucpaný. Jestli to tam teda máš.
Tak to asi bude fakt ta trubka, nebo nevím.. Oba solenoidy funkční, filtr čistý, zplyňovač v pořádku (membrány jako nové)..
Chcel by som sa opýtať, či nemá niekto skúsenosť s napojením káblika k RJ na splynovač, pre snímanie TPS hodnoty - splynovač je podtlakový, značka LOVATO, low eco 4 myslím. Lebo momentálne to nie je napojené a neviem odkiaľ by som mohol zobrať signál, skúšal som škrtiacu klapku a odtiaľ neviem, z RJ som tiež skúšal, ale nejde. Auto je Škoda Fabia 1.4 MPi 50kW, AME kod motora, EU 2 - jeden katalyzátor a 1 lambda sonda.
Na felicii to pekne bralo signál od škrtiacej klapky, ale tu netuším vôbec.
Na felicii to pekne bralo signál od škrtiacej klapky, ale tu netuším vôbec.
-> Jarda: tak tak a to isté keď sa pokazí ovládacia cievka..
-> srdcar 120L: -> Jarda: Díky za rady, vyzkouším. Filtřík ve ventilu(pokud tam nějaký je), se neměnil ani nečistil nikdy, takže je tam dvacet let.. 

-> Kocvin 25.05.19 21:41:06: presne todle mi udelala upadena saci trubicka v LPG nadrzi
zalepenej ventil - to nejelo vubec...

zalepenej ventil - to nejelo vubec...
-> Kocvin: Může být zanesený plynový filtřík nejspíš. A nebo zdechl elektromagnetický ventil na plynu nebo obojí najednou. Rozeber, vyčisti a slož, nezapomeň před tím zavřít kohout na nádrži. Změř napětí na cívce na plynovém ventilu. Mě to zdechávalo pravidelně při přejezdu nějakých nerovností a byla to zkorodovaná pojistka před přepínačem paliv, bylo nízké napětí na plynové cívce a každý otřes zavřel ventil, protože se neudržel. U tebe to bude spíš ucpané. Kdy jsi měnil plynový filtřík ve ventilu? Tvoří se tam z plynu uhlíkový prach a ten dokáže dokonale ucpat průchod přes něj. Zpravidla se mění okolo 70000 km, někdy stačí, když se nechá vyschnout a vyfouká se.
Tak se mnou asi po 7 letech provozu na LPG škodovka vypekla. Po cestě do města začala postupně slábnout a došlo to až do bodu, kdy běžela jen na volnoběh a po sešlápnutí plynu chcípla..
Kamarád mě dotáhl domů, kde jsem vyměnil zplyňovač za jiný, ale problém přetrvává. Co jiného muže mít, u takhle jednoduchého systému, vliv na otáčky ? Plynu je tam asi třičtvrtě nádrže.
Na benzín se auto chová normálně..
Kamarád mě dotáhl domů, kde jsem vyměnil zplyňovač za jiný, ale problém přetrvává. Co jiného muže mít, u takhle jednoduchého systému, vliv na otáčky ? Plynu je tam asi třičtvrtě nádrže.
Na benzín se auto chová normálně..