Lpg pro lpgisty

prohledat
2671 příspěvků (zobrazeno 2601 až 2650) od 09.05.2007 do 19.03.2024, založil/a spartra
řadit dle data
11:20:12
14.07.2007
PeterP136
-> King: Na to je v dostatocnej kondicii 4 .
11:18:35
14.07.2007
King
-> PeterP136: Mno, to už jsem opakovali asi milionkrát, že i nalpg stroji je víc než žádoucí udržet benzínovej režim v dobrý kondici. Jednak jako backup v případě, že se nalpg něco vysere a druhak jako výchozí bod pro troubleshooting lpg4
11:06:15
14.07.2007
PeterP136
-> King: Ale naco ked ho nepouzivam inak nez ako skrtiacu klapku a ta zatial funguje 4 .
11:02:42
14.07.2007
King
-> PeterP136: Prostě o ten karbec se musí na lpg trošku víc pečovat a pak ten benzín není taková tragédie. Já měl poslední dva roky klid, protože jsem zvětšil difuzory a velkoryse natryskoval, takže to na benzín jelo jako z praku, ale žralo to i trávu ze škarpy :)
10:20:27
14.07.2007
PeterP136
-> Tom.t: A este zabudni na to ze s lpg budes mat pohon na benizn v poriadku. Casom to zacne blbnut, dojst sa s tym bude dat ale predbiehat tazko. Proste kopu ludi aj King to potvrdi ma tzv. dieru v plyne, ked chcem prudko akcelerovat na benzin tak motor prestane tahat uplne a pozbiera sa az po par sekundach aj to pozvolna. Karburator som kvoli tomu nerozoberal asby som zistil preco pretoze sa to proste pri tych par km za niekolko rokov na benzin neoplati. Vlasten som benzin vyjazdil a natankoval dalsich 10l az ked prestal smrdiet ako benzin a posledny rok a pol benzin v nadrzi ani nebol (derave esicko). A este pri lpg musis mat v poriadku denne pocitadlo km aby si vedel kedy mas ist tankovat. Proste lpgckari chodia tankovat podla km a nie podla hladneho ocka :).
10:13:39
14.07.2007
PeterP136
-> Tom.t: AK pise King tak som na ne "expert" 3 . Uz som ho dokonca mal aj rozobraty ale nepamatam si ani fn z toho co je vo vnutri snad az na to ze som nemohol pochopit preco je to take zlozite 1.

Landi maju vyhodu v tom, ze maju dost mohutne telo oproti konkurencii a to z hrubeho hliniku a nie tie pliesky ako ma lovato a lovtec. Akurat moj ma este aj vrsok hrnca z plastu ale je to dost pevne. Ako pise King tak patria k drahsim, ale na mojom mam uz asi 70tkm za 6 rokov a membrany nedavaju vediet zeby chceli menit. Trosku blbsie vyriesena pruzinka na nastavenie volnobehu, moze pri skladani blbo sadnut a potom sa clovek nestaci divit, ale ked som to skladal ja tak sadla dobre hned na prvy pokus, tak neviem kto sa v tom rypal, ci plynari alebo mal talian tazku noc.

Jazdil som s tym na 742.136 za 7.5l lpg (120km trasy PPBB a 350km PPBA) s tym ze som neprekracoval limity+10km a na dialnici 110km/h.



Ale inak je to fuk, tie splynovace sa lisia minimalne, takze treba ist do takej znacky u ktorej vies ze montaznici to spravia dobre. Membrany sa casom daju zohnat snad na vsetko, len treba obcas chvilu hladat. Ale ja ako pisem som to 6rokov nepotreboval a na espere mam sice lovato len 4 roky ale 120tkm a tiez je to zatial v pohode. Akurat bratovi vo felde zacala z lovtecu nejako prelinat nemrzka tak tam niekde museli urobit cesi chybu.

A este ze som tak smely, myslis ze sa Ti to oplati? Nacierno urcite ale legalne to stji aspon 10tKc (nemam prehlad o cenach u vas) a starosti (drahsia emiska, rocne revizie, zhananie cerpacky ktora ma otvorene v noci) sa vyplatia tak nad 20 alebo aspon 10tkm rocne a hlavne ak to auto este bude zit dost dlho aby sa vratila investicia. Zase na druhej strane ked uz to lpg v aute je tak sa jazdi viac. A este odporucam najvacsiu nadrz aku je mozne bez problemov zabudovat a/alebo je povolena. Ja som spravil chybu s 35litrovou, ked som to hnal tak mi na tu 350km trasu z BA do PP nevystacila a v noci je to s cerpackami u nas bieda. Bud su zatvorene, alebo su drahe a este aj neochotne.
07:47:29
14.07.2007
spartra
-> Tom.t: někdo to o tom psal, ale myslím na felicii, já si vzpomenu snad1

-> King: jo jěště vlastně když to povolím o trochu víc, cuká to míň ale stále8
23:36:35
13.07.2007
King
-> spartra: Povolit tomu na zkoušku můžeš a pak to zase vrátit zpátky...
23:35:46
13.07.2007
King
-> Tom.t: Na ty je největší expert PeterP, ale už se dlouho neozval. Mělo by to patřit k tomu lepšímu, co je na lpg scéně k dispozici (taky pochopitelně dražšímu)...
21:59:36
13.07.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
tak se zeptam tady , nebudu zakladat novy forum : máte nekdo zkusenosti se splynovacema znacky Landi Renzo ? uvažuju o zástavbe do š105 ...4
21:40:29
13.07.2007
spartra
-> King: zas to moc nechci pouštět, kvůli spotřebě, jede to dobře až na to cukání8

taky se tam měnili membrány veškerý8
18:46:29
13.07.2007
King
-> spartra: hmmmm, typoval bych to na velký uškrcení, ale kdo ví :)
18:30:59
13.07.2007
spartra
-> King: mno já se mluvil o benzinu, jako mě to ani neškytne na lpg bez filtrboxu3

je to fuk jestli je to teplý nebo studený, de to takhle cukavě nonstop

jo jěště to studený občas chcípne na lpg
18:25:06
13.07.2007
King
-> spartra: Zrovna ta etz se dokáže odporoučet stylem, kdy při vyšších teplotách v mot. prostoru začnou vynechávat zážehy.

Nechci rejpat, ale volnoběh lpg zdechne při sebemenší změně potlaku v sání, takže i kdybys měl v sacím potrubí ďouru jak do řiti, tak ucpáním mixeru to zdechna stejně4
18:18:25
13.07.2007
spartra
-> King: mno mám to víc utažený, moc se tomu nechce do těch 2500 otáček, pak se to rozjede, zkusit povolit...

nezkoušel jsem jinej etz, mám v případě potřeby náharádní, jěště zkusím svíce radši8

nětěsnost ne, zalepený silikonem5 hodim na to hadr hned to stojí5
14:31:59
13.07.2007
King
-> spartra: Cukání je většinou symptom chudý směsi a vzrůst spotřeby je právě způsobenej tím, že to nedokónale pálí. Znamená to, že si zkoušel i jiný etz? Co třeba klasická netěsnost někde v sání?
09:54:27
13.07.2007
spartra
nu chlapci jsem tu zas3

malej dotázeček, motorek, kapánek cuká na LPG

může bejt bohatá směs lpg, vzrostla spotřebička tak o 1l phm

děkuji

p.s. kabel zavrhuji, rozdělovač též i etz, a svíčky3
16:26:51
16.05.2007
spartra
jinak tím šroubem jsem předtím točil tam a zpět a prd, žádnej úspěch8

když to jelo na lpg, bylo to nepravidelný, spíš jako když to tam chvíli pustilo lpg či vzduch, chvíli zastavilo4
16:22:55
16.05.2007
spartra
-> King: mno páka na obrázku, šroub bohatosti tím je myšlen ten na reduktoru na volnoběh, viz obr.

jinak nič jinýho tam nemám, čím by to šlo nastavit to jsem rozebrak do šroubku4
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od spartra vložen 16.05.2007 16:22:55
11:59:42
16.05.2007
King
-> spartra: King nerozumět :) Přece od toho je tam šroub bohatosti, aby ti přes pružinu nastavil celej ten klikopák do stavu, kdy i minimální podtlak odblokuje ventilek a začne pouštět plyn. Přenastavil jsi šroub bohatosti?
05:59:13
16.05.2007
spartra
-> King: tak tenhle tam dát nemůžu pač je o ten 1mm vyšší díky tomu konusu

on sedí ale na ty páčce, je to jako páka a zmáčkne to víc malou membránu(1stupen), tím pádem je níž a ovlivní to i druhou, nejedeto

jsem taky pro novje, je tu dilema, otázka dá li se sehnat ten čumprlík placatej, hlavně prodaj li to8
21:10:17
15.05.2007
King
-> spartra: Asi to tím čumprlíkem bylo, ale rozhodně bych tam dal ten novej a nějak to mechanicky dořešil. Tan novej se tam dává hlavně kvůli tomu, že ten starej má na dosedací ploše už vymačkanou drážku od kruhovýho sedla kam dosedá. Celej ten mechanismus má nějakou vůli a vymačkaný sedlo pak lehce netěsní a rozhazuje volnoběh - proto radši vyměnit...
17:36:07
15.05.2007
spartra
-> King: takže další pokus sundal jsem dekl a membránu sundal páčku a vráil tam ten původní čumprlík

ten původní byl rovnej a ten novej má jednu stranu do konusu rozdíl +- 1 mm

tedkon ta membrána je kapánek vejš, s obohacovačem to syčí

než to začnu chválit uvidíme večer a ráno ty starty, jestli to bylo tím

viz foto nový čumprlík4
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od spartra vložen 15.05.2007 17:36:07
16:27:24
15.05.2007
spartra
inač jsem psal, že ta sada nebyla přímo na lovtec ale na lovato4

jedinej rozdíl byl v takovým malím čumrplíku
16:21:06
15.05.2007
spartra
-> King: nikoli 1 start, předtím to bylo bez problémůna chvilenku zmáčknout a hotovo už vrčel

ted když mě to chytípotom umoru a přidám sytič na karbu není to moc lepší

bo jen tak skusím zapnout obohacovač nic se neděje.
22:57:08
14.05.2007
King
-> spartra: To klasickej syndrom prošvihnutýho 1. startu na lpg - pokud to nechytne hned napoprvé, chytá to pak hodně blbě.

Když píšeš, že máš pocit, že to obohacuje moc a současně to při zmáčknutí obohacovače nezasyčí - to je trošku protimluv :)

A když zatlačíš ten obohacovač prstem nadoraz, tak to zasyčí? Nebo zkus vyšroubovat obohacovací elektromagnet a třeba šroubovákem zatlačit membránu - zasyčet prostě musí.

Když ne, tak je prostě varianta, že ta repasní sada má trošku kratší "táhla" ve středech membrán, takže budeš muset nastavit něčím trn elektromagnetu (nebo něco nalepit na střed membrány)...
21:32:07
14.05.2007
spartra
-> King: no když to bylo tak to tak chodilo5

se mě zdálo, že obohacovač, zmáčknul li se bylo slyšet jak se napouští plyn ted ni prd

přitom cvaká a funguje, jestli dostane na tu membránu

lpg do reduktoru jde

jinak start studenej, hrůza dobu se tot točí než se to uráčí chytnout minimálně minutu točit motor, pak jakože chytí a zdechne až do jeho naběhnutí, moc se mu nehce8
21:25:45
14.05.2007
King
-> spartra: Obohacovač buď obohacuje nebo neobohacuje - je to jenom tupej odblok velký membrány (resp. ventilu 2. stupně). Zkus při startu kratší cvaknutí (mě nejlím chytal po 0,5s clicku, v létě i kratším). Jinak si ty nový komponenty budou postupně sedat, takže bude to chtít postupně doštelovávat....
21:12:09
14.05.2007
spartra
takže sem tu zas, tak jsem vyměnil karb, teda leta ležel v krabici trochu sem ho oprášil, dal nový gumičky a těsnění víka, dokonce běžel a vesměs těsní dobře cca 850-950ot/min, jede slušně, na to že není moc nastaven

k lpg stejně se mě nezdá špatný starty, no uvidíme zejtra ráno

obohacoivač zmáčknuli ho, zdá se že moc neobohacuje

sakra nede tam něco pomrvit, přitom tam všechno sedlo8
14:02:06
13.05.2007
spartra
-> PeterP136: nikoli5

-> King: no ono to +- lpg volnoběh drží ale na benzín ne9

hmm, tak budu prase víko taky přilepím silikonem8
10:22:20
13.05.2007
King
-> spartra: Jak píše Petr. Nejdřív dej do cajku benzín. volnoběh, pak řeš lpg volnoběh...
10:11:25
13.05.2007
PeterP136
-> spartra: Ja len ze ked si pisal ze si skrutkoval karburator az kym to na lpg drzalo volnobeh tak to ma zmiatlo.

Mimochodom mne v servise pri vymene lamely nasponovali strunu sytica a peknu chvilu som sa divil ako to ze to nemozem rozumne nastavit nez som dosiel na to ze sytic je furt otvoreny :). Nemas tam podobnu zradu ?:)
09:31:56
13.05.2007
spartra
-> PeterP136: tak lpg si nastvuju sám.

na hadici 2 otáčky na 1,5 se to dusí, 2,5 jede ale 2 je asi optimum, na reduktoru volnoběh byl kolem 1000ot/min

uspokojivo na benzin9 se mě zdá, že se nedovírá první klapka, bo spíš nedosedá na ten nastavovací šroubek

pač mě volnoběh na ba lítá mezi 850 1050ot/min neudrží to volnoběh a chcípne ale jede to8
09:15:08
13.05.2007
PeterP136
-> spartra: Nie som si isty ale Ty to lpg aj nastavujes alebo sa skrutky na reduktore a na hadici vobec nechytas? Pretoze ako tu uz bolo velakrat povedane najprv musis auto nastavit na benzin aby islo uspokojivo a potom musis nastavit lpg bez siahania na karburator.

Inac membranka pekna ;).
08:51:35
13.05.2007
spartra
další namět včera to jelo, dnes studený to nechtělo chytit, pročpak, po zahřátí to běží a jede9
16:57:27
12.05.2007
spartra
no tak jede to

tedkon jsem zjistil, že když zatáhnu oba šrouby vzduch volnoběh nadoraz a zvřu je, lpg běží nejlíp8

volnoběh lpg 1000ot/min 5 což je jako dřív na 2,5 ot. od šroubu bohatosti5 předtím jsem měl dvě

zas asi zlobí benzín, je pech8
15:42:19
12.05.2007
spartra
-> King: mno tak jsem to všechno vyměnil

až na to, že to nebylo na lovtec ale lovato, ale sedlo to tam přesně

to tam du namontovat, uvidíme, co s tím provedu5 4
13:21:40
12.05.2007
King
-> spartra: Bohuže nevím o ničem, co by se dalo nazvat zákl. nastavení. Ten mechanismus, kterým se ovládá ventil 2. stupně (gumovej špunt, co dosedá na mosaznou ďouru) je zvlášť při volnoběhu hodně citlivej a po každý sebemenší mech. změně se prostě musí najít to úzký rozmezí štelovacího šroubu, kdy se ventil při volnoběhu "správně" pootevře, aby vytvořil stechiometrickou směs (nebo aspoň takovou, která jde zapálit).
12:50:41
12.05.2007
spartra
tak jsem to rozebral do šroubku, je tam třebas nějaký základní nastavení otáček tím šroubkem

ten šroub hlavní tam stačej tak ty 2 otáčky
12:31:25
12.05.2007
King
-> spartra: Samozřejmě, že tou výměnou membrán se ti změní nastavení bohatost, takže nepočítej s tím, že po sestavení to bude perfektně šlapat. Bude potřeba doladit šroubem na reduktoru volnoběh. A vyloučit se nedá, že bude popotřeba držet tůrováním motor, aby nezdech a pak hledat polohu, kdy se volnoběh konečně udrží.
10:17:05
12.05.2007
spartra
-> King: tak sada bude za 449 kaček + moje doprava, tatík chlápka ukecal1 i v sobotu5

jo jinak k tomu nastavení, nemůžu tam s ničím hnout, co by ovlivnilo spotřebu lpg9

jinak dák, dík, dík a uvidíme5
21:17:29
11.05.2007
King
-> spartra: Rapasi samozřejmě na stole. Čudlíky obrázek nepotřebujou - prostě čudle obou membrán na sebe dosedaj a ty jejich plošky se nesměj poškodit. Ale klidně na to zapomeň, protože já jsem asi jedinej kokot na světě, kterýho napadlo klepat na ten nejt ve středu membrány, protože to tam netěsnilo a jako vedlejší efekt jsem si počkodil tu dosedací plošku. Jinak je to vevnitř rustikálně jednoduchý, takže není co poplíst...
20:44:01
11.05.2007
spartra
-> King: takže to asi bude lepší, vyndat z auta9

že mě to vyjde pokaždý na sobotu, když potřebuju něco špecl1

dosedací plochy čudlíků1 samozřejmě3

radši obrázky

no když to bude rozdělaný tak je lepší to vyměnit všechno ne, koupit celou sadu, je to 4 roky namontovaný5
20:04:26
11.05.2007
King
-> spartra: Když dokážeš složit motor, tak tě pár membrán už nerozhodí 4 Akorát je potřeba dát si bacha, aby se nepoškodily dosedací plochy těch "čudlíků" ve prostřed mebrán - volnoběh je pak nestabilní.
18:45:52
11.05.2007
spartra
pak jak to jěště složit by se něco nepřihlo nezačalo to chlastat, nějakej návod, a obrázky1 5
18:40:30
11.05.2007
spartra
-> King: njn, pech9

jo jinač tam jsou pouze 2 membrány, že tahle velká, pod ní ta menší9

pač tu malou mě měnili před rokempři revizi před technickou

jo jinač +- cena za sadu na lovtec

www.automania.cz/prodejna /lpg_nabidka_02.php
17:01:32
11.05.2007
King
-> spartra: Tývoe! :) to byla docela šlupka. Buď to v dílně ukecáš, aby ti střelili samotnou membránu a jinak repasní sada na tyhle low-cost reduktory je kolem 500 (?)
16:49:14
11.05.2007
WGeorge
-> spartra 11.05.07 16:07:27: hm tak to je pekny- se skoro ani nedivim ze to nejelo. Jinak by se mela nechat koupit sada- na Lovtek nejsou tak drahy
16:09:14
11.05.2007
spartra
> King: je to lovtec

tak sem asi přišel na problém po sundání víka na povoze, viz foto.

byla si ta šupa

co s tím4

asi reduktor dolu, nový membrány sada nebo jednotlivě8 8
16:07:27
11.05.2007
spartra
Extreme Tyres