skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
13:56:50
05.02.2013
05.02.2013

oojirka
-> Jarda: jj, na plyn, je to tedy měřené palubním počítačem( ale už jsem přidal 1 litr navíc, ukazuje jinak 5,5 litru)....auto ale hlavně jezdí delší trasy cca 200 km po dálnici s klidnou nohou
13:51:58
05.02.2013
05.02.2013

Jarda - zrušená registrace
-> oojirka: tu spotrebu myslis na LPG? nejak se mi nechce verit, kdyz fabia 1.4mpi se sekvencnim LPG ma spotrebu 9l
13:44:47
05.02.2013
05.02.2013

oojirka
-> Karel.: mám, spotřeba kombinovaná 6,5 litru. Teď momentálně problém, že auto špatně topí při volnoběhu (už jsem to tu řešil ve foru), ale právě teď je auto u plynařů, kteří to montovali, tak za 2 hodiny uvidím...ale jinak spokojenost. Ale co se týče spolehlivosti motoru, já naopak slyšel ( i od lidí ze Škoda servisu), že motor celkově moc kilometrů nevydrží, ale nevím zatím nemůžu posoudit, mám málo najeto.
13:22:40
05.02.2013
05.02.2013

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Karel.: nemám, ale motor při dobré údržbě bezproblémový a reálnou spotřebu bych viděl kolem 9-10litrů..
11:13:09
05.02.2013
05.02.2013

Karel.
je tu někdo kdo má octavia I 1.6 75kw na plyn? Jaká je spotřeba? jsou nějaký problémy s plynem? Je ten motor dostačující?
11:04:25
05.02.2013
05.02.2013

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> colaczech: jednoduchý - pokud chceš nechat motor 120 na lpg tak do te nové hlavy musíš nechat udelat tvrzená sedla, jinak nevydrží - pokud ne, tak motor favo-felda.
Jiná možnost není. Tečka.
Jiná možnost není. Tečka.
23:03:37
04.02.2013
04.02.2013

King
-> Vojtisek: Pokud reduktor funguje správně (dobrá cirkulace vody na ohřev LPG), není důvod pro vyšší spotřebu plynu při studeným motoru (resp. ta spotřeba je vyšší jenom kvůli např. hustšímu oleji v motoru a převodovce, ale ne kvůli obohacení směsi, která je nutná u benzínu). Stejně tak není důvod, aby to na studeným motoru špatně akcelerovalo a kuckalo - pokud je chladící směs správně namixovaná (aspoň do -30C) a nezamrzá reduktor, může bejt jenom nižší volnoběh, ale auto musí táhnout a plynule zrychlovat. Na plynivý škodivce jsem do -15C nepoznal, že je motor ledovej a až při -20C se muselo trošku opatrně s pedálem plynu na prvních pár metrech, protože tlak plynu v nádrži už vlivem mrazu skoro nebyl :) Do karbu jde samozřejmě plyn a pokud tam prská kapalná fáze, pak je to špatně....
18:44:57
04.02.2013
04.02.2013

Vojtisek
Dvě rychlé otázky: starty v zimě na lpg zvýší rapidně spotřebu? Při studeném startu mi auto jede líně a jede na druhý stupeň karburace, ten plyn jde do karbecu jako plyn nebo jako čůrek kapaliny?
Kují
Kují

18:51:42
24.01.2013
24.01.2013

colaczech
-> vhml: -> Jarda: tak to jsem nechtel slyset
Je to prvni auto z tech co jsem mel,kde chci ponechat typove shodny motor.
Ty motory feldu i 136 co na plyn i jezdila mam doma, ale auto je civil a prehazovat to kvuli TK se me nechce.

Ty motory feldu i 136 co na plyn i jezdila mam doma, ale auto je civil a prehazovat to kvuli TK se me nechce.
18:35:54
24.01.2013
24.01.2013

Jarda - zrušená registrace
-> vhml: souhlas 742.136 a hlavu felda 50kW

18:31:43
24.01.2013
24.01.2013

vhml
-> colaczech: zahodit celej motor a dat tam favo?
18:23:27
24.01.2013
24.01.2013

colaczech
Chci se zeptat, jestli ma nekdo zkusenosti s timto www.neptun-harfa.cz/Ochra
na-ventilovych-sedel/3467.
html
Mam v planu to pouzit do skody 120 na lpg. Nebavi me porad nastavovat ventily. Mam to jako levnejsi alternativu k vyvlozkovani sedel ventilu. Budu davat fungl novou hlavu, a chtel bych aby vydrzela pokudmozno co nejdyl.
Nebo popripade jestli by mi doporucil nekdo z vas, kde udelaji levne vyvlozkovani sedel.
Mam v planu to pouzit do skody 120 na lpg. Nebavi me porad nastavovat ventily. Mam to jako levnejsi alternativu k vyvlozkovani sedel ventilu. Budu davat fungl novou hlavu, a chtel bych aby vydrzela pokudmozno co nejdyl.
Nebo popripade jestli by mi doporucil nekdo z vas, kde udelaji levne vyvlozkovani sedel.
15:32:01
21.01.2013
21.01.2013

vhml
-> myschaak AZNP K.Hora: jo, měl jsem na feldě a mám je i teď v Sharanu. Oproti klasice asi +10Kč. Vnější elektroda je na konci do špičky.
13:52:13
21.01.2013
21.01.2013

myschaak AZNP K.Hora
-> vhml: to jsem právě myslel....že jsou A-line i jednobodový

11:36:30
21.01.2013
21.01.2013

vhml
-> myschaak AZNP K.Hora: a-line je obecně víc druhů. Obyčejná A-line je jednobod, jen má jinak tvarovanou vnější elektrodu. Pak jsou i 3 bodový, platinový atd.
09:32:29
21.01.2013
21.01.2013

myschaak AZNP K.Hora
ok,dík...já ty vícebody taky nemusim
23:01:32
20.01.2013
20.01.2013

King
-> myschaak AZNP K.Hora: A-line je snad jenom nějaký provedení s dlouhou životností - v cougaru mám normální "jednobody", akorát maj díky použitejm matrošům (Yttrium, Pt) tenkou střední elektrodu, což choulostivýmu zetecu chutná.
20:59:55
20.01.2013
20.01.2013

Jarda - zrušená registrace
-> myschaak AZNP K.Hora: ze vsichni cpou na fabie 3 body, co od toho ocekavaji, ja byl rad, ze jsem se jich z feldy zbavil

21:34:28
18.01.2013
18.01.2013

myschaak AZNP K.Hora
jen pro zajímavost jsem teď měnil svíčky na fábii....koupil jsem silvery...a hle....byly tam ty A-line.....to jsou jen tříbody nebo dělaj i obyč?
20:39:57
18.01.2013
18.01.2013

francomk
-> Jarda: Mám na 136B sviečky NGK BCPR5ES pre 135B s povodným odtrhom 0,7 mm a tak nejako to funguje. Mám v pláne kúpiť predpísané BCPR6ES a na týh ten odtrh asi upravím 
-> myschaak AZNP K.Hora:

-> myschaak AZNP K.Hora:

13:36:35
18.01.2013
18.01.2013

MOLSO
-> myschaak AZNP K.Hora: 

13:01:01
18.01.2013
18.01.2013

myschaak AZNP K.Hora
dřív byly uzávěry bomby mechanický ale pak s tou novou normou dělaj s elektroventilem přímo na bombě....ale blbě se to vypouští....musíš k ní vzít na pole klubo dvou drátů,napojit a o kus dál připojit na baterku....a bacha aby to nejiskřilo




21:47:19
17.01.2013
17.01.2013

King
-> Jarda: Aha, ale před reduktorem se taky jeden montuje(?). S R01 jsem zatím neměl tu čest.
19:45:14
17.01.2013
17.01.2013

Jarda - zrušená registrace
-> King: neni? vzdyt u LPG s R01 byt musi
jj, tak alespon, ze tak

jj, tak alespon, ze tak
19:21:03
16.01.2013
16.01.2013

King
-> Jarda: Na nádrži žádnej elektroventil snad není. Ventily se podle typu auta montujou kousek od reduktoru, ale to nehraje roli - mluvím o lpg v odpařovací komoře reduktoru.
Práskat jiskry do vzduchu by nemlo bejt proti ničemu, protože i na benzín je to jeden z režimů.
Práskat jiskry do vzduchu by nemlo bejt proti ničemu, protože i na benzín je to jeden z režimů.
11:11:59
16.01.2013
16.01.2013

Jarda - zrušená registrace
-> King: tak nesmis to zavirat na nadrzi, ale u reduktoru... :) me cca 2s a pouzivam to jen z delsich kopcu
ale co myslis, ze to hazi jiskru na prazdno? vadi to necemu, nemam si jeste udelat odpojovani civky se zpozdenim cca 3s?

ale co myslis, ze to hazi jiskru na prazdno? vadi to necemu, nemam si jeste udelat odpojovani civky se zpozdenim cca 3s?
07:25:14
16.01.2013
16.01.2013

vhml
-> Toušík: šikula, našel. Dostaneš kostku cukru 

22:50:45
15.01.2013
15.01.2013

Toušík
-> King: Já myslel že mě vhml zkouší :D Tak Asi tohle co www.autotypautodily.cz/cz
-detail-184364-svicka-dr15
ycy-a-line-skoda-favorit-a
-felicia-194-a00012.html
22:32:34
15.01.2013
15.01.2013

King
-> Toušík: Do vyhledávacího okna nejpoužívanějšího českého internetového prohlížeče napíšeme.......
22:26:35
15.01.2013
15.01.2013

Toušík
-> vhml: Nekecej.. prozraď
22:10:59
15.01.2013
15.01.2013

vhml
-> Toušík: hledej šmudlo. Nevím z hlavy :-)
22:07:23
15.01.2013
15.01.2013

King
-> Jarda: Ale, ale! :) Ona se půldecka kapalnýho lpg odpaří na půldeci plynu?
Pokud si pamatuju, tak na BRC reduktoru byl na výstupu ještě ventil, kterej byl zapojenej paralelně k ventiilu přívodu kpalaný fáze do reduktoru. Tam by se dalo o nějakým šetření mluvit, ale spousta reduktorů maká i několik vteřin po vyppnutí přívodu lpg. Na 105ce dokázal reduktor krmit motor při 90tce ještě asi 5 vtečin po přepnutí do mezipolohy. ak sice poklesnul tah, ale ještě chvíli to nějakej plyn dávalo.
Pokud si pamatuju, tak na BRC reduktoru byl na výstupu ještě ventil, kterej byl zapojenej paralelně k ventiilu přívodu kpalaný fáze do reduktoru. Tam by se dalo o nějakým šetření mluvit, ale spousta reduktorů maká i několik vteřin po vyppnutí přívodu lpg. Na 105ce dokázal reduktor krmit motor při 90tce ještě asi 5 vtečin po přepnutí do mezipolohy. ak sice poklesnul tah, ale ještě chvíli to nějakej plyn dávalo.
21:44:50
15.01.2013
15.01.2013

Toušík
-> vhml: A prosím jaké číslo té svíčky?? té A line
21:06:02
15.01.2013
15.01.2013

Jarda - zrušená registrace
-> King: to, co tam je, tak je pryc hned
jj, taky to nebylo u nas...
jj, taky to nebylo u nas...
19:54:14
15.01.2013
15.01.2013

King
-> Toušík: Pokud byl motor (136ka ve 105), vydržely mi brisky silver i 30tkm.
Zvážil bych ten tip od Vhml s briskama A-line. Používám je v cougaru, kde je zetec, kterej je extrémně citlivej na svíčky a ty A-line mu už 30tkm "chutnaj" :)
Zvážil bych ten tip od Vhml s briskama A-line. Používám je v cougaru, kde je zetec, kterej je extrémně citlivej na svíčky a ty A-line mu už 30tkm "chutnaj" :)
19:51:34
15.01.2013
15.01.2013

King
-> Jarda: Já jenom, že u některejch typů reduktorů je to nahovno, protože se vypne jenom přívod kapalný fáze do reduktoru, ale to, co už je v něm, se stejně odpaří a spálí. 30km v kuse s bržděním motorem se zas tak často nepoštěstí :)
19:47:17
15.01.2013
15.01.2013

vhml
-> Toušík: kolem 20000 max
19:45:42
15.01.2013
15.01.2013

Toušík
-> vhml: Ok zkusím. A kolik drží vám svíčky?? Taky odchází.
19:07:40
15.01.2013
15.01.2013

Jarda - zrušená registrace
-> King: manualne na prepinaci
doufam, ze jiskra na prazdno nicemu nevadi, je fakt, ze mi jedno po sobe odesly dve civky (tak doufam, ze to s tim nesouviselo), ale ta soucasna drzi uz pres 40tis. km
jednou jsem takto brzdil nepretrzite 30km :)

jednou jsem takto brzdil nepretrzite 30km :)
19:03:04
15.01.2013
15.01.2013

vhml
-> Toušík: já jezdil na briskový A-line se zmenšeným odtrhem a dobrý. Silvery dlouho nevydrželi.
19:01:12
15.01.2013
15.01.2013

King
-> Jarda: A jak ten přívod LPG při brždění motorem vypínáš, smím-li se zeptat?
18:28:40
15.01.2013
15.01.2013

Jarda - zrušená registrace
-> Toušík: nemas taky bingo lambda? kolik Ti to žere?
do moji feldy dal nejakej tuner 3elektrodovy svicky brisk a byla to s nima tragedie, po vymene za silvery se konalo velke zlepseni, ale stejne kdyz natankuji nejake LPG, tak to v zatezi a nizsich otackach lehounce skube, na jine LPG je to pak zase OK
je fakt, ze vzdalenost elektrod mam 0,7, takze zkusim zmensit
kdysi jsem mel chip od cimbu.cz a nevedel jsem, co je zpetnej zasleh a i to o trochu lip jelo a min zralo ikdyz spotreba byla stejne o cca litr vyssi nez na rapidu - to si vysvetluji tezsim autem a stale i po chiptuningu pro LPG nizsim predstihem a na rapidu mam denni svetla a vypinam privod LPG pri brzdeni motorem a to vse dohromady ten litrik muze udelat...
do moji feldy dal nejakej tuner 3elektrodovy svicky brisk a byla to s nima tragedie, po vymene za silvery se konalo velke zlepseni, ale stejne kdyz natankuji nejake LPG, tak to v zatezi a nizsich otackach lehounce skube, na jine LPG je to pak zase OK

kdysi jsem mel chip od cimbu.cz a nevedel jsem, co je zpetnej zasleh a i to o trochu lip jelo a min zralo ikdyz spotreba byla stejne o cca litr vyssi nez na rapidu - to si vysvetluji tezsim autem a stale i po chiptuningu pro LPG nizsim predstihem a na rapidu mam denni svetla a vypinam privod LPG pri brzdeni motorem a to vse dohromady ten litrik muze udelat...
07:23:06
15.01.2013
15.01.2013

Toušík
-> King:
Takže na benzím mám MPi ale plyn jak píšu si to nasává nad klapkou.
Obyčejné svíčky jsem taky zkoušel a výsledek byl stejnej. Použil jsem nové seriové na feldu a odešli po skoro stejné době.
A ventily jsem možná dělal na studeným tenkrát jsem někomu volal asi VHML aby mě to řekl takže to myslím že je správně.
Takže na benzím mám MPi ale plyn jak píšu si to nasává nad klapkou.
Obyčejné svíčky jsem taky zkoušel a výsledek byl stejnej. Použil jsem nové seriové na feldu a odešli po skoro stejné době.
A ventily jsem možná dělal na studeným tenkrát jsem někomu volal asi VHML aby mě to řekl takže to myslím že je správně.
23:00:57
14.01.2013
14.01.2013

King
-> Toušík: Možná by nebylo od věci pochlubit se i systémem vstřikování (BMM/MPI)ю
Ale obecně:
1) Jakou máš elektrodovou vzdálenost na svíčkách - brisky Silver se dodávaj tuším s mezerou 0,7mm, což je pro filcku moc a doporučuje se 0,55-0,6mm. Tohle by mohlo pomoct, ale ještě je varianta, že ty svíce motoru neseděj a líp by se tam chovali třeba obyčejný, předepsaný na benzín...uvidíš.
2) Ventilová vůle 0,2mm na teplým motoru je kravina. Předpis je 0,2mm na studeným.
Ale obecně:
1) Jakou máš elektrodovou vzdálenost na svíčkách - brisky Silver se dodávaj tuším s mezerou 0,7mm, což je pro filcku moc a doporučuje se 0,55-0,6mm. Tohle by mohlo pomoct, ale ještě je varianta, že ty svíce motoru neseděj a líp by se tam chovali třeba obyčejný, předepsaný na benzín...uvidíš.
2) Ventilová vůle 0,2mm na teplým motoru je kravina. Předpis je 0,2mm na studeným.
22:04:22
14.01.2013
14.01.2013

Toušík
Ahoj prosím možná se to tu řešilo tak kdyžtak mě vynadejte ale mám prosbu :) Jo napíšu to nezkušeně protože se v tom taky moc nevyznám a možná je tohle vše normální a nemá to cenu řešit. Ale...
Mám Feldu 1,3 50Kw, v tom plyn kterej je nataženej nad klapku a je přisávanej, používám svíčky Brisk DR15YS pro LPG je to napsáno na krabičce. Ventilové vůle mám seriové teď si nejsem 100% jistej zda 0,25 za tepla nebo 0,20. Je tam nějaké řízení toho plynu podle Lambdy. Ale prostě když dám nové svíčky jede mi to pěkně všechno v klidu pohodička, ale jak ujedu tak po 5tis. Ujetých Km mě to začne "bouchat" zpět do sání když je motor studenej a nebo když je vlhko a nebo když ten motor " dusím" . Už mě to začíná trošku štvát a chtěl bych to nějak vyřešit určitě to budu nějaká začátečnická chyba protože se S LPG ještě nekamarádím, ale i tak budu moc rád! Děkuju moc všem za rady.
Mám Feldu 1,3 50Kw, v tom plyn kterej je nataženej nad klapku a je přisávanej, používám svíčky Brisk DR15YS pro LPG je to napsáno na krabičce. Ventilové vůle mám seriové teď si nejsem 100% jistej zda 0,25 za tepla nebo 0,20. Je tam nějaké řízení toho plynu podle Lambdy. Ale prostě když dám nové svíčky jede mi to pěkně všechno v klidu pohodička, ale jak ujedu tak po 5tis. Ujetých Km mě to začne "bouchat" zpět do sání když je motor studenej a nebo když je vlhko a nebo když ten motor " dusím" . Už mě to začíná trošku štvát a chtěl bych to nějak vyřešit určitě to budu nějaká začátečnická chyba protože se S LPG ještě nekamarádím, ale i tak budu moc rád! Děkuju moc všem za rady.
20:38:38
06.01.2013
06.01.2013

King
-> Exon: Ten šroub na hadici opět nemá s volnoběhem nic společnýho. Je to škrťák maximálního průtoku plynu a reguluje se tím průběh bohatosti (dtto spotřeba). Volnoběh lpg se překvapivě šteluje karburátorem (u SEDRu šroub přídavnýho vzduchu). Ovšem volnoběh se šteluje na benzín a po přepnutí na lpg se jenom tím "tvým" šroubem nastavěj max. otáčky, který musí bejt stejný jako na benzín.
Pokud z nějakýho důvodu je lpg volnoběh nižší, v první řadě se řešej problémy s těsností sání - hlavně směšovač vůči karbu, filtrbox vůči mixeru, ale i karbec proti sání atd. V extrémním případě může nízkej volnoběh způsobovat opotřebenej motor, kdy odfukem klikovky fučí do sání tolik bordelu, že při volnoběhu už snad ani není podtlak a volnoběh nefunguje (lpg). Pokud máš podtlakový blokování velký membrány (tenká hadička mezi sacím potrubím a reduktorem), problémy způsobuje netěsnost tý hadičky (zteřelá hadice, chybějící hadicový spony - takže zase těsnost)
Pokud z nějakýho důvodu je lpg volnoběh nižší, v první řadě se řešej problémy s těsností sání - hlavně směšovač vůči karbu, filtrbox vůči mixeru, ale i karbec proti sání atd. V extrémním případě může nízkej volnoběh způsobovat opotřebenej motor, kdy odfukem klikovky fučí do sání tolik bordelu, že při volnoběhu už snad ani není podtlak a volnoběh nefunguje (lpg). Pokud máš podtlakový blokování velký membrány (tenká hadička mezi sacím potrubím a reduktorem), problémy způsobuje netěsnost tý hadičky (zteřelá hadice, chybějící hadicový spony - takže zase těsnost)
20:15:01
06.01.2013
06.01.2013

Exon
Takže systém lovato auto škoda 120 motor 120 se sníženou hlavou o 1 mm a vačkou z felcky 254. Točil jsem tím šroubem co je na reduktoru což bylo podle toho co jsi napsal blbě... Takže ten šroub na reduktoru je na nastavení bohatosti? a ten šroub na té hadici je na nastavení volnoběhu?
19:17:30
06.01.2013
06.01.2013

kure
jarda : mě to jede bez problemu jak studene tak teple žádné střílení apod.
15:15:07
06.01.2013
06.01.2013

King
-> Exon: Ráčej prominout, ale u tvýho popisu problému mi chybí pár "detailů"
1. jakým šroubem si točil
2. co je to za auto (motorizace)
3. co je to za LPG systém
...jinak obecně: šroub, kterej se jako první nabízí ke krucení na většině lpg reduktorů, je šroub bohatosti a na jeho "dráze" je vždycky jeden bod, kdy je směs optimálně bohatá a kroucením na obě strany pak volnoběh bude vždy nižší - kvůli obohacení/ochuzení směsi. Takže tudy cesta nevede...
1. jakým šroubem si točil
2. co je to za auto (motorizace)
3. co je to za LPG systém
...jinak obecně: šroub, kterej se jako první nabízí ke krucení na většině lpg reduktorů, je šroub bohatosti a na jeho "dráze" je vždycky jeden bod, kdy je směs optimálně bohatá a kroucením na obě strany pak volnoběh bude vždy nižší - kvůli obohacení/ochuzení směsi. Takže tudy cesta nevede...
22:24:24
05.01.2013
05.01.2013

Exon
Zdravím mám dotaz dnes jsem zkoušel doladit volnoběh a když jsem točil šroubem do leva tak to začlo chcípat a když doprava tak to taky začalo chcípat tak jsem to nechal tak nejak jak to bylo aby to aspon trochu drzelo volnoběh bude nejspíš membrána v prdeli že? nebo je to normální? a musím doladit směs? na benál to jede normálně...