Lpg pro lpgisty

prohledat
2695 příspěvků (zobrazeno 2264 až 2313) od 09.05.2007 do 20.08.2025, založil/a spartra
řadit dle data
19:22:45
16.04.2012
Sami
-> King: Nohu těžkou určitě nemám. Jezdím přiblížně 25 km tratě do práce. Hned ráno při startu asi 4 km stoupání, dříve s benzínem na čtverku, s LPG na trojku. Dále pak nějaké ty dědiny. Po městě ne. Filtr nový, svíčky a kabely ne. Předstih mi tam štelovali asi třikrát. Uvidím, co to udělá třeba za týden, za dva. Zatím díky
00:13:36
16.04.2012
King
-> Mil@n: Když ovšem Sami píše, že před tím jezdil za 8l benzínu, takže buď velkej podíl města, krátký tratě a nebo ne zrovna lehká pravá teniska, tak je 10l plynu očekávaltelnej výsledek. Řekněme, že uškrcením lpg by to šlo stáhnout třeba na 9l.

Navíc údaj "trasu X jezdím za Y l/100km" je sice fajn, ale obvykle je řeč o celkový spotřebě vč. popojíždění po městě se studeným motorem atd.



-> Sami: Dobrá, co třeba předstih - zvedal někdo po montáži zákl. předstih? Máš novej filtr a pokud možno i svíce a zapalovací kabely? Máš zaslepený sání teplýho vzduchu a zablokovanou a/nebo vykuchanou termoklapku? Pakliže je jedna z odpovědí "NE", pořád je prostor pro úsporu LPG a lepší startovatelnost. Bude to ještě dlouhá štreka :)
20:06:16
15.04.2012
Mil@n
-> Sami: tak při normalní jízdě bys měl mít do 8litru LPG,nech to chvili jezdit a pak bych to zkusil poladit šroubama na hadici a reduktoru...Ja při při nové montaži jezdil se spotřebou kolem 9litru a ted tu samou trasu jezdím kolem 7,5litru LPG4A to s 5q 4,2 gumy 165/70R13 a tachometr mě keca podle GPS o 10km/h
19:40:53
15.04.2012
Sami
-> King: Spotřeba na benzín kolem 8l. S tím startováním to někdy chytne, ale musím točit jak blázen. A když auto třeba 3 dny stojí, tak je to bez šance. AJo a ještě je normální že když s tím jedu třeba 110km/h, tak to řve a třepe se jak kdyby se to mělo rozpadnout? :) Na benzín to nikdy nedělalo..
16:40:52
15.04.2012
King
To, že auto nechce na plyn nastartovat, v pořádku není. Ovšem předpokládá to správný nastavení a vychytání startovacího postupu.

Spotřeba 10l sama o sobě nic neznamená, protože zatím nevíme jakou spotřebu si měl na benzín. Přidává se k tomu i tzv. "faktor poloviční ceny LPG" :) V mým případě vylítla spotřeba lpg po montáži na cca 11l z původních 7l benzínu, protože rozjezdy min. do 4000rpm a mimo město to pod 100 nešlo :) Každopádně nárůst spotřeby o 10-20pct tam musí bejt z principu.
12:13:29
15.04.2012
Sami
Mám dotázek. Na LPG mi auto nechce nastartovat. Spotřeba LPG kolem 10l. To asi v pořádku není že? Tam kde mi to montovali mi řekli, že taková spotřeba je normální a že každá škodovka nemusí nutně startovat na plyn.
00:34:37
10.04.2012
MOLSO
-> King: no nic aspon na chvilku som sa potesil 40
00:00:37
10.04.2012
King
-> Mil@n: Vidím to stejně - bohužel pro Molsa.
20:49:08
09.04.2012
PetrZ
Ahoj, po cca 80 000 plynových km mi přestalo auto (felicie BMM) startovat na plyn. Do plynu se nechá přepnout až po min. 2km a ještě se jí nechce... Před tím od montáže jsem startoval většinou přímo do plynu a bez problémů. Kde může být chyba? Zapalování nebo spíš něco okolo reduktoru, příp. toho el. ventilu na trubce do sání?Jak můžu vyzkoušet zapalování, zapalovací trafo a pod...? Díky za jakoukoli reakci5
20:31:35
09.04.2012
Mil@n
-> MOLSO: To je blbost co píšou kluci4 To znamena že je vyrobena 11 měsíc roku 1995 a platnost je do roku 2005,navíc tam maš určitě starý multiventil na bombě
20:02:22
09.04.2012
MOLSO
-> Chali: no paráda tak ju meniť netreba 1 136
20:01:23
09.04.2012
MOLSO
-> darklord: mam tam len "plynotesná skriňa E4 67R - 0094002 ale datum platnosti ani nic tam nie je ...
19:58:12
09.04.2012
Chali
-> MOLSO: jak píše darklord výroba 2006
19:55:04
09.04.2012
darklord
-> MOLSO: co mas v papieroch od plynu? Skorej by som to tipoval na rv 2006, platnost do 2016
19:52:46
09.04.2012
MOLSO
-> Chali: takze vyrobena v 11 mesiaci 95 a platna do 2006 ? 40
19:50:25
09.04.2012
Chali
-> MOLSO: to je ono
19:48:06
09.04.2012
MOLSO
Chlapci len jedna rychla otazka ... dnes som kukal na nadrz a je tam navarený štítok - kde je rok výroby nádrže ? to je to 11.95 / 06 ? alebo ako ?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od MOLSO vložen 09.04.2012 19:48:06
20:04:39
08.04.2012
doly120
-> King: Aha,děkuju.

A náhodou nevíš jesi jde dát do feldy normální karbecový systém? Jako že si to musíš sám přepnout na benzín? Mě to nějak nesedí...7
19:33:18
08.04.2012
King
-> doly120: To je typovka schválená pro firmu Autogas Centrum, ale co je to za systém netuším...
19:28:18
08.04.2012
doly120
Může mi někdo prosím říct,co je za typ lpg agc 01.03?

asi se to samo nepřěpiná,z benzínu na plyn. Je to ve škode felicii 1.3 mpi 99rok. lpg tam je do 2017



Díky moc,docela to spěchá :)))
upraveno 1x, naposled 08.04.2012 19:28:31
15:18:55
07.04.2012
vhml
-> King: me to pripada linejsi a i si to vezme nejakou decku navíc. Zkusim s tim polaborovar a trochu ochudit
15:09:10
07.04.2012
King
-> vhml: Utahovanim sroubu se zvysuje pritlak.na pruzinu - ochuzuje se smes.. Ovsem mepamatuju si zadny dramaticky zmeny pri prechodu mezi sezonama...
12:36:23
07.04.2012
vhml
Klucí poradíte? Spotřeba šla nahoru, výkon dolů :-( A nechce do toho sahat bez prupravy abych to nerozesral jeste vic.



Jestli tomu dobře rozumím, tak musím změnit bohatost na chudší, jelikož větší obsah butanu v letním LPG směs obohacuje.Dosáhnu toho pootočením imbusu na reduktoru. Ale kterým směrem?
upraveno 2x, naposled 07.04.2012 12:47:48
11:55:08
30.03.2012
vhml
Klucí, je možno, že už je na čerpačkách letní LPG a auto na něj nekluše jak by mělo?



Už druhej tejden pozoruju lehkou ztrátu výkonu, trošku poškubávání v nižších otáčkách atd, ze dvou různých čerpaček.



Je tedy potřeba reduktor na léto přeštelovat? A obecně kterým šroubkem točit jakým směrem? Abych se nevydal proti proudu.



Díky
20:00:17
26.03.2012
Sami
Tak LPG dnes namontováno. Cena rovných 10 000Kč, což je velice slušné, když jinde mi to nabízeli i třeba za 15 000. Snad budu spokojený a pár km na to najedu :)
17:05:08
21.03.2012
Sami
Tak už mi to LPG tam kluci ušatí ze Vsetína montujou 4
22:10:23
11.03.2012
Jarda - zrušená registrace
-> King: jj, ale jak to nadavkovat... a z toho motorku ostrikovace bych mel mozna i strach z hlediska pozaru

-> Gryzly: tak me mozna na 6.otoceni, driv tak na 4.chytalo
upraveno 1x, naposled 11.03.2012 22:11:54
09:59:18
11.03.2012
Gryzly
Já mám BRC a 136motor, A rituál v létě i zimě mám takovýto:

Zapnu zapalování, třikrát kliknu na plynový sytič, vytáhnu naplno benzínový sytič. Při startu to po prvním otočení motoru přidám plyn a na druhé převalení už motor běží. Sytič dám na půlku a po 100metrech vypínám sytič úplně.
09:11:08
11.03.2012
vhml
Já už jsem se naucil startovat na plyn, pustím klíček, podržím pár sekund plnej plyn a pak to startuje hned.
08:50:57
11.03.2012
King
-> Jarda: Tak teda motorek od odstrikovacu, hadicku do nadrze a trysku do saciho :-)
00:32:27
11.03.2012
Jarda - zrušená registrace
-> King: tak me to moc neobohacuje, v rapidu mam lovato a tam ten elektromagnet stlaci membranu - jde to i rucne, v cervenym MTX mam BRC a tam uz ani to tlacitko neni a dela to automaticky po otoceni klicku

at mam vytazenej sytic nebo ne, tak to startuje vpodstate stejne

nejvic by se mi to stejne libilo na ten benzin a na litr bych mel pres 200 startu1
23:55:55
10.03.2012
King
-> Jarda: Žádnej univerzální návod neexistuje, ale obecně, pokud mluvíme o SEDRu, tak vytahovat benzínovej sytič před lpg startem není úplně otimální. Snižuje to potlak pod klapkou při startu. Samozřejmě, že po studeným startu je vytažení sytiče nutnost kvůli udržení otáček volnoběhu. Tu prodlevu myslím po stisku LPG sytiče do začátku startu. 2-3s kliknutí se mi zdá moc, moje Zavoli při takový dávce obohacovalo moc a start byl bída.
23:33:05
10.03.2012
Jarda - zrušená registrace
-> King: hmm, tak ja to musim docela tocit, at je -20 nebo +10 tak to chyta vpodstate stejne, akorat pri tech -20 mam jen jeden pokus kvuli baterce 1

pockej, ja zapnu klicek, pak cekam, potom vytahnu sytic a zmacknu asi na 2-3s plynovej sytic a hned startuju... - tam ma byt prodleva? ja si rikal, ze jednou mi to na LPG chytlo nejak hned a pak uz se mi to nepodarilo zopakovat
21:48:35
10.03.2012
King
-> Jarda: Celej trik úspěšnýho a rychlýho zimního startu je v tom, že ťukneš do LPG "sytiče" a počkáš pár vteřin. Ten start samozřejmě nikdy nebude stejně přesvědčivej jako na benzín, ale imo to za nějakou vifikundaci s benzínovým střikem nestojí.
20:51:33
10.03.2012
Jarda - zrušená registrace
napadlo me, jestli nekdo neresil vstrik benzinu pred startem studeneho motoru na LPG, plynovym syticem se to dostatecne neobohati a pro nastartovani musim dlouho tocit, nez si to natahne podtlakem, kdyz vstriknu 4ml benzinu do sani, tak auto chytne na tuk a hned bezi na LPG(lpg sytic samo nemackam, jen to mam v poloze prepnuto na lpg), tak uvazuji o nejakem automatickem davkovaci, ale nenapada me, co by slo na to pouzit/vyuzit

dekuji za nazory resp. napady
20:35:28
10.03.2012
Jarda - zrušená registrace
-> Sami: ale do 130ky to neni to prave... je to jen k vzteku, porad muzes ladit ventily, problemy se starty, jedine nalisovat tvrdokovova sedla ventilu, ja se vydrzel vztekat se 130 motorem cca 1/2 roku a 20tis.km, 135,6 je uplne o necem jinym

celkove motor 130 moc nevydrzi narozdil od favo motora

potom jeste doporucuji bezkontakt z favorita a k tomu vsemu je dobry take altik 70A z feldy
17:52:19
05.03.2012
Tomaso435
-> Sami: šedivec u letohradu.... jel sem kolem
17:46:03
05.03.2012
Sami
-> Tomaso435: A to jest kde? Já volal Do Zubří a Huslenek.
17:43:40
05.03.2012
Tomaso435
-> Sami: tady to dělaj za 8900 :D
16:39:06
05.03.2012
Sami
Tak dnes jsem zjišťoval po telefonu cenu namontování LPG do Rapida u dvou montážních firem. V obou případech byli zaskočeni že to už léta nedělali a že neví jestli jsou díly atd atd. Tak teď jsem teda fakt bezradný :D
21:48:51
28.02.2012
Tomaso435
kulturní vložka jenom . . . :-D
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Tomaso435 vložen 28.02.2012 21:48:51
12:49:50
28.02.2012
Marra - zrušená registrace
-> King: jojo, to jsem si taky myslel. teď mě jen ještě napadá jak oblbnout ventil blokování lpg, když to ovládají impulzy? jde mi o studený start na lpg.. přivést tam sprostých 12 V?
16:41:52
26.02.2012
King
vhml 26.02.12 11:43:01 napsal:

Me na BRC ta automaticka prostredni poloha nefunguje. Na plyn se to samo

neprepne. Tak bud v zimě rucne prepnout, nebo od nuly víš natvrdo na plyn.

Jediný co to umí je, že když to nechce chytnout na tvrdej plyn, tak se to

samo přepne na benzín a po nastartování hned zpátky. Ale prostredni poloha

jede furt jen na benzín :-(


A snímá ti to dobře impulzy k zapalovací cívce? (hall u konektoru ECU).....to je asi blbost, protože kdyby ne, tak to ŘJ LPG utne ventilem na reduktoru.

Každopádně tu automatiku jsem radši vůbec nepoužíval, protože při popojíždění se studeným motorem se to chovalo divně.
16:38:18
26.02.2012
King
-> Gryzly: Podtlak pro BMM zas taková věda není. Lovato jsem nikdy neměl, ale starý BRC AT90E je v podstatě tupej podtlak, impulzy zapalování jenom v ŘJ služej jako indikace, že motor běží/neběží pro elmag. ventil zavírání plynu na LPG reduktoru + podle otáček (2000 rpm) se po benzostartu přepne na LPG. Napojení ŘJ LPG na lambdu slouží jenom k oblbnutí ECU falešným signálem optimální směsi při provozu na LPG. Servo mezi reduktorem a mixem je víceméně na parádu.

ŘJ lpg umožňuje i čistě LPG provoz a výšezmíněnej benzostart s přepnutím na plyn po vytočení motoru.

Nasazení v autě s karbem, kromě legislativy, asi nic nebrání.
11:43:01
26.02.2012
vhml
Me na BRC ta automaticka prostredni poloha nefunguje. Na plyn se to samo neprepne. Tak bud v zimě rucne prepnout, nebo od nuly víš natvrdo na plyn. Jediný co to umí je, že když to nechce chytnout na tvrdej plyn, tak se to samo přepne na benzín a po nastartování hned zpátky. Ale prostredni poloha jede furt jen na benzín :-(
upraveno 1x, naposled 26.02.2012 11:43:11
09:33:28
26.02.2012
Marra - zrušená registrace
-> Gryzly: abych pravdu řekl, vycházel jsem z toho, že klasický podtlakový reduktor co teď mám, má tu regulaci dosti podivnou. Přijde mi, že jakoby jen blokuje výstup plynu - když totiž hadičku od sání ucpu, motor běží i do oáček jde normálně - pravda - nezkoušel jsem za jízdy. množství plynu už je pak spíš záležitostí rozdílů podtlaků nad a pod klapkou, ne?
09:29:39
26.02.2012
Gryzly
-> Marra: A čím si budeš regulovat přidávání množství paliva?

Co jsem viděl zařízení na Feldě BMM, tak to mělo napíchlou lambdu, indučku a já nevím co ještě a určitě to bylo píchnutý i na ŘJ benzínu a jako výstup byl škrťák na výstupu z reduktoru.
09:16:52
26.02.2012
Marra - zrušená registrace
-> King: taky si myslím, že pokud dosáhne a pásne, půjde to. -> Gryzly: myslím že nepiotřebuje. podle mě se dávál do jednoduchých monovstřiků, kde ho řídila sice jednotka, ale stylem start na benzin a přepnutí na plyn po překročení otáček, takže pouze impuls 12V - moje domněnka. Pokud bych tedy blokování dal na první polohu klíčku, odblokoval bych výstup plynu, ještě bych sykl sytiče, tak by to mělo fungovat jako klasika. Jako takový by ten reduktor měl pracovat stejně jako podtlakově ovládaný, princip je už pak stejný, ne?:)
08:57:16
26.02.2012
Gryzly
-> Marra: Nevyžaduje ten elektronik svoji řídící jednotku, která bude primárně startovat na benzín?
23:37:33
25.02.2012
King
-> Marra: Jestli víko mechanicky pásne, proč ne? Jde jenom o to, aby ten elktromagnet z podtaku dokázal při aktivaci zatlačit na střed velký membrány a tím nuceně fouknout trochu plynu ještě před startem.
Extreme Tyres