Lpg pro lpgisty

prohledat
2712 příspěvků (zobrazeno 1983 až 2032) od 09.05.2007 do 23.08.2025, založil/a spartra
řadit dle data
13:56:50
05.02.2013
oojirka
-> Jarda: jj, na plyn, je to tedy měřené palubním počítačem( ale už jsem přidal 1 litr navíc, ukazuje jinak 5,5 litru)....auto ale hlavně jezdí delší trasy cca 200 km po dálnici s klidnou nohou
13:51:58
05.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> oojirka: tu spotrebu myslis na LPG? nejak se mi nechce verit, kdyz fabia 1.4mpi se sekvencnim LPG ma spotrebu 9l
13:44:47
05.02.2013
oojirka
-> Karel.: mám, spotřeba kombinovaná 6,5 litru. Teď momentálně problém, že auto špatně topí při volnoběhu (už jsem to tu řešil ve foru), ale právě teď je auto u plynařů, kteří to montovali, tak za 2 hodiny uvidím...ale jinak spokojenost. Ale co se týče spolehlivosti motoru, já naopak slyšel ( i od lidí ze Škoda servisu), že motor celkově moc kilometrů nevydrží, ale nevím zatím nemůžu posoudit, mám málo najeto.
upraveno 1x, naposled 05.02.2013 13:47:39
13:22:40
05.02.2013
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Karel.: nemám, ale motor při dobré údržbě bezproblémový a reálnou spotřebu bych viděl kolem 9-10litrů..
11:13:09
05.02.2013
Karel.
je tu někdo kdo má octavia I 1.6 75kw na plyn? Jaká je spotřeba? jsou nějaký problémy s plynem? Je ten motor dostačující?
upraveno 1x, naposled 05.02.2013 11:14:24
11:04:25
05.02.2013
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> colaczech: jednoduchý - pokud chceš nechat motor 120 na lpg tak do te nové hlavy musíš nechat udelat tvrzená sedla, jinak nevydrží - pokud ne, tak motor favo-felda.

Jiná možnost není. Tečka.
23:03:37
04.02.2013
King
-> Vojtisek: Pokud reduktor funguje správně (dobrá cirkulace vody na ohřev LPG), není důvod pro vyšší spotřebu plynu při studeným motoru (resp. ta spotřeba je vyšší jenom kvůli např. hustšímu oleji v motoru a převodovce, ale ne kvůli obohacení směsi, která je nutná u benzínu). Stejně tak není důvod, aby to na studeným motoru špatně akcelerovalo a kuckalo - pokud je chladící směs správně namixovaná (aspoň do -30C) a nezamrzá reduktor, může bejt jenom nižší volnoběh, ale auto musí táhnout a plynule zrychlovat. Na plynivý škodivce jsem do -15C nepoznal, že je motor ledovej a až při -20C se muselo trošku opatrně s pedálem plynu na prvních pár metrech, protože tlak plynu v nádrži už vlivem mrazu skoro nebyl :) Do karbu jde samozřejmě plyn a pokud tam prská kapalná fáze, pak je to špatně....
18:44:57
04.02.2013
Vojtisek
Dvě rychlé otázky: starty v zimě na lpg zvýší rapidně spotřebu? Při studeném startu mi auto jede líně a jede na druhý stupeň karburace, ten plyn jde do karbecu jako plyn nebo jako čůrek kapaliny?



Kují 5
18:51:42
24.01.2013
colaczech
-> vhml: -> Jarda: tak to jsem nechtel slyset3 Je to prvni auto z tech co jsem mel,kde chci ponechat typove shodny motor.

Ty motory feldu i 136 co na plyn i jezdila mam doma, ale auto je civil a prehazovat to kvuli TK se me nechce.
18:35:54
24.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> vhml: souhlas 742.136 a hlavu felda 50kW4
18:31:43
24.01.2013
vhml
-> colaczech: zahodit celej motor a dat tam favo?
18:23:27
24.01.2013
colaczech
Chci se zeptat, jestli ma nekdo zkusenosti s timto www.neptun-harfa.cz/Ochra na-ventilovych-sedel/3467. html

Mam v planu to pouzit do skody 120 na lpg. Nebavi me porad nastavovat ventily. Mam to jako levnejsi alternativu k vyvlozkovani sedel ventilu. Budu davat fungl novou hlavu, a chtel bych aby vydrzela pokudmozno co nejdyl.

Nebo popripade jestli by mi doporucil nekdo z vas, kde udelaji levne vyvlozkovani sedel.
15:32:01
21.01.2013
vhml
-> myschaak AZNP K.Hora: jo, měl jsem na feldě a mám je i teď v Sharanu. Oproti klasice asi +10Kč. Vnější elektroda je na konci do špičky.
13:52:13
21.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> vhml: to jsem právě myslel....že jsou A-line i jednobodový4
11:36:30
21.01.2013
vhml
-> myschaak AZNP K.Hora: a-line je obecně víc druhů. Obyčejná A-line je jednobod, jen má jinak tvarovanou vnější elektrodu. Pak jsou i 3 bodový, platinový atd.
09:32:29
21.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
ok,dík...já ty vícebody taky nemusim
23:01:32
20.01.2013
King
-> myschaak AZNP K.Hora: A-line je snad jenom nějaký provedení s dlouhou životností - v cougaru mám normální "jednobody", akorát maj díky použitejm matrošům (Yttrium, Pt) tenkou střední elektrodu, což choulostivýmu zetecu chutná.
20:59:55
20.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> myschaak AZNP K.Hora: ze vsichni cpou na fabie 3 body, co od toho ocekavaji, ja byl rad, ze jsem se jich z feldy zbavil4
21:34:28
18.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
jen pro zajímavost jsem teď měnil svíčky na fábii....koupil jsem silvery...a hle....byly tam ty A-line.....to jsou jen tříbody nebo dělaj i obyč?
20:39:57
18.01.2013
francomk
-> Jarda: Mám na 136B sviečky NGK BCPR5ES pre 135B s povodným odtrhom 0,7 mm a tak nejako to funguje. Mám v pláne kúpiť predpísané BCPR6ES a na týh ten odtrh asi upravím 6



-> myschaak AZNP K.Hora: 1
upraveno 1x, naposled 18.01.2013 20:40:42
13:36:35
18.01.2013
MOLSO
-> myschaak AZNP K.Hora: 3
13:01:01
18.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
dřív byly uzávěry bomby mechanický ale pak s tou novou normou dělaj s elektroventilem přímo na bombě....ale blbě se to vypouští....musíš k ní vzít na pole klubo dvou drátů,napojit a o kus dál připojit na baterku....a bacha aby to nejiskřilo3 3 3
21:47:19
17.01.2013
King
-> Jarda: Aha, ale před reduktorem se taky jeden montuje(?). S R01 jsem zatím neměl tu čest.
19:45:14
17.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> King: neni? vzdyt u LPG s R01 byt musi4

jj, tak alespon, ze tak
19:21:03
16.01.2013
King
-> Jarda: Na nádrži žádnej elektroventil snad není. Ventily se podle typu auta montujou kousek od reduktoru, ale to nehraje roli - mluvím o lpg v odpařovací komoře reduktoru.

Práskat jiskry do vzduchu by nemlo bejt proti ničemu, protože i na benzín je to jeden z režimů.
11:11:59
16.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> King: tak nesmis to zavirat na nadrzi, ale u reduktoru... :) me cca 2s a pouzivam to jen z delsich kopcu4



ale co myslis, ze to hazi jiskru na prazdno? vadi to necemu, nemam si jeste udelat odpojovani civky se zpozdenim cca 3s?
upraveno 1x, naposled 16.01.2013 18:47:12
07:25:14
16.01.2013
vhml
-> Toušík: šikula, našel. Dostaneš kostku cukru 3
22:50:45
15.01.2013
Toušík
22:32:34
15.01.2013
King
-> Toušík: Do vyhledávacího okna nejpoužívanějšího českého internetového prohlížeče napíšeme.......
22:26:35
15.01.2013
Toušík
-> vhml: Nekecej.. prozraď
22:10:59
15.01.2013
vhml
-> Toušík: hledej šmudlo. Nevím z hlavy :-)
22:07:23
15.01.2013
King
-> Jarda: Ale, ale! :) Ona se půldecka kapalnýho lpg odpaří na půldeci plynu?

Pokud si pamatuju, tak na BRC reduktoru byl na výstupu ještě ventil, kterej byl zapojenej paralelně k ventiilu přívodu kpalaný fáze do reduktoru. Tam by se dalo o nějakým šetření mluvit, ale spousta reduktorů maká i několik vteřin po vyppnutí přívodu lpg. Na 105ce dokázal reduktor krmit motor při 90tce ještě asi 5 vtečin po přepnutí do mezipolohy. ak sice poklesnul tah, ale ještě chvíli to nějakej plyn dávalo.
21:44:50
15.01.2013
Toušík
-> vhml: A prosím jaké číslo té svíčky?? té A line
21:06:02
15.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> King: to, co tam je, tak je pryc hned

jj, taky to nebylo u nas...
19:54:14
15.01.2013
King
-> Toušík: Pokud byl motor (136ka ve 105), vydržely mi brisky silver i 30tkm.

Zvážil bych ten tip od Vhml s briskama A-line. Používám je v cougaru, kde je zetec, kterej je extrémně citlivej na svíčky a ty A-line mu už 30tkm "chutnaj" :)
19:51:34
15.01.2013
King
-> Jarda: Já jenom, že u některejch typů reduktorů je to nahovno, protože se vypne jenom přívod kapalný fáze do reduktoru, ale to, co už je v něm, se stejně odpaří a spálí. 30km v kuse s bržděním motorem se zas tak často nepoštěstí :)
19:47:17
15.01.2013
vhml
-> Toušík: kolem 20000 max
19:45:42
15.01.2013
Toušík
-> vhml: Ok zkusím. A kolik drží vám svíčky?? Taky odchází.
19:07:40
15.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> King: manualne na prepinaci4 doufam, ze jiskra na prazdno nicemu nevadi, je fakt, ze mi jedno po sobe odesly dve civky (tak doufam, ze to s tim nesouviselo), ale ta soucasna drzi uz pres 40tis. km

jednou jsem takto brzdil nepretrzite 30km :)
19:03:04
15.01.2013
vhml
-> Toušík: já jezdil na briskový A-line se zmenšeným odtrhem a dobrý. Silvery dlouho nevydrželi.
19:01:12
15.01.2013
King
-> Jarda: A jak ten přívod LPG při brždění motorem vypínáš, smím-li se zeptat?
18:28:40
15.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Toušík: nemas taky bingo lambda? kolik Ti to žere?

do moji feldy dal nejakej tuner 3elektrodovy svicky brisk a byla to s nima tragedie, po vymene za silvery se konalo velke zlepseni, ale stejne kdyz natankuji nejake LPG, tak to v zatezi a nizsich otackach lehounce skube, na jine LPG je to pak zase OK9 je fakt, ze vzdalenost elektrod mam 0,7, takze zkusim zmensit

kdysi jsem mel chip od cimbu.cz a nevedel jsem, co je zpetnej zasleh a i to o trochu lip jelo a min zralo ikdyz spotreba byla stejne o cca litr vyssi nez na rapidu - to si vysvetluji tezsim autem a stale i po chiptuningu pro LPG nizsim predstihem a na rapidu mam denni svetla a vypinam privod LPG pri brzdeni motorem a to vse dohromady ten litrik muze udelat...
07:23:06
15.01.2013
Toušík
-> King:

Takže na benzím mám MPi ale plyn jak píšu si to nasává nad klapkou.



Obyčejné svíčky jsem taky zkoušel a výsledek byl stejnej. Použil jsem nové seriové na feldu a odešli po skoro stejné době.



A ventily jsem možná dělal na studeným tenkrát jsem někomu volal asi VHML aby mě to řekl takže to myslím že je správně.
23:00:57
14.01.2013
King
-> Toušík: Možná by nebylo od věci pochlubit se i systémem vstřikování (BMM/MPI)ю

Ale obecně:

1) Jakou máš elektrodovou vzdálenost na svíčkách - brisky Silver se dodávaj tuším s mezerou 0,7mm, což je pro filcku moc a doporučuje se 0,55-0,6mm. Tohle by mohlo pomoct, ale ještě je varianta, že ty svíce motoru neseděj a líp by se tam chovali třeba obyčejný, předepsaný na benzín...uvidíš.

2) Ventilová vůle 0,2mm na teplým motoru je kravina. Předpis je 0,2mm na studeným.
22:04:22
14.01.2013
Toušík
Ahoj prosím možná se to tu řešilo tak kdyžtak mě vynadejte ale mám prosbu :) Jo napíšu to nezkušeně protože se v tom taky moc nevyznám a možná je tohle vše normální a nemá to cenu řešit. Ale...



Mám Feldu 1,3 50Kw, v tom plyn kterej je nataženej nad klapku a je přisávanej, používám svíčky Brisk DR15YS pro LPG je to napsáno na krabičce. Ventilové vůle mám seriové teď si nejsem 100% jistej zda 0,25 za tepla nebo 0,20. Je tam nějaké řízení toho plynu podle Lambdy. Ale prostě když dám nové svíčky jede mi to pěkně všechno v klidu pohodička, ale jak ujedu tak po 5tis. Ujetých Km mě to začne "bouchat" zpět do sání když je motor studenej a nebo když je vlhko a nebo když ten motor " dusím" . Už mě to začíná trošku štvát a chtěl bych to nějak vyřešit určitě to budu nějaká začátečnická chyba protože se S LPG ještě nekamarádím, ale i tak budu moc rád! Děkuju moc všem za rady.
20:38:38
06.01.2013
King
-> Exon: Ten šroub na hadici opět nemá s volnoběhem nic společnýho. Je to škrťák maximálního průtoku plynu a reguluje se tím průběh bohatosti (dtto spotřeba). Volnoběh lpg se překvapivě šteluje karburátorem (u SEDRu šroub přídavnýho vzduchu). Ovšem volnoběh se šteluje na benzín a po přepnutí na lpg se jenom tím "tvým" šroubem nastavěj max. otáčky, který musí bejt stejný jako na benzín.

Pokud z nějakýho důvodu je lpg volnoběh nižší, v první řadě se řešej problémy s těsností sání - hlavně směšovač vůči karbu, filtrbox vůči mixeru, ale i karbec proti sání atd. V extrémním případě může nízkej volnoběh způsobovat opotřebenej motor, kdy odfukem klikovky fučí do sání tolik bordelu, že při volnoběhu už snad ani není podtlak a volnoběh nefunguje (lpg). Pokud máš podtlakový blokování velký membrány (tenká hadička mezi sacím potrubím a reduktorem), problémy způsobuje netěsnost tý hadičky (zteřelá hadice, chybějící hadicový spony - takže zase těsnost)
20:15:01
06.01.2013
Exon
Takže systém lovato auto škoda 120 motor 120 se sníženou hlavou o 1 mm a vačkou z felcky 254. Točil jsem tím šroubem co je na reduktoru což bylo podle toho co jsi napsal blbě... Takže ten šroub na reduktoru je na nastavení bohatosti? a ten šroub na té hadici je na nastavení volnoběhu?
19:17:30
06.01.2013
kure
jarda : mě to jede bez problemu jak studene tak teple žádné střílení apod.
upraveno 1x, naposled 06.01.2013 19:18:27
15:15:07
06.01.2013
King
-> Exon: Ráčej prominout, ale u tvýho popisu problému mi chybí pár "detailů"

1. jakým šroubem si točil

2. co je to za auto (motorizace)

3. co je to za LPG systém



...jinak obecně: šroub, kterej se jako první nabízí ke krucení na většině lpg reduktorů, je šroub bohatosti a na jeho "dráze" je vždycky jeden bod, kdy je směs optimálně bohatá a kroucením na obě strany pak volnoběh bude vždy nižší - kvůli obohacení/ochuzení směsi. Takže tudy cesta nevede...
22:24:24
05.01.2013
Exon
Zdravím mám dotaz dnes jsem zkoušel doladit volnoběh a když jsem točil šroubem do leva tak to začlo chcípat a když doprava tak to taky začalo chcípat tak jsem to nechal tak nejak jak to bylo aby to aspon trochu drzelo volnoběh bude nejspíš membrána v prdeli že? nebo je to normální? a musím doladit směs? na benál to jede normálně...
Extreme Tyres