-> Bukaj: To si nejsem uplne jistej, jestli by nekdo takovou vecicku zhomologoval ;-) Ale jako inspirace dobry - COL tu ideu Venturiho trubice zakomponovany do filtrboxu uspesne implementoval do svyho votunenyho tatose 136, takze cesta tudy vede. Musi se ale zajistit perfektni tesnost mezi filtrboxem a karbem. A na hulvata lpgstagem zmineny "parohy" do karbu jako v pionyrskych dobach lpg.
Nebo je varianta resit naklon karbu zfrezovanim priruby sani, ktera doseda na hlavu. "Zbytkovej" cca 5st uhel naklonu karbu se uz resit nemusi, jako redukce na sedr staci 10mm plech a pak se tam vejde brc reduktor se standardnim filtrboxem - vyzkouseno :-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
22:37:17
30.03.2013
30.03.2013

King
22:13:45
30.03.2013
30.03.2013

LPGSTAG
Dřív se mixery nedávali vůbec a jen se nad komory napáchala trubka ohnutá směrem k difuzorům
a taky jezdilo v pohodě. On ten mixer je propočítanej tak aby se tvořila ideální směs. Třeba na 2.0 motory je ideál 32mm mixer. 30mm a menší se líp vyladí ale výkon klesá páč působí jako restriktor. Větší třeba 36 nebo 40mm se nedá pořádně vyladit na plyn......
a taky jezdilo v pohodě. On ten mixer je propočítanej tak aby se tvořila ideální směs. Třeba na 2.0 motory je ideál 32mm mixer. 30mm a menší se líp vyladí ale výkon klesá páč působí jako restriktor. Větší třeba 36 nebo 40mm se nedá pořádně vyladit na plyn......
21:23:40
30.03.2013
30.03.2013

Bukaj
-> Exon: Zkusil bych sehnat směšovač z jiného typu LPG systému - takový, který je celý schovaný ve filtrboxu...
20:51:34
30.03.2013
30.03.2013

Exon
Zdravím mám problém s motorem favo ve 120. Mám upravené sací svody z favoritu je tam podložka ale mám problém že mám ještě na karbecu přírubu pro LPG a už tam nedostanu filtrbox. Karbec mám 120. Nemáte nekdo nákres nejaké jiné podložky že bych si udělal jinou protože ta stávající je celkem tlustá... Nebo je jenom řešení sehnat sací svody z rapida? Nebo ani to nepomůže? Díky
13:42:38
30.03.2013
30.03.2013

vhml
-> francomk: zaklad je zrusit ohrewv sani vodou. Naprosta zbytecnost ktera zrychlý ohřívání.
13:38:49
30.03.2013
30.03.2013

King
-> francomk: Každá vychytávka, která mění parametry sání (různý termostatitický klapky) na lpg škoděj - tak si vyber, něco za něco.
17:17:36
29.03.2013
29.03.2013

francomk
Majstri, otázka do placu: Pomohlo by na BMM zrušenie klapky predohrevu v saní a miesto normálneho filtra spraviť studené sanie?
Na motore je za reduktor napojený výmenník voda-olej, takže motor sa už tak ohrieva trošku pomalšie než bez neho... A vyhodený predohrev vzduchu by to asi ešte predĺžil, ne?
Na motore je za reduktor napojený výmenník voda-olej, takže motor sa už tak ohrieva trošku pomalšie než bez neho... A vyhodený predohrev vzduchu by to asi ešte predĺžil, ne?
19:08:51
26.03.2013
26.03.2013

vhml
-> LPGSTAG: právě že já to mám ještě načipovaný na těch cca 180, takže když se to turbo rozhouká tak najednou nějakej zátah.
18:32:29
26.03.2013
26.03.2013

LPGSTAG
No tam jediný čidlo tlaku je taková ta černá krabička, z reduktoru jde ta hubená hadička přes to čidlo tlaku do sání, to čidlo je ale na podtlaku ne na měděný trubce s kapalným lpg. Právě jak je malý tlak tak to turbo přefoukne a už to blbne. Si pamatuju že s tímhle motorem 1.8T jsem se taky tenkrát natrápil 

18:13:38
26.03.2013
26.03.2013

vhml
-> LPGSTAG: no ale vstřikovače atd, to na to nemůže mít žádnej vliv ne?
Kde je čidlo který zapne signalizaci že je málo plynu? Vše co je za nim na to nemůže mít vliv.
Kde je čidlo který zapne signalizaci že je málo plynu? Vše co je za nim na to nemůže mít vliv.
17:56:21
26.03.2013
26.03.2013

LPGSTAG
Tak na tom nic není, ono taky záleží jaký tam dali trysky, jaký máš vstřikovače atd. Délka hadic od vstrikovačů do sání a tak. Holt bez diagnostiky se nehnem, nějaký splašený kroucení imbudem na zařízení v záruce asi nemá moc cenu 

17:53:12
26.03.2013
26.03.2013

vhml
-> LPGSTAG: já ani diagnostiku nemám, mám to cerstve udelane tak vozim na ,,zarucni servis". Ale chlapci zvyklý na Felicie jsou z tohohle docela zoufalí.
17:19:07
26.03.2013
26.03.2013

LPGSTAG
když vyměníš koncovky tak si prd pomůžeš páč v tom multiventilu je stejně jen díra 6mm a 8mm trubky bys tam stejně nenasadil. Tyhle multiventily se označují jako extra, ty jsou na 8mm trubku.
Ale to je jen pro velký obsahy, resp. velký odběry. Ladění tlaku se dělá programově přes diagnostiku, tím šroubem točíš a sleduješ tlak na diagnostice. Tam bych nastavil odhadem 1.3 .Nahoď scany z diagnostiky, takhle to je naprd
Ale to je jen pro velký obsahy, resp. velký odběry. Ladění tlaku se dělá programově přes diagnostiku, tím šroubem točíš a sleduješ tlak na diagnostice. Tam bych nastavil odhadem 1.3 .Nahoď scany z diagnostiky, takhle to je naprd
16:57:24
26.03.2013
26.03.2013

vhml
-> LPGSTAG: tam nejdou jen vymenit koncovky?
Bližší detaily nastavení nevím. Je to v autě namontováno 10000km, dřív blbla váha, pak odešel jeden vstřik plynovej, takže až teď je teprve příležitost ladit na čisto.
Dnes jsem vypozoroval že pokud přidávám pomalu, nebo na vyšší kvalty tak problém není. Jen když se na dvojku a trojku přidá prudce od 3000 tak to v 5000 zapípá jako když dojde plyn. Pokud přidám pomalejš a plnej plyn dám až třeba ve 4500 tak to bez problém běží až do omezovače.
Ještě s tim tlakem reduktoru. TO se šteluje tim imbusem uprostřed shora že jo? Na kterou stranu přidávám a na kterou ubírám? Že bych si s tim zkusil pohrát. Ale nevím jestli tim nemůžu něčemu ublížit. Původní polohu bych si samozrejme poznamenal.
Další věc co mi napadá: v kterých místech je čidlo, který řekne že má málo plynu? Logicky od toho místa dál nemůže být problém ( resp čidlo ho nemůže poznat) , musí být před čidlem.
Bližší detaily nastavení nevím. Je to v autě namontováno 10000km, dřív blbla váha, pak odešel jeden vstřik plynovej, takže až teď je teprve příležitost ladit na čisto.
Dnes jsem vypozoroval že pokud přidávám pomalu, nebo na vyšší kvalty tak problém není. Jen když se na dvojku a trojku přidá prudce od 3000 tak to v 5000 zapípá jako když dojde plyn. Pokud přidám pomalejš a plnej plyn dám až třeba ve 4500 tak to bez problém běží až do omezovače.
Ještě s tim tlakem reduktoru. TO se šteluje tim imbusem uprostřed shora že jo? Na kterou stranu přidávám a na kterou ubírám? Že bych si s tim zkusil pohrát. Ale nevím jestli tim nemůžu něčemu ublížit. Původní polohu bych si samozrejme poznamenal.
Další věc co mi napadá: v kterých místech je čidlo, který řekne že má málo plynu? Logicky od toho místa dál nemůže být problém ( resp čidlo ho nemůže poznat) , musí být před čidlem.
15:42:29
26.03.2013
26.03.2013

LPGSTAG
Když by si chtěl měnit z 6mm trubky za 8mm trubku tak bys musel dát i jinej multiventil atd..
reduktor magic to musí zvládat v pohodě. Vyměnil bych filtr plynné fáze a zkusit to poštalovat přes
pc tam bude něco blbě nastavený nebo něco prostě KO. 6mm trubka musí v pohodě stačit na 180 poníků.
Teď mě napadá na jaký tlak náš nastavený reduktor? Jestli ho turbo přefoukne tak je jasný že to nepojede
reduktor magic to musí zvládat v pohodě. Vyměnil bych filtr plynné fáze a zkusit to poštalovat přes
pc tam bude něco blbě nastavený nebo něco prostě KO. 6mm trubka musí v pohodě stačit na 180 poníků.
Teď mě napadá na jaký tlak náš nastavený reduktor? Jestli ho turbo přefoukne tak je jasný že to nepojede
18:08:06
21.03.2013
21.03.2013

vhml
Jsem nějak zapoměl pokračovat v diskuzi :-)
Dnes jsem měřil trubky. Od plnění k nádrži vede trubka 10/8mm (vnější/vnitřní) Od nádrže dopředu pak 8/6mm.
Teď jsem teda trochu zmatenej z názvosloví co je a není 8mm trubka. Je taková trubka od nádrže tedy správně? V plný zátěži buď cukne úplně strašně, nebo to zapípá jako když je prázdná nádrž a přepne se na benzín.
Pokud je ta trubka špatně, jak velký problém je to vyměnit, ať jsem připraven na výmluvy plynaře? Koncovky v reduktoru a nádrži jdou vyměnit za větší a pak jen natáhnout novou trubku?
Dnes jsem měřil trubky. Od plnění k nádrži vede trubka 10/8mm (vnější/vnitřní) Od nádrže dopředu pak 8/6mm.
Teď jsem teda trochu zmatenej z názvosloví co je a není 8mm trubka. Je taková trubka od nádrže tedy správně? V plný zátěži buď cukne úplně strašně, nebo to zapípá jako když je prázdná nádrž a přepne se na benzín.
Pokud je ta trubka špatně, jak velký problém je to vyměnit, ať jsem připraven na výmluvy plynaře? Koncovky v reduktoru a nádrži jdou vyměnit za větší a pak jen natáhnout novou trubku?
10:46:04
14.03.2013
14.03.2013

Dušan
-> vhml: uz pri 150k by tam mela byt 8. Na 180k urite. Urcite nemas tlak v potrubi a vrsek cuka nebo se prepina na benzin.
10:36:03
14.03.2013
14.03.2013

vhml
-> myschaak AZNP K.Hora: ani já. Ono to asi bude jiný v +25 než -5,ale i tak bych byl rád aby to fungovalo i v zimě.
21:59:50
13.03.2013
13.03.2013

myschaak AZNP K.Hora
-> vhml: zajímavý....ale osobně bych řekl že 6mm by to mělo nacpat.....jde to pod tlakem....nevim,jen si myslim
20:50:17
13.03.2013
13.03.2013

Tomaso435
-> Jarda: takže nakonec
vyměněnej ventil kterej byl hliníko nevim co, a vyměná cívka z nové šarze. už to funguje jak má :) mam pocit i z nižší spotřeby.... nevim možná je to kravina :D
vyměněnej ventil kterej byl hliníko nevim co, a vyměná cívka z nové šarze. už to funguje jak má :) mam pocit i z nižší spotřeby.... nevim možná je to kravina :D
20:47:45
13.03.2013
13.03.2013

vhml
Klucí, od kdy volit 8mm trubku od nádrže?
Sharan se 180 turbokoněma prostě ve vysokých otáčkách blbne, jelikož má zřejmě málo plynu. Plynař tvrdí že je to slabým reduktorem, což me přijde jako blbost, jelikož je to magic3 do 350koní. Může bordel dělat 6mm trubka o nádrže, o jejímž vlivu na problém nechce plynař ani slyšet?
Problém elegatne vyresil tak, že tomu ubral plyn, takze tomu sice nedojde stava ale pro jistotu to tolik nejede :-D
Sharan se 180 turbokoněma prostě ve vysokých otáčkách blbne, jelikož má zřejmě málo plynu. Plynař tvrdí že je to slabým reduktorem, což me přijde jako blbost, jelikož je to magic3 do 350koní. Může bordel dělat 6mm trubka o nádrže, o jejímž vlivu na problém nechce plynař ani slyšet?
Problém elegatne vyresil tak, že tomu ubral plyn, takze tomu sice nedojde stava ale pro jistotu to tolik nejede :-D
17:41:21
02.03.2013
02.03.2013

Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435: ja se v tom behem pul roku tolik vrtal, ze by se mi se zarukou jen vysmal... ale porad lepsi nez mit zaruku a projezdit za mesic o 1600,-kc vic
09:29:09
02.03.2013
02.03.2013

Tomaso435
-> Jarda: určitě.. je to v záruce, tak to tam necham vyměnit a uvidime.
21:32:29
01.03.2013
01.03.2013

Jarda - zrušená registrace
-> Vojtisek: tak ja nerikam, ze se mi favorit vubec nelibi, ale felda se mi libi vic, favorit zas lip sviti... pro me je hlavni prednosti feldy silnejsi karoserie, ale zas je tezsi, ted jsem s feldou dosahl nejvetsiho uspechu - spotreba lehounce pod 7l LPG

21:19:48
01.03.2013
01.03.2013

castrol
-> Vojtisek: bratu to neukecas 

21:12:01
01.03.2013
01.03.2013

Vojtisek
-> Jarda: já bych zase zatím nechtěl feldu, prostě se mi to auto zatím nelibí
Málo hranatý


21:09:05
01.03.2013
01.03.2013

Jarda - zrušená registrace
-> Vojtisek: procpak?
ja bych nechtel favorita na bezne jezdeni, to radeji neco s motorem vzadu... uz se tesim na leto a stridani zluteho rapida s cervenym MTX
-> Tomaso435 01.03.13 20:39:49: mozna v ramci reklamace, jinak by to urco slo nejak poresit

-> Tomaso435 01.03.13 20:39:49: mozna v ramci reklamace, jinak by to urco slo nejak poresit

20:55:31
01.03.2013
01.03.2013

Vojtisek
-> castrol: dělám si prdel
V felou by byl v Řiti


20:48:29
01.03.2013
01.03.2013

castrol
-> Vojtisek:
-> Chali: 


20:46:01
01.03.2013
01.03.2013

Chali
-> castrol: auto neeee!
20:45:38
01.03.2013
01.03.2013

Vojtisek
-> castrol: a koupit felu

20:44:01
01.03.2013
01.03.2013

castrol
-> Chali: a ne cele auto 

20:43:13
01.03.2013
01.03.2013

Chali
-> Tomaso435 01.03.13 20:39:49: Já bych vyměnil celej systém

20:41:16
01.03.2013
01.03.2013

Vojtisek
-> Tomaso435: tak to neřeš a reklamuj
20:39:49
01.03.2013
01.03.2013

Tomaso435
-> Jarda: takže celkově dát jinej reduktor myslíš ?
20:38:07
01.03.2013
01.03.2013

Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435: asi se teplotou muze nejak vymezit vule a to magneticke pole s tim pak uz nehne
pokud to neni nejake pridrene, tak to asi vyrobili se spatnou toleranci


20:35:22
01.03.2013
01.03.2013

Tomaso435
-> Jarda: takže z toho plyne.... vadnej ventil ? hergot :D
20:33:49
01.03.2013
01.03.2013

Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435: civka fakt necvaka
ale ta kotvicka, kterou pritahuje, tj. tim jsem myslel ten ventil


20:33:48
01.03.2013
01.03.2013

Tomaso435
-> Vojtisek: to není rada to je samozřejmost
20:32:40
01.03.2013
01.03.2013

Jarda - zrušená registrace
-> Toušík: jestli mas 3 elektrodove A-line, tak s tema to na LPG nikdy nebude dobre fungovat....
-> King: malo vykonne zapalovani myslis u BMM nebo i u mpi? ja mel zato, ze tato zapalovani uz jsou vykonove na urovni min. favo ETZ a malo vykonne, ze je kontaktni starsiho data u skodovek s motorem vzadu
-> King: malo vykonne zapalovani myslis u BMM nebo i u mpi? ja mel zato, ze tato zapalovani uz jsou vykonove na urovni min. favo ETZ a malo vykonne, ze je kontaktni starsiho data u skodovek s motorem vzadu
20:30:48
01.03.2013
01.03.2013

Vojtisek
-> Tomaso435: reklemace
20:27:25
01.03.2013
01.03.2013

Tomaso435
-> Jarda: nojo ale cívka ani necvakne a není slyšet ani pssss (sycení po pootočení klíčku)
20:26:02
01.03.2013
01.03.2013

Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435: myslim, ze to civkou neni, ale tim ventilem, ktery civka otevira a zavira

20:00:19
01.03.2013
01.03.2013

Tomaso435
děcka, na lovtecu u fáva mi dělá problémy tato cívka... www.fedorauto.cz/index.ph
p?tabpage=60... při přehřátí (tj dojezd s ohřátým motorem, kdy se přestane kolovat voda ale začne se na místě hřát) se nesepne a tim padem nejedu. musim počkat 4 - 5 minut až lehce vychladne a pak se v klidku sepne a pokračujeme... Zkusmo se zkusila jiná, ale to samý v bledě modrým... (ještě mě napadá že tam jde spínací interval z jednotky jenom určitej čas né pořád nemuže to bejt třeba i tím?) ale asi nebude pač když se na horkej motor dá nová studená cívka tak to fachá hned....
řešil to už někdo?
řešil to už někdo?
20:55:14
28.02.2013
28.02.2013

Toušík
-> King: Pokud to dobře chápu tak škrťák mám nastavenej před směšovačem ok? Těsnost sání myslíš nad klapkou? Tam by to mělo výt ok snad i když je tam v tom plastu na sání jen vyříznutá drážka a v sání je vložená Al vložka s dírkama ale ta je namáčknutá trošku do klapky kde je O kroužek. Svíčky jsem koupil na plyn, sériové, teď nějaké Aline a už nevím co a jak a ještě mě maličko přijde že ten motor prostě teď tak nějak jde ztuha a když vyměním svíčky tak lepší. Nějak mě to zlobí teď a přitom je to fajn pohon :) A nehledě k tomu že s feldou mám v plánu delší cesty teď :)
20:41:49
28.02.2013
28.02.2013

Jarda - zrušená registrace
-> Toušík: me poradil King ze tam vadí klapky v sani, tak jsem vyhodil termostat v saní, zaslepil předek a vzduch nasavam privodem pro teplej za svetlem tak, ze tam nejde napor vzduchu - vyuzil jsem tu hadici pro teplej vzduch a udelal takovou smycku a od te doby zadnej zasleh

20:24:45
28.02.2013
28.02.2013

King
-> Toušík: Škrťák je obvykle nastavenej jenom kousek od úplnýho zaškrcení hadice k mixu a na bohatosti je znát i půlotáčka. Ovšem nejdřív bych zkontroloval těsnost celýho sání. Zášlehy do sání vznikaj mj. i zbytečným hamtáním na plyn z nízkejch otáček a na vyšší rychlostní stupeň. U filcek se kvůli ne zrovna výkonnýmu zapalování doporučuje elektrodová vzdálenost svíček 0,5mm kvůli spolehlivějšímu zážehu na LPG (pokud ještě nemáš). Seštelování ventilovejch vůlí nezaškodí
17:51:46
28.02.2013
28.02.2013

Toušík
-> vhml: No počkej to já si to tak našteloval aby to šlo od spodu i v otáčkach :D To myslím že půl otáčky neřeší problém :D Nebo radu jak to mám nastavit??
14:17:10
28.02.2013
28.02.2013

vhml
-> Toušík: zkus povolit o půl otáčky
13:57:15
28.02.2013
28.02.2013

Toušík
-> vhml: Obohatím to škrcením před vchodem před klapku? Já tam měl původně nějakej servomotůrek a teď jsem tam dal normální šroub. Ok zkusím druhou hlavu a udělat ventili.