Tak jeden aktuální poznatek a taky jeden dotaz.
Vyměnil jsem (konečně) dvoudírový mixér (na SEDRu)
www.skodateam.cz/foto-img
_1WwXV.jpg ve 130LPG, který měl tu blbou vlastnost, že na benzín se s tím nedalo jezdit bez škubání, za původní jednodírový BRC, se kterým jsem vůz provozoval prvních pár let (upravený na lidštější uchycení ke karburátoru, než vrtání do rantlu víka)
encrypted-tbn0.gstatic.co
m/images?q=tbn:ANd9...
a s výsledkem jsem spokojen jen napůl:
Na benzín teď auto jede úplně parádně kultivovaně, bez škubání, jako by tam žádný směšovač ani nebyl, ale na LPG je problém - do otevření klapky 2. stupně je vše OK, ale jakmile se klapka začne otevírat, motor se začne dusit
Projevuje se to, jako když dochází plyn nebo jako když se přepne na plyn z benzínu dříve, než se vyjede palivo z plovákové komory a smíchá se LPG s benzinem (příliš chudá nebo příliš bohatá směs), takže s autem lze jezdit pohodově na plyn na první komoru, ale bez šance předjíždět a dělat jiné prasárny, na které jsem byl doposavad zvyklý
Tak přemýšlím, kde může být chyba?
Kdysi auto s tímto mixem normálně fungovalo (než se uklepalo jeho dementní uchycení - pak jsem jej nahradil dvoudírovým směšovačem).
Jediné, co jsem oproti původnímu stavu změnil (kromě bezproblémového uchycení, které ale nemůže mít vliv na funkci) je to, že jsem vyhodil škrticí ventil na hadici mezi reduktorem a směšovačem - beztak jsem ten škrťák měl vždy vyšroubovaný naplno.
Původní škrťák jsem už nenašel (neměl redukované nátrubky, jako ten na dvoudírový mix) a ten redukovaný, co tam byl dosud, odcestoval na SK
Redukovaný byl proto, že dvoudírový mix má nátrubek menšího průměru, než jednodírový.
Výstupní nátrubek ze zplynovače (reduktoru) má vnitřní průměr cca 14 mm, vstupní nátrubek jednodírového směšovače cca 12 mm a dvoudírového směšovače cca 9,5 mm.
Mohla by být příčinou absence toho škrťáku? Detektor výfukových plynů nemám, abych zjistil, zda je směs příliš bohatá nebo příliš chudá (spíš bych se podle projevu přikláněl k chudé), tak jestli mám shánět škrťák nebo hledat problém jinde...
Jinak směšovač je ke karburátoru utěsněn dokonale, takže tam problém nebude.
Je-li řízeno množství plynu, které proudí z reduktoru do mixu pouze podtlakem v mixu, pak bude problém právě tam - buď je motor v takovém stavu (nedivil bych se), že už nevyvine dostatečný podtlak (ale s dvoudírovým mixem to fungovalo normálně), nebo je chyba právě někde mezi mixem a reduktorem - tedy ten škrťák...
