-> King: to, co tam je, tak je pryc hned
jj, taky to nebylo u nas...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
21:06:02
15.01.2013
15.01.2013

Jarda - zrušená registrace
19:54:14
15.01.2013
15.01.2013

King
-> Toušík: Pokud byl motor (136ka ve 105), vydržely mi brisky silver i 30tkm.
Zvážil bych ten tip od Vhml s briskama A-line. Používám je v cougaru, kde je zetec, kterej je extrémně citlivej na svíčky a ty A-line mu už 30tkm "chutnaj" :)
Zvážil bych ten tip od Vhml s briskama A-line. Používám je v cougaru, kde je zetec, kterej je extrémně citlivej na svíčky a ty A-line mu už 30tkm "chutnaj" :)
19:51:34
15.01.2013
15.01.2013

King
-> Jarda: Já jenom, že u některejch typů reduktorů je to nahovno, protože se vypne jenom přívod kapalný fáze do reduktoru, ale to, co už je v něm, se stejně odpaří a spálí. 30km v kuse s bržděním motorem se zas tak často nepoštěstí :)
19:47:17
15.01.2013
15.01.2013

vhml
-> Toušík: kolem 20000 max
19:45:42
15.01.2013
15.01.2013

Toušík
-> vhml: Ok zkusím. A kolik drží vám svíčky?? Taky odchází.
19:07:40
15.01.2013
15.01.2013

Jarda - zrušená registrace
-> King: manualne na prepinaci
doufam, ze jiskra na prazdno nicemu nevadi, je fakt, ze mi jedno po sobe odesly dve civky (tak doufam, ze to s tim nesouviselo), ale ta soucasna drzi uz pres 40tis. km
jednou jsem takto brzdil nepretrzite 30km :)

jednou jsem takto brzdil nepretrzite 30km :)
19:03:04
15.01.2013
15.01.2013

vhml
-> Toušík: já jezdil na briskový A-line se zmenšeným odtrhem a dobrý. Silvery dlouho nevydrželi.
19:01:12
15.01.2013
15.01.2013

King
-> Jarda: A jak ten přívod LPG při brždění motorem vypínáš, smím-li se zeptat?
18:28:40
15.01.2013
15.01.2013

Jarda - zrušená registrace
-> Toušík: nemas taky bingo lambda? kolik Ti to žere?
do moji feldy dal nejakej tuner 3elektrodovy svicky brisk a byla to s nima tragedie, po vymene za silvery se konalo velke zlepseni, ale stejne kdyz natankuji nejake LPG, tak to v zatezi a nizsich otackach lehounce skube, na jine LPG je to pak zase OK
je fakt, ze vzdalenost elektrod mam 0,7, takze zkusim zmensit
kdysi jsem mel chip od cimbu.cz a nevedel jsem, co je zpetnej zasleh a i to o trochu lip jelo a min zralo ikdyz spotreba byla stejne o cca litr vyssi nez na rapidu - to si vysvetluji tezsim autem a stale i po chiptuningu pro LPG nizsim predstihem a na rapidu mam denni svetla a vypinam privod LPG pri brzdeni motorem a to vse dohromady ten litrik muze udelat...
do moji feldy dal nejakej tuner 3elektrodovy svicky brisk a byla to s nima tragedie, po vymene za silvery se konalo velke zlepseni, ale stejne kdyz natankuji nejake LPG, tak to v zatezi a nizsich otackach lehounce skube, na jine LPG je to pak zase OK

kdysi jsem mel chip od cimbu.cz a nevedel jsem, co je zpetnej zasleh a i to o trochu lip jelo a min zralo ikdyz spotreba byla stejne o cca litr vyssi nez na rapidu - to si vysvetluji tezsim autem a stale i po chiptuningu pro LPG nizsim predstihem a na rapidu mam denni svetla a vypinam privod LPG pri brzdeni motorem a to vse dohromady ten litrik muze udelat...
07:23:06
15.01.2013
15.01.2013

Toušík
-> King:
Takže na benzím mám MPi ale plyn jak píšu si to nasává nad klapkou.
Obyčejné svíčky jsem taky zkoušel a výsledek byl stejnej. Použil jsem nové seriové na feldu a odešli po skoro stejné době.
A ventily jsem možná dělal na studeným tenkrát jsem někomu volal asi VHML aby mě to řekl takže to myslím že je správně.
Takže na benzím mám MPi ale plyn jak píšu si to nasává nad klapkou.
Obyčejné svíčky jsem taky zkoušel a výsledek byl stejnej. Použil jsem nové seriové na feldu a odešli po skoro stejné době.
A ventily jsem možná dělal na studeným tenkrát jsem někomu volal asi VHML aby mě to řekl takže to myslím že je správně.
23:00:57
14.01.2013
14.01.2013

King
-> Toušík: Možná by nebylo od věci pochlubit se i systémem vstřikování (BMM/MPI)ю
Ale obecně:
1) Jakou máš elektrodovou vzdálenost na svíčkách - brisky Silver se dodávaj tuším s mezerou 0,7mm, což je pro filcku moc a doporučuje se 0,55-0,6mm. Tohle by mohlo pomoct, ale ještě je varianta, že ty svíce motoru neseděj a líp by se tam chovali třeba obyčejný, předepsaný na benzín...uvidíš.
2) Ventilová vůle 0,2mm na teplým motoru je kravina. Předpis je 0,2mm na studeným.
Ale obecně:
1) Jakou máš elektrodovou vzdálenost na svíčkách - brisky Silver se dodávaj tuším s mezerou 0,7mm, což je pro filcku moc a doporučuje se 0,55-0,6mm. Tohle by mohlo pomoct, ale ještě je varianta, že ty svíce motoru neseděj a líp by se tam chovali třeba obyčejný, předepsaný na benzín...uvidíš.
2) Ventilová vůle 0,2mm na teplým motoru je kravina. Předpis je 0,2mm na studeným.
22:04:22
14.01.2013
14.01.2013

Toušík
Ahoj prosím možná se to tu řešilo tak kdyžtak mě vynadejte ale mám prosbu :) Jo napíšu to nezkušeně protože se v tom taky moc nevyznám a možná je tohle vše normální a nemá to cenu řešit. Ale...
Mám Feldu 1,3 50Kw, v tom plyn kterej je nataženej nad klapku a je přisávanej, používám svíčky Brisk DR15YS pro LPG je to napsáno na krabičce. Ventilové vůle mám seriové teď si nejsem 100% jistej zda 0,25 za tepla nebo 0,20. Je tam nějaké řízení toho plynu podle Lambdy. Ale prostě když dám nové svíčky jede mi to pěkně všechno v klidu pohodička, ale jak ujedu tak po 5tis. Ujetých Km mě to začne "bouchat" zpět do sání když je motor studenej a nebo když je vlhko a nebo když ten motor " dusím" . Už mě to začíná trošku štvát a chtěl bych to nějak vyřešit určitě to budu nějaká začátečnická chyba protože se S LPG ještě nekamarádím, ale i tak budu moc rád! Děkuju moc všem za rady.
Mám Feldu 1,3 50Kw, v tom plyn kterej je nataženej nad klapku a je přisávanej, používám svíčky Brisk DR15YS pro LPG je to napsáno na krabičce. Ventilové vůle mám seriové teď si nejsem 100% jistej zda 0,25 za tepla nebo 0,20. Je tam nějaké řízení toho plynu podle Lambdy. Ale prostě když dám nové svíčky jede mi to pěkně všechno v klidu pohodička, ale jak ujedu tak po 5tis. Ujetých Km mě to začne "bouchat" zpět do sání když je motor studenej a nebo když je vlhko a nebo když ten motor " dusím" . Už mě to začíná trošku štvát a chtěl bych to nějak vyřešit určitě to budu nějaká začátečnická chyba protože se S LPG ještě nekamarádím, ale i tak budu moc rád! Děkuju moc všem za rady.
20:38:38
06.01.2013
06.01.2013

King
-> Exon: Ten šroub na hadici opět nemá s volnoběhem nic společnýho. Je to škrťák maximálního průtoku plynu a reguluje se tím průběh bohatosti (dtto spotřeba). Volnoběh lpg se překvapivě šteluje karburátorem (u SEDRu šroub přídavnýho vzduchu). Ovšem volnoběh se šteluje na benzín a po přepnutí na lpg se jenom tím "tvým" šroubem nastavěj max. otáčky, který musí bejt stejný jako na benzín.
Pokud z nějakýho důvodu je lpg volnoběh nižší, v první řadě se řešej problémy s těsností sání - hlavně směšovač vůči karbu, filtrbox vůči mixeru, ale i karbec proti sání atd. V extrémním případě může nízkej volnoběh způsobovat opotřebenej motor, kdy odfukem klikovky fučí do sání tolik bordelu, že při volnoběhu už snad ani není podtlak a volnoběh nefunguje (lpg). Pokud máš podtlakový blokování velký membrány (tenká hadička mezi sacím potrubím a reduktorem), problémy způsobuje netěsnost tý hadičky (zteřelá hadice, chybějící hadicový spony - takže zase těsnost)
Pokud z nějakýho důvodu je lpg volnoběh nižší, v první řadě se řešej problémy s těsností sání - hlavně směšovač vůči karbu, filtrbox vůči mixeru, ale i karbec proti sání atd. V extrémním případě může nízkej volnoběh způsobovat opotřebenej motor, kdy odfukem klikovky fučí do sání tolik bordelu, že při volnoběhu už snad ani není podtlak a volnoběh nefunguje (lpg). Pokud máš podtlakový blokování velký membrány (tenká hadička mezi sacím potrubím a reduktorem), problémy způsobuje netěsnost tý hadičky (zteřelá hadice, chybějící hadicový spony - takže zase těsnost)
20:15:01
06.01.2013
06.01.2013

Exon
Takže systém lovato auto škoda 120 motor 120 se sníženou hlavou o 1 mm a vačkou z felcky 254. Točil jsem tím šroubem co je na reduktoru což bylo podle toho co jsi napsal blbě... Takže ten šroub na reduktoru je na nastavení bohatosti? a ten šroub na té hadici je na nastavení volnoběhu?
19:17:30
06.01.2013
06.01.2013

kure
jarda : mě to jede bez problemu jak studene tak teple žádné střílení apod.
15:15:07
06.01.2013
06.01.2013

King
-> Exon: Ráčej prominout, ale u tvýho popisu problému mi chybí pár "detailů"
1. jakým šroubem si točil
2. co je to za auto (motorizace)
3. co je to za LPG systém
...jinak obecně: šroub, kterej se jako první nabízí ke krucení na většině lpg reduktorů, je šroub bohatosti a na jeho "dráze" je vždycky jeden bod, kdy je směs optimálně bohatá a kroucením na obě strany pak volnoběh bude vždy nižší - kvůli obohacení/ochuzení směsi. Takže tudy cesta nevede...
1. jakým šroubem si točil
2. co je to za auto (motorizace)
3. co je to za LPG systém
...jinak obecně: šroub, kterej se jako první nabízí ke krucení na většině lpg reduktorů, je šroub bohatosti a na jeho "dráze" je vždycky jeden bod, kdy je směs optimálně bohatá a kroucením na obě strany pak volnoběh bude vždy nižší - kvůli obohacení/ochuzení směsi. Takže tudy cesta nevede...
22:24:24
05.01.2013
05.01.2013

Exon
Zdravím mám dotaz dnes jsem zkoušel doladit volnoběh a když jsem točil šroubem do leva tak to začlo chcípat a když doprava tak to taky začalo chcípat tak jsem to nechal tak nejak jak to bylo aby to aspon trochu drzelo volnoběh bude nejspíš membrána v prdeli že? nebo je to normální? a musím doladit směs? na benál to jede normálně...
15:49:44
05.01.2013
05.01.2013

Jarda - zrušená registrace
-> kure: me to s odpojenym strili do sani :(
13:31:52
05.01.2013
05.01.2013

kure
no nevim v jakém stavu jsou ale myslím se ,že po 10letech provozu nic moc
12:26:34
05.01.2013
05.01.2013

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> kure: a membrány???
10:06:27
04.01.2013
04.01.2013

kure
menší úspěch ted jezdim z odpojeným aktuátorem a spotřeba z 12l spadla na 10l
21:24:08
01.01.2013
01.01.2013

Jarda - zrušená registrace
vhml 28.12.12 10:41:25 napsal:
Jakože udělat kabel LPG->OBD->USB ?
-> darklord: tak to nekomunikuje :(
Jakože udělat kabel LPG->OBD->USB ?
-> darklord: tak to nekomunikuje :(
21:23:40
29.12.2012
29.12.2012

kure
uvidíme
17:56:54
29.12.2012
29.12.2012

Jarda - zrušená registrace
-> kure: no nerikam, ze tam mas zavadu, spis si myslim, ze to mas spatne nastavene

16:44:13
29.12.2012
29.12.2012

kure
jarda: z elektronikou problem nemám vše fuguje na 100% jen to trošku více žere ,ted jezdim z odpojeným aktuátorem a chová se to tak jako před tim možná je KO zkusím jej vyměnit
12:33:07
28.12.2012
28.12.2012

vhml
-> Jarda: ja radsi počkám :-D
12:31:23
28.12.2012
28.12.2012

Jarda - zrušená registrace
-> darklord: jj, jen kdo to prvni odzkousi :), doufam, ze tim neco neodpalim...
me ta BMM redukce uplne nechodi :( pri zapnutem klicku pamet zavad prectu, ale za behu motoru mi to napise chyba v komunikaci a nepripojim se :/, ale to mi dela jen u zelenyho MTX na BMM motoru, k felde BMM se pripojim normalne
me ta BMM redukce uplne nechodi :( pri zapnutem klicku pamet zavad prectu, ale za behu motoru mi to napise chyba v komunikaci a nepripojim se :/, ale to mi dela jen u zelenyho MTX na BMM motoru, k felde BMM se pripojim normalne

11:57:11
28.12.2012
28.12.2012

darklord
-> vhml: no kedze v tej scheme co tu visi vidim ze je tam len plus minus a K L linky, tak je to to same co ide aj z obycajneho diagnostickeho kabla. Takze podla mna staci spravne zapojit piny a je hotovo.
10:54:26
28.12.2012
28.12.2012

Jarda - zrušená registrace
-> vhml: jj
-> darklord: hmm, tak ja mam rozbrakovanou az moc starou feldu, ktera ma jeste konektor pro diag. u motoru jako favo :/

-> darklord: hmm, tak ja mam rozbrakovanou az moc starou feldu, ktera ma jeste konektor pro diag. u motoru jako favo :/
10:41:25
28.12.2012
28.12.2012

vhml
Jakože udělat kabel LPG->OBD->USB ?
10:32:08
28.12.2012
28.12.2012

darklord
-> Jarda: staci vybrakovat nejaku staru feldu a kanibalizovat OBD konektor odtial, zohnat konektor na pripojenie s LPG a par minut s pajkovackou myslim za tych 1400 ci kolko za to pytaju stoji...
10:13:40
28.12.2012
28.12.2012

Jarda - zrušená registrace
-> darklord: vis, ze asi jo... mam redukci na BMW ze ktereho jsem si delal diag. na BMM, tak si udelam jeste na LPG
, ale ten konektor me stve, nechce se mi tam zapojovat jednotlive piny... to je nebezpeci, ze neco driv nebo pozdeji odpalim :/

09:32:21
28.12.2012
28.12.2012

darklord
-> Jarda 27.12.12 19:57:44: ked sa tak divam na ty schemy, nestaci na to obyc KKL diagnostika napr na VAG? maximalne si zbastlit nejaky konektor ktory by bol s OBD kompatibilny...?
08:39:28
28.12.2012
28.12.2012

vhml
1400 není úplně málo no...
21:48:36
27.12.2012
27.12.2012

Jarda - zrušená registrace
-> vhml: premejslim, ze si to zbastlim, jeden integrac a jeden stabik... na tom nic neni, horsi jak udelat konektor :( a rdukce USB-COM stoji 59kc
21:44:26
27.12.2012
27.12.2012

Jarda - zrušená registrace
-> vhml: tento by to mel umet...
aukro.cz/lpg-interface-us b-ac-stag-300-plus-isa2-pr emium-i2903783100.html
jen skoda, ze neumi jeste AG sekv. :(
aukro.cz/lpg-interface-us b-ac-stag-300-plus-isa2-pr emium-i2903783100.html
jen skoda, ze neumi jeste AG sekv. :(
21:42:10
27.12.2012
27.12.2012

Jarda - zrušená registrace
-> vhml: toto by melo byt temer na vse...
aukro.cz/lpg-full-diagnos tika-ftdi-usb-profesionaln i-i2903728512.html
aukro.cz/lpg-full-diagnos tika-ftdi-usb-profesionaln i-i2903728512.html
21:11:23
27.12.2012
27.12.2012

vhml
Nechá se sehnat diagnostika a kabel k Magic 3 ?
19:57:44
27.12.2012
27.12.2012

Jarda - zrušená registrace
schema kabelu, horsi, ze uz mam na notebooku jen USB a nemam seriovej port :(
19:16:42
27.12.2012
27.12.2012

Jarda - zrušená registrace
-> kure: no mam ted s feldou podobne problemy :( benzinu 6,5 a plynu 11
uz jsem si stahnul soft k diagnostice...
chomikuj.pl/molekos/Bingo +S+3.08+soft+i+drivers+na+ usb
ted jeste kabel, v polsku se necha kolupit i za 25zl cca 150kc
uz jsem si stahnul soft k diagnostice...
chomikuj.pl/molekos/Bingo +S+3.08+soft+i+drivers+na+ usb
ted jeste kabel, v polsku se necha kolupit i za 25zl cca 150kc
11:49:09
23.12.2012
23.12.2012

kure
at z tim jedu do 2tis nebo do 4tis furt 12na100:-)
11:11:49
23.12.2012
23.12.2012

vhml
-> kure: nejezdi ,,eko" do 2000 ale jezdi s tím normalně jako clovek, tj. 2500-3500
11:08:06
23.12.2012
23.12.2012

kure
takhle nějak vypadá muj reduktor zn. Tartariny sestava už bude mit pomalu 10let provozu za sebou
11:06:39
23.12.2012
23.12.2012

kure
nazdar všichni měl bych menší problémek se spotřebou lpg jde o vuz GIII 1,4 i když jedu eko do 2tis tak pořád cca 12litru/100km , pokud u beru nebo přidám na bohatosti stale stejne ne-li horší dnes jsem zjistil že když to nastartuju nechám běžet na plyn tak drží otáčky cca 800 ot/min někdy vyskočí na cca2tis a to přes to že mám odpojený akruátor (i když jej připojím beze změn) přidám pár fotek dik za reakce :-)
22:02:08
16.12.2012
16.12.2012

King
-> vhml: Takže stop ventil v multiventilu nádrže asi není úplně ve formě, jako v Zazově případě, a jeden stojan se způsobně zastaví na 80pct nádrže, ale na druhým to vesele napere do nádrže maximum.
S novým a funkčním multiventilem jsem moh s filckou přijet kamkoliv a plnění se utnulo na 70pct (nějak to při výměně nádrže nevychytali a mě se to nechtělo řešit).
S novým a funkčním multiventilem jsem moh s filckou přijet kamkoliv a plnění se utnulo na 70pct (nějak to při výměně nádrže nevychytali a mě se to nechtělo řešit).
15:56:47
16.12.2012
16.12.2012

vhml
Střídám dvě benzínky a pořád tankuju za 8,5 a 12,5. Pokud dvakrát za sebou na stejné benzínce tak 10,5.
15:40:49
16.12.2012
16.12.2012

Zazaa
ja mam teda zkusenost ze skoro vsude tankuju +- litr nebo dva , ale na dvou benzinkach tu nadrz naslapu skoro na 100%
az me to napoprve prekvapilo a skoro sem se hadal jak je to mozne ze sem prijel jeste na plyn a natankoval 57l do 60ky :)
az me to napoprve prekvapilo a skoro sem se hadal jak je to mozne ze sem prijel jeste na plyn a natankoval 57l do 60ky :)
15:06:45
16.12.2012
16.12.2012

King
-> vhml: Myslim, ze pokud je vsechno v cajku v nadrzi a na multiventilu, pak tankovanej objem je stejnej na libovolny cerpacce. Plneni nadrze stopuje ventil ovladanej plovakem v nadrzi. Samozrejme mel jsem i instalaci, kde pri dosazeni 80pct jenom ventil priskrtil plneni, vetsina stojanu za hlasityho rachtani pokracovala v plneni dal. A pak moje slavna filcka, ktera sla naladovat skoro na 100pct objemu nadrze a tam uz hral roli i max. Tlak, kterej bylo cerpadlo schopny vyvinout.
12:55:25
16.12.2012
16.12.2012

myschaak AZNP K.Hora
mám už čtrvrý auto na plyn a dělám to tak pokaždý...komu by se chtělo pořád dívat na bobmu kolik tam toho ještě je
11:32:59
16.12.2012
16.12.2012

vhml
-> King: tankovanej objem není vzdy uplne stejnej. Kazda cerpacka má jinej plnící tlak, takze jinak zavírá ventil. Na prumerny spotrebe i 2 litry rozdíl, samozrejme natankujes po druhy a zase se to vyrovna.